Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

Cannasniffer in Doetinchem gesignaleerd!

Recommended Posts

Vang ik net op op mijn werk, radio 1 live.

Cannasniffer wordt nu ingezet. Locatie werd geheim gehouden, maar presentator liet het per ongeluk vallen.

Kan iemand het kenteken van die begeleidingswagen traceren?

 

Ding vliegt trouwens autonoom op GPS frequenties.

Dus zal er een GPS Jammer moeten komen. Mag geen problem zijn toch?

 

Meer info volgt hopelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabishelikopter voor het eerst de lucht in

Uitgegeven: 28 april 2009 09:52

Laatst gewijzigd: 28 april 2009 09:54

 

AMSTERDAM - De politie zet vanaf dinsdag de 'cannachopper' in om de marihuanateelt aan te pakken. De onbemande minihelikopter heeft geur- en detectiemateriaal aan boord, waarmee naar wiet kan worden gespeurd.

 

Bij het telen van cannabis komt een sterke geur vrij en worden hete lampen gebruikt, wat met gevoelige apparatuur te detecteren is.

 

De helikopter is niet langer dan een halve meter en daardoor nauwelijks vanaf de grond te zien, meldt een woordvoerder. Het apparaat kan vooraf worden geprogrammeerd en kan acht uur onafgebroken in de lucht blijven.

 

Cannasniffer

 

Het toestel bevat onder meer een warmtesensor, een infraroodcamera en een zogenoemde cannasniffer, waarmee bij schoorstenen afgezogen lucht wordt geanalyseerd.

 

 

Achterhoek

 

Het nieuwe opsporingsmiddel van de politie beleeft dinsdag de eerste operationele vlucht in de de Achterhoek. Welke locaties worden onderzocht, wil de politie van tevoren niet bekendmaken.

 

Op een beurs eind vorig jaar vond al een eerste demonstratie plaats. De politie heeft hoge verwachtingen, al stelt de woordvoerder droogjes vast dat 'de neus van een hond natuurlijk ongeëvenaard blijft'.

 

© Novum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed Filter + ´s nachts lampen aan?

 

Die dingen mogen vast niet in het donker vliegen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens gaat dat nog niet zo makkelijk , dat verstoren van zo'n GPS signaal.

Wat eaker zegt , gewoon goed filter en antidetectie folie.Tegen de geur is er ook genoeg te doen.

Potje chloor in de afblaas doet wonderen :Pt

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen we hem niet uit de lucht schieten ?

of natuurlijk de bestuurder van de chopper op de grond ( maar dat lijkt me een minder goed plan)

lijkt mij ook dat de chopper alleen kan vlieger als het na genoeg wind stil is of niet? halve meter ??? zal wel niks wegen dat plastic speel goed.

of natuurlijk je eigen chopper maken ;) dan chrash je heb zo in die andere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel toevallig dat men meteen een hennep en verwerking pandje vind.

 

6 Stoelen, en maar 1 cannacutter.. is de boel niet in scene gezet?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkope propaganda :)

Cannasniffer -----> wiet geur moleculen herkennen <---- geniale idee maar (helaas of gelukkig - onmogelijk) :D (uitlegen waarom is te lang en toepasing mogelijkheden te breed om vooral en alleen voor wiet te gebruiken)

IR camera's hadden ze al + foto toesteltje op gewone choppers

Dat spelletje moet heel laag vliegen (wat zeer onveilig is) om wat lucht te verzamelen (in de steden onbruikbaar vanwege coffieshops, roken thuis etc)

Wind spreidt de geur en al op een paar meters hoogte kan ie niets doen..etc..etc..

Alleen maar tegen mensen die willen beginnen en die een beetje te ontmoedigen en europese partners geruststellen

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik een kweek heb(over een paar jaartjes wel hopelijk:P) ,maar is het niet zo dat als je gewoon de lucht goed filtert,dat er never nooit een wiet-geur kan ontsnappen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doet me denken aan richy rich ;)

Zouden die ambtenaren niks te doen hebben gehad in de avond uren en die film hebben gehuurd? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ding maakt ook nog eens een pokkeherrie en die 2takts zijn echt viesvervuilend voor het milieu omdat die brandstof vrij vet moet zijn, altijd een dikke kwalm.

 

redelijk gevaarlijk ook, modelvliegclubs hebben zich aan heel erg veel regels te houden, hoe zit het daar wettelijk mee? ik weet wel dat de meeste voertuigen niet verzekerd zijn, hoe zit het met hun aansprakelijkheid en rechtspositie? ga er aub niet blindelings van uit 'dat dat allemaal wel goed zit'.

 

in een stad kan het helemaal link zijn, daar heb je een zeer verstoorde wind met veel windval, het is eigenlijk gewoon wachten op de eerste ongelukken, al dan niet met letsel.

 

nederland heeft regelmatig veel wind, al snel te veel voor een modelletje dus laat het maar lekker flink gaan waaien, krijgen de dames stevige stammetjes en veel co² om de oren. regen en mist is ook niet ideaal dus het zal in de praktijk uitkomen op een 15- 25 % werkelijke inzet schat ik zo. en dat maakt hem wel weer erg duur, paar monteurs en de uitvoerende terplekke, een 2e ivm storig en uitval, daar is al gauw een klein team van een man of 6(?) mee bezig? tsjonge jonge jonge...goed zo knullen, pak maar een koekje. ik hoorde op bnr nieuwsradio dat ze de 'witteboorde criminaliteit' nog allerminst in de greep hebben, daar valt volgens mij veel meer te halen.

 

en wat ook opvalt aan dat vervuilende gevaarlijke ding is dat die zogenaamde afzuigkap, de zwarte halve bol onder aan de heli, precies vlak naast de uitlaat zit! ??? die sniffer slaat acuut vet! of ze vervangen die iedere dag maar dat ontwerp ziet er niet zinnig uit, lachwekkend, een sniffer bij een vetpijp, hahahah!!! ze hopen weer op een wonder, wonderolie(gemixt in de brandstof).. nog wat: laten ze het ding eerst zegenen ergens in de belt voordat ie de lucht in gaat, ff voor de zekerheid nog een pastoor er overheen...zou goed kunnen en ik zie ze (beleid) er voor aan. (zo is er bv ieder jaar een zegening voor motoren in limburg..)

 

waarom zijn de handhaaf-techno-nerds niet meteen aan de slag gegaan met een elektrische variant? kan zijn dat je meerdere accu's per dag nodig hebt maar dan is ie meteen lekker stil ook. maar natuurlijk past dit perfect in de symboolpolitiek van de huidige regering. kunnen ze er mee protsen wat voor innovatieve oplossingen ze aandragen, kijk eens: hoe goed we zijn, weer meer resultaat, weer meer kilo's met uhh, ja, wel weer veel meer man, .., zie de cijferz...mna mna mna babla babla bla.. laten we allen...

 

laten we de hennep legaliseren, dan gaat de spanning er af, zakken de prijzen en gaan we uiteindelijk met nog minder mensen minder rooken in vergelijking met de rest van eu. dat is nu al zo, zelfs met dit gare gedoogbeleid waarvan iedereen de wereklijke draad kwijt is. die oude meneer die er destijds bij was, bij het voorstel en ontwerp van het gedoogbeleid. gelukkig staat op film vast wat die meneer vertelde tijdens het cannabistribunaal. zelfs de vs was er voor, het kwam alleen sommige politieke groeperingen, en dat was de grote oorzaak van de puinhoop waar we nu in zitten, niet uit. waar zijn die documenten van toen? zijn die ter inzage? wordt daar nog wel eens naar gekeken? de visie destijds naar de toekomst en de gemaakte afspraken van het document worden met voeten getreden naar mijn mening.

 

420 eu 2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen zich inderdaad richten op de grote kwekerijen in het buitengebied.

 

Omdat je door het uit de lucht schieten met een vuurwapen waarschijnlijk al meer problemen krijgt wegens verboden wapenbezit, zou je een kruisboog met nylon draden kunnen overwegen.

Schiet zo'n lijn in de nabijheid langs die rotor (of er overheen. Grote zuigkracht!) en je lijn wordt zo in de rotor getrokken, loopt vast, wordt door de draaisnelheid heet en versmelt met de rotors. Knappe chopper als hij dan in de lucht blijft.

Kruisbogen zijn niet Illegaal! :wave:

 

Kies je toch voor een vuurwapen, pak dan Kaliber 12 hagel, grove korrel. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

of ga even naar de zwarte markt in beverwijk, daar verkopen ze erg veel goedkope heli's...kan je een gevecht aangaan in de lucht!!! leuk man hahaha

 

groeten ejb

 

ps. ejb zet niet aan tot haat tegenover politie heli's of het uit het lucht schieten hiervan, ik ben gewoon open minded!!!

 

voor ut geval dat he?! hahahah babylon system, smeris van onze centen speelgoed gekocht, smeris heb last van regressie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die GPS Jammer , ze zijn hier redelijk prijzig in gadget shops, ik heb ze tekoop aangeboden gehad, voor 150€ en me navigatie wist het even echt niet meer toen het knopje op on ging, dus die heli heb je ook zo uit de lucht lijkt me, het proberen waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het effectieve bereik van die Jammers?

Als je er 50 meter vanaf zit, wat mij een redelijk veilige afstand lijkt vóór ze door hebben dat jij iets met de storing te maken hebt, zal hij wel moeten werken! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik even blij dat ik ook nog op een pyro forum zit

Ga dnek is hitte zoekende raketjes maken

 

kan iemand me met het techniecche kant helpen

:wave:

 

nee dnek dat die kruisboog een beter iedee is ;)

en anders heb ik hier nog wel wat buksen liggen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is dat ik me, los van deze hobby, redelijk kan vinden in de Nederlandse wetgeving, anders had men een hele slechte aan me gehad. :verrygood

Wat techniek betreft, kan ik je aardig helpen, maar dat vind ik zelfs te ver gaan.

Nylon draden schieten lijkt me nog het minst onschuldig :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitvinden op welke breedte ze zende naar dat helikoptertje.

Een zendertje kopen met de zelfde breedte, en overnemen..

 

Dit deed ik altijd wanneer ze bij mij achter gingen varen ( ik deed zelf modelautotjes op nitro ) en had een zendertje op een FM frequentie ( nu is dat allemaal GHZ geworden wifi achtige shiz ) en nam dan een bootje over die op dezelfde freq vaarde :verrygood

 

Is leuk, kan je de cannasniffer de politie zelf late sniffen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort verkrijgbaar bij mij in de shop voor een actie prijs:

 

hawk%20klu.JPG

 

De Hawkluchtafweer geschut.

 

hehehehehehehehe :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is dat ik me, los van deze hobby, redelijk kan vinden in de Nederlandse wetgeving, anders had men een hele slechte aan me gehad. :verrygood

Wat techniek betreft, kan ik je aardig helpen, maar dat vind ik zelfs te ver gaan.

Nylon draden schieten lijkt me nog het minst onschuldig ;)

 

Hmmm Narcistisch als ik ben ;) lees ik mijn eigen post even terug....

Ik bedoel natuurlijk Mist Schuldig of Meest onschuldig. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ie nog? geen oud topic omhoog bumpen enz......

 

 

maare hebben jullie ook de hand versie gezien? is gewoon een mag-lite :lol: gallery_10292_8527_6824.jpg

 

volgens mij ook dikke onzin!

 

Edit: foto ipv link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...