Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

knightfightx

Mijn allereerste plantenkweek! En foto

Recommended Posts

@ Xilvero: Gelukkig! Ik maakte me er al zorgen over! Dank je voor de opluchting ;).

En de volledige naam is brandnetelgier, staat ook op wikipedia. mn lidnummer 22222 hahaha ja xD! thanx :j

 

@ peter de pan : ja ik weet, egt jammer he :yummy: Maar het gaat wel wat beter met ze ;)

En ja, die brandnetels beginnen hard te stinken! :specool

 

@ Jerre : Bedankt voor je tip ! Mocht de gier niet helpen, heb ik dan een paar alternatiefen ;)

 

Zo staat het met mijn vrouwtjes:

 

es97hd.jpg

23ti52s.jpg

 

De onderste foto. Dat wordt moeilijk overpotten :wub: :

 

142ybs6.jpg

2en525i.jpg

11icw1t.jpg

 

Tot de volgende x!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey KF,

 

Ziet er netjes uit :yummy:, over die luizen en andere insecten ik heb zelf een soort van kas gebouwt van 2 meter hoog.

Hierbij heb ik rondom de bovenste meter en boven op natuurlijk bedekt met (doorzichtig) zeil van de boerenbond. In het begin had ik ook veel last van bladluizen maar nu zitten er ook spinnen en vandaag zelfs een lievenheersbeestje gespot! Ik heb de afgelopen 3 dagen eigenlijk niet echt meer iets op mijn planten gezien. Wel zach ik net redelijk wat (vliegende luizen) in een spinnenweb in de hoek hangen.

Hoop dat het zo blijft :specool

 

Ik hou je verslag in de gaten,

 

DJoer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry late reactie voor de liefhebbers. :yummy:

 

Ja, ook een goede manier DJoer. Hoop ook voor je dat het zo blijft!

En die lieveheersbeestjes zijn goed he, niet wgedoen! Ze zijn goed voor de planten, omdat ze spint opeten ofzoiets.

 

Dalijk als k wakker wordt is mijn brandnetelgier klaar,.. DIE ERG STINKT!. Maar als ik dat zeef, moet dus bijvoorbeeld 0.1 liter brandnetelgier pakken en dat mengen in een fles van 1 liter water en dat op de bladeren spuiten toch als ik het goed heb?dat tast trouwens toch niet de wietsmaak aan he??

 

Ook had ik gister mijn plagron batmix binnen gekregen. Allemaal overgepot en nu staan ze allemaal in 4x 18.5 liter potten. Alleen beginnen mijn vrouwtjes onderaan gele bladeren te krijgen :specool, misschien wordt dat nog hersteld aangezien ze miss moeten wenne aan de nieuwe grond?

 

Graag tips/hints! Morgen maak ik fotos dan kunne jullie zien hoe het ervoor staat.

 

mvg

 

KX

Share this post


Link to post
Share on other sites

die fruitvliegjes zijn de volwassen bladluis en idd, spruzzit, brandnetel extract, knoflook water, decis en dergelijke helpen allemaal wel. ik verwijder dagelijks een paar dode volwassen luisjes tussen mijn groeischeutjes, ik wil echt geen toppen met luis erin, weet trouwens niet of de plant dit verteert ?!?! iemand hier misschien wat ervaring/kennis over/mee???

 

Natuurlijk is knoflook water en brandnetel extract minder effectief maar wel volledig biologisch, dat heeft bij mij toch altijd de voorkeur.

 

De luisjes houden ook niet van vocht, daarom zitten ze aan de onderkant van het blad.

Dus af en toe je plant bespuiten met een planten spuit onder haar rokje helpt ook al wat.

 

Voor de rest zien ze er goed uit. de onderste bladeren verkleuren vaker...dat is niet zo erg.

Belangrijker is of de nieuwe blaadjes mooi groen zijn, dan weet je dat ze genoeg voeding heeft.

 

Succes met het brandnetel extract..

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie en tips :specool!

 

Mijn brandnetelgier had vandaag een klein laagje wit over het water. Soort schimmel/schuim. Beetje roeren was alles gewoon weer groen water. Dit in een 200 ml gezeeft, en dan 2 liter water erbij gedaan. Nu heb ik dit:

 

 

2yuniog.jpg

351u9w0.jpg

 

Kan ik dit nu over de plantjes heen spuiten? En is het gezond om ook de grond te bevochtigen met dit wat ik heb gemaakt? Of alleen de bladeren? Want het stinkt egt heel erg!

 

Verder Buigen de vrouwtjes bovenaan en onderaan hebben ze gele bladeren. Ook als ik aan het begin van de stengel beweeg, lijkt de plant zo losjes...bij alle 4 is dat zo.

 

nnjhba.jpg

2a0cjn8.jpg

jaxa9i.jpg

mljt50.jpg

sz8oc1.jpg

 

Tips/hints/advies hoor ik graag, ik wil graag mooie plantjes hebben, zonder gele bladeren. Eergister ook nog es met canna terra vega de grond bevochtigd, miss vanaaf dat ik dat weer doe. Net aan de onderkant van de bladeren ook nog eens met dat spintmiddel gespoten.

 

( nog een vraagje, als ik met spintbestrijdingsmiddel of gewoon water spray op de bladeren vanaf boven, en ze staan in de zon van 25-28 graden, verbranden de blaadjes dan waar druppels zijn? En krijg je dan van die bruine /gele vlekjes op de bladeren? Ik heb nog nooit in de zon de bladeren natgemaakt, behalve net, maar wel van onder. )

 

mvg KX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let er vooral op dat je niet gaat overvoeden, kijk goed naar je planten. Hebben ze mooi volle groene bladeren? Maken ze veel nieuwe scheuten aan?

So far so good! keep it up!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie op je laatste foto helemaal rechtsonderin op het grote blad een slakken/larve spoor.

Ik denk dat ze vooral last hebben van insecten en als deze eenmaal weg zijn de planten zich ook al meer "thuis" voelen.

Verder vind ik ze goed uitzien!

Zeker voor de eerste keer...

ik zet ze altijd even uit de directe zon na het bespuiten op de bovenkant van de bladeren.

als de vergeling erger wordt zou ik wel eens kijken of je niet iets van groei voeding kan bemachtigen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het gaat idd nu beter met ze, en bedankt ;)!

Ik ga strakjes dat aftreksel eens op de plantjes spuiten, eens kijken of ze daar beter van worden, want volgens wikipedia is het ERG gezond voor plantjes ( brandnetelgier).

Misschien dat de insecten dan verdwijnen :rolleyes:.

Verder heb ik plagron grond, cassa terra vega voeding, en alga bloom voor later. Ik denmk dat vopeding geen probleem is ^^.

 

mvg

 

KX

Share this post


Link to post
Share on other sites

wist niet dat je de voeding al had.. ;)

Maar als je vergeling ziet geef ze dan gewoon wat meer voeding en dan komt dat vanzelf wel goed..

 

Nogmaals ik vind ze er verder heel goed uitzien !

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plantjes beginnen ergens op te lijken :rolleyes:

die vliegjes/luizen het stikte er bij mij ook van de afgelopen weken heb het nou redelijk onder controle denk ik.

oooo en dat van dat knoflook water !!! bedankt voor de tip weet niet wie er precies me kwam maar bedankt.

 

knight als je een natuurlijke wortel simulator wil maken maak dan een wilgen thee en zet een wilge tak bij elk plantje dit vinden ze lekkker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halllo!

 

Sorry voor late reactie! Druk vakantiewerk bij productiebedrijf ^^

48 u gewerkt in de week 10- euro p/u :rolleyes:

 

Mja @Topic, bedankt voor de tips :rolleyes:!

 

Ik moet eerst dit eff zeggen. WAT EEN KUTWEER!

Alleen maar regen en hagel :S...maar de vrouwtjes zijn sterk :rolleyes: en zien er zelfs daardoor nog beter uit :rolleyes: en mooier (A).

Ik ben op een stoel op het balkon gaan staan, omdat de hele balkon 3-4 cm onder water stoned. Dit is overigens een positief iets, want zo krijgen de vrouwtjes vanaf hun tenen water, want de gaatsjes stonden helemaal onder water :rolleyes:.

Ik heb ze nu eff voor 1 nachtje binnegezet in een ongebruikte wc met de lamp aan. Dalijk gaat de lamp uit, wekker aan om 6, licht uit, weer slapen. Verder alleen nog jammer dat er gele blaadjes zijn. Hoop dat ze snel verdwijnen.

 

Verder doet mijn brandnetelgier wonderen!! Nadat ik de plantjes met het gier heb gespoten en de grond bevochtigd, zijn ze sneller gegroeid en mooier geworden/meer zijtakken gekregen! :no

 

Nog een vraagje. Is het zo dat als ik wat extra cassa terra vega gebruik op de plantjes, ze er zeker voor op uit zullen gaan?

 

Groetjes ;)

 

KX

 

 

1e plant:

 

DSC00111.jpg

 

2e plant, deze mooie dame is de moeder :rolleyes::

 

DSC00112.jpg

 

3e + 4e plant:

 

DSC00113.jpg

 

De schatjes samen :no:

 

DSC00114.jpg

 

 

 

KX

 

EDIT:

 

Wat mij, en jullie dus ook zou moeten opvallen, is dat de plant in de normale winkel potgrond van 2 euro beter groeit dan in mijn plagron batmix :rolleyes: hoe kan dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey knightfightx,

 

Die gele blaadjes lijken een voedingstekort.

Idd vreemd om te zien dat ze in de winkel potgrond beter gaan, blijkbaar mist er iets in die bat mix, in mijn plagron royalty hebben mijn planten het nu echter goed naar hun zin dus des te vreemder eigenlijk.

Ik zou de voeding blijven verhogen totdat je tekenen ziet van verbranding door overvoeding (zoek hier even op als je niet weet waar je op moet letten) of totdat ze mooi donker groen zijn en er geen vergeling meer plaats vind.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

De batmix is afkomstig van de shop van deze wietforum. Ik denk dat er niks mis mee zal zijn. Het kan ook misschien zo zijn dat ze moeten wennen in de nieuwe grond?

 

Verder weet ik nog steeds niet of ik de voeding goed gebruik.

Op Cassa Terra Vega staat 50 ml op 10 liter. Ik heb dus in 1 liter fles 5 ml ( bijna niks ) voeding ingedaan, geschud, en een hele kleine verandering in kleur. Moet ik dit op de grond spuiten of direct het water uit de fles de grond nat maken? En hoe vaak en hoeveel moet ik hiervan geven?

 

Ik weet ook niet hoeveel water ik ze moet geven. Ik geef mijn plantjes eigenlijk nooit water. iik geef ze alleen soms wat voedingwater, of ze worden nat door de regen.

 

4-5 weken geleden heb ik ze ook voeding gegeven, ik weet niet meer hoeveel dat was, maar ik zag wel dat de blaadjes na een minuut of 1-3 geel begonden te worden. Dit kan door 2 manieren gebeurd zijn:

 

1. Te veel voeding gegeven, maar zie je dan de verbranding zo snel??

2. Ik heb de voeding ook op de bladeren etc gespoten, in een sterke zon. ( ik leer van mn fouten ) Misschien was de temp te warm waardoor ze geel werden?

 

Vandaar dat ik ze nu ook niet veel voeding geef, nauwelijks eigenlijk. Want ik weet ook niet hoeveel ik precies moet geven. Ik geef altijd wat ik denk dta ik moet geven, maar dat gaat altijd gepaard met een incomplete gevoel in mezelf..;)

 

Alvorens bedankt voor jullie hints/tips!

 

KX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je potten in een plas met water staan. Is dit altijd zo? Het lijkt mij daarom eerder dat ze te vochtig staan.

Misschien beter om een paar stenen onder je potten te stapelen, zodat je plantjes niet verzuipen.

 

Verder zou ik nog even rustig aan doen met de voeding, kijk goed naar hoe je plantjes zich ontwikkelen (veel nieuwe scheuten? kleur van de nieuwe scheuten?)

 

Suc6!

 

Gr,

Smaugies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zometeen close-ups fotos maken, maar eerst een jointje.. Nu heb ik die mogelijkheid omdat ze binnen staan.

Hou het dus in de gaten ^^

 

 

KX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke hier komen ze ;)

 

Ik heb mn vrouwtjes binnen gezet voor het raam open, zodat ze luchtcirculatie hebben is goed voor ze.

Dit aangezien het paar dagen al is aan het onweren. Nu heb ik een plek binnen voor noodweer :rolleyes:

En nu zie je heel goed de daME in de gewone potgrond duidelijk dat die normale potgrond het beter doet.

Ik moet wel zeggen dat ik in het midden van die normale potgrond een hand batmix in hen gedaan, maar dat is alles.

Overigens kan het zijn dat de plagron wel goed zijn werk doet. Want de bladeren aan de bovenkant zijn wel allemaal groen :rolleyes: alleen sommige bladeren aan de onderkant zijn beschadigd..maar boven alles gezond :rolleyes:, en hebben nu een 7-vingerig blad :rolleyes: :>

 

 

 

Misschien niet, maar ik vind het een mooie foto :rolleyes: :

 

148on6v.jpg

 

De plant rechtsboven:

 

1051ls2.jpg

 

De plant rechtsonder:

 

19p2q9.jpg

 

De plant linksboven:

 

2ikbwp.jpg

 

De mooiste Dame, linksonder:

 

14dpuo4.jpg

2j3gpeh.jpg

16bhb29.jpg

 

De schatjes samen :rolleyes: :

 

dcvmlg.jpg

 

34obx9y.jpg

 

groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond is heel erg nat en hard door de regen geworden. Ik heb eff de plastice potten een beetje aangedrukt zodat er scheuren in de grond ontstaan, en ze dus zuurstof krijgen en niet stikken in het water. Heb ik ergens hier gelezen, bedankt diegene :rolleyes:.

 

Nu staan ze lekker buiten in het zonnetje :P:

 

2m5jfcn.jpg

 

Dame:

 

972uyx.jpg

 

En:

 

mufqch.jpg

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb je goed gedaan ik doe dat ook altijd, alleen als je hydro korrels door de grond heen heb moet je oppassen dat de wortels niet scheuren.

hoelang groeien ze nog?

 

grtz peter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo :P

 

Miss dat het van jou afkomstig is dan :rolleyes: ik heb het overgenomen :P.

Maar hoe moet ik daar dan op letten? Als ik dat doe, zie ik wel een rondje om me plantje heen rondom, daar zit die denk ik goed geworteld.

Als ik dat rondje duidelijk zie, stop ik drmee.

 

Ik weet niet hoe lang ze moeten groeien. Ik heb ze 26 mei , zie eerste post, in de potjes gezet.

 

gr ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh je heb natuurlijk bigbang, sorrie ik ben stoned.

deze begint rond augustus met bloeien :rolleyes:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik ook hele tijd al =)

Is het dan rond begin augustus, midden of eidn?

 

Dan hoop ik dat ze hard zullen groeien nu!

 

gr :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen begin, midden. zeker niet in het eind.

gaat net goed komen met jou plantjes denk ik, nog een maandje om flink zij takjes aan te maken en de lucht in te schieten.

dat word aftellen :rolleyes:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik hoop dat je gelijk hebt :rolleyes:

 

Zou je miss antwoord kunne geven op mijn vragen op berichten 63 en 67?

 

En ik heb een atikel gelezen dat toppen heel slechts is, maar jij doet het toch , waarom eigenlijk?

Krijg je dan meer wiet ofso?

En hoe krijg je eigenlijk meer wiet? snoeien of wat?

 

gr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey knightfightx,

 

toppen is bij wietplanten die je uit zaad kweekt ideaal..

Hierdoor zorg je dat er 2 hoofdtoppen komen en risico dat je de 1 grote aan rot of wat dan ook verliest is daardoor kleiner.

Want zou je rot krijgen in 1 van de toppen heb je de andere nog over.

Daarnaast is meestal het gewicht van de 2 grotere toppen meer dan de 1 enkele.

Daarnaast gaat de plant meer energie stoppen in de groei van de zijtakken, hierdoor worden de rest van je toppen ook dikker en zal de algehele opbrengst beter worden.

Toppen moet je eigenlijk maar 1 keer doen, 2 is echt de max (vind ik persoonlijk) anders krijg je allemaal kleine fluf topjes.

De plant heeft ook even nodig om te herstellen van het toppen (dag of 2-3), dus houd hier rekening mee.

 

Het stuk wat ik hier op het forum tegen kwam over dat toppen slecht is ging over bomen!! waarbij men bijna de hele bovenste kruin weghaalt.

Het doel van het toppen van bomen was om ze in te krimpen, dit helpt op de lange termijn (meerdere jaren) niet.

Dus bij bomen is toppen inefficiënt, maar bij wietplanten echt wel efficiënt!!

Mbt. de voeding, overvoeding zie je heel snel, dus gewoon goed opletten.

Je kan gewoon blijven verhogen totdat je ziet dat het teveel is, 1 stapje terug en dit blijven geven.

Nooit bloeivoeding op de bladeren spuiten, hier heb je speciale bladvoeding voor!!

Had je ze nu al verhoogd mbv wat bakstenen of staan ze nog in het water??

Idee van zuurstof bij wortels heb je goed gedaan!

 

Plantjes zien er verder goed uit!

Succes!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...