Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wakki

Bosgrond

Recommended Posts

Hey,

 

Kort bij mijn spot is een bos, in dit bos is de aarde donker en ziet er ook een goed grondje uit.

Terwijl op mijn spot de grond nogal licht van kleur is en ook vrij zanderig, ik ben dus van plan van daar een hele hoop potgrond/compost naar toe te brengen om de grond op te waarderen.

 

Maar ik vroeg me af of die grond van het bos ook niet geschikt is? Bovenste laag in een bos is eigenlijk toch niet meer dan een soort van compost, of vergis ik me?

Want als ik alle grond van thuis/potgrond moet nemen dan komt er wel heel wat meer sleurwerk aan de pas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het goede woord ervoor is humus en beter kan je niet vinden

gewoon wat organisch bijmesten op zijn tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet precies wat je bedoeld met ''bosgrond'' wat voor soort zegmaar..

 

maar de humus activiteit is altijd goed natuurlijk

alleen kan het wel zijn dus dat die grond wat zuur is.. Beetje kalk erdoor mengen om het ph-niveau wat omhoog te krikke <_< ?!

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ook ik ging niet slepen met potgrond. Gewoon de bosgrond verplaatsen. Zou zoals al gezegd wat kalk toevoegen ( niet teveel gewoon een klein beetje strooien). Wat mest en slakkenkorrels erbij en zie het scheelt je een hernia omdat je niet hoeft te slepen.

Succes!

Rinus

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat vergeet ik nog even: je verkleint de kans op ontdekking. Slepen van potgrond, en het ingraven kost altijd veel tijd. Dit vergroot de kans dat iemand je ziet. Probeer de tijd dat je op je geheime plek bent te beperken tot het minimum.

Rinus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, zal het probere, kalk heb ik hier ook nog wel ergens staan <_<

 

Probeer zo weinig mogelijk naar spot te gaan, maar er is best nog wel wat werk daar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosgrond is ideaal voor de guerrillakweek onder meer door de humuslaag zoals Bogeuh al zei. Zorg gewoon dat je plant genoeg licht krijgt als je in een bos je planten zet, op een open plek ofzo.

 

Veel succes!

 

Jah Chronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen niet in het bos te staan, er is een bos in de buurt waar ik grond ga halen om dan op mijn spot te leggen (spot is te zanderige grond)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...