Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greylighte

Auto AK als pappa

Recommended Posts

Hey,

 

Heb een nieuw kastje in elkaar gezet voor 1 malig gebruik.

 

400 watt son-t greenpower

800kub afzuiger en bijbehorend filter

dubbele bodem

 

Ik ben bezig wat kruizingen met een Auto AK47 van lowlife seeds als pappa.

 

De kruizingen zijn vooral bedoeld voor de buiten kweek maar misschien komt er voor indoor ook wel wat leuks af.

 

Ik heb nu auto ak 47, cali orange, dieselryder, herijuana, dame blanche, biddy early, ierdbei en double fun allemaal bewezen buitensoortjes dus en wellicht zit er tussen 1 van deze f1's wel wat leuks om mee buiten te spelen :oeps

 

De dame blanche van de gelijknamige breeder (rip) ben ik zelf al 2,5 jaar mee bezig en deze zijn geselecteerd op goede potentie, ze reageren sterk op lichturen vermindering en laten meestal als eerste bloei zien als ze samen met andere vroege soortjes in een kast staat.

 

De plantjes zijn nu ongeveer 3 weken oud vanaf ontkiemen.

 

Ik gebruik buffer tabs van sannie en heb tot nu toe alleen water gegeven, ben ook niet van plan voeding te gebruiken tenzij het echt nodig blijkt te zijn.

 

 

Ik heb de plantjes 5 dagen voorgroei gegeven en daarna op 12/12 gezet.

 

 

med_gallery_9717_7505_229539.jpg

 

med_gallery_9717_7505_657388.jpg

 

3 dame blanche mannetjes

 

med_gallery_9717_7505_943648.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok alles gaat goed, ik heb er al een flink aantal mannetjes uit kunnen trekken ( dame blanche en auto ak de rest vertoond nog geen duidelijk geslacht. )

 

Er staan nu 3 auto ak vrouwtjes 2 dieselryder vrouwtjes en 2 auto ak mannetjes. Ik heb 2 andere ak mannetjes weggedaan omdat die wat minder snelle groei vertoonden en iets minder mannelijke bloempjes.

 

Ik heb ook alle overige plantjes verwijderd die mankementen vertoonden zoals misvormd blad e.d.

 

Binnenkort weer pics

 

Gr.Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nog vooralsnog goed, begint wel een beetje leeg te worden omdat alle mannetjes en slechte exemplaren er nu wel uit zijn. De cali orange en de dieselryders doen het tot nu toe het beste.

 

Van links naar rechts de bakken, en van onder naar boven de soortjes..

 

Bak 1 ( links dus )

 

1 Cali orange

2biddy early

3Ierdbei

 

Bak 2

 

1 auto ak

2 auto ak mannetje

3 en 4 auto ak

5 dame blanche

 

Bak 3

 

2 dieselryders

 

Bak 4

 

1 doublefun

2 doublefun

3,4 en 5 herijuana

6 dame blanche

 

gallery_9717_7505_774115.jpg

 

De 2 dieselryders

 

gallery_9717_7505_143463.jpg

 

En buiten 90 dieselryder x berryryder in ontkieming gezet, de bedoeling is om de autoflower plantjes te selecteren die het buiten het beste doen om daar weer mee verder te werken, er staan 60 zaden afkomstig van een dieselryder die wit kleurde buiten vorig jaar. De andere 30 komen van een dieselryder die roze/paarsig kleurde. In beide gevallen was de vader blueberryxlowryder2.

 

gallery_9717_7505_185225.jpg

 

 

Gr.Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit man! Ik ga je volgen!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook een leuke topic om te volgen :P

 

gr axe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zijn we weer,

 

Er is een flinke groeivertraging geweest omdat ze door een misverstand enkele dagen zonder water hebben gestaan :lol: wat natuurlijk niet bevoordelijk is voor een 12/12 kweek.

 

Maarja het leeft nog en gaat weer ok, opvallend is wel dat de dieselryders er weing last van schenen te hebben ( sneller ontwikkeld wortel stelsel ? )

 

De hele zooi, nog steeds in dezelfde volgorde als vorig bericht.

gallery_9717_7505_889121.jpg

 

Cali orange, biddy early en dame blanche. De orange gaat ook wel aardig.

gallery_9717_7505_374116.jpg

 

De auto ak groeien een flink stuk minder snel dan de dieselryder, ik hoop dat ze nog even door blijven groeien.

gallery_9717_7505_303874.jpg

 

De dieselryder x berryryder zijn ook goed bezig, ik heb de slechte exemplaren weg gedaan en de wat mindere weg gegeven aan vrienden. Binnenkort maar een in de volle(pot)grond zetten en kijken waarmee ik ze ga kruizen.

 

Als iemand een leuke autoflower kruizing voor me heeft en wat zaden voor me beschikbaar wil stellen voor een kruizing zou mooi zijn!

Je krijgt er dan zelf een leuk aantal van de gekruisde zaden voor terug uiteraard.

 

Gr.Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey greylighte heel interessant kweekje heb je daar man ik ben heel erg benieuwd naar die berry ryders etc

 

ik heb wel wat ice x lowryder om te ruilen als je wil, stuur maar een pm ik weet niet of ze 100% stabiel zijn maar buble vertelt mij dat hij van de 40 alle 40 in de 4rde week gingen bloeien dus het klinkt goed!

 

ik hoor het wel, succes met je kweek!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die autoflower soortjes zijn en blijven de leukste soortjes, en met wat mensen als greylighte worden ze alleen maar leuker :verrygood

 

Keep up the good work :wave:!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje :verrygood

 

Even een kleine update, ik denk dat de zaadjes nog tot ongeveer eind mei moeten rijpen. Wel zonde dat het allemaal zo klein is gebleven maar ik wil de zaadjes buiten planten dus ik kon het niet groter laten worden wegens tijdgebrek.

 

Alles bij elkaar

gallery_9717_7505_852578.jpg

 

De dieselryders zijn ondanks dat ze bestoven zijn, maar 12 uur licht en een paar keer flinke droogte hebben gehad toch hele leuke plantjes geworden en ook snel klaar. ze hebben maar zo'n 15 cm2 per plantje nodig dus in princiepe zou je er zo'n 60+ onder 1 600 watter kunnen zetten op die manier is een gram per watt denk ik vrij makkelijk te halen.

 

gallery_9717_7505_478312.jpg

 

Van links naar rechts, orange, biddy early en ierdbei. Er is duidelijk te zien dat de ierdbei meer voor buiten bedoeld is.

 

gallery_9717_7505_480517.jpg

 

Binnenkort laat ik even zie hoe het buiten gaat.

 

 

Gr.Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey greylighte mooie plantjes hoor, ziet er prima uit, succes verder nog met je kweekje!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een tijdje geen update meer geweest :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt,

 

Ik zal vanavond wat foto's maken. De meeste planten zijn zo goed als klaar en er zit heel wat leuks tussen kwa geur en opbouw ondanks de Bitter slechte omstandigheden die ze hebben gehad :rolleyes: , kwa potentie zal nog een beetje afwachten worden maar dat komt denk ik ook wel goed.

 

ik heb al een aardig aantal zaden er af gehaald maar een groot deel moet nog even rijpen.

 

Deze week worden de eerste zaden ontkiemd. Daarvoor word een nieuw topic geopend, Ik zal even een link naar dat topic hier neerzetten zodra ze is geopend.

 

Gr.Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Van links naar rechts 3 auto ak, 1 dameblanche

gallery_9717_7505_288153.jpg

 

Ierdbei, biddy early, cali orange

gallery_9717_7505_493513.jpg

 

2 Double fun, 3 herijuana, dame blanche

gallery_9717_7505_441447.jpg

 

2 Dieselryders

gallery_9717_7505_382149.jpg

 

Het is zonde dat ze zo klein zijn gebleven door de slechte omstandigheden, ik heb ook verder totaal geen voeding bijgegeven. Het voordeel is nu wel dat ik heb kunnen zien welke plantjes er goed tegen de hitte kunnen en wanneer ze ongeveer voeding nodig hebben.

 

Ik maak hoogstwaarschijnlijk straks een kruizing tussen de dieselryder en de ( auto ak x cali orange ) omdat deze het beste ruiken, opleveren en alle 3 vol zitten met kristallen en dus haast wel potent moeten zijn. Dit is bedoeld om binnen 12/12 mee te gaan kweken.

 

De rest van de kruizingen gaat binnenkort buiten de grond in om te testen of er wat moois tussen zit om verder mee te kruizen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die buffertabs zijn niet heel geschikt voor kleine autoflowering plantjes, die hebben in hun korte levensduur niet genoeg aan de voeding die zo´n tab heel langzaam afstaat .

 

die dieselrijders doen het toch aardig goed.

 

Je had het aantal lichturen wel wat omhoog mogen gooien, ze bloeien toch wel :wacko:

 

maar ze zullen vast goed smaken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de buitenkruizingen als volgt indelen:

 

Volgensmij heb je 2 soorten topstructuren die goed tegen rot kunnen,

 

als eerste een hele open structuur die snel droogt (bijvoorbeeld ierdbei, biddy early )

 

Als tweede kleine keiharde topjes waar het water gewoonweg amper tussen komt bijvoorbeeld herijuana.

 

Hier wil ik bij het kruizen van de planten als eerste op letten.

 

 

Ik ben op zoek naar planten die snel groeien, kort nodig hebben om af te bloeien en ook vroeg reageren op minder licht uren, of planten die na een tijdje automatisch gaan bloeien deze mogen dan ook wel wat langer de tijd hebben om af te bloeien.

 

ideaal is een autoflower plant die langer doorgroeit dan normale autoflowers zoals de easy sativa van female seeds.

 

Ik zit bijvoorbeeld te denken aan een kruizing tussen

 

( auto ak x herijuana ) x een vroegbloeiende buitensoort met compacte toppen bijvoorbeeld dame blanche

 

( auto ak x biddy early ) x een vroegbloeiende buitensoort met open toppen bijvoorbeeld ierdbei of dame blanche x thai

 

 

Iemand tips?

 

 

Gr.Grey

 

 

 

 

@ bruut

 

Waarschijnlijk wel maar als ik de lichturen weer omhoog had gegooid had de rest van de niet autoflowerende planten weer in de bloei gegaan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het met je project? :lol:

 

Zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...