Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Qcb

1e keer in de tent 9x snow-white plus 3 x pp

Recommended Posts

Hallo allemaal

Hier mijn eerste verslag van mijn eerste kweekje.

Heb het een aantal jaren al eens eerder gedaan maar dat was niet op deze manier, zeg maar met rendement uit een kleine locatie:)

Ik was al begonnen met de kweek maar toen was ik nog niet lid. Dus er wordt pas ingestapt na 10 dagen groei en 10 dagen bloei.

Die 10 dagen groei was ik eerst niet van plan maar de stekken sloegen wat lastig aan vandaar...

Er waren wat probleempjes door de slechte stekken die ik had en de inloop problemen met de luchtvochtigheid.

Tevens had ik de spint al in de stekken zitten. Ik heb hier mijn lering uit getrokken en ga de volgende kweek met zaden werken die ik laat voorgroeien on TL.

 

De planten waar het deze kweek om gaat zijn voor het grootste gedeelte Snow-white en dan nog 3 keer pp. Als je het mij vraagt is het nog te betwijfelen en zijn het misschien ook wel allemaal gewoon pptjes.

Annyhow dit is toch vooral ter lering en vermaak en de volgende keer worden het gewoon zaadjes.

Verder ben ik van plan de buiventilator in te wisselen voor een softbox aangezien ik hem te lawaaig vind.

Ik heb een setje bij de gs gekocht met de volgende setup:

 

Secret Jardin 120x120

600w phillips sont-t plus

buisventilator

koolstoffilter

humidifyer van brons

11 liter potten

 

De voeding die ik nu gebruik is van dutchpro.

Vorige keer gebruikte in ecolizer en dat ga ik in de toekomst ook weer doen aangezien ik en bekenden van mij hier goeie ervaringen mee hebben.

Temperatuur heb ik nu op 20 in de nacht en 26/28 met de lampen aan.

lv heb ik nu stabiel op 60 %

De foto's zijn nog wat van slechte kwaliteit maar ik zal even een andere camera gebruiken voor de nieuwe update.

Verder zijn alle tips welkom natuurlijk

Hier zijn de foto's

 

10 dagen bloei

 

gallery_22551_8138_212531.jpg

 

gallery_22551_8138_124814.jpg

 

lamp en ventilator met afzuiging (lamp hangt er nu 50 cm boven)

 

gallery_22551_8138_45338.jpg

 

Op rechts de 3 pptjes

 

gallery_22551_8138_380406.jpg

 

gallery_22551_8138_243521.jpg

 

Volgende update komt zsm, ik ben even een paar dagen aan het werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik begrepen ja, leuke stekjes erfenis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit nog even met een aantal vraagjes:

Wat is jullie mening omtrent hoe dicht ik de lamp op de planten moet zetten in dit stadium? Ik zit wat met tweestrijd. Aan de ene kant wil ik de groei in de lengte remmen en aan de andere kant wil ik ze niet te dicht erop hebbenzodat de plant beschadigd.

Een andere vraag die ik heb is wat het meest effectiefe aantal planten is in een 120x120 tent.

 

Verder loopt alles goed ik heb ze gedieft zodat ze wat meer ruimte hebben. Volgende foto update is binnenkort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey qcb,veel antwoordjes kan ik je niet geven,ben zelf eerste kweekje bezig in een homebox 120/120 tent(5 PP uit zaad),plantjes zien er mooi uit,voor spint etc heb ik bac vitality plus gekocht,qua plantjes maakt niet veel uit denk ik,er zijn zoveel opstellingen scrog sog etc heb ik gelezen...,

veel succes gewenst!! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt wel alsof je mijn kast hebt staan.

Zelfde reflector + zelfde afmetingen kast. Zelfbouw.

Alleen zit er bij nog niet zoveel groen in. Net bovengekomen.

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qcb leuke opzet en dat je er maar genoeg mag afhalen :rofl

heb je die spint wel goed aangepakt?

anders zal je zien dat als je met zaad begint, dat die @#$#@ beesten terug komen <_<

 

voor de afstand van lampen kun je dit het beste aanhouden: 400W 40 cm en 600W 60cm afstand.

heb je de temp goed onder controle, dan kun je proberen de lampen er dichter op te hangen, maar altijd op je planten letten.

zelf heb ik 600W altijd ruim op afstand in het begin, namelijk iets van 80 cm tot 1 meter.

 

wat betreft de meest efficiënte aantal planten op jouw oppervlakte, dat ligt aan de manier van kweken.

hoe lang wil je ze laten groeien, hoeveel tijd heb je, dat soort dingen.

je kunt er 18 planten neergooien, maar je kunt met iets langer laten groeien net zoveel afhalen als met 4 of 5 planten.

 

succes en grtz

PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden. Ik zal de lamp iets hoger hangen en weer op 55 cm zetten, temp heb ik zelfs op een lage stand van de afzuiging op 26. Maarja het is ook wat kouder buiten nu in de avond en nacht.

Verder kijk ik dan maar wat er van deze 12 af komt en of alles bedekt wordt, dus efficient dan beslis ik hoeveel ik de volgende keer doe.

Die spint heb ik denk ik onder controle met bugs away. Ik kan ze niet meer terug vinden. Maar ik zit eraan te denken om nog 1 keer met masai te gaan spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond.

 

Even nog een vraagje over mijn voeding.

Ik gebruik nu A+B bloei voeding van Dutchpro. En nou vroeg ik me af of het handig zou zijn om daar nog eens bloom up van Ecolizer aan toe te voegen, wel zodat het nog steeds 1.8 ec waarde is. Of kan ik dit er beter niet meer aan toe voegen.

Wat ik bedoel dus is die A+B wel genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

avond Qcb.

volgens Ecolizer kun je bloom up toevoegen vanaf het moment dat de dames op 12/12 staan.

als je aanvullingen op voeding gebruikt, moet je bij het aanmaken van je voeding eerst de toevoegingen erin gooien en dan pas aanvullen met je standaard voeding tot je gewenste ec waarde.

check wel eerst even bij de makers en/of gs of bepaalde stoffen van verschillende merken wel te combineren zijn.

heb hier 'n keer een vat kunnen leeg kieperen omdat ik dus ging mengen met 2 soorten en er dus een soort van reactie kwam tussen die stoffen.

 

en normaal gesproken, kun je een ronde best goed doorlopen met alleen de standaard voeding, daar zit voldoende in :lol:

de keus is aan jou :D

experimenteren is altijd leuk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pp er Bedankt voor de waarschuwing. Ik ga eerst even uitzoeken of het wel samen gaat, en bij twijfel hou ik het gewoon bij de dutchpro.

 

Tevens even een update. We zitten nu op 17 dagen bloei.

Ik heb het volgende gedaan afgelopen week.

2 x bespoten met 1 x masai en 1 x bugs away. (Het ziet er naar uit dat nu echt alles dood is.....)

toppen gebogen op de ruimtes op te vullen en de grote zijtakken wat meer groeiruimte te geven. Dit lijkt goed te werken aangezien de toppen van sommige genogen planten redleijk omhoog schieten.

Verder doen de toppen het naar mijn weten goed.

Ben nog steeds niet tevreden met de afzuiging middels buisventilator ivm het geluid op een hoge stand. Dit dwint me om hem wat lager te zetten snachts........

De temperatuur is nog steeds 20 nach en 28 dag

lv heb ik op 50 overdag en 60 met lampen uit nu.

Verder weinig nieuws maar wel even een foto update:

 

 

overzichtje van boven

 

gallery_22551_8230_311042.jpg

 

zijaanzicht van een plant

 

gallery_22551_8230_871662.jpg

 

van de zijkant genomen foto

 

gallery_22551_8230_209738.jpg

 

gallery_22551_8230_731970.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer, weinig tijd gehad dus hier even een update van dag 47 bloei.

Ben op zich niet helemaal tevreden en denk dat ik overstap op ecolizer voeding.

Verder geen ongein gehad. Enige wat jammer is is dat ik wat korte planten heb.

Volgende keer wordt een Big Bang uit zaad kweekje. Tevens ga ik de afzuiging aanpassen naar een groter vermogen.

Nou voldoende gepraat hier zijn de pics.

 

Overzichtje

 

gallery_22551_8466_518762.jpg

 

gallery_22551_8466_507306.jpg

 

Willekeurige planten

 

gallery_22551_8466_507603.jpg

 

gallery_22551_8466_433743.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een brandende vraag die ik nu heb.

Er beginnen wat haartjes bruin te worden. Maar de plant is nog erg vitaal, er zitten weinig gele bladeren op en dergelijke. Ik vind de toppen ook nog te klein om te gaan oogsten maar ja als het moet dan moet het. Mijn vraag is hoe lang ik nog kan wachten. Ik zit nu in week 8 2e dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...