Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Acki

Hulp - Plant gefnuikt

Recommended Posts

Hi,

 

toen ik vanmorgen de lampen van mijn plantjes ging aanzetten, lagen ze alletwee plat op de grond. Ik weet niet wat er net gebeurd is, maar ze zijn nu (na de ontkieming) een anderhalve week oud, en ongeveer 8 cm hoog (het deel dat boven de aarde uitkomt). Ik hou ze 18u per dag onder lampen, 6u donker.

 

Weet er iemand een middel om ze te redden? De steel is gebogen, niet geknakt, maar ik vind al enige tijd dat de plant in hoogte te snel groeit, terwijl het steelttje echt wel dun blijft.

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Acki

 

Met een foto zal je meer reactie krijgen.

Te natte grond, lamp hang te dicht (TL, Hps?).

 

Je plantje ondersteunen met vb electrishe draadje + - 10 cm lang en afbuigen inde grond steken en je plantje ondersteunen.

Of met tanden stoker enz.......

 

Grt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx,

 

foto kan ik pas morgen posten. Lamp te dicht lijkt me nogal onwaarschijnlijk, mss eerder te ver? Kan dat niet verklaren waarom plantje zo lang is, maar niet echt in de breedte opschiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Acki,

 

Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich even voorstellen in de daarvoor bestelmde afdeling op het forum (ff kijken vanaf de hoofdpagina zometeen)

Wanneer ze omvallen vanwege de hoogte komt dat waarschijnlijk door een of meerdere van de onderstaande oorzaken:

-Lamp te hoog (plant gaat "zoeken" naar meer licht en strekt daardoor en kan gaan hangen.

-Te weinig (of geen) wind, hiermee ontwikkeld de plant dus geen "spieren" (dikkere stam), zorg dus altijd voor een ventilator over je plantjes zodat ze lekker schudden :whistling

-Natte bladeren, het extra gewicht trekken ze niet

-te veel of juist te weinig water, maak een vuist gevuld met wat aarde en knijp, komt er veel vocht uit dan is het te nat, valt het zo uiteen in je handen? dan is het te droog, is je vuist een beetje vochtig dan zit je op de goede vochtigheid.

 

Verder kan je de slappe planten ondersteunen met sateprikkers of iets wat erop lijkt en net even iets langer is.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het niet overleefd... :whistling Tsja, you live you learn he! De nieuwtjes zijn al aan het ontkiemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lamp moet dichter bij hangen de volgende ronde succes

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...