Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zonez

Voor 21 euro een druppelsysteem (excl. pomp)

Recommended Posts

Tip:

 

Bij de Intratuin (en waarschijnlijk ook bij andere grote tuincentra) verkopen ze druppelsystemen (Microdrip van Gardena). Een complete set (5 meter PE slang, 20 druppelaars, filter / druk regelaar + aansluitmateriaal) kost hier maar 21 euro'tjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zit hier dan ook niet bij denk ik zo... zal wel een basissetje zijn gardena kennende.... uitbreiding enzo kost klauwen met geld.... ik doe het lekker gamma van de growshop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ik ga het zeker checken, weet je toevallig ook hoe je die druppelaars afsteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit wel degelijk een filter bij!

 

Bij de standaard basisset zit een klein filter (ongev. ter groote van een dikke havanna sigaar). Ik vond deze te klein en heb voor 11 euro extra een groter filter gekocht (ter grote van een middelgrote dompelpomp).

 

De druppelaars die je erbij krijgt zijn z.g. zelfregulerende druppelaars. Je hoeft ze dus niet af te stellen.

 

Het bijgeleverde filter (of de los verkrijgbare filter, zoals hierboven beschreven) zorgt ervoor dat de druk op de druppelaars max 1,5 bar is.

 

Bij mij komen er iedere seconde ongeveer 2 tot 4 druppels uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

denk dat ik het zeker ga aanschaffen :evil:

Kan je het gewoon op een voedingvat aansluiten die basisset? Met het vat hoger zodat je geen pomp nodig hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat ik het zeker ga aanschaffen :evil:

Kan je het gewoon op een voedingvat aansluiten die basisset? Met het vat hoger zodat je geen pomp nodig hebt?

 

Nee, ik denk niet dat dat gaat werken.. Daarvoor is de druk denk ik te laag,

maar je kan het natuurlijk altijd proberen.. Mocht het je gelukt zijn, laat het even weten!

(en zo niet, dan maar een pompje aanschaffen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Wat voor pompen zijn hiervoor nodig ?

Een dompelpomp/ circulatie pomp/ vijverpomp ?!?!?!

 

En wat kosten die dingen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dompelpomp. Afhankelijk van het aantal planten wat je wilt bevloeien kosten die dingen 30 tot 300 euro.

 

Ik zou er zowiezo 1tje nemen met vlotter, dan gaat hij autmatisch uit als je vat leeg is..

 

 

Wat voor pompen zijn hiervoor nodig ?

Een dompelpomp/ circulatie pomp/ vijverpomp ?!?!?!

 

En wat kosten die dingen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nog steeds te twijfelen over het BLUMAT systeem, die hebben een sensor in het pootje waarmee ze in de grond staan, en als die voelt dat de grond te droog word, geeft ie water, en als ie dan weer vocht voelt, stopt ie.

http://www.blumat.info/

gewaechshaus_g.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zit nog steeds te twijfelen over het BLUMAT systeem, die hebben een sensor in het pootje waarmee ze in de grond staan, en als die voelt dat de grond te droog word, geeft ie water, en als ie dan weer vocht voelt, stopt ie.

http://www.blumat.info/

 

wat is jouw proobleem dan nou :(

 

zet je er niet bij en het lijkt mij duidelijk hoe dat blumat werkt, anders ff de "zoekfunctie"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn probleem is dat ik die automatische dingen niet echt vertrouw

Ik heb het zelfbouw druppelsysteempje van wietkoning geprobeerd, maar dat werkt alleen leuk als je een paar plantjes hebt (met zo'n luchtpompje op een jerrycan) en een slang met gaatjes is zo op het oog wel leuk, maar na een paar dagen blijkt toch dat er aan het eind van de slang toch meer water komt dan uit het begin.

Hetgeen ik met deze reactie hoop te bereiken, is dat er mensen zijn die dit systeem al hebben, en mij kunnen overtuigen dat het beter is dan zelf, met de hand water geven.

Ik kweek op grond en heb de volgende oogst 99 planten in een bak van 4 bij 1 meter staan. nu 50 in een bak van 1,60 bij 1 meter.

De zoek functie heb ik inmiddels gebruikt, maar kan eigenlijk niemand vinden die het systeem aanprijst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het blumat druppelsysteem en het werkt perfekt. Gewoon alle 5 tot 7 dagen het vat vol voeding en voor de rest moet je naar niets kijken. Het afstellen is in het begin misschien wat lastiger, nl. de eerste week elke dag nakijken.

geen verwarming nodig, geen pomp nodig en goedkoop !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...