Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
irtimid84

Terraskweek 2009 Tundra - lowrider

Recommended Posts

Zo we zijn sinds gisteren maar weer eens gestart met het outdoor kweken, na vorig jaar men eerste kweek (frisian dew) deze waren 2 meter geworden :verrygood zoek ik het dit jaar wat kleiner

 

Dit jaar is het de bedoeling om 5 Tundras en 10 lowriders te zetten.

 

op 30 april begonnen met ontkiemen

 

dit wordt gedaan onder 2x 18watt tl 840 coolwith hier komen nog 2 x zelfde soort bij.

 

med_gallery_16825_7703_222415.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes dit jaar :wave:

 

Fijn weekend :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is het hokje volledig af , 4 Tls 840 coolwith ,

 

Kheb een inlaat van verse lucht onderaan het hok, uitlaat bovenaan zonder filter deze moet nog geïnstalleerd worden.

 

Temperatuur in de kast rond de 22°

 

Temperatuur net bove de aarde 25°

 

Iemand nuttige tips om de luchtvochtigheid wat omhoog te krijgen? Deze komt echter niet boven de 35% ....

 

Iemand ervaring met die mist makers?

 

grtz

 

med_gallery_16825_7703_957082.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey irtimid,wat gaat dat een verschil geven zeg,de frisian tegen dwergplantjes :rofl

succes :D

 

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT: gebruik de t_reply.gif knop onderaan :D

 

bedoeling is om met een mannelijke plant een zadenkweek te doen van de lowrider om deze dan later deze te gebruiken voor een grotere kweek outdoor

 

enkele tundras om te zien wat het geeft en om toch wat plantjes thuis te kunnen hebben..

 

Iemand ervaring met bevochtiging ? wat is jullie voor keur een warme bevochtiging of een koude bevochtiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

update week 4 (23d)

 

enkele fotos van de Tundras ... staan op 24u licht

 

med_gallery_16825_7703_96468.jpg

 

Dag 3

 

med_gallery_16825_7703_381564.jpg

 

dag 5

 

med_gallery_16825_7703_468719.jpg

 

dag 23

 

 

 

med_gallery_16825_7703_278730.jpg

 

med_gallery_16825_7703_609316.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zitten inmiddels op hun 28ste dag, vermits ze Ruderalis genen hebben zouden ze toch automatisch in bloei moeten gaan? Iemand een gedacht wanneer dit zou moeten gebeuren? zoals ik al gelezen heb gaat een lowrider na 3 weken al in bloei.... en vermits ze een levenduur hebben van 8 tot 10 weken zoals een lowrider mag het wel gaan gebeuren....

 

anders gewoon van 24u licht naar 18u? of mss een dagje donker geven?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_16825_7703_379668.jpg

Tundra 1 33cm (31 dagen)

 

med_gallery_16825_7703_29607.jpg

 

Tundra 2 22 cm (31 dagen)

 

med_gallery_16825_7703_422226.jpg

 

med_gallery_16825_7703_325418.jpg

 

Lowrider 1 (14 dagen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey irtimid!

 

ik ben ook wel benieuwd of die tundra nog in de bloei gaat schieten. Heb zelf net 3 zaadjes te ontkiemen gelegd en deze gaan eerst in mijn kassie voor een week of 2 en dan naar buiten.

 

Duim voor de power van auto-flower!

 

Groetsels

 

EmTee

 

PS. ze zien er wel mooi en gezond uit (al had ik na de beschrijving op internet nog meer een struikjesvorm verwacht)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks,

Ik had ook meer struikgewas verwacht, niet dus :( ze blijven maar in hoogte groeien....

ik heb ergens gelezen dat snowrider en andere rudelaris varianten pas bloeien op 40 dagen... verwachte levensduur is echter 50 tot 55 dagen.... hoe kan dit netjes afbloeien???

Iemand ervaring? je mag het altijd meedelen.....

 

Morgen ga ik naar dutch passion (Men TNT complex is op) eens horen daar wanneer ze ongeveer bloeien....

 

Veel succes nog

 

Keep them growing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan ik mijn topic titel aanpassen(onderschrift van titel)? vroeger ging dat toch? mss met de hulp van een vriendelijke mod?

 

Thanks bij voorbaat

 

imid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag tot bij dutch passion geweest,

 

Ze vertelde me dat er iets mis was met de 2de levering van de Tundra... Ze raden aan van een 2 tal dagen donker te zetten, indien geen teken van bloei foto mailen en dan zouden ze zelf een oplossing zoeken...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Dimitri!

 

hoe is het nou met de tundra's? Ben heel benieuwd. Die van mij zijn net gekiemd.

 

Ben wel benieuwd of het nou autoflowers zijn of dat er een lichting verkeerde bij zit.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me maatje had ook heel zn kas vol staan met Tundra`s , mooie plant maar geen autoflower....

 

Ze werden op een gegeven moment veelste hoog voor zn kas 2m+ en geeneen wou er bloeien....in tegenstelling tot de Minefieldryders die waren onderand al uitgebloeid

 

Conclusie:

 

Een hele mooie plant met erg grote bladeren, de planten die ik heb gezien hadden ook echt de opbouw van sativa.

 

Misschien een vroeg bloeiertje, was wel benieuwd geweest naar het resultaat!! Jammer dat ie ze allemaal heeft weggehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhhh dit zijn tog ata tundra's ???? want als dat zo is dan is deze gewoon kei hard INDICA hoor

 

ik heb zelf ook 2 ata tundra's staan in stek gaan geweldig :) lekker laten doorgroeien en straks rond eind juni handmatig maar verduisteren denk ik ... ze hoeven maar een weekje of 7 dus das slechts 49 daagjes slepen nog niet eens de laatste 2 weekjes ken ik ze gewoon buiten laten staan :) beetje kieken naar het weer ..

 

veel succes je tundras staan er ook erg mooi bij :D

 

greeetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Tundras zitten inmiddels in dag 38, Op aanrade van dutch pasion heb ik ze 2 dagen donker gezet met de luchtvochtigheid op 80%

 

Inmiddels zie ik kleine haartjes in de hoofdtop van de grootste plant... is inmiddels bijna 50 cm

 

med_gallery_16825_7703_165208.jpg

 

med_gallery_16825_7703_86109.jpg

 

gallery_16825_7703_25799.jpg

 

Plant 2

 

med_gallery_16825_7703_102281.jpg

 

Lowrider 1 dag 21

 

med_gallery_16825_7703_63067.jpg

 

gallery_16825_7703_52316.jpg

 

@ Nismo84

zeker dat je 2m bedoelt :) Ik zou zeggen blijf dit volgen!

 

@masteryero

Dit zijn Tundras van Dutch passion het is een hybride van een Ruderalis/Indica gekruist met Passion#1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds geen bloei te zien,

 

med_gallery_16825_7703_291032.jpg

Tundra 68cm dag 47

gallery_16825_7703_1906222.jpg

 

Tundra 56cm dag 47

 

 

gallery_16825_7703_1676511.jpg

lowrider 34cm dag 30

 

ze naar 12/*12 zetten? of ze gewoon buiten laten ?? geef Jullie mening maar eens

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Dimitri!

 

Da's mooi balen dat ze nog niet bloeien. Je zou 2 dingen kunnen doen.

 

1) de dames nog een keer 2 dagen in het donker zetten OF

2) gewoon wachten (uiteindelijk zullen ze wel gaan bloeien) Mocht hoogte een probleem worden, dan kun je nog toppen.

 

Mijn Tundra's zijn een cm of 6, dus ben benieuwd wat het wordt.

 

Groetsels

 

EmTee

 

PS: wat zegt Dutch Passion ervan? Mail ze anders nog een keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ EmTee

ps: wat zegt Dutch Passion ervan? Mail ze anders nog een keer.

Waar kan ik jouw verslagje volgen ? wanneer kocht jij je zaadjes? zijn het nieuwe of ?

 

Na men mail nog een keer gebeld ... ze gaan mij nieuwe zaden opsturen..... heel vriendelijke meneer

hij rade me aan ze op 12/12 te zetten.. of te wachten en de natuur zen gang te laten gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ruimte hebt zou ik ze lekker laten staan...

 

Vind het toch wel schandalig dat ze nog steeds als autoflower verkocht worden!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 58 Bloei vanaf dag 56 zijn ongeveer 90 cm groot

 

Staan inmiddels op 11u donker en 13u licht omdat ik ze nog lekker een uurtje extra zon wil gunnen

 

gallery_16825_7703_644333.jpg

 

 

gallery_16825_7703_793350.jpg

 

 

gallery_16825_7703_1083711.jpg

 

 

Iemand een idee hoelang de Bloei gaat duren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed Dimitri!

 

Dat gaan hele mooie buds worden rondom de hoofdstam! ;)

 

Was ik maar vast zo ver. Mijne zijn nu een maand oud, een cm of 40 a 50 groot en ook bij mij niets geen bloei te bekennen. Daarnaast klein beetje te veel voeding en hitte gehad, dus niet zo best. :rolleyes: Maar het overpotten van eergisteren en de regen doen ze veel goed. :rolleyes:

 

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoeveel liter zijn jouw potten nu? Ik heb ze in 12 liter emmers (uiteraard met gaten en grind) staan nu. Daarmee moeten ze het goed redden lijkt me

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...