Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dankzij de hulp op het forum ben ik erachter gekomen dat het voedingstekort een stikstoftekort was. Ik ben flink bij gaan voeden en de planten lijken zich te herstellen. Bij onbekend 2 ben ik echter sinds gisteren gestopt met voeding geven. Ik weet namelijk niet hoe lang ze het nog vol gaat houden. In de drie grootste toppen zat namelijk toprot. Ik hoop dat ze het nog een paar weekjes volhoudt, maar dat ligt aan de hoeveelheid toprot.

 

Onbekend 2:

gallery_22142_7922_823707.jpg

 

Hieronder een top die (nog) niet is weggerot.

gallery_22142_7922_584536.jpg

 

Onbekend 3:

gallery_22142_7922_1025371.jpg

 

 

Maroc is momenteel een erg makkelijk plantje. Doordat ze in de door de gaten in de pot in de volle grond is geworteld hoef ik haar bijna geen water en geen voeding te geven. Ze lijkt het dan ook erg naar haar zin te hebben.

Toen ik vanmorgen bij haar ging kijken rook ik een heerlijke frisse geur die ik al jaren niet geroken heb, de geur van een echt buitensoortje, hmmm....

 

Maroc:

gallery_22142_7922_782328.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onbekend 2 gaat nog steeds gebukt onder toprot. Mijn gevoel begint steeds meer in de richting van omhakken te gaan, omdat ik niet kan aanzien hoe mijn met liefde verzorgde plantje langzaam wegrot. Toch weet mijn verstand wel beter en gaat ze nog niet om. Ze heeft er nu namelijk zeven weken echte bloei opzitten. Wat dat betreft mag ze dus sowieso nog wel een week. Daar komt nog bij dat ik haar moeder i.v.m. toprot te vroeg had geooegst, waardoor de wiet niet potent genoeg was. een lichte high en dat was het wel. De toprot wordt door een 2x daagse grondige inspectie nauwlettend in de gaten gehouden, waardoor de uiteindelijke hoeveelheid toprot relatief weinig is. De weersooruitzichten zien er ook goed uit, dus ze blijft nog even staan. Iedere dag is er weer een.

 

Hieronder de foto's van de door toprot verminkte onbekend 2:

 

gallery_22142_7922_310704.jpg

 

gallery_22142_7922_1099661.jpg

 

gallery_22142_7922_122241.jpg

 

 

Onbekend 3 is ook enigszins verminkt, maar dan door het voedingstekort, waardoor ze veel bladeren heeft verloren. Het zal zeker wel opbrengst gaan kosten, maaer ik zal het maar van de zonnige kant bekijken en zeggen dat de wind er nu beter doorheen waait.

 

gallery_22142_7922_305133.jpg

 

Maroc is van een lastig probleemplantje toch nog iets gezonds geworden. Ze bloeit lekker en ik hoef haar geen water of voeding te geven. Ze bloeit alleen wel langzamer dan ik had gedacht en gehoopt. Ik twijfel dan ook ernstig of ze eind september wel klaar is.

Het lijken veel fluffy topjes te worden en ik denk dat dit ook heel veel knipplezier op gaat leveren.

 

gallery_22142_7922_243613.jpg

 

gallery_22142_7922_680788.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 dagen geleden ben ik begonnen onbekend 2 te verduisteren. Ze heeft er nu ruim 8 weken echte bloei opzitten. Ik ben van plan haar morgen te oogsten. Wat denken jullie?

 

gallery_22142_7922_1081801.jpg

 

gallery_22142_7922_237755.jpg

 

gallery_22142_7922_594467.jpg

 

gallery_22142_7922_547006.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, dit is echt een goede kweek! Je oogst ziet er echt al sappig uit! Jammer dat ik geen tijd heb om te verduisteren :lol:

 

Ik schat dat er nog heel wat mooie grammetjes gaan komen!

 

Groeten Tilburg2009! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten heb je staan. :j

 

naar mijn idee is die wel klaar om te oogsten :D

 

geniet van je rokertje :lol:

 

gr. frutske <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie positieve reacties. Onbekend 2 is een heel lekker rokertje geworden. Ik heb de eerte kleine topjes al gerookt en werd er goed stoned van. Onbekend 3 gaat niet zo heel goed. De rot begint weer toe te slaan. Ze heeft haar tijd bijna gehad (bijna 8 weken echte bloei dacht ik). Ze gaat aankomende week dan ook geoogst worden.

De opbrengst van deze plant zal wel niet zo heel hoog zijn. Ze heeft toch wel een klap gehad van het voedingstekort.

 

Onbekend 3:

gallery_22142_7922_1355121.jpg

 

gallery_22142_7922_151372.jpg

 

Maroc daarentegen lijkt het verschijnsel toprot niet te kennen. De ochtendnevel lijkt haar niet te deren. Dat zal wel komen doordat ze hele losse toppen heeft die snel opdrogen.De cola's die ze aanmaakt zijn trouwens wel mooi groot.

 

Maroc:

gallery_22142_7922_911004.jpg

 

gallery_22142_7922_1208754.jpg

 

Dan heb ik nog een andere dame aan wie ik jullie nog niet heb voorgesteld. Ik wou haar in eerste instantie niet in het verslag opnemen, omdat ze heel lang in een veel te klein potje stond omdat ik geen pot vrij had en ik niet dacht dat het nog iets ging worden. Daatrnaast is het wederom een zusje van onbekend 2 en 3, dus erg interessant leek het niet te worden. Ik zal haar maar tot onbekend 4 dopen. Toen een pot van de ice vrijkwam heb ik haar daar uiteindelijk ingedaan samen met de laatste restjes grond die ik nog had (batmix, bio grow mix en lightmix). Ik heb haar toen ook maar gelijk meegenomen met verduisteren.

 

Het resultaat is nu mooier dan ik had durven hopen. Het plantje herstelde door het overpotten voorspoedig, waardoor het nu een mooi en gezond plantje geworden is met mooie toppen eraan. Hiermee heeft ze toch wel een plekje op wietforum verdiend dacht ik zo. Ze gaat het echter nog wel moeilijk krijgen ben ik bang. De zon komt namelijk steeds lager te staan en het wordt nu steeds moeilijker een geschikte plek met lang zon te vinden om de pot neer te zetten.

 

Onbekend 4:

gallery_22142_7922_616148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je die maroc van female seeds????? veel knipwerk, i know, veel fluffy topjes, i know, maar wat jij niet weet is dat het een zeeeer lekker wietje is. veel rookplezier dus!!!

 

ejb

 

of je moet haar eerder gekweekt hebben hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad van femaleseeds. Ik heb haar nog niet eerder gekweekt, maar ik geloof je direct als je zegt dat het een heerlijk wietje wordt. De geur belooft veel goeds, een heerlijk fris en fruitig buitenluchtje, zou niet weten hoe ik het anders moest omschrijven. En dan moeten we dat vele knipwerk maar voor lief nemen. Ik kan haast niet wachten haar te proeven, maar daar moet ik nog maar even geduld mee hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Nl kempic

 

Ziet er goed uit man, echt wel klote die toprot.

Allemaal mooie plantjes, maar ga je volgende keer wel beter letten op voedingstekorten?

Ik hoop dat je van de maroc en onbekend 4 nog veel lekkers gaat halen...

Je kan trouwens die potten ook gewoon wit spuiten he....

Heel veel succes nog en ik duim met je mee voor een goed weertje met weinig vochtigheid.

 

Groeten BoboJonko :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bobojonko

Ik had ze inderdaad wel wit kunnen spuiten, maar dat is nu niet meer nodig. Ik heb gezien dat ze bij de gamma mooie witte kuipjes hebben van volgens mij 45 liter. Denk dat ik die volgend jaar ga gebruiken. En als dat weer zo blijft als het de laatste dagen is mag ik niet klagen. Er hangt 's morgens dan wel in de mist, maar als die optrekt krijgt ze wel snel zon. De toppen zijn dan zo droog, omdat ze zo'n losse structuur hebben.

 

@ Ramsus

Ze ziet er nui nog mooi uit, maar ik hoop dat ze niet gaat rotten een dezer dagen. Ik kom namelijk net terug van een weekend weg en de plant heeft 2 ochtenden in de mist gestaan. Zometeen de eerste toprotinspectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen wat foto´s gemaakt. De herfst is nu toch echt aangebroken, helaas. Gisteren de hele dag motregen. Het zonnetje komt nu net even tussen de regenwolken door, maar de lucht belooft weer weinig goeds voor mijn plantjes. De weersvoorspellingen zien er ook slecht uit, koud en nat.

 

Dit slechte weer heeft ervoor gezorgd dat Maroc er nogal treurig uitziet. Haar doorweekte toppen hangen naar beneden en ik heb ook wat toprot gevonden. Ik denk erover vandaag te beginnen met het oogsten van de eerste takken. Ik heb namelijk geen tijd om een hele dag te gaan knippen, dus dat gaan elke dag een paar takjes worden. Het lijkt me een mooi moment om daar mee te gaan beginnen. Ik heb alleen niet het idee dat ze helemaal klaar is, alhoewel ze toch al bijna 8 weken bloeit. Met dit weer verwacht ik ook niet dat ze nog veel verder afbloeit Ze begint trouwens ook een paarse gloed over de bladeren te krijgen.

 

gallery_22142_7922_1190973.jpg

 

gallery_22142_7922_961442.jpg

 

gallery_22142_7922_770772.jpg

 

Ook bij onbekend 4 wat toprot gespot. Niet veel en ernstig gelukkig, want ze moet nog wel een paar weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onbekend 4 kreeg afgelopen dagen in alle hoofdtoppen rot. Het is mooi geweest met haar. Vanavond gaat de schaar erin.

 

gallery_22142_7922_937433.jpg

 

gallery_22142_7922_746927.jpg

 

Mevrouw maroc is de weg volledig kwijt. Ze denkt er niet over om af te bloeien. Ik had er al wat takjes afgeknipt, maar de toppen zien er volgens mij nog niet klaar uit. Dus laat ik de plant nog even staan. Ze smaakt trouwens wel lekker. Hoe lang denken jullie dat ze nog moet?

 

gallery_22142_7922_977964.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onbekend 4 is inmiddels overleden en mevrouw Maroc gaat vanavond met gemengde gevoelens kaalgeschoren worden. Toch altijd jammer om de laatste plant om te hakken. De laatste foto van Maroc

 

gallery_22142_7922_60185.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow dat laatste photo is netjes man. ziet er heftig uit. wou dat mijn plantjes zo wit werden, heeft wel wat. mjah tis per soort afhankelijk. HG heeft dat gewoon niet...

 

kun je trouwens misschien photo's maken van 't rot. want ik heb 't nog niet terug kunnen vinden in je huidige photos...

 

chilz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is op zich wel redelijk wit, maar dat wordt wel versterkt door de flitser van de camera. Toprot heb ik to nu toe allemaal weggegooid, maar ik ben nog niet helemaal klaar met knippen, dus als ik nog wat tegen kom zal ik een foto posten.

 

Edit:

 

gallery_22142_7922_9263.jpg

 

gallery_22142_7922_391029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhhh ja ik zie 't, balen. tja gewoon wegknippen. meestal haal ik de hele tak weg (hoeft niet, maar is wel 't veiligste manier)...

 

peace,justfurfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is oktober, de oogst is binnen en er zijn lege plekken in de tuin. Tijd om conclusies te trekken en verbeterpunten voor volgend jaar te bepalen.

 

Het is op zich geen slecht kweekjaar geweest. De zon heeft goed haar best gedaan en dat heeft zich vertaalt in een lekker rokertje waarmee ik weer een tijdje verder kan. De Ice die het langst heeft gebloeid heeft het lekkerste rokertje opgeleverd, gevolgd door onbekend en Maroc. Onbekend was ook wel lekker, maar niet zo lekker als de Ice. Maroc is een echte buitenplant die je het best in de volle grond kunt poten, waarna je er bijna geen omkijken meer naar hebt. Voor een buitenwietje wel lekker,maar de soort kan in mijn ogen toch niet tippen aan de zogeheten binnensoortjes.

 

Dit brengt me tot de conclusie dat het een doodzonde is planten te vroeg te oogsten i.v.m. rot, tenzij het natuurlijk echt te gek wordt. Ik heb gemerkt dat de planten nog flink wat gewicht aanmaken de laatste dagen en dat de wiet in deze dagen ook veel smaakvoller wordt.De langer bloeiende Ice had meer smaak en gewicht dan de eerder geoogste, voor onbekend idem dito

 

Vooral de soortjes die verduisterd zijn hebben heerlijke wiet opgeleverd van goede kwaliteit. Dat verduisteren kost dan wel veel tijd en discipline, maar als je er de mogelijkheid voor hebt zou ik het iedereen aanraden. Het is me opgevallen dat de planten die midden in de zomer bloeien ook sneller afbloeien dan de planten die in het najaar bloeien.

 

Wat ik volgend jaar verder anders ga doen is dat ik in grotere potten ga kweken. 20 Liter is dan wel handig met het verslepen van de potten, maar ik ga volgend jaar toch maar voor 45 liter. Ik hoop hierdoor grotere planten te krijgen die meer opbrengen. Ik denk dat ik hiermee ook de voedingstekorten beter in de hand kan houden. Daarnaast wil ik als mijn budget dat toelaat volgend jaar een PH-meter aanschaffen.

 

Mochten er andere mensen zijn die nog tips voor me hebben voor volgend jaar dan hoor ik dat graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...