Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anony

Secret Jardin xxl 3x600

Recommended Posts

He, ik heb een mooie ingerichte Kweektent zien staan op een internetwebshop.

Ik zou graag willen weten of dit een verstandige keuze is? Mijn kamer waar de tent op komt te staan is ongeveer 5 x 5 meter groot en is voorzien van een raam wat open kan(Frisse lucht). Ik wil er 10 plantjes in laten groeien/bloeien, lange tijd voorgroeien.

 

Als volgt hier de eigenschappen van de ingerichte tent:

 

Secret Jardin 240-120-200 cm met Wings Avenger

Box Silent Air 1500m3,

Carboriginal 1500m2,

Fancontroller met Termostaat,

Verloop 200-250 mm,

Spanbanden,

Combideck 200mm 3 mtr,

Slangklemmen 2x,

Philips VSA 600Watt 3x,

Philips Lamp 600Watt 3x,

Wings Avenger met Spreader 3x,

Relaiskast 4x600 met Kachelcontact,

Aansluitsnoeren 3x,

s-haak 12x,

Victorketting 6mtr,

Termo/Hygro Mini/Maxi Digitaal,

Grondventilator Brons 20cm

 

Wat denken jullie ervan? Voor mij oogt hij redelijk goed,

 

Groet Anon

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal gezien zegt men dat één 600W hps geschikt is om 1.20m op 1.20m te belichten. in een tent met een grondvlak van 2.40m op 1.20m passen dus net 2 hps lampen van 600W. bijgevolg zal je rendement (kosten/opbrengst) niet veel hoger liggen met een extra lamp. Je kan dan beter gaan voor 3X 400W ipv 3X 600W. Ik heb zelf ook zo'n tent en heb er zelf 2x 600W in hangen.

 

bovendien zal met de opstelling 3X 600W je afzuiger van 1500m2 bijna continu tegen 100% moeten draaien. De rest van het materiaal ziet er goed uit.

 

ik zou ook meer dan 10 planten zetten. ik zie het nut niet zo in van zeer lang voor te groeien. het is een kwestie van het oppervlak zo efficient mogelijk te gebruiken. dit is goedkoper (elektriciteit bij 18/12) wanneer je niet of slechts een weekje voorgroeid en gat voor een sea of green. ik heb zelf 32 planten in de tent staan in 11 lityer potten.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Anony

 

ik ben het met kasperfish eens. Die derde lamp zal je rendement wel iets verhogen, maar niet heel veel. Als het volle rendement uit die derde lamp wilt halen zou je er nog een tent van 1.20 x 1.20 bij moeten zetten. Je tempratuur wordt ook lastiger te regelen met 3 lampen.

 

Garoetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het er niet mee eens ik heb ook die afmetingen 2.40x1,2o alleen 2,40 hoog en ik heb geen tent maar zelf wat gebouwd. En ik draai met een 1000 kuub afzuiger en dat werkt prima. ook laatst met die warmere dagen. hiervoor heb ik ook met twee lampen gedraaid en ik moet zeggen dat de planten wel wat dikke zijn met drie lampen. en ik verwacht wel meer opbrengst. een gram/watt zal je niet draaien denk ik maar voor mij is het nog steeds hoe meer licht hoe meer gewicht. Ik ben nu net met die ronde bezig dus ik weet het ook nog niet precies.

En ik doe het met 5 planten en dan duurt het maar twee weken langer. want als je hier in mijn buurt er meer als 5 heb staan dan ga je gewoon je huis uit (bij huur dan). maar dat is mijn persoonlijke mening wat iemand anders doet moet die zelf weten.

 

Succes alvast met kweken of je het nu met 2 of 3 lampen doet.

 

Groeten kramer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed ik ga jullie tips opvolgen, alleen wil ik dan nog weten waar ik uiteindelijk toch beter voor kan gaan?

 

3x400 met 1500 Afzuigcapaciteid? Of

2x600 met 1500 Afzuigcapaciteid?

 

Kwa aantal denk ik een stuk of 5, minder kans op problemen! (Huur) Komt toch ook wel lekker vol dan die tent.

 

Anony

Share this post


Link to post
Share on other sites

[@Kramer: He kramer je zegt dat je een 1000 kuub afzuiger heb en ik geloof best dat dit wel goed kan gaan, maar ik wil geen risico nemen. En indd die 3 lampen zullen dus wel wat meer grammetjes geven maar gaat dit dan meer opleveren dan de stroomkosten? Volgens de theorie wss niet. enne over het aantal ben ik ook nog aan het twijfelen. 5 stuks is indd mooi voor in een huurhuis.

 

@Sjors: Ben van plan om nou 3x400 of 2x600 watt in de tent te hangen met een afzuiging van 1500Kuub. Dit moet volgens mij gewoon perfect zijn. Die 3x600 wat ben ik nu zeker vanafgestapt. Een tentje bijzetten ga ik maar niet doen, eerst maar eens fatsoenlijk leren kweken.

 

@Kasperfish: Jouw informatie heeft me over de streep gehaald om eigenlijk geen 3x600 watt meer optehangen, heb hierna ook nog eens goed de kweekverslaagjes van mensen gelezen met 3x600 watt en wat blijkt, de winstmarge ligt niet veel hoger met zoon extra lamp! Enne wat raad je me nu eigenlijk aan 3x400 of 2x600 en waarom?

]

Edited by Anony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima keus! Ik heb eerlijk gezegd nog nooit 3 x 400 geprobeert. Alleen 2 x 600. Maar het is wel het proberen waard, want je heb een betere licht verdeling. Van 2 x 600 haal ik ongeveer 750 gram. Ik weet het, meer is mogelijk, maar dat is me nog niet gelukt. 1500 kuub afzuiger is prima. Met een dimmer kan je hem dan lekker rustig laten draaien. Dat trekt hij makkelijk.

 

Garoetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x 600 en 10 planten?

zou er eerder zeker 30 plaatsen en huge laten worden(scroggen)

en qua afzuiging moet je toch denken aan zeker 1260m3 uur ( volgens me berekening)

met een inlaat van zeker 600.

 

wat me gauw opvalt is dat vele kiezen voor een grote tent,met meer lampen!

om zo veel mogelijk winst te behalen!

probeer eerste een paar keer met 1 lamp en 5 stuks ofzo,

om alles goed onder de knie te krijgen.ook kun je zo makkelijk ingrijpen als er iets mis gaat.

 

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...