Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Shakazul

5x PPP Scrog

Recommended Posts

Hey quakers en blowers.

 

Tijd om te beginnen met het kweekverslag. De huidige situatie ziet er niet zo goed uit, maar dat licht ik zo toe.

 

Het betreft een hok met:

 

125m3 Afzuig met dimmer

3x 12v PC-Fan als inlaat, 4e voeg ik deze week toe.

400w Sonia-T HPS

Voeding:

Gehele Canna lijn, rhizotonic, groei, bloei, pk13/14 en cannaboost.

 

Schakelbordje met 2x Hager 16A automatische zekeringen, Relais, digitale schakelklok en dimmer voor de afzuig.

 

De ruimte is 150cm Hoog, 75 Diep en 60 Breed.

 

Temperatuur is 26-28 graden met lamp aan, 20 met lamp uit. LV rond 30-50%

 

Link naar bouwdoostopic: Bouwdoos Topic (Wel outdated)

 

Foto kweekkast:

 

gallery_19985_7354_1138828.jpg

 

gallery_19985_7354_1138828.jpg

 

gallery_19985_7354_1194524.jpg

 

Ik had 5 PPP 100% feminized zaden van Nirvana besteld, en daarbij nog een extra 5 zaadjes gekregen.

Deze heb ik de 19e in de watten gelegd, met als doel ze eerst als stekjes voor te kweken, vervolgens de 5 PPP in scrog te zetten en de rest 'guerilla' buiten te planten.

 

Op 21-04 gingen ze de grond in, maar nu (25-04) terugkijkend had ik ze beter in VEEL kleinere potjes moeten planten.

 

gallery_19985_7354_2725904.jpg

 

gallery_19985_7354_1689629.jpg

 

gallery_19985_7354_2385587.jpg

 

Plantjes gingen dus 21-04 de grond in. Deze stonden in potjes met stekgrond die ik eerst ingewaterd had met PH6 water met wat wortelstimulator. Nu terugkijkend hadden de potjes veel kleiner moeten zijn, en had ik de aarde beter moeten doorwateren zodat de planten langer rust hadden IPV nu en dan een waterbeurt.

 

Op 22-04 kwam er een van de Guerillazaadjes boven de grond. Dit is tot aan vandaag het enigste plantje dat goed omhoog kwam. Vandaag maar besloten een reddingspoging te doen door ze allen in kleine kokospotjes met goed doorgewaterde stekgrond te verplaatsen. Maybe komt het toch nog goed. Een guerillaplant is iig gesneuveld maar ik hoop dat de PPP's zich herstellen.

 

gallery_19985_7354_966524.jpg Plunderen van de potten

 

gallery_19985_7354_1083796.jpg Nieuwe situatie

 

gallery_19985_7354_292294.jpg Planten in folie zijn PPP anderen zijn onbekend. Een PPP laat al een beetje z'n kopje zien.

 

Vraagjes:

1. Zouden de planten het nog redden? Wat kan ik het beste doen om ze nog te laten herstellen?

 

2. En natuurlijk wat advies voor in de toekomst, raden jullie een 2e poging met zaadjes aan met een andere aanpak, of gewoon de aanschaf van 5 stekken?

 

Hoop dat ondanks het slechte begin toch een interessant verslagje is. Bedankt voor het lezen alvast.

 

-Shaka ;) :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey skakazul,

 

ben erg benieuwd naar je scrog. je opzet is redelijk gelijk aan die van mij namenlijk.

 

-ps- stekken is altijd minder werk en iets eenvoudiger dan zaad. maar zaad daarentegen geeft wel mooiere planten en minder vreemde ziektes enzo.

 

heel veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reply. Denk je dat ze het redden?

Je kweekverslag zag er goed uit, volgende weer PP/PPP?

 

Shaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5, 26-04

 

5 dagen sinds ze met wortels de grond in zijn gegaan. Gisteren geprobeerd de zaadjes/plantjes nog te redden door ze over te potten. Ik vrees helaas voor het ergste. Volgens mij ligt het aan de hoge temperatuur + lage LV. Heb geprobeerd LV te verhogen en de temp. te laten dalen maar er is niks veranderd sinds gister.

 

gallery_19985_7354_430379.jpg (Overvloed aan natte handoeken voor LV)

 

gallery_19985_7354_713420.jpg PPP's. 1tje boven gekomen rest geen leven te bekennen.

 

gallery_19985_7354_104135.jpg Randoms van Alien. Enigste die wel boven de grond is gaat het steeds slechter mee.

 

gallery_19985_7354_1437814.jpg Close up van Random plantje.

 

gallery_19985_7354_2556203.jpg Lamp express hoog gehangen tegen hitte.

 

Vragen

- Is het probleem inderdaad de hoge temp + lage LV?

- Is er nog hoop dat deze zich nog herstellen of zijn ze officieel overleden?

- Voor de 2e ronde wilde ik wat nieuwe zaadjes van een goede zaadbank bestellen. En deze dit keer eerst in de watten en daarna onder een set spaarlampen. Hopelijk is de temp. dan aangenamer en verdampt niet al het vocht. Zou dit een beter recept voor succes zijn?

 

Thx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, bedankt maar ik ben nog niet helemaal klaar hoor ik denk nog een weekje. ;)

 

ja, volgende keer weer pp/ppp maar dan ook in scrog en voeding geven :)

 

wat betreft jouw kleintjes. als ze het worteltje al hebben geschoten zou ik ze weer afdekken met een doorzichtig plastic folietje ofzo en alleen nat nevelen met een planten spuit, en dat even proberen als ze daarna blijk geven dat ze aanslaan, de lamp heel erg langzaam zeg 5a10 cm p/dag laten zakken tot een 1,5m tot 1m probeer gewoon nog even. als ze het echt niet overleven merk je het wel.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...