Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dom Pachino

Stekken snijden voor aankomende zomer

Recommended Posts

Deze zomer ga ik proberen om voor het eerst zelf een stuk of 10 stekken te snijden.

2 Double fun zaadjes (geen fem) zijn gister uitgekomen. Ik zat alleen te denken, als ik nu nog deze planten moet laten opgroeien, dan van allebei de planten 1 stek nemen, die laten wortelen en in de bloei zetten.. en dan pas de andere 8 stekken snijden. Dan ben ik zeker tot half juni bezig wat ik eigenlijk te lang vind duren. Daarom vroeg ik me af of ik ook een gedeelte van de moeders (of vaders) in de bloei kan zetten. Bijvoorbeeld door een wc rolletje oid over een plantuiteinde te doen. Dan weet ik meteen welke planten geschikt zijn om stekken te snijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je kan doen is gewoon de stekken snijden en 1 daarvan in de bloei zetten in een potje water. De rest zet je in de propagator, als het van een vrouwelijk geslacht is bespaar je een hoop tijd want dan heb je de stekken al staan. Als het een mannetje is heb je pech.

 

De snelste manier is deze, met 2 weken heb je het geslacht en wortels op je stekken.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik er niet zo heel veel hoef te snijden is dit inderdaad een mogelijkheid! Niemand andere ideeen ?

 

Ook vroeg ik me af of deze set TL-lampen te gebruiken is voor het voorgroeien van zaadplanten en stekken? Tenminste ik weet wel dat hij geschikt is, maar of het makkelijker een stuk goedkoper kan of dat het een goede prijs is. Ik wil em gebruiken om boven mn stekkies te hangen en daarna om mn zaailingen onder op te laten groeien.

 

http://www.tlight.nl/armaturen/tl-inbouw-a...F-tlbuizen.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je niet een tikkie laat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja was ik ook al een beetje bang voor, maar ga het denk toch proberen, misschien zet ik ze voor de gein ergens in 't bos. Misschien verrassen die kleine plantjes me nog wel. Zet later nog zaden dus planten komen er zowieso wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...