Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De Meester

Wanneer bloeien

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een klein vraagje over de inzet van de bloeiperiode dat ik nergens vond. Ik had graag wat meer informatie gehad over het ideale tijdstip om je plantjes over te zetten naar 12/12. Ik dacht altijd dat je moest wachten tot ze goed volgroeid waren, maar de laatste tijd zie ik steeds vaker dat zeer kleine plantjes al in de bloei gezet worden. Wat zijn de criteria om een plant in de bloei te zetten? En zijn deze dezelfde als je wil scroggen?

 

Bedankt,

De Meester

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bloei ligt er aan wat je er mee wilt doen , soort plant , hoogte van je ruimte .

 

je kan dag 1 in de bloei gooien je kan ook paar maanden voor groeien mits je ruimte zat heb .

 

wil je ze gelijk in de bloei zetten neem je veel kleine plantjes wil je scroggen zou het al met 1 plant kunnen en genoeg voor groeien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kliko zegt het eigenlijk allemaal al, het ligt namelijk aan de situatie. In de natuur komen zaden op verschillende momenten uit, maar gaan allemaal in bloei wanneer de dagen weer kort worden. Zo verschilt de voorgroei dus van twee tot vier maanden. Dan heb je de Ruderalis soort die meteen in bloei gaat, ongeacht het aantal lichturen.

 

Ik denk wel dat je kunt stellen dat een plant in een bepaalde leeftijdsperiode ( x - xx weken) het meest vitaal is, al zijn processen optimaal werken en dus een betere opbrengst/kwaliteit zou kunnen leveren, maar bij binnenteelt zijn er natuurlijk nog véél meer factoren die daar invloed op hebben.

 

Bij ScrOG moet je vooral inschatten hoe lang het nog duurt voordat je net vol zit. De meeste cannabis groeit nog twee tot drie weken door, nadat de verlichting op 12/12 is gezet. Als ik het mij goed herinner is een goed moment om de klok om te gooien wanneer je net voor 3/4e vol zit. Die twee weken maken het dan helemaal vol.

 

Mijn ervaring is niet praktijk getoetst (laat n ervaren kweker je adviseren), maar ik vermoed dat je het plantje beter een aantal internodes kunt laten maken voordat je gaat bloeien. Ik vind namelijk dat je de boel niet moet haasten. Maar als het om handel gaat, is het altijd een afweging van tijd en kosten. In dat geval kun je probleemloos na een weekje beginnen met 12/12. Het eindgewicht is niet zozeer afhankelijk van aantal planten per m2, dus leveren veel kleintjes omstreeks hetzelfde als één grote, hopelijk in een kortere tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, het begint al een beetje te dagen nu. Het daaadwerkelijk moment kiezen van het in bloei zetten van de plantjes zal dan vooral een zaak van persoonlijke voorkeur zijn, meen ik begrepen te hebben. Bedankt vor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...