Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
StoneTwisted

energie tarief meter blijkt al maanden kapot.

Recommended Posts

Hoi forumers,

 

 

 

Een week geleden kwam bij mij de meter opnemer van Essent langs en die heeft zoals

gewoonlijk de standen genoteerd van de meter die het stroom verbruik aan geeft.

 

Nu kreeg ik gisteren een brief of ik de meter standen even op nieuw telefonisch wou door geven,

omdat men vermoed dat mijn meter een storing heeft gehad.

Nou ,..zo gezegd zo gedaan......wat blijkt nu ...de standen waren dezelfde als een week geleden

Dus kreeg ik te horen dat waarschijnlijk de meter kapot is en zeker een paar maanden niet heeft gedraaid.

 

Even voor de duidelijkheid ik woon in een appartementen complex waar de kasten met meters zich

buiten de flat bevinden .

En ik heb er ook niet mee lopen kloten want ik betaal mijn energie gewoon.

Ik heb een lamp van 600watt en nog wat rand appartuur ,....alles bij elkaar misschien net 1000w.

 

Maar nu komt mijn vraag ,.....hoe gaat Essent het stroom verbruik van zeker een half jaar nu berekenen

Als men een schatting gaat maken ben ik de klos, want ook ik doe al enige tijd flink aan bezuinigen.

Nu weet ik wel dat schilt haast niks maar het is tenslotte niet mijn fout.

 

Ik verwacht geen problemen ,..ze zien immers meteen dat er niet met de meter gekloot is.

Maar toch zit het me niet lekker.

Wel raar want al die maanden kreeg ik gewoon stroom,...mijn kweekkast en lampen zouden toch

niet de oorzaak kunnen zijn!!!!!

Nee dat weet ik haast zeker,....99% :P

 

Het is nota bene zo`n oude bakelieten zwarte schijf meter ( analoog)

 

Weet iemand wat ik nu kan gaan verwachten van Essent en wat is de procedure doorgaans bij dit soort gevallen.

 

En ik zit net nu in een overstap fase naar een andere energie maatschappij,

Hoop niet dat dit nog meer ellende gaat veroorzaken,...

 

Even afwachten dus..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel ze voor om , als de meter gemaakt is , over een maand weer de meter op te nemen en aan de hand daar van een schatting te maken

stemmen ze daar in toe dan zorg je er voor dat alles gewoon loopt en je leeft een maand zuinig kwa stroom of je zet je kweek zet uit en vraagt daarna om de rekening van de afgelopen maanden

 

Weet je wel hoe lang hij stuk is geweest ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kweek slil leggen zou ik juist niet doen, gewoon doen wat je altijd deed.

dan krijg je straks ook geen gigantische afrekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de laatste meting was een jaar geleden en waarschijnlijk is hij kort daarna stuk gegaan ,

in ieder geval zal het verschil tussen de twee metingen ( vorig jaar en een week geleden)

zo klein zijn geweest dat het Essent meteen is opgevallen dat er iets loos was.

 

Trouwens wel een goed idee van jouw ,...maar ik vermoed dat dit niet gedaan word ,

al is het alleen maar omdat ik midden in een overstap procedure zit naar een goed kopere maatschappij.

Maar ik houd het zeker in gedachten .

 

Dus hij kan denk ik maximaal een jaar kapot zijn,

Ik moest bij de vorige afrekening wel fors bijbetalen ,......dat zet mij nu ook aan het denken :P

Misschien is de meter voor hij kapot ging even op hol geslagen.... :D

Ja weet ik veel ,...nu ga ik van alles in mijn hoofd halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon volhouden, dat je extrem zuinig bent :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies zo dacht ik ook ,...

En dan zien we wel wat ze daar tegen in brengen,....maar ik heb liever niets met die

gasten van Essent te maken,....want als ze ergens geld uit kunnen slaan , zullen ze het niet na laten. :)

Dus bereid ik me al voor op wat misschien komen gaat.

 

Bedankt voor jullie reactie,......dat relativeert het allemaal een beetje.

En een vette joint zal ook wel helpen zo meteen.

Wat dat aan gaat verwacht ik altijd de ergste en negatieve scenario`s . :huh: :D

 

En omdat de meter aan de buitenkant zit is er geen reden om binnen te komen, :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

essent is gewoon laks

in 2004 was er al storing in mijn stroommeter en dit destijds ook doorgegeven bij essent

al meerdere malen destijds verzocht de meter te vervangen

in 2008 komt er toevallig iemand de meterstanden opnemen.

die persoon direct niet meer de deur uit gelaten voordat ik 'n nieuwe meter in m'n kast heb.

 

de meterstanden kloppen dus voor geen meter meer gezien alles op dagtarief werd geteld

nu werd er enkele maanden gekeken naar mijn verbruik en aan de hand daarvan werd zogezegd bekeken hoeveel ik normaal snachts of overdag gebruk

naar aanleiding van die gegevens werd er gekeken hoeveel ik teveel had betaald.

 

treft het toeval dat eenmaal wanneer de monteur van essent 10 minuten weg is er 'n andere persoon van essent aan de deur staat die even kwam kijken naar de meter die kapot zou zijn.

we hebben deze persoon op dat moment in 1ste instantie compleet uitgelachen en de papaiertjes die de vorige monteur had achter gelaten even laten zien zodat hij meteen wist dat essent z'n zaakjes nooit fatsoenlijk regelt.

 

vanaf het moment dat ik de nieuwe meter had snachts natuurlijk extra veel verbruikt en overdag zo weinig mogelijk stroomverbruikt

ik verbruik liever iets meer stroom op bepaalde momenten die ik kan vervangen door bloeikasten zonder meer te gaan verbruiken, dan dat ik ga bezuinigen op stroom en ik 'n torenhoge eindafrekening krijg.

 

241 euro per maand aan elektra en gas is toch niks teveel dacht ik zo :D

 

ten alle tijden de digitale meter weigeren en desnoods bij gamma 'n ouderwetse kopen en die door essent erin laten zetten :)

 

voor je het weet duwen ze 'n 'slimme meter' in je huisje :P

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar had ik ook al aan gedacht ,..maar gelukkig is inderdaad bekend dat je die digitale meter mag weigeren

en dat zal ik dus zeker doen ook.

Jouw verhaal geeft maar weer eens aan hoe het er aan toe gaat bij dat Essent .

Als je niets van je laat horen of van je af bijt ,...doen ze maar een dotje of helemaal niks,

Of het moet geld dreigen te gaan kosten,..dan heb je ze op zijn best. :P

 

Ik zal in ieder geval laten weten hoe het af gaat lopen.

En inderdaad een goed idee ,....dan maar een paar euro voor zo`n ouderwetse meter

,.....prive gaat boven alles.

 

Er word al teveel info ongemerkt opgeslagen,....nou niet als ik het even kan voorkomen.

 

Thanks!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoelang je al daar woont, maar ik zou even naar de eindafrekeningen van afgelopen jaren kijken (kan ook online)

 

Je zei dat je vorig jaar veel moest bijbetalen, dus misschien is de meterstand toendertijd verkeerd doorgegeven, waardoor je vorig jaar veel moest bijbetalen en dit jaar dus "fictief" niets tot weinig verbruikt hebt.

 

Als je dit kan aantonen a.d.h.v. meerdere jaarnota's (dat vorig jaar er dus extreem uit piekt) dan kan je het gooien op een verkeerd doorgegeven meterstand en dan doet je meter het dus nog.

 

Zo niet, zie vorige tips :P

 

Burning Seed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Burning seed,

 

 

Dat de meter stuk is dat is zeker ,...ben ook nog even wisten kijken en de schijf draait niet.

Terwijl ik toch behoorlijk wat verbruik.

Maar je brengt me wel op een idee ,...nota`s en al dat spul bewaar ik allemaal minimaal 5 jaar en langer en zal toch

nog eens alles na kijken want als er vorig jaar inderdaad een verkeerde stand is genoteerd.

(vorig jaar mocht ik het nog zelf invullen)dan kan dat wel de oorzaak zijn van het minimale verschil

tussen de twee laatste metingen.

 

En vorig jaar heb ik ook enkele malen aan de telefoon gehangen omdat ik vermoede dat de

eind afrekening niet klopte,.....en nu dit........het begint er erg op te lijken dat mijn intuïtie wel

degelijk klopte .

 

Morgen ga ik alles uit zoeken,.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...