Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fleksss

Geschikte Guerilla Spot ? + Foto's

Recommended Posts

Hallo Forumleden.

 

 

Ik zou graag jullie mening willen weten over de spot die ik heb uitgezocht voor mijn planten 1 deze dagen neer te zetten.

 

Het ligt midden in een veld VOL met 3 M hoog riet. zo;n 50 M van water af.

De grond is wel behoorlijk drassig. Daarnaast ben ik ook de nodige brandnetels tegengekomen in het gebied (niet op de plek die ik heb omgekapt wel in de buurt)

 

Zou dit een geschikte grond zijn niet te nat? Ik hoor graag jullie mening.

 

gallery_21692_7729_309391.jpg

 

 

 

Groeten Fleksss

Share this post


Link to post
Share on other sites

brandnetels ??als ze er gezond uitzagen is het ideaal.

 

strooi kleikorrels rond de stam tegen slakken...doe maar lekker gul

 

zal wel goed gaan.

volwassen plantjes die op 24 uur licht stonden zullen direct bloei pakken , liefst afghaantjes of top44 ofzo.

meteen de grond inwateren met dubbele dosis biobloeivoeding en wortelbooster... en planten met een plens water...

hoef je niet meer naar om te kijken tot je wilt oogsten( mid/ eind september)- maar je kan altijd op eenhete dag langsgaan om bloeivoeding extra te geven)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medi-teer Thanks voor je reactie !

 

Maakt de drassigheid dan niet uit denk je, zou ik het moeten vermengen met wat nieuwe aarde of laten voor wat het is aangezien de brandnetels het ook goed doen en alleen wat booster en voeding ?!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

de drassigheid is dus wel een groot probleem hoor. momenteel is het vrij droog maar tegen september is het pas echt drassig. ik heb ervaring met planten op drassige plekken te zetten (mijn spot is zelfs al eens een vijver geworden!). niet doen! ze rotten gewoon weg. bovendien is het niet waar wat medi-teer zegt. je planten groeien nog 1,5 maanden door als je ze nu buiten zet (tenzij een ruderalis of een extreem licht gevoelige plant). Dus zeker geen dosis bloeivoeding geven, laat staan een dubbele. ik zou verder van het water een spot zoeken. een plantje staat beter te droog dan te nat.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan op dit soort plekken top kweken draaien,

 

neem een emmer, haal de bodem hier uit en vul em met aarde. Die zet je op het drassige en hoppa altijd water genoeg,

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

in hoeverre is dat dan nog guerilla? voor mij is guerilla je plantjes ergens zetten zonder al te veel hulpmiddelen. hoogstens een beetje bijmesten en slakkenkorrels. je kan beter zoeken naar een spot die echt goede grond heeft op alle gebieden, dus ook de vochtigheid. het is niet nodig om zakken aarde naar een spot te brengen als de grond er gewoon goed is. dat is guerilla! een goede spot zoeken hoort er ook gewoon bij. ik zeg niet dat het niet mogelijk is om daar tussen het riet te kweken maar als de grond nu echt drassig is, wat gaat dat dan zijn in september? nee, ik ben niet meer voor drassige plekken. ik zoek wel plekken waar water in de buurt is maar deze zijn in geen geval drassig. het water is handig voor noodgevallen, bij extreme hitte draag ik het desnoods naar de planten toe. ik heb ook planten in de tuin staan die krijgen gewoon geen water, ze hebben het gewoon niet nodig en de grond is hier verre van drassig. een fout bij de beginnende guerilla-kwekers is nu eenmaal dat je over bezorgd bent. dit uit zich in vele aspecten:

 

* te vochtige grond

* te weinig licht -> spot is te hard verstopt (als dat nodig is is het gewoon geen goede spot)

* te veel gaan kijken

* te veel voeding

 

eigenlijk TE van alles; laat moeder natuur het werk doen en zorg ervoor dat ze dat kan doen door een goede spot te vinden. ik heb zelf al deze fouten ook gemaakt en heb er uit geleerd. dit wil niet zeggen dat al mijn spots nu perfect zijn, integendeel. er is altijd wel iets mis met een spot, het is gewoon niet makkelijk om er een te vinden waar alle factoren gunstig zijn. maar zorg aub dat de grond tenminste goed is. dat is echt wel het meest belangrijke punt op de kans op ontdekking na.

 

TIP: brandnetelvelden zijn bijna altijd BINGO! (bijna!)

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

even dit nog. alles komt er dus op neer om een goede voorbereiding te maken. zonder deze voorbereiding verkleint de kans op slagen. je kan altijd geluk hebben om zonder voorbereiding een succes te boeken net zoals je met een goede voorbereiding pech kunt hebben. er zijn zoveel factoren die meespelen (beestjes, weer, andere mensen, jezelf,...) en waar het fout kan gaan dat je deze zo veel mogelijk moet minimaliseren. en dit doe je (jaja je raadt het goed) door een goede spot te kiezen. Met wat ervaring en veel geluk, komt het wel snor!

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties!

 

@ Kasperfish ik ga alles in overweging nemen en de plekken nog eens goed bekijken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou wat kasper daar allemaal zegt maatje,das de zuivere waarheid hoor....en iedere beginnende guerilla grower zou dit moeten weten/lezen

 

Ik zou het zelf niet beter kunnen uitleggen.

 

Guerilla rules

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch even een beginners vraagje van mij....

 

met dat hydro systeem van i-grow daar groeien de wortels van de plantjes permanent in de onderste zwarte waterbak...

 

dus waarom mogen ze in het veld niet drassig staan...

 

dat begrijp ik even niet goed...

 

groetjes

Carpe_Diem

 

bij dat andere hydro systeem, eb en vloed, daar worden de wortels elke 2-3 dagen even natgemaakt en het substraat zuigt zich dan even vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(snelle uitleg) bij hydro wordt het watermedium steeds gecontroleerd en terug afgesteld (ph,ec,temp) bovendien is het gebruikte medium ook steeds in beweging en wordt het regelmatig ververst om van afvalstoffen at te komen. bij een drassige bodem is dit niet het geval waardoor de wortels niet meer normaal kunnen functioneren met rot tot gevolg. dit kan je ook hebben in potten (bijv met eb en vloed of water langs boven) wanneer ze te veel water krijgen, maw lang te drassig staan.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij alle hydrosystemen hebben de wortels ook massaal toegang tot zuurstof.

Ik kan me voorstellen dat een drassige grond helemaal dichtslibt met als gevolg dat de wortels totaal geen zuurstof krijgen en dus af gaan sterven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...