Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mees

Hangende blaadjes

Recommended Posts

Goedemiddag

1 van mijn 2 zaailingen doet het niet zo goed, zijn stengeltje is rood en de blaadjes hangen.

Ik zelf zou ook denken aan overbewatering en/of stress. Alleen bij dit plantje kan dat haast niet het geval zijn.

Zijn broertje/zusje krijgt precies de zelfde behandeling en die gaat prima.

Misschien weten jullie waardoor het komt, en kunnen me vertellen of ik me zorgen moet maken.

Dankjewel.

gallery_22054_7912_2120368.jpg

 

Mees

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen te veel water voor zo een klein plantje..water geven met een verstuiver B) 5tal verstuivingen op de aarde en 2 op de blaadjes..naarmate ze groter worden meer natuurlijk..

welke lapen gebruik je ook? want naar mijn mening is er echt weinig licht voor plantjes

Pce!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een 23watt spaarlamp van philips, volgens mij is dat genoeg. Het lijkt heel donker op de foto maar in werkelijkheid is het heel vel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ja(:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de gekiemde zaden in vochtige aarde stopt (ik laat mijn zaaipotjes water opzuigen tot ze vol zijn)

dan moet je enkel wat water sproeien (plantenspuit) als de aarde bovenaan uitgedroogd is

 

die kleine kiemplantjes drinken namelijk: bijna niets

en als je je potten afdekt tegen uitdrogen hoef je waarschijnlijk maar 1 keer per week wat bijgeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh oke bedankt voor de tip, ik heb mijn plantjes in stekgrond gezet, en gewoon eerst vochtig gemaakt, sinds dien heb ik gewoon als ik thuis was heel vaak gekeken (ik ben heel benieuwd) en heb gesproeit als het bovenste laagje uitgedroogd was, ik deed dit vaak maar heel weinig water, zodat ik niet teveel gaf. Die alufolie heb ik al weg gehaald, die heeft er maar 1 dagje opgezeten, ik heb daar namelijk niet zo'n goed gevoel bij. Ik heb na het openen een beetje water gegeven en het gaat al een stuk beter. ik zal zo nog even een fotootje plaatsen van hoe het nu gaat!

 

Bednankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is die al. Die camera maakt mooie foto's, maar bij die macro fuctie kan ik niet bij, haha.

Net even met verstuiver over heen gegaan. Alleen verkeerd gefocusd dus(:

gallery_22054_7912_782700.jpg

 

Al een hele verbetering toch?

 

Mees

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep:)

maar de stengeltjes worden wel lang hé?

is de lichtbron er niet veel te ver van?

ik zorg altijd dat mijn TL lampen er max 3cm van staan

of ook best eens verpotten en ze er insteken tot bijna tegen de kiemblaadjes..van af daar verdikt de stengel namelijk wnn ze groot worden

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bedankt, het is die spaarlamp en die hangt er maximaal 10 centimeter vandaan. Het wordt wel heel warm als ik hem er dichter op hang.. Op hoeveel cm moet ie dan? Want met een TL is het toch anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik vanmiddag thuiskwam zag ik dat de grond kurkdroog was. Dit was nog niet eerder gebeurd, maar ik ben nu begonnen met wat Tiaaaz voorstelde.

Iemand verder nog suggesties of tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...