Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest

Waneer biologisch en waneer gemsich

Recommended Posts

Guest

Ik gebruik wel voeding zoals terra flores, pk 13-14, bio nova wortel stimulator en een bio nova allround stimulator. Volgens mij zijn dit allenmaal biologische voedingsstoffen maar ik weet het niet zeker. In mijn Favo shop zeggen ze ook dat alles biologisch gekweekt is maar deze wiet ziet er zo goed uit dat dit wel met voedingsstoffen gedaan moet zijn anders lijkt het mij onmogelijk

kweek ik nou biologisch op toch gemisch? wie kan mij helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe is alle voedingstof chemisch, maar de manier waarop ze gemaakt of verkregen wordt kan kunstmatig of natuurlijk zijn. t gaat om dezelfde elementen die de plant nodig heeft maar die kunnen in verschillende vormen toegedient worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat versta je onder chemisch.. in elke plant of dier wemelt het continu van de chemische reacties en stoffen, dus je kan niet zonder chemie kweken...

 

maar denk dat je gewoon op goede aarde moet kweken en niet te veel mest gebruiken om niet "chemisch" te kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Dat is dus juist het probleem ik weet niet waneer het gemsich en dat wou ik ff vragen sommige shops hebben nl gemische en biologische wietjes appart op de kaart staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

met chemisch zullen ze waarschijnlijk wiet bedoelen die op hydro is gekweekt.

en biologisch op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, tenminste wel bij de shops waar ik kom :wink:

d'r staat nl nooit bio en chemisch maar bio of hydro. zou een beetje raar zijn he, om je wiet gemisch te noemen :evil:

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier staat er op de kaart van de shop gewoon welke soort het is, en het is volgens mij bijna allemaal hydro.. Welke pro kweekt er nog op aarde??? Verder debk ik niet dat met Chemisch dan bestrijdingsmiddelen bedoeld worden, want dat is natuurlijk geen reclame voor je marihunana...

 

Ik denk dat je de termologie van coffeeshop houders lekker moet negeren.. ze zullen vanalles zeggen om je hun wiet te laten kopen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik begrijp het dus al het is gewoon het verschil tussen hydro of aarde

 

@ eazy D genoeg pro's kweken nog op aarde omdat het gewoon beter smaakt. Commerciele kwekers kweken bijna altijd hydro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de shop word een groot deel verkocht wat op aarde is gekweekt, dat weet ik omdat enkele collega-kwekers die ik ken aan de shop leveren (en dan heb ik het niet over 1kilo).

 

Met phenomen ben ik het helemaal mee eens....hydro-kwekers zijn commerciele kwekers.

Niet dat ik daar wat op tegen heb hoor (heb het zelf overwogen), maar mijn kweek raak ik vooral kwijt aan vrienden per 25-50-100 gram ofzo, en die roken toch liever aarde-wiet (zelf rook ik alleen maar hasj).

 

Hun merken het ook gelijk als ze eens bij de shop halen en (perongeluk) hydro hebben meegekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

als je wil weten of je wietje biologisch of chemisch is ff een pure rollen en oproken, is de as wit-grijs is ie biologisch :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En welke kleur heeft ie dan bij hydro ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je een dof groen-grijs goedje overhoudt, dan is 'ie vaporisch. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat er hier zowiezo om, om op dit moment te weten of hij biologisch bezig is of niet.

zal niet boeiend zijn als je biologisch bezig wil zijn en pas na je oogst zwarte as te zien :? en dan al dan niet te weten hoe je hebt gekweekt :( zal het iets te laat zijn vrees ik :wink:

 

Onder biologisch gekweekt wordt zoals reeds vermeldt over het algemeen bedoeld:

Zonder gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen.

 

De toevoeging van topboosters ed worden vaak al weer gezien als niet biologische wiet.

 

geheel natuurlijk kweken, dus ook zonder toevoeging van (kunst) meststoffen wordt weer omschreven als biologisch dynamische wiet (en verzin het niet eens zelf die naam :) )

 

Ik hou zelf de volgende lijn aan:

Alleen toevoeging basisvoeding en/of PK 13-14 (ed), evt ziekte bestrijden met natuurlijke vijanden valt onder de biologische wiet.

Toevoeging van kunstmestkorrels ed is chemische wiet, evenals het gebruik van chemische middelen tegen evt ziektes.

 

Ben tenslotte zelf bezig met biologische wiet te kweken :)

 

dus pheno....... voor mij ben je biologisch bezig :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik bio mest >vleermuispoep(npk 2-15-2) rijk aan mineralen en fosfor, alleen een beetje weinig n-k, dus voer ik af en toe orchideeenmest (npk3-6-6) met organische voedingsstoffen. Dus bijna bio dynamisch :( :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Biologische voeding wordt gemaakt van stoffen die nog uit exact dezelfde verbingingen bestaan als de grondstof die in de natuur voorkomt. Voorbeelden zijn koeiemest, rotte vis of algenextracten. Deze kunnen met elkaar gemengd worden zodat een voedingstof ontstaat die alle benodige voedingselementen biedt die een plant in een bepaalde fase nodig heeft. De voeding is gedeeltelijk direct opneembaar en moet gedeeltelijk verteerd worden door bacterien en schimmels in de grond.

In onze branche zijn dat de bruine naar mest stinkende voedingen zoals de Plagron Algagrow en AlgaBloom of de Bionova grondsupermix.

 

Een transparante meststof met een licht gele/rode/bruine kleur zoals de TERRA voedingen en alle hydrologische en cocosvoedingen zijn chemische voedingen ook wel minerale voedingen genoemd.

 

 

Verschil biominerale en organische voeding:

 

Biomineraal: bio : omdat de grondstoffen een natuurlijke afkomst hebben.

mineraal : hierin zit het woord mijn (mine in Engels) dit slaat op het feit dat deze stoffen uit

de aarde gewonnen worden.

Deze voedingstoffen worden chemisch gezuiverd en zijn daarom niet meer biologisch. Er is geen tussenkomst van

het bodemleven nodig om de voeding beschikbaar te maken, alles is direct opneembaar. De pH-waarde bepaalt de voedingsopname. biomineraal = mooi woord voor chemisch

 

Organisch : materiaal van levende oorsprong in ons geval zijn zeealgen de bron waaruit wij de voedingstoffen halen voor de Algagrow en bloom.

Deze voedingstoffen zijn gedeeltelijk opgelost in water, en gedeeltelijk nog in een organische verbinding. Door het bodemleven (bacterien en schimmels) worden deze organische verbindingen afgebroken in opneembare voedingstoffen, hierbij ontstaan hoogwaardige voedingselementen zoals vitaminen en aminozuren, melkzuren en fermenten. Wat je geeft is niet direct opneembaar, houd er dus rekening mee dat in een later stadium nog een deel van deze voeding vrij komt. De pH-waarde is van minder belang op de opname van de voedingstoffen.

 

PK 13-14 is dus niet biologisch, Pokon ook niet en de meeste bruine stinkende vloeistoffen wel.

Ook heb je een actief bodemleven in je grond nodig. Dit zijn dus bacterien en schimmels die in een goede kweekaarde in ieder geval rijkelijk voorkomen. Feitelijk voed je gedeeltelijk de plant, en gedeeltelijk het bodemleven in de aarde, dat deze voeding weer botgezegd uitschijt en dan pas door de plant kan worden opgenomen. Deze bacterien en schimmels hebben veel voordelen:

 

Bodemleven: bacteriën en schimmels

Zoals gezegd leven in de grond micro-organismen zoals bacteriën en schimmels. De voor de plant niet opneembare organische stoffen worden opgegeten en omgezet door deze micro-organismen in voor de plant opneembare elementen. Behalve voedingselementen vworden deze stoffen ook omgezet in andere, voor de plant gunstige stoffen, zoals melkzuren die slechte schimmels weren en enzymen die voedingstoffen oplossen.

Veel van deze stoffen zijn niet 100% noodzakelijk om planten te laten leven, maar ze hebben grote voordelen, net zoals vitaminen bij mensen. Ook een plant zal veel gezonder zijn en meer weerstand hebben als je hem deze stoffen geeft. Het aanbod aan verschillende voedingsstoffen is dus veel gevarieerder dan bij de hydrologische kweek, waar je geen bodemleven en een niet organische voeding en substraat. Belangrijke schimmels waar de plant mee kan samenwerken komen bijna niet voor in inerte hydrologische substraten.

Meer bodemleven en biologische voedingstoffen stimuleren gezondheid en weerstand in een plant, maar geven ook een hogere voedingswaarde en een hogere concentratie aktieve componenten voor medicinaal gebruik. Als je zo’n plant zou eten, geld hetzelfde voor jou, door het veelzijdige voedingsaanbod bied de plant jou ook meer vitaminen, aminozuren,

melkzuren, en mineralen.

 

Je zou dus kunnen zeggen dat als je biologisch wil voeden, dit in samenwerking doet met de natuur: het bodemleven in de grond.

 

Gebruik van zuren en hoge fosfor en kalium waarden of chemische bestrijdingsmiddelen vernietigen ook de bacterien en schimmels in de aarde.

 

Verder is kweken onder kunstlicht natuurlijk niet biologisch te noemen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic van 6 jaar oud ?? :wacko:

 

:closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...