Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ben begin dit jaar begonnen met een 20-tal zaadjes afkomstig van het Deense platteland. Royal Dane en Danish Gold (Danish Passion x Guerilla Gold) om precies te zijn. Nu zijn de planten zo'n 7 weken oud, en gaat er iets mis in de bladeren. Er komen overal kleine vlekjes tevoorschijn, tunneltjes door het blad met larven erin en gaten in de bladeren. Na wat zoeken heb ik het één en ander gevonden over trips en de bestrijding daarvan. Vandaag dus gespoten met Spruzit, hopen dat het werkt. Ik heb een aantal foto's gemaakt van de probleempjes. Heb ik goed gehandeld?

 

gallery_12913_8012_28539.jpg

 

gallery_12913_8012_94018.jpg

 

gallery_12913_8012_190963.jpg

 

gallery_12913_8012_169751.jpg

 

Mzzl, Swiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

jou vraag geeft mij antwoord :) ik heb precies dezelfde kenmerken alleen mijn plantjes zijn pas 2 weken oud :(

 

ik dacht dat het sporen van een rups of slak waren, thnx hé :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen trips. Je heb last van de minheervlieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

de doolhoven onder in het blad duiden inderdaad op mineervlieg, maar de kleine gaatjes (waar ik zelf ook last van heb) duiden naar mijn mening op of trips of (in een minder waarscheinlijk geval) wants.

ik heb ze bespoten met spruzit, en sindsdien zijn de balderen niet verder beschadigd.

ik ben ook wel benieuwd wat andere mensen denken, want ik zit er zoals eerder gezegd ook mee.

ik heb trouwens nooit een beestje kunnen betrappen, alleen een keer een kevertje, maar ik den erlijk gezegd niet dat deze hier iets mee te maken had.

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik denk ook last te hebben van de Mineervlieg, precies dezelfde doolhofsporen als op de foto. :) BTW mooie duidelijke foto's. Ook bij mij werden mijn vermoedens door jou bevestigd, waarvoor dank. :smoke Larven daarin heb ik doodgeknepen en de planten 2 dagen geleden 1x behandeld met spuzit. Zie nu in een paar planten weer kleine zwarte vliegjes, met name in de top. Ze doen me denken aan 'dondervliegjes' kwa uiterlijk. Ik lijk er kleine grijze puntjes naast te zien, daarom denk dat dit Mineervliegjes incl. haar eitjes zijn en ik ben er dus nog niet vanaf :D Hopen dat nog een spruzit douche ze kan killen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe heeft de Spruzit behandeling bij mij goed geholpen. Geen nieuwe aantasting van het blad meer te zien (wel de oude gaatjes).

 

Mzzl,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...