Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
begin

Please moert speod antwoord, lamp werkt niet meer

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Gisternavond was ik er al bang voor omdat de lamp eerder uit ging dan normaal en ja verdorie vanochtend is hij niet aangegaan het is een osram 600 w en starter erbij ik neem aan dat het zo heet.

 

In ieder geval ik hoor de starter klikken maar er gaat niets aan.

 

Mijn dierbare dames staan nu ongeveer 10 weken in de bloei maar zijn nog niet klaar, ik kan niet zelf naar de winkel ben hierin afhankelijk van anderen.

 

Mijn spoed vraag is kunnen de dames in het donker tot ongeveer ( hoop ik) morgen.

 

Ik hoop op jullie input!

 

Alvast hartelijk dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot morgen lukt wel. hoewel ze beter in hun cyclus blijven natuurlijk. kan je voorlopig geen andere lampen hangen (wat gloeilampen/spaarlampen/tl-buizen) het maakt niet uit. probeer ze in hun cyclus te houden met ander voorlopig licht... moest dat niet lukken dan zo snel mogelijk een nieuwe hps er boven en het komt wel goed...

 

gtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk dank voor deze snelle reactie, ik durf zelf niet aan de elektra te komen, dus het ophangen van een andere lamp wordt lastig voor mij. Helaas is er geen andere mogelijkheid om snel naar de winkle te gaan probeer vanavond iemand naar de lamp te laten kijken. het is mijn eerste kweek en de dames staan er echt goed bij het zopu zo zonde zijn als het in het eindstadium mis zou gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je thuis geen lamp staan die je gewoon in het stopcontact kunt steken? zoals een halogeen lamp in de woonkamer? kom op dat lukt je wel! je toppen zullen er niet echt vetter van worden maar je plantjes zullen wel denken dat het dag is, dat is minder stress... Maar kom, een dagje zonder licht is ook wel niet zo erg (beter van niet natuurlijk). Koop misschien meteen twee nieuwe lampen, eentje reserve... kan altijd van pas komen, maar dat wist je al natuurlijk.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze ook via internet bestellen. Dan komt de postbode hem aan je deur afgeven en misschien wil hij hem er ook nog wel voor je in draaien :(

 

Succes en groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier was een paar daagjes geleden ook de stroom uitgevallen en daardoor de electronische timer van slag.

Hele dag zonder lampie......

 

kan niet zo'n kwaad, als het maar niet te lang duurd.

 

Groetjes Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Medekwekers,

 

Met veel gedonder eerst relais kastje naar growshop gebracht deze werkte echter goed toen een nieuwe lamp mee genomen die erin gedraaid echter niets . Toen heb ik iemand er naar laten kijken en jawel er was gewoon een aansluiting losgeraakt, was helemaal verkoold, dat hebben we gerepareerd, en het werkt weer.

 

Maar nu komt het leuke, de dames hadden twee volle dagen geen licht gehad, toen ik de lamp aandeed wist ik niet wat ik zag, alle toppen dropen van de THC zeer goed zichtbaar zelfs met het blote oog en als je onder de microscoop kijkt zie je de balletjes op de steeltjes fier rechtop staan dus de dames zijn vrijwel klaar.

 

Heb erg veel last van gele punten aan de bladeren vraag mij af of ik daar wat aan moet doen?

 

Hartelijke groet en nogmaals dank voor jullie snelle reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Hallo,

 

Het is gelukt om twee foto's van de dames te uploaden, en zij staan in de gallery krijg deze niet verplaats naar dit tekst veld maar als iemand de moeite wil nemen om even naar de gele bladeren te kijken of dit gewoon een teken is dat de dames inderdaad klaar zijn of een tekort van fosfor?

 

Grt Begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

voila:

 

gallery_21602_8073_59475.jpg

 

gallery_21602_8073_42640.jpg

 

 

Klaar??Nope verre van als je het mij vraagt.

 

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nog niet klaar... topjes zijn klein en gaan zeker nog groeien... die gele puntjes dat kan aan van alles liggen. gewoon doordraaien!! hoe lang staan ze al in bloei en welke soort is het? zoek eens op het forum hoe lang je soort moet bloeien. klaar zien ze er in iedergeval niet buit.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Ten eerste dank voor het verplaatsen van de foto's kreeg het niet voorelkaar, welke soort het is volgens mij pp ze staan nu bijna 10 weken in de bloei. de foto.s die er nu op staan zijn alweer verouderd. Als ik nu naar de toppen kijk zijn deze minsten 6 cm lang en behoorlijk dik als ik onder de microscoop kijk zie ik veel steeltjes met balletjes en ongeveer driekwart van de haartjes zijn al bruin. Ik ben dus gestopt met water geven, wil de plantjes eigenlijk een paar dagen donker laten staan en dan ophangen te drogen. maar door jullie waarschijnlijk terechte reactie ben ik gaan twijfelen. Dus vanmiddag probeer ik een recente foto te plaatsen.

 

ik kom er op terug!

Grt Begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Het is gelukt om twee recente fotos in de gallery te plaatsen wellicht heeft iemand tijd en zin om er even naar te kijken en mij te vertellen of de dames inderdaad klaar zijn. Ik ben nu al een tijdje bezig foto in dit bericht te plaatsen echter zonder succes alleen de url staat er

 

Hartelijk dank!

Beginnertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

is moeilijk te zeggen met de lamp aan en zonder scherpe macro foto's

 

zien er in ieder geval dikke toppen uit

 

en wat zeker is dat 2 dagen donker versnelt rijpingsproces geeft

plantjes verdampen namelijk niet in het donker, dus geen aanvoer meer

enkel nog opgebouwde energie verbruiken

 

vooral wat je zei over het effect opde hars productie geeft me overtuigd om het ook een paar dagen donker te houden op het eind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede morgen,

 

Mijn dames zijn omgehakt op een na, daar zit nog zoveel groei in en is volgens mij geen pp maar een soort haze. Prachtige dame erg grote toppen vanmiddag maak ik een foto.

 

Mijn vraag gaat over de vier die omgehakt zijn, feitelijk had ik in de secret garden willen drogen maar dat kan nu niet omdat die plek nu bezet wordt door de enige dame met groei.

 

Dus gezocht in huis waar het wel kan, boven in de kamer is het redelijk koel ongeveer 22 graden vochtig 40, maar kan het niet donker maken. mijn badkamer heeft geen raam dus uit nood heb ik de daMES DAAR TE DROGEN GEHANGEN, IS IETS VOCHTIGER.

 

Vraag kan het zo wel of beter terug de kamer in met raam open maar wel erg licht, wat is wijsheid gaarne uw reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn voldoende topics over drogen. Zo koel mogelijk (17 graden) lv 35- 40% is ideaal, lichte ventilatie. Let op!! drogen en knippen kan heel erg stinken!! Een minitentje met een slang naar je tent voor de afzuiging (onderdruk in je tent) is de oplossing.

 

Wat betreft de verkoolde contacten: adereindhulzen!!!! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Dit soort fouten kan leiden tot brand!

 

Wat voor contact was er los geraakt en verkoold, kun je iets meer info geven want dat is belangrijke informatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zijn voldoende topics over drogen. Zo koel mogelijk (17 graden) lv 35- 40% is ideaal, lichte ventilatie. Let op!! drogen en knippen kan heel erg stinken!! Een minitentje met een slang naar je tent voor de afzuiging (onderdruk in je tent) is de oplossing.

 

Wat betreft de verkoolde contacten: adereindhulzen!!!! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Dit soort fouten kan leiden tot brand!

 

Wat voor contact was er los geraakt en verkoold, kun je iets meer info geven want dat is belangrijke informatie.

 

Hallo bedankt voor jouw reactie,

 

Het contactje dat was los geraakt was van de lamp ik zal het proberen uit te leggen.

 

Vanaf de lamp die in de tent hangt loopt een snoer die snoer is via een kroonsteentje bevestigd aan het deel waar de draadjes uitkomen van de lamp. Kennelijk is een deel van het snoertje te heet geworden en de lamp ging uit. Ik dacht lamp kapot maar dat bleek niet het geval, wel andere lamp gekocht daaruit bleek dat het niet de lamp was. Snoertje afgebroken waar het verkoold was en opnieuw in krronsteentje gedaan en vast gedraaid.

 

Er staat nu nog maar een plantje onder als die klaar is begin ik niet opnieuw met een kweek voordat de brandveiligheid redelijk in orde is ik heb wel een poeder brandblusser staan die vanzelg aan gaat zodra het heter wordt dan 70 graden.

 

Ik moet je eerlijk zeggen de installatie van de tent is bij mij de reden dat ik er na de eerste poging even mee op hou heb drie maanden angst gehad en ben het wel zat. terwijl ik het kweken van de plantjes erg leuk vind.

 

Mijn zoon heeft het voor mij geinstalleerd maar is geen electricien.

 

Hartelijke groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hingen die kroonsteentjes nog aan elkaar?

Beter maak je die los!!!

 

Heb het hier eens mee gemaakt dat de ene los kwam en begon te trillen iedere keer als de lamp aan sloeg.

Iedere keer dat hij trilt wordt hij warm en begint het plastiek van je kroonsteentjes te smelten.

Als dus de kroonsteentjes aan elkaar hangen smelten ze samen en dat geeft kortsluiting met eventueel brand als gevaar!!!

Dus scheur ze zeker al van elkaar, dan kan je lamp misschien wel niet werken bij problemen, maar brand wordt er al minder op.

 

Electro wekelijks controleren is een minimum vereiste bij binnen kweken!!!!

 

Whazzup zal de verdere technische info nu wel van me overnemen hoop ik, die kent er meer van :P

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kroonsteentjes van je vsa vervangen, voortaan beter strippen en adereindhulzen gebruiken op soepel snoer, we kunnen het niet vaak genoeg zeggen!! Dit kan zomaar brand veroorzaken, je hebt geluk gehad.

 

Loop je hele installatie na, overal waar soepel snoer in een kroonsteentje of fitting zit werk je deze af en adereindhulzen en draait ze stevig aan.

 

Verplaatst naar electro hoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...