Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
eaker

STR-1 Silent Fan Speed Controller

Recommended Posts

Hallo Medeforummers,

 

 

Ik ben opzoek naar een dimmer voor mijn afzuiger (RVK 125E2-L1). Een dimmer die de afzuiger niet laat brommen. Ruck maakte ook 5 speed controllers, maar die zijn nergens meer te vinden. Op een Engelse site vond ik deze:

foto 1

en

foto 2

 

Beschrijving:

The STR-1 Silent Transformer Fan Speed Controllers are suitable for any speed controllable fan up to a full load current of 20 Amps. Ideal for in line extractor fans, hydroponic fans, kitchen extractor hoods, ventilation for the office, workshop or hobby sheds.

 

* Large range of Amp sizes available.

* 5 selectable voltage speeds.

* Protected to IP54.

* Completely eliminates harmonic fan motor hum.

* For 240v fans only.

* Neon on/off indicator.

 

Helaas zie ik nu alleen voor 240 volt fans, ik zit hier met een 230 volt. Bestaan er vergelijkbare speed controllers voor 230 volt fans?

 

Greetz from the middle of nowhere in Spain (hulp is zeer gewenst)

Share this post


Link to post
Share on other sites

220/230/240 is hetzelfde, het gaat erom dat het niet geschikt is voor 110/120v zoals in o.a de VS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel. Hoeveel AMP moet ik kiezen? Volgens mij staat erop de afzuiger 0.35 AMP, weet het niet zeker. Zou de 1.5 AMP genoeg zijn (is de kleinste) of beter eentje die meer aankan?

 

Saludos,

 

EAkER

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn toch transformator regelaars? 1,5A is zat. Transformatorregelaars zijn gewoon in de handel. Zoek maar eens naar variac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het type wat jij hebt opgezocht is van de zelfde fabrikant als de Ruck waar jij op doelt een 5 standen regelaar, alleen de naam is anders. Kwaliteits product, ook gewoon in NL te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...