Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stamper

Cogr?

Recommended Posts

volgens mij heette het zo, kaniemand mij vertellen wat het precies inhoud? --> manier om te kweken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je SOG (sea of green) of SCROG (screen of green) bedoel.

 

zoekfunctie levert niets op, heb zelf nu weinig tijd.

misschien dat een ander al een koppeling voor je heeft,

anders kijk ik hier morgen wel naar voor je, er moeten topics over zijn.

 

Is het buigen van de takken (misschien buigen in zoekfunctie ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrog is een systeem waarin je planten met wortels in / boven een bak met verwarmd water hangen, een druppelaar of waterslangetje en pomp en eventueel nog een beluchtingssteentje ertussen wordt op / tussen de wortels gehangen.

 

Wat is de bedoeling? je zet gewortelde stekken in een pot met bv kleiballen in. Die potten zet je in een plantenhouder (bak aan een ketting) waarmee je je planten op en neer beweegt naarmate de wortels langer worden.

 

Voordeel is hier dat je niet alleen zonder bodem werkt maar ook dat de wortels zuurstof krijgen, het stromende water maakt het ook zo dat schimmels en een heleboel andere beestjes het niet zo aangenaam krijgen en verdwijnen!

 

Ik heb er al een heel deel foto's van gezien, er zitten knappe systemen tussen om je planten op en neer te bewegen. Resultaten heb ik jammer genoeg nog niet gezien :?

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleszins, dat was 1 manier van scrogging. Kennelijk zijn er meerdere systemen, op de volgende site spreken ze over het zo toppen van planten dat elk blaadje dezelfde lichtintensiteit krijgt :!:

 

http://members.rotfl.com/genefarris/

 

Bekijk het even en vertel me dan je bevindingen, ik heb er ook een paar maar wil je eerst van de uitleg op de site laten genieten :evil:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik bedoel niet scrog, weet wat dat is maar toch bedankt. het gaat om het kweken van planten op CoGR, niet goed gezegd... maar niemand die hier verwant mee is? want ik zou nu wel eens alle voor- en nadelen van de verschillende soorten kweekmediums willen weten 8O

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

CoGR zegt me idd helemaal niets, hoe kom je aan die term ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CoGR :?: van mijn leven nog niet van gehoord :roll: 8O

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cogr is een soort slab van canna met een mix van kokosgruis/kokosvezel/kokosGRanulaat. Schijnt betere water/lucht verhouding te hebben dan conventionele slabs.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

En heeft er al iemand ervaring met dit systeem? Is dit beter dan cocos slabs of steenwol :?:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ivm opschoning even omhoog gehaald :wink:

 

iemand bekend met Cogr (kweek)manier ??

indien niet moet ik reacties toe gaan voegen bij info over scrog :roll:

en kan de rest weg :evil:

 

:arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

nou ga je toch gewoon op www.canna.nl gaan kijken daar staat alles duidelijk hoe je cogr moet gebruiken met verhaaltjes van kwekers hoe goed het wel is

 

de leute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cogr werkt bijna hetzelfde als coco. Alleen, als je de matten krijgt, zijn ze dun en licht, maar als je ze ingewaterd hebt (zelfde als steenwol), worden ze mega groot en zwaar. Qua inhoud zit er 2 keer zoveel "aarde" in. Je kan ze 3 tot 4 keer gebruiken, alleen om ze af te voeren...... Mega zwaar, 1 Cogr mat is dan hetzelfde als 3 coc matten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...