Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
n1ck1

geel/verbrand blad

Recommended Posts

soortje - onbekend

3 dagen groei

het zijn stekken

ph ?

ec ?

heb nog geen ph/ec meter

temp lamp aan 25

temp lamp uit 18

lamp hang op ong. 100

lv 50

 

ik heb ze nu 1 x 200 ml water met wortel en blad stimulator gegeven van atami

het blad is geel gaan verkleuren en de puntjes zijn nu verbrand wat kan dit zijn ?

 

med_gallery_21042_7310_42839.jpg

 

gallery_21042_7310_38264.jpg

 

gallery_21042_7310_16120.jpg

 

het is vooral bij de stekken die achter in staan

alle reacties zijn welkom heb algezocht op het forum maar kon het niet vinden alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien gewwon wat voeding geven :verrygood

En goed lang belichten dan denk ik dat het wel goeedkomt

ik zou liever gewoon wat proberen dan niets doen en haar dood laten gaan ;)

 

die aarde ziet er ook wel erg droog uit

ik zou haar op zn minst meer water geven ik den dat dat ook wel zal werken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je snelle reactie

ik heb nu 1 lamp aan staan op 18/6 is het mischien beter om ze alle 2 aan te zetten dan

en ik was juist bang om ze teveel water te geven maar ik gaze gelijk even wat geven

met wat blad stimulator erin

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je LV wat omhoog doen helpt meestal wel, het gebeurt heel vaak dat het blad bij stekken geel word en is niet zoon probleem als de stek eenmaal aangeslagen is

Share this post


Link to post
Share on other sites
je LV wat omhoog doen helpt meestal wel, het gebeurt heel vaak dat het blad bij stekken geel word en is niet zoon probleem als de stek eenmaal aangeslagen is

 

ja ik heb al wat schoteltjes neergezet met water en een natte theedoek erin

maar krijg hem niet hoger ik probeer ze snel mogenlijk een luchtbevochtiger aan te schaffen

het geel worden van het blad is mischien niet zo probleem maar het blad begon ook te verbranden

en dat moet niet gebeuren natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei nick

als de lv rond 50 ligt zou het daar niet aan kunnen liggen al is het aan de lage kant.

je nachtelijke temp is 18 wat net kan (lager zorgt voor een slecht transport van een aantal voedingselementen)

 

ik zie dat je grond gebruikt dus zolang de stekke niet groeie absoluut geen voeding geven (dit zorgt namelijk voor een te hoge EC in het medium wat verbranding aan bladeren veroorzaakt )

 

ik zou de grond wat natter maken (het water op PH 5.8 brengen met fosforzuur ) De kans is dat de plantjes in verhouding water-voeding te weinig percentage water krijgen wat samen met de lage LV en lage temp de voedingswaarde in de grond laat stijgen (ook al geef je geen voeding)

daarnaast vaak sproeien.

 

nog een advies zelf zet ik de stekken in kleinere potjes wat ervoor zorgt dat je een kompacter wortelgestel krijgt en je hebt de mogelijkheid om te spoelen die heb je nu niet want dan blijft de pot te lang nat (met grond moet je altijd opletten met spoelen)

 

en koop een PH en EC meter :verrygood

 

groete en succes JAHFYA

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik gaze gelijk even wat geven

met wat blad stimulator erin

 

Ik denk dat je hier bedoeld wortelstimulator.

 

LV omhoog brengen, en eerste keer je gehele bovenkant aarde nat maken.

 

Nu voordat de lampen aangaan sproeien met lauw water, 1 lamp aan, zowel inlaat als uitlaat uit ( als temp dat toelaat ) dan komt het goed.

 

Geen voeding geven

 

Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet zo moeilijk denken en niet in paniek raken.

 

Dit ligt puur aan de stekkenboer

 

komt wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

 

ik zorg nu dat de temp in nachtelijke periode wat hoger is (heb de verwarming een standje hoger gezet)

 

heb ook de stekken en de grond besproeit met een planten spuit.

is het voldoende om alleen de bovenkant van de aarde wat vochtig te maken ?

 

heb het water in de spuit op een ph van 5.7 gebracht en hier de stekjes mee bespoten

heb vanmiddag een ph meter gekocht de gs had geen ec meter,hij zei dat heel weinig mensen hierom vragen

want als je de goede voedings waarde aanhoud en niet teveel voeding geeft dan heb je hem niet nodig zei hij

 

en de volgende x zet ik ze in wat kleinere potten met het voorgroeien

 

hoelang moet ik maar 1 lamp aan zetten dan na hoeveel dagen kan de 2de erbij

 

en ja ik bedoelde wortelstimulator :verrygood

 

en afzuiging staan constant op hoge toeren anders wordt het veelste warm dus uitzitten gaat niet helaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan nu toch wel gewoon wordtel stimulator mee geven of is dit ook nog niet van toepasing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf dag 1 moet je wortelstimulator meegeven en je gehele aarde nat maken. Al de aarde geen water krijgt, gaat de aarde niet leven, dus vanaf dag 1 de gehele bovenkant nat maken.

 

Voorgroeien in kleine potjes en daarna overpotten in 11 liters in dezelfde ruimte heeft geen voordeel, alleen maar nadeel.

 

Als je 1 lamp aandoet in de nacht word dan de temperatuur te warm ? Als je afzuiging op vol staat, dan zal je LV ook erg laag zijn. Ze kunnen best 29 graden aan, als de lv dan maar minimaal 70 % is.

 

Met een plantenspuit bovenkant aarde besproeien is prima, maar lijkt me sneller gaan als je er 500 ml is 1 x over heen gooit. Dan hoef je daarna voorlopig niks meer tegeven, hooguit het stekken plugje nog een keer in het begin.

 

Vreemd dat je GS geen EC meter heeft, lijkt me dan slechte GS

 

Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanaf dag 1 moet je wortelstimulator meegeven en je gehele aarde nat maken. Al de aarde geen water krijgt, gaat de aarde niet leven, dus vanaf dag 1 de gehele bovenkant nat maken

 

Als je 1 lamp aandoet in de nacht word dan de temperatuur te warm ? Als je afzuiging op vol staat, dan zal je LV ook erg laag zijn. Ze kunnen best 29 graden aan, als de lv dan maar minimaal 70 % is.

 

Met een plantenspuit bovenkant aarde besproeien is prima, maar lijkt me sneller gaan als je er 500 ml is 1 x over heen gooit. Dan hoef je daarna voorlopig niks meer tegeven, hooguit het stekken plugje nog een keer in het begin.

 

Vreemd dat je GS geen EC meter heeft, lijkt me dan slechte GS

 

Succes verder

 

 

ik heb ze zondag 400 ml water gegeven met wortelstimulator en bladvoeding die bladvoeding moet ik dus nog niet mee geven

 

als ik 1 lamp aandoe is het precies 28,2 graden me afzuiger staat dan constant op 80% te draaien

als ik beide lampen aanzet wordt het 32/33 graden ben nog aan het uitvogelen hoe ik die naar beneden kan krijgen

de gs zei dat dit komt doordat mij filter buiten mijn hok hangr maar dit lijkt me sterk want hij zuigt toch dezelfde hoeveelheid lucht af

 

en dit is de enigste gs bij mij in de buurt anders moet ik steeds een half uurt 45 min rijden in de spits

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar meet je de temperatuur, leg hem eens in de schaduw.

 

Ik zit te denken, filter buiten je hok ? Blaas je door filter heen dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meet de temp tussen de stekken heb hem gewoon op de potten gezet

 

en ja filter hangt buiten het hok en de afzuiger blaast in het filter had hier op het forum gelezen dat dit zo wel kon

maar ga dit veranderen denk ik want maakt een hoop herrie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...