Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
emt33

1ste guerilla kweek

Recommended Posts

beste kwekers ,

Ik ben met een vriend van mij ook maar eens begonnen met kweken, we hebben een geschikte locatie gevonden waar niemand komt alleen zijn we nt twijfelen over de grond , de stekjes staan nu 4 dagen en tot nu toe zijn er al 5 slap gaan hangen toen we gister gingen kijken, misschien dat die nu wel weer goed gaan na het het geven van voeding gister maar daar kom ik zometeen achter :innocent: verder zijn er ook genoeg die wel gewoon goed gaan en na 2 dagen al zichtbaar zjin gegroeid

 

hier onder een aantal foto's

 

zuen1.JPG

 

zuen3.jpg

 

zuen4.JPG

 

zuen5.JPG

 

zuen6.JPG

 

 

nu vroeg ik me af wat jullie van de plantjes en de grond vinden

en of jullie nog dingen zien die anders of beter moeten.

 

bedankt alvast en ik zal over een weekje weer nieuwe foto's plaatse

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grond ziet er niet al te best uit... lijkt wel op het strand! ik hoop voor je dat ze een beetje kunnen groeien daar

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad daar lijkt het wel op maar toch bevind het zich midden in de bossen en groeit er genoeg omheen ik zal zometeen nog wel een foto van de spot maken om deze wat overzichterlijker te maken voor jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt inderdaad op gewoon wit zand

 

Lijkt me erg sterk dat ze het daar doe op gaan doen

 

maar we zullen het zien

 

laters da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zaadjes plant, dan kan je zien of die grond wel of niet goed is voor een wietplantje.

Als je toch een stekje wil planten, moet je die eerst voor laten groeien in bijv een 4liter potje, dat het potje vol zit met 1 grote kluit wortels en dan planten die hap.

 

Als je een stekje met minimale wortelomvang probeert te planten, zal het zo voorbij zijn met de pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik als kind altijd geleerd heb is dat geel zand erg arme grond is, alleen klaprozen doen het er goed op

Share this post


Link to post
Share on other sites

zuen10.JPG

 

P190509_19.19[01].JPG

Edited by emt33

Share this post


Link to post
Share on other sites

denken jullie dat het iets gaat worden ? of kan ik ze beter weghalen daar

Edited by emt33

Share this post


Link to post
Share on other sites

het eerste wat mij opvalt is dat er geen gras is...lijkt me dat er redenen zijn dat er geen gras aanwezig is. of 't is te arm zo als jullie denken of er is weinig licht (maar dat is niet het geval), of 't grond is niet stabiel genoeg om gras te ondersteunen... of er zit zooi in de grond (metalen...?, ik stel iets voor...)

 

goed, misschien is het een idee om een flinke gat te graven.... en dan vruchtbaar grond in te stoppen. een keer langs fietsen per dag met een schepje en 70liter potgrond... dan heb je binnen een week al flink wat plantjes klaar staan (:... maar dan heb je nog dat er misschien niet genoeg water aanwezig is...

 

heb je gegraven om te voelen of er grondwater aanwezig is ? weet overigens of dit nodig is...

 

groet, justforfun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie, om er potgrond neer te gooie hebbe we ook aan zitte denken , maar de locatie is nogal ver van de bewoonde wereld dus dat gaat nog heel wat werk kosten , verder ligt er een vijver op 10 meter afstand waar we ook het water vanaf halen om ze te voeden .

Op sommige plaatsen zit op een meter diep een soort van klei in de grond (vochtig). Ik denk toch inderdaad dat we zelf grond moeten gaan kopen en snel moeten gaan beginnen met het graven van gaten :innocent:

 

greetz, emtee

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd geen goede grond.

1 kuil vullen met 1 zak en er 1 plant in zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja tis even werk uitvoeren... wellicht de moeite waard om samen met een vriend te doen ofzo, is een stuk gezelliger (: minder zwaar ook hehe...

 

volg je, succes, justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja inderdaad, ik kom er nu net vanaf heb er 2 zakken van 70 liter verstopt en dan morgevroeg arbeiten, de plantjes zagen er nog wel allemaal goed uit op een paar na die al slap hangde vanaf de 2de dag, ik zal morge wel weer fotos maken van hoe we het hebben gedaan :innocent:

 

nog een vraagje, hoeveel plantjes kunnen we ongeveer poten met een zn 70 liter zak

 

thnx voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

@emt33: hangt er vanaf hoe diepe gaten jij of je vriend graven :rolleyes: :whistling

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Emt33

 

Misschien niet de ideale grond daar....maar wel een mooie plek hoor :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

plent.JPG

 

ww1.jpg

 

3 ww binnen

 

plent2.JPG

 

plent4.JPG

 

vijver.JPG

 

hier halen we water vandaan , kan dat schadelijk zijn voorde plant of waar moeten we opletten ?

 

 

vijver2.JPG

 

goeie spot maar weer die zelfde grond

 

klei.JPG

 

deze staat in de klei om te probere en hij gaat nog steeds goed volges mij

 

 

 

 

De meeste planten staan er nog goed bij , toch gaan we morgen de grond vervangen met potgrond

 

bedankt voor jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat water zou perfect moeten zijn. Gewone plantjes groeien toch ook doormiddel van regenwater? En in zo'n vijver zitten er meestal zelf nog wat extra mineralen in! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me ook dat je zelf moet bepalen hoeveel aarde/potgrond je gebruikt per plant...

zou zelf op een horizontaal vlak graven, anders krijg je misschien dat de aarde bij de eerste volgende bui een grote deel weg wordt gedragen door de stroming en het feit dat 't aarde/grond niet zo goed bij elkaar past (of zie ik dit verkeerd :rolleyes:) ...

30 liter gaten ... lijkt me een mooi begin. hoe groter hoe beter...

ik zie dat je ook terra flores gebruikt, doe je dat omdat je die specifieke planten op de foto niet wilt verplaatsen? en dus elke 3 dagen wat voeding aan ze geven of... iets anders??

 

groeten,

justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er niet al te best uit. daar aan die vijver is het misschien wel ok*. daar waar die paardenstaatren staan (die zanderige bleke grond) is echt niet goed. een goede plek voor guerilla is daar waar brandnetels staan. brandnetels staan graag op stikstofrijke grond die overigens meestal ook de juiste vochtigheid heeft voor onze wijfjes (dwz niet te droog en niet te nat).

 

*misschien, want je hebt ze net aan de waterrand gezet. dat is een fout die meestal in het begin wordt gemaakt... "ik zet ze op een goeie natte plek" pleazzzzzzzzzz, daar houden ze niet van!!

 

ik wens jullie toch veel succes want denk dat je het nodig zal hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@justforfun

 

Ja tot nu toe hebben we die voeding gegeven, 3 keer in 6 dagen. Morgen willen we ze gaan verplaatsen we hebben al een aantal mooie spots gevonden waarvan ik nog wel fotos erop zet. enja inderdaad met die gaten ik denk wel dat we 30 liter per plant gaan aanhouden , ik hou je op de hoogte :rolleyes:

 

@casperfish

 

rondom staat het vol met brandnetels je ziet niets anders, morgen ga ik daar ook kijken voor een nog eventuele spot , het enige probleem is dat daar minder zon door komt , dan op deze spot. Totnu toe zijn de plantjes toch al een stuk gegroeid ik weet niet als dat dan door die grond ineens op kan houden na 2 weken of dat het de bloei verhinderd , het is tenslotte mijn eerste keer :whistling maar goed, morgen gaan we het meesten verplaatsen dus komt goed hoop ik. En die wat daar bij het water staat, die was nog over en hebbe we daar eigelijk gewoon neer gezet om te kijke hoelang die het vol zou houden. en hij ziet er nog steeds redelijk uit toch? na 6 dagen :j

 

en heb nog maar n' foto gemaakt vandaag

 

geel.jpg

 

met gelel blaadje . kan komen door te veel voeding dacht ik ergens geleze te hebben ofniet ?

 

 

Bedankt voor jullie reacties en voor het advies :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow je hoeft ze zo niet in te wateren joh..de natuur doet zen werk wel.

 

Ik zou snel snel gaten maken en potgrond eringooien want met die grond gaat het niet goedkomen vrees ik..

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ medical

 

Tja we hadden voor de zekerheid nog maar 2 keer extra water gegeven omdat het nog geen 1 dag had geregend hier sinds we ze buiten hebben gezet en iedereen zegt dat in die grond niet genoeg voeding zit dachten we ze wat extra voeding te geven , maar dat hoeft dus niet ? :rolleyes:

 

gr MT

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogelijk een nieuwe spot achter dat bergje, wat vinde jullie dervan ?

 

spot3.JPG

 

spot2.JPG

 

 

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef voeding mee in de aarde ...

Bloeivoeding geef ik enkel in de bloei op guerilla..

Maisplanten krijgen geen extravoeding.

 

Voeding zou ik laten hoor als je plantje nog so klein is..laat het eerst een beetje plant worden,dan pas voeding geven.

 

Leuke spot..blokkeert die berg het zonlicht niet?

 

 

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ,,, krijgt wel gegoeg zonlicht daar :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...