Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenGrower

Onzinnig en doelloos

Recommended Posts

k ben de laatste tijd naar de wereld gaan kijken als een grote krioelende mierenhoop. t komt voornamelijk door een recente paddo-trip en al dat gezeik met Irak enzo.

we maken nieuwe kinderen, we laten ze naar school gaan zodat ze slim worden en iets kunnen later, zodat ze bv iets nieuws kunnen ontwikkelen, of andere mensen kunnen helpen. Andere mensen bestuderen de natuurwetenschappen en vinden uit hoe het allemaal zit, nog anderen maken hiermee weer wapens en slachten elkaar af. iemand anders gaat z'n leven lang zorgen voor zieke vogels.

Waar the fuck doen we het allemaal voor :?:

oftewel wat is de zin van het bestaan? maar dat is zo'n standaardfilosofenvraag :wink:

niet denken dat ik depressief ben ofzo, k vind leven best leuk, maar er gebeuren zoveel onzinnige en nutteloze dingen, dat ik me af en toe dit soort dingen af ga vragen.

 

t simpelste antwoordt is dat we er nu toch eenmaal zijn en dat we er maar wat leuks van moeten maken :evil: maar zo geweldig is de wereld nu toch ook weer niet.. dus we doen iets fout, of niet?

 

k kwam tijdens die paddo-trip ook op het geniale :idea: dat iedereen gewoon alles voor nix zou moeten doen. soort communisme dus, maar dan niet geregeerd van bovenaf. k weet dat t onmogelijk is :? :wink:

 

een beetje gefilosofeer van GG :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zeg je me wat..........waar the fuck doen we het allemaal voor :? :? :?

 

Denk dat we het niet voor veel doen, hooguit om te overleven.

"we" doen het meeste dan ook niet, dat doen "ze".

en "wij" moeten daarmee maar zien te (over)leven.

laat een voorbeeld fijn even achterwege, is zo stof tot nadenken :wink:

 

In het kort kan je zeggen dat we hier zijn om te zorgen dat het menselijk ras blijft voortbestaan; voortplanting.

Dat we aan de andere kant zorgen dat het menselijk ras zichzelf uitroeit met al die "vooruitgang",

daar hebben ze bij het ontstaan van de mens vast geen rekening mee gehouden :?

 

Maar gelukkig is de mens een wezen met een uitermate hoog aanpassingsvermogen.

De wereld wordt geleefd en elk individu past zich op zijn/haar manier aan aan die wereld.

Het aanpassen gaat dan wel voor een aantal steeds moeilijker worden, maar een mens blijft ook maar een mens; en elk mens heeft grenzen. Die kunnen ze vaak verleggen, maar het moet ook niet te snel achter elkaar gebeuren, de mens moet kunnen acclimatiseren

(goh, nieuwe topic: overeenkomsten mens vs stek :wink: )

 

Alles voor nix en iedereen voor nix zal zeker een uitkomst kunnen zijn,

schijnt volgens mij ergens een streek zijn waar dit nog grotendeels het geval is.

scholing en medische zorg worden gratis verstrekt aan elke inwoner, de overheid heeft veel/alles in handen (ook boerderijen enz) en inwoners werken voor "de overheid". salaris is minder maar voldoende voor voeding/kleding. ruilhandel is ook aanwezig.

 

Maar ja, in de huidige maatschappij heb je altijd mensen die een ander willen laten werken en zelf achterover hangen, en mensen die altijd meer willen. zit er dus niet in :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alles voor nix en iedereen voor nix zal zeker een uitkomst kunnen zijn,

schijnt volgens mij ergens een streek zijn waar dit nog grotendeels het geval is.

scholing en medische zorg worden gratis verstrekt aan elke inwoner, de overheid heeft veel/alles in handen (ook boerderijen enz) en inwoners werken voor "de overheid". salaris is minder maar voldoende voor voeding/kleding. ruilhandel is ook aanwezig.

hmm, dit is geregeld door de overheid, maar dan zijn er dus wel mensen die alles bepalen en regelen, volgens mij is dit niet de juiste manier/werkt dat niet (zie de SovjetUnie :? )

enig idee waar dit is?

 

g. GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeheee :evil:

Ligt me bij dat een keer op tv gezien te hebben,

ligt me ook bij dat het ergens bij china ofzo lag, wel ergens in azie

kan ook wat hoger zijn, ergens bij oeral in de buurt

 

(niet boos worden als ik het mis heb hoor :cry )

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zover ik weet zit je met de regio goed, choppie. Het is een eilandje in de stille zuidzee ofzo. En inderdaad, communisme in zijn puurste vorm en eht werkt.

 

Maar idd, er zijn altijd mensen die macht willen, of zich te goed vinden om te werken, of vinden dat het werk wat zij doen zo belangrijk is dat ze daar enorme bakken met geld voor moeten vangen (ceo's., voetballers e.d.)

 

Verder heb ik nog nooit echt nagdeacht over de vraag: Waar doen we het allemaal voor. Tenminste, die vraag is vaak zat in me opgekomen, maar ik heb nog nooit serieus een antwoord bedacht. Als je een antworod hebt, veranderd dat dan je situatie? Hooguit hoe je er naar kijkt, hoe je het beleeft.

 

Ok, ik ben weg, ik meot de hele dag blowen en geinige filmpjes bewerken en heden avond oefenen met de prettigste punks uit Utrecht: Zork (zorkaanmevork.nl)

Share this post


Link to post
Share on other sites
veranderd dat dan je situatie?

Als je een antwoord op die vraag bedacht hebt zal er vast wat veranderen; als het goed is....

ook het antwoord moet goed/kloppend zijn :wink:

 

In het kort kan je zeggen dat je nu doelloos leeft :evil: (zal je maar gezegd worden :wink: )

Je weet niet waarvoor je leeft, je weet niet met welk doel (dus doelloos)

Heb je een antwoord bedacht dan weet je dus wel wat het doel is :roll:

en neem ik aan dat je hier naartoe gaat leven.

 

Logisch dan dat er wat zal veranderen, of je moet al een eind in de goede richting zijn 8)

 

Hooguit hoe je er naar kijkt, hoe je het beleeft.

Juist doordat je waarschijnlijk anders ernaar kijkt, anders beleeft; zal er al een hoop veranderen,

en hierdoor zullen situaties (de omgeving) ook gaan veranderen

(omgeving reageert ook op jou als individu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...