Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ramsus

2009 rondje 4 xPOWER PLANT

Recommended Posts

He ramsus

 

Gaat nog steeds lekker daar bij jou hoor. topopbouw ziet er echt goed uit. En ik zou ook geen groeivoeding meer geven. Verders nix aan te merken. Gewoon lekker doorgaan zo.

 

GR Kramertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke!!!

 

als drie mensen het zelfde melden ( waarvoor dank) , dan ga ik er van uit dat ik mag stoppen met groei voeding ( klink ook wel logisch, de bloei zit er flink in, en groei is redelijk gestopt, plantjes klimmen nog wel een beetje de hoogte in, maar lang niet meer die 3 tot 5 cm per dag)

 

dus ik hou het nu bij bloei voeding, en ga laters ook PK13/14 bijgeven. flesje staat nog van vorig jaar, is een literfles, maar je verbruikt er nauwelijks van.

 

Ik heb ook nog bloei voeding van BCUZZ. Ik ga even kijken wat de verschillen zijn ( die twee dames verwennen met de blei voeding van canna, en twee met bcuzz.

 

Ik zie nu helaas dat 1 plant ( de getopte) een beetje opgekrult blad vertoont, met een verkleuring. Soms lees ik dat het door het ongedierte kan komen, soms spreekt men oook van (onder)voedingprobleem.

 

 

@Pelske: ja man, je maakt een punt vh afdakje, en das wederom een nuttige reminder, daar ik net de voorspellingen zag voor de komende dagen.

toen het vorige week zo'n slecht weer was, had ik ze bij de deuropening in de schuur, maar das ook niet alles.

ik ga me er voor inzetten dat het vrijdag klaar is.

 

@kills: de toppen groeien meer en meer, ze "smelten "inmiddels" samen tot een lekker dik geheel: SUPER!!!!

 

grt

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mensen!

weer een foto update van mij, na bijna 7 dagen geen foto's meer.

Heb mijn album weer gerefreshed, dus ook hier in dit topic.

 

@kills, alles flex met je enkel?

 

vlak voor het donker, 19 juli 19:30

bruut!

gallery_17812_7913_989945.jpg

 

med_gallery_17812_7913_443481.jpg

gallery_17812_7913_381586.jpg

 

kills, ben benieuw wat je er van vindt, ik zag enige voorsprong in jouw verduisterde dames qua top opbouw :D

gallery_17812_7913_711568.jpg

 

ben ff een weekendje weg geweest, en kon niet anders dan een afdakkie timmeren, met alle risico's van dien. Er lag nog een oude binnendeur die ik als afdak neer geplant had. het waaide noggal, dus was benieuwd of ik een chaos aantrof na drie dagen weggeweest te zijn.

Het vel mee, alles stond er nog net zo bij, het het rook er weer supergeil.

gallery_17812_7913_60046.jpg

 

wat shots van da plants vanonder het afdakje, dus misschien wat donker. wel mooi het contrast te zien waar de topjes zitten.

gallery_17812_7913_67568.jpg

 

slechte foto maar wel lekker wit.........

 

gallery_17812_7913_118067.jpg

 

hoop dat ze geen lichtstress krijgen, want niemand kon ze donker zetten vanaf vrijdag, en het is nu zondag.

we zien het wel.................

 

toppertje..

med_gallery_17812_7913_775842.jpg

 

en nog 1:

med_gallery_17812_7913_737982.jpg

 

en nog 1 dan, pfoeehh. ben best stoned, nog van die bitches van vorig jaar. wat een sletten.

gallery_17812_7913_151523.jpg

 

hier een ongetopte dame, erg groot, is haast niet meer mee te slepen

 

med_gallery_17812_7913_460721.jpg

 

 

nou, ik hoop dat jullie weer een leuk stel foto's gezien hebben. ik mag ze graag zien, ook op andere verslagen.

 

mazzel!

 

ramsus

ps, in mijn album staan meer pics, maar oke, .....zzzzzzzzzzzzzzzz

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ramsus,

 

Ziet er leuk uit allemaal

Ik heb zelf ook 2 PP die ik aan het verduisteren ben

1tje in een 65L kuip en 1 in een 23L pot

Ben nu 15 dagen bezig en ik had na 9 dagen al topjes erin

Suc6 verder

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ramsus,

 

de bloei zit er al goed in bij je.

Jammer dat je ze vrijdag niet binnen kan zetten.

Als ik niks aan mijn enkel had en je woonde in de buurt had ik het graag gedaan voor je want het is zonde als je hier lichtstress door krijgt.

 

Met de enkel gaat het al heel wat beter, vanaf vandaag hoef ik hem niet meer hoog te leggen :P

Ze zien er trouwens mooi donker groen uit!!

Succes!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi man, idd een hele mooie kleur groen.

ik ben benieuwd wat je daar vanaf gaat halen :P

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kills: ik weet dat je het meent, dank je voor het meedenken. maar ze stonden afgelopen weekend buiten toen ik er niet was! ghe ghe ghe............

joh, je hebt genoeg om handen daar, ik heb met je te doen. wel grappig dat op je laatste foto's ook je "krukken" in de buurt zijn. lief zijn voor je vrouwtje, je hebt haar nodig... :P

 

@Phenom: yo, ik volgde je al een tijdje, gaat goedkomen bij je!

 

hier verder weinig te melden. 1 getopte pp heb ik dit weekend grotere schoenen gekocht, staat in een emmer van 25 liter.

hopen dat het niet te veel stilsstand veroorzaakt, tis wel 10 liter extra.

 

21 juni

gallery_17812_7913_504182.jpg

 

04 juli

gallery_17812_7913_214204.jpg

 

20 juli (op de voorgrond)

gallery_17812_7913_530845.jpg

 

fijne (k)week allemaal

 

grt

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ramsus,

 

hopelijk hebben ze er niet teveel last van gehad, maar het zal wel meevallen denk ik, ze stonden toch al een tijdje in de bloei niet?

 

Die plant die je verpot hebt stond deze nu al in de bloei, of ben ik even te knetter en volg ik het niet (komt vaker voor hoor :D )

Laatste foto vind ik echt wel mooi met die fel witte toppen!! :P

 

PS: me meisje vind het ook wel stiekum leuk om te doen, vooral de geur is ze telkens zeer over te spreken.

We kijken altijd samen naar de plantjes 's middags en evt. voeding in de ochtend help ik haar ook mee.

Voor de rest doet ze het te gek, ze zouden zeker niet zo mooi geworden zijn zonder haar (en dat realiseert ze maar al te goed :P )

 

Het is soms wat lastig balans houden tijdens de foto's maken maar voor de rest gaat het wel, heb al vaker krukken gehad dus ben er al best aan gewend, hopelijk is dit de laatste keer..

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jroenntjuhh; dank :P voor je compliment!

 

@kills: nee kerel, je bent niet knetter, ik had een getopte pp tijdens de bloei in een grotere pot gezet. Was niet zo nuttig en/of slim begrijp ik. We shall see, t was iets beter voor mn gevoel..

 

pica van vanavond, vlak voor het donker zetten, beetje buds zijn goed zichtbaar.

tis dag 25 in de bloei

 

grt

 

ramsus

 

gallery_17812_7913_723298.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar bij jou of niet Ramsus.

 

Vanachter mijn beeldscherm ziet het er in ieder geval heeel lekker uit.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogge forummers,

 

hier weer een short pic update.................

dag 31 bloei

 

beetje verkleuring in blad, is duidelijk te zien op de foto's.

sommige grote bladeren zijn niet meer zo scherp qua contour

blad bij de toppen vertoont verbranding?

ik ben iig behoorlijk terug gegaan met voeding doseren, geef nu om de dag bloei voeding, met de halve dosering pk 13/14 erbij.

 

afdakje functioneert goed, tenzij de regen echt inslaat.

 

op deze foto kun je goed zien wat ik bedoel met het blad ( vorm van de onderste grote bladeren/ verkleuring klein blad thv toppen)

 

gallery_17812_7913_30026.jpg

 

 

de groep ( onder afdak, dus beetje donker)

 

gallery_17812_7913_651633.jpg

 

 

buds ( dag 31 bloei)

 

med_gallery_17812_7913_612254.jpg

 

gallery_17812_7913_193333.jpg

 

links ongetopt, rechts getopt

 

gallery_17812_7913_825016.jpg

 

 

de geur is inmiddels ( voor de buurt) niet meer te houden, althans dat zegt mijn onderbuik gevoel.

gelukkig vinden ze het geen punt.

geur is ( voor mij) aangenamer dan vorige week. Volgens mij kwam het door teveel aan voeding.

 

Ach, zo rommelen we maar wat aan. Het is voor mij de tweede keer zo'n buitenprojectje

 

grt

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch allemaal goed uit

Ik zie ook dat je mozaiek virus op je blad heb maar dat is niet erg zie je vaak bij pp planten

Heb er zelf ook last van

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey phenomnl

dank voor je reactie!

Dat mozaïek virus ga ik even opgoogle-len.

Ik hou de toppen goed in de gaten en die gaan vooralsnog prima.

Ruikt heerlijk zoet, net ALS een senseo kiddie pad, en Dan de dark roast

snappie?

Toppen zweten lekker, bomvol thc!

Binnenkort probeer ik een mini microscoop te scoren on zo het juiste moment te bepalen voor de slachting....

Zit nu volgens het schema op de helft van de bloeitijd,

grt

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey ramsus

 

Mooie planten heb je daar staan man

 

Succes nog

 

laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een drietal weekjes en je bent klaar, je toppen zijn al aardig dik :lol: zie je een verschil van de toppen tegen die van de volle grond van verleden jaar?

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat worden een mooie paar grammetjes ramsus :D

 

veel succes nog ;)

 

gr jroenntjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo jroenntjuhh, lekkere grammetje mogen we hopen :D

 

@pelske: hey zuiderbuur, leuk dat je weer een berichtje plaatst, zo hou ik de moed er in!

hoeveel dagen denk je dat ze moeten bloeien die pps bij mij? ik hou 8 weken aan, is dat goed?

 

ff weer wat pics van vandaag 1 augustus 2009 19:30 34 dagen bloei

 

med_gallery_17812_7913_332411.jpg

 

twee toppen van de getopte pp

 

gallery_17812_7913_133541.jpg

 

meeldraden worden aardig bruin, barst van de thc ( zonder te overdrijven)

 

med_gallery_17812_7913_602637.jpg

 

kijk ff op de achtergrond, is wat scherper, en drie vingers dik

med_gallery_17812_7913_375863.jpg

 

getopte bovenaanzicht

gallery_17812_7913_836710.jpg

 

zoet topje

gallery_17812_7913_247184.jpg

 

 

prettig weekend

 

grt

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er al lekker dik en wit uit!!

 

Gaan lekker zo ramsus.

 

Keep it up!

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo kills!

ik geloof dat ik tov jouw kweek een weekje of drie achter lig qua topvorming e.d.

het gaat nu hard bij mij.

Ik heb trouwens nog nergens genoemd in mijn topic dat de dames sinds ze in bloei staan nog nooit een druppel regen hebben gehad (nou, op een enkel druppeltje na dan, bij een beginnend bui-tje)

en s nachts staan ze in de schuur ( temp 17-23 graden, afhankelijk van de warme dag).

 

ik ga ff bij jou neuzen.

 

ps: alle ( en meer) foto's staan in mijn album

 

grt

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maatje, acht weken moeten volstaan.Je bladeren zijn nog mooi groen wat bij mij helaas niet meer het geval is.Geen drup regen is super tegen toprot :D

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ramsus,

 

Ja ik heb ze ook lekker droog gehouden, komt geen druppel vocht op de toppen.

Ik heb echt geen zin in toprot dus dat is het me slepen wel waard (en deze weekjes doet me vriendin het nog even ivm mijn enkel in gips).

Maar het loont zich echt wel.

 

Succes!!

 

mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pelske:

bij mij blijven de ongetopte dames mooi (donker) groen, de getopte vertonen veel geel blad, het schijnt normaal te zijn in de laatste bloeifase.

 

@kills:

vreemd dat je rot hebt, ondanks het droog zetten. ( das nu wel erg letterlijk, want die plant is al geknipt toch, hangt te drogen?)

bij mijn speurwerk van vanmorgen kwam ik in de ongetopte plant ook en stukje rot tegen, dit wek geknipt en ik zal haar goed in de gaten houden....

 

update na een weekje weg geweest te zijn.

dag 42 bloei

2 getopt, hebben elk 6 dikke toppen, hoogte plant: 55 cm ( beide)

2 ongetopt, hebben elk 1 hoofdtop, met 6 a 7 zijtoppen. hoogte plant:75 cm ( beide)

 

planten staan sinds dinsdag 4 augustus ook s nacht buiten, dus worden niet meer verduisterd in de schuur, tenzij erg regen is voorpeld ( zoals afgelopen nacht)

ik hoop dat de dames geen lichtstress krijgen, over het algemeen ziet het erg goed uit, op het stukje rot na.

 

conclusie voor een volgende kweekronde: alles toppen, ik vind de structuur van de getopte planten veel effectiever ( meer dikke toppen, meer lichtinval tussen de toppen, steviger plantje.

andere conclusie: planten wat meer laten groeien voordat ik ze verduister ( gemiddelde hoogte op dit moment:60 cm)

 

eerste topje al gedroogd en gisteravond gerookt: deze smaakt naar mijn beste wiet van vorig jaar, en dat terwijl het niet eens volrijp is. trichomen glinsteren enorm onder zonlicht, dus veelal heldere trichomen.

smaak: zeer lichte fruitige smaak, niet te scherp,

erg sticky.

 

vanmorgen wat foto's geschoten , ze staan ook in mijn album van 2009.

 

grt

 

ramsus

 

gallery_17812_7913_530327.jpg

 

van onder naar boven op deze foto: eerst de twee getopte, bovenin een ongetopte

 

gallery_17812_7913_145381.jpg

 

andere hoek van de groep:

med_gallery_17812_7913_919625.jpg

 

bijna klaar met rijpen:

 

gallery_17812_7913_512457.jpg

 

med_gallery_17812_7913_325324.jpg

 

bovenaanzicht van mijn nr 2, hier en daar de herfstbladeren:

gallery_17812_7913_93694.jpg

 

erg mooie en sterk geurende buds:

gallery_17812_7913_705608.jpg

 

med_gallery_17812_7913_282048.jpg

 

6 hoofdtoppen ( mooi ffect van het toppen:

gallery_17812_7913_850354.jpg

 

ik geef nu alleen nog water, zonder voeding.

 

grt

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je ze aan het afwateren bent nu.

 

Ze zien er stuk voor stuk allemaal mooi uit.

 

Bijna knippen :D

 

Jammie.

 

Fijn weekend.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ramsus,

 

zag net je reactie bij mij dus moest maar even komen kijken hoe ze erbij staan bij je ivm vorig jaar.

 

Het is toch een wereld van verschil he dat verduisteren.

Vorig jaar planten pas in eind augustus in de bloei, allemaal van die bladtopjes (meer blad dan top) en heel fluffy topjes die ook nog smaken naar plant (bij mij dan)

Dit jaar heerlijk dikke toppen, takken buigen door zelfs bij de kleinere plantjes van het gewicht van de toppen.

Je ziet overal toppen ertussen uit groeien ipv bladeren!!

Ik denk dat ze vorig jaar door het late bloeien weer terug in groei geschoten of zo, de toppen hadden echt een achterstand qua ontwikkeling, smaak, geur en omvang!!

Ik heb vandaag een jointje gedraaid van de nr 3.

De geur, smaak en compactheid is echt fenominaal!!!

Het ruikt naar (binnen)wiet, ziet uit als binnen wiet en smaakt naar binnenwiet en bijna even compact als binnenwiet.

In elk geval een heel verschil, dit zou iemand mij zo kunnen verkopen als binnenwietje!!

Ik had nu een heel dik jointje gedraaid en als ik dat met sjop wiet doe ga ik hoesten, hiervan totaal niet, lekker zacht!!

Dat spoelen doet ze echt goed, gelukkig had ik de nr3 al vroeg geen voeding meer gegeven. (heeft een week voor het oogsten alleen water gehad, flink water gehad en toen helemaal niks meer tot ik haar laatst geknipt heb.

 

Knippen is vermoeiend maar heeeel leuk!!!

Heb best fel geknipt, zodat ik lekker wat afval over hield voor wat boter, denk dat de toprot misschien 7gr gescheeld had en dan was het veel. Droog zal ik ongeveer 35 gram overhouden.

De takjes van mijn wiet breken nu al na 3 dagen drogen dus ik ga ze in de weckpot doen en lekker laten curen.

4 maanden zullen ze niet halen maar voor de tijd dat het cured zal het de smaak alleen maar ten goede komen.

Misschien dat ik zelfs wat van de oogst ga proberen te watercuren, maar dat moet ik me nog even bedenken.

 

Ik vind het heerlijk om te zien dat jij ook zo'n mooie toppen heb en ik denk dat je bovenstaande ervaring straks alleen maar met me kan delen!!

Ze zijn mooi dik en zo lang je het kan volhouden laat ze maar lekker rijpen!!

En idd als je de thricomen nog ziet glinsteren niet oogsten, want dat betekend dat ze nog helder zijn!!

Mijn planten zijn nu ook ong. 60 cm, de nr2 en 3 dan , de rest is rond de 1m.

Die nr7 heeft heel korte internodes bovenin en ontwikkeld echt heftig!

Denk dat ik volgend jaar ook vroeger begin, veel vroeger en alles mooi laat doorgroeien tot een meter.

Ook toppen ga ik volgend jaar weer herhalen, mede daardoor had ik maar toprot in 1 van de 2 hoofdtoppen ipv de enige dikke hoofdtop (als ik dus niet had getopt)

Je vermindert je risico en vermeerdert je opbrengst!!

Hopelijk dat de wolken zo dicht mogelijk of zelfs in duitsland blijven en we er dit weekend niet zo'n last van hebben.

 

Succes!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...