Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Larz89

Goeie (online)Growshop voor Belgen (Gent)

Recommended Posts

Hallo,

 

ik ga binnenkort op kot gaan en daarbij hoort natuurlijk ook mijn eerste kweek.

Ik heb al wat dingen in boeken en op dit forum gelezen dus ik weet er al een beetje van.

Wat is nu een goeie/veilige growshop voor mensen in oost-Vlaanderen. online of offline gewoon veilig.

 

voor een kweektent heb ik mijn gedachten al een beetje gezet op de Silverbox mylar 100x100x200. (goede keuze?)

 

nu moet al de rest er nog bij natuurlijk, zoals de voeding (die ik toch wel bio wil houden) en de verlichting (LED of toch HPS? het is voor 2 - 4 plantjes, eigen gebruik).

 

hopenlijk kunnen jullie me helpen, aangezien ik dit wiet kweken toch een redelijke onderneming vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goeie growshop vind ik persoonlijk alien

 

ook niet echt ver van je deur , daar krijg je wel de goeie uitleg wat betreft benodigdheden

 

persoonlijk zou ik voor een homebox of darkroom gaan , maar die keuze ligt bij jezelf

 

mss een 400 w Hps met adjust-a-wing en lumatek

 

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Het makkelijkste is naar growshop alien te gaan, is niet zo ver. Je kan er ook online bestellen.

100procent betrouwbaar, ik heb ze al eens geld voor zaad met post opgestuurd en alles is toegekomen!

 

Voor lamp neem je best hps 250-600w afhankelijk van hoeveel je rookt, hoe good je kweekt en hoeveel electriciteit je wil betalen.

 

Meestal geven ze daar bionova voeding mee aan beginners, bij mij was het toch zo.

Denk wel dat ze die tent daar niet hebben. Kijk effe op site er staat banner van hen hierboven op forum.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm echt goeie site.

 

kan je zelfs volledige plug en play kweektenten kopen voor niet teveel geld.

 

Ik zou dit bestellen:

 

1 Inbegrepen Homebox Small Grow Tent 0.8 m x 0.8 m x 1.6 m

 

2 Inbegrepen Assimilatie Licht Systeem naar keuze met Philips Son-t-pia Lamp (ik heb 400W)

 

3 Inbegrepen Ventilator Rvk 225 m3

 

4 Inbegrepen Bijhorende Koolstof Filter 160 kub

 

wat moet er nu nog bij? voeding, temperatuur meter, wortelsimulator en nog wat potten natuurlijk.

 

 

dank u voor de snelle reacties

Edited by Larz89

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet de planten niet <_<

 

voor de rest wel een leuke set-up om mee te beginnen

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een kleine waarschuwing. Je zal wel de aandacht trekken van je kotbaas met je stroomverbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een redelijk zwaar uitziende pc met een voeding van 1200 Watt.

 

die zal de schuld gaan krijgen <_<

Edited by Larz89

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er nog producten die ik zou moeten aanschaffen buiten deze:

 

Bio Canna Vega 5 liter

 

Plagron 10 kg bio supermix

 

Bio Canna Flores 5 liter

 

Superthrive worldchampion 120 ml

 

Hygro temperatuur min -max meter digitaal

 

Hygrozyme 500 ml

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het blijven belgen he hehehehe grapje

 

maarja alien is idd een goede shop.lopen alleen wel 10 jaar achter in ontwikkeling.lumateks en al die nieuwe snufjes hebben ze niet.echt alleen het spul van de vorige eeuw.verders wel een goede shop.

 

en homebox.dat ze nog produceren na hun giftentjes.koop een homebox en verneuk zeker je oogst.neem gewoon een darkroom zou ik zeggen.zekerheid en veiligheid boven alles.

 

conclusie:voor een toeristisch rondje is alien een leuke trekpleister.goede zaken doe je bij exotic garden of shop.wietforum.nl nog een voordeel(wat momenteel hot is)bij alien parkeer je recht voor de deur.met alle risico's,bij exotic garden kan je onopvallend aan de achterzijde parkeren.

 

verder nogsteeds niks tegen alien.heb er zelf me eerste lamp ook gehaald.alleen nu wil ik modern spul en zullen ze me er niet meer zien.ja misschien om een bak koffie te doen als ik onderweg naar renesse ben.

 

succes met je kweek

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een kot op jaarbasis zodat je de stroom aan electrabel moet betalen en niet aan je kotbaas. Spreek gewoon af met je ouders dat jij de meerprijs zult betalen (haal je er makkelijk uit met je kweek). Ik ga volgend jaar ook op kot in Gent en heb net dezelfde intenties. Ook raad ik je aan een kast te maken en geen tent te nemen. een tent kun je niet verbergen. Als personen je tent zien weten ze direct waar mee je bezig bent. Bouw een hok! Goedkoper,meer op maat en isoleerd beter tegen geluid (afzuigers)! Zeker als je ze nog eens isoleerd tegen geluid en warmte. Het hok schilder je gewoon in het zelfde kleur als je muur waar tegen hij staat in een hoek ofzo. En vervolgens hang je er zo'n gevarendriehoek aan waar op staat High Voltage zodat wanneer er iemand vraagt: "Hey wat is die kast met dat slot op?" dan kun je simpelweg zeggen: "Weet ik niet, waarschijnlijk een elektriciteitskast van het gebouw ofzo... Mijn kotbaas heeft die sleutel!" En voila! Als je geen weekendwerkt hebt is het natuurlijk wel moeilijker te verantwoorden tegen je ouders waar je het geld vandaan haalt om die meerprijs mee te betalen. En als shop raad ik je Growshop Alien zeker en vast aan! Heel vriendelijke kerel en topservice! Alleen heb ik wel altijd moeite om er aan perliet te raken :wacko: . Succes met je kweek

 

@ Twindaddy: Quote "maarja alien is idd een goede shop.lopen alleen wel 10 jaar achter in ontwikkeling.lumateks en al die nieuwe snufjes hebben ze niet.echt alleen het spul van de vorige eeuw.verders wel een goede shop"

 

raar... Ik heb er overtlaatst nog een lumatek daar gekocht <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo nu wel.das nieuw.

 

met je hokje ben ik met je eens.beter te verbergen,maar moeilijker te verplaatsen.geluid heb je geen last van als je gewoon goed spul pakt.

 

ook de vriendelijkheid van de mensen bij alien kan ik bevestigen.vond ze alleen wel net wat duur.uiteindelijk was het me wel het ritje waard,want iets anders had ik toen niet in de buurt.nu zit exotic garden hier in me regio en ik kan die toch iedereen aanraden.ik wil zeker niet alien afkraken,alleen een beetje concurrentie kan geen kwaad.de belgische grens is groot,dus plek genoeg voor meerdere goede growshops.

 

succes met je aanschaf

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
en homebox.dat ze nog produceren na hun giftentjes.koop een homebox en verneuk zeker je oogst.neem gewoon een darkroom zou ik zeggen.zekerheid en veiligheid boven alles.

 

 

euh

 

je vergist je daar ook hoor

de homebox is juist de beste tent die er is

de darkroom van secret jarden komt op de welverdiende 2de plaats

 

die giftentjes waar je het over hebt zijn bv de silverboxen ...

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aliën is een aanrader hoor :wacko:

Altijd vriendelijk, lekkere koffie of een echte jupiler tijdens het gesprek <_<

Aliën verkoopt GEEN giftenten!!!

 

En ze hebben zeker alles voor de kleine beginnende kweker.

Mocht je een volledige tent kopen, vraag er een zwaardere afzuiger bij, want die geven ze altijd wat te klein vind ik.

 

Succes,

 

El Fish :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkele opmerkingen:

alles wat degelijk is wordt gekopieerd dus enkele malafide groothandels hebben goedkopere meuk op de markt gebracht. sindsdien is homebox in zee gegaan met een degelijke groothandel. ik weet niet of die meuk nu nog circuleert want je merkte het verschil direct dat er problemen waren. giftenten zijn goedkope kopien die als orgineel verkocht worden, als je als shop dus nooit het orgineel gehad hebt kan het wel moeilijk zijn te onderscheiden.

 

persoonlijk vindt ik de homebox van betere kwaliteit dan de darkroom, heb al meer problemen gehad met darkrooms dan homeboxen. het zijn beide degelijke tenten,nog geen enkel probleem met een homebox gehad behalve dat er eenmaal een verkeerd stuk in zat. de homebox heeft alvast een goede naservice; als er iets kapot of verkeerd is zenden ze een vervangingsdeel. met darkroom had ik minder goeie nazorg,..

 

concurentie is super, we hebben alle recente artikelen, altijd op zoek naar nieuwe goede artikelen die nuttig zijn. zeggen dat we niet modern zijn wanneer we bijna ieder product hebben in stock die nuttig is. waren een van de eerste die bij de nieuwe groothandel kocht die lumateks op de markt bracht en enkele andere leuke spullen.

 

aan de andere kant trachten we hypes niet te volgen, op dat gebied willen we niet de laatste snufjes aanbieden omdat er veel meuk tussenzit. je moet mensen beschermen tegen zichzelf omdat sommige dingen die te goed klinken om waar te zijn meestal zo is ook. soms is het moeilijk als verkoper want het is hype en de mensen vragen erom dus je kan het wel verkopen maar je weet zelf dat uiteindelijk het een slecht product is en de klant niet tevreden zal zijn. het is wel jammer want ze gaan dan wel elders om die dingen te kopen; we hebben tweedehands ufos led 90w in de winkel iemand geintereesseerd? duur spul, elders gekocht maar niet tevreden over,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

nu heb ik kweek materiaal zitten uitzoeken in mijn favoriete growshop (ik woon in gent :smoke) Aliën, om een beeld te geven van hoeveel ik zal moeten uitgeven:

 

Homebox Large Grow Tent 1 m 2 Basic Setup 408,00 €

+ 400w + Ja (kabels)

 

Canna Rhizotonic 1 liter 30,00€

 

Canna pk 13-14 1 liter 11,50€

 

Canna Terra Flores 5 liter 30,00€

 

Canna Terra Vega 5 liter 30,00€

 

Canna Boost Accelerator 1 liter 52,50€

 

CannaZym 5 liter 52,50€

 

Milwaukee cd611 Ec Meter 48,00€

 

Milwaukee Ph600 Ph Meter 48,00€

 

Bewaarvloeistof (2 maal)10,00 €

 

Plagron 10 kg bio supermix 16,50€

 

Verdeeldoos met snoer 6,50€

 

Tijdklok Omnirex 3500w max 10,50€

 

Ophang Droogrek 18,85€

 

Hygro temperatuur min -max meter digitaal 21,00€

 

Maatbeker 50 cc (2 maal) 4,50€

 

Maatbeker 500cc (2 maal) 11,10€

 

Maatbeker 1000 cc 6,00 €

 

Bayer Masai 8,75 €

 

Bayer Schimmels 8,75€

 

Plagron Perliet 70 liter 12,00 €

 

Totaal: 844,95 €

 

 

Ziezo, dit heb ik al. In totaal zal het wss 1000 euro worden, voor dingen die ik over het hoofd heb gezien. En het zaad natuurlijk

 

aah, natuurlijk kan je voor je eerste kweekje het veel goedkoper beginnen doen, zonder EC/Ph meters etc...

Maar ik wil het direct wat serieuzer doen en geld speelt niet echt een rol (als het niet boven de 1000 gaat natuurlijk ;)). Ik doe het voor de kwaliteit.

 

Het is trouwens niet voor te dealen, puur voor mijn eigengebruik (en een paar kot maten ).

 

Dus wat kunnen de experts er nog op aanmerken/veranderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff wat opmerkingen :smoke

 

1 l vega is genoeg op 5 l flores...

dat tijdklokje is BRANDGEVAARLIJK .. je hebt een schakelklok met relais nodig!!

en hoewel ze het wel in hun schema zette is cannazym eigelijk nutteloos als je een goed bodemleven hebt..

wees mat pk13/14 zeer voorzichtig .. je hebt alles zo verbrand met dit sterk spul...

als beginner kan pk13/14 makkelijk en mss zelfs beter achterwegen laten...

je bayer producten kan je beter van bac bio nemen...

al het een tentje is van 1m2 x 1m2 x 2m kan je beter een 600w nemen.. die belicht 1m2 x 1m2 perfect

neem voor een 400W een tent van 1 m2...

 

pas ook op met de samengestelde setjes

dikwijls krijg je minderwaardige electronica mee

en filters en zuigers die eigelijk te klein zijn...

 

beter stel je alles zelf samen

moet je wel wat vooronderzoek doen maar je zal er achteraf veel geld en miserie mee uitsparen..

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pakketjes worden uit de rekken gehaald en samen gevoegd terwijl je erbij staat, dus van minderwaardige electronica geen sprake ;)

Wel zou ik inderdaad wel zwaardere afzuig aanraden, en als je hokje naast je bed komt te staan misschien een softbox.

En zoals Pure zegt, wat minder van het 1 en ander van voeding zal zeker ook al genoeg zijn hoor ;) , maar dat vraag je gewoon even na in de shop...

 

Vergeet geen potten en aarde terwijl je er bent, is zeker niet duurder dan pakweg Aveve in België, maar wel een beter grondje en natuurlijk vierkante, plaats besparende potten.

 

Succes,

 

El Fish :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste: zeer bedankt voor mij advies te geven.

 

@pure: inderdaad 1 Vega is genoeg, staat ook zo op het canna schema :smoke

Hmm is dat tijdklokje echt gevaarlijk? volgens de site van Aliën (wat al een growshop is ;)) kan het maximum 3500W aan, dat is toch genoeg met een 400W lamp?

zou je je beter kunnen verklaren over "goed bodemleven"? Ik heb veel goeie dingen gehoord over enzymes, dat het de wortels stimuleert en daardoor de blaadjes meer hun photosyn. werk kunnen doen. Maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen :D

ok ik zal oppassen met pk13/14.

bac bio, zal er op letten.

het tentje is 100cmX100cmX200cm dus 400W is juist goed denk ik.

 

Een zwaardere afzuig? volgens de formule (For example, a room of 3 metres x 4 metres x 2.5 metres high = 30m³ and 30m³ x 20 changes per hour = 600m³ per hour. Once this has been calculated, you can select the correct fan./ ik kom aan 40 m3 met mijn afmetingen :wacko:) moet 225 m3 toch voldoende zijn of niet?

 

sorry voor deze noobie vragen ;)

 

Edit: ik heb toch maar besloten om het tijdsklokje niet te kopen, ik ga voor de 'Davin DV 12 Relaiskast 2x600w or 2 x 400w'. is een stuk veiliger :wacko:

 

aah nog een zeer domme vraag: ik weet totaal niet hoe je je Ec/Ph waarden zou moeten veranderen.

ik heb al veel lopen zoeken en wat ik er van denk is dus dat je je kraantjeswater moet meten met je Ec/Ph meters, en dan je voeding er bij gieten, en dan weer meten en dan als je Ec en Ph niet goed zit die dan aanpassen met die Ec 1.4 en Ph 4.1 en 7.0 flesjes vloeistof en dan opnieuw meten.

 

t_ec1401.jpg t_ph401.jpg t_ph7ijkvloeistof.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna !

 

De bedoeling is gewoon eerst om je vat te meten

 

pak eerst kraan water en bekijk eerst de waardes van je gewone water

 

" meestal heeft kraantjes water een lage ec waarde en zal je hoogstwaarschijnlijk "

" je ph moeten afstellen want die ligt het hoogst "

 

ik gebruik zelf Canna Ph-bloei om me ph aan te passen , maar er zullen zkr mensen zijn die andere producten gebruiken

 

Best altijd eerst je voeding klaarmaken en als laatst je Ph goed zetten !!!

 

die 3 flesjes die je laat zien zijn bedoeld om je meters te onderhouden naar gelang van gebruik van je meters kan het zijn dat de waardes een beetje wijken

 

Altijd je meters goed spoelen naar gebruik , gaan ze het langst mee !!!

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph- bloei is goed hoor.

Je hebt ook ph- groei, maar dit kun je gebruiken als je zeer lang voorgroeit, zoals bij scroggen of zo.

Anders geef je bij een weekje of 2 voorgroei die ph- bloei maar gewoon mee...

Deed ik ook toen ik nog afzuurde.

 

El Fish :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dank u wel. Aliën heeft mij ook laten weten dat die flesjes voor onderhoud zijn voor je meter. wat ben ik toch een eikel :smoke

 

dus ik heb Canna Veg Ph - en Ph + voor de groei. Dat lijkt mij logisch, Ph te hoog een druppeltje Ph- en omgekeerd.

Maar bij die Canna Bloom, die heeft alleen Ph-. wat moet je dan doen als je Ph waarde te laag is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon water bij doen , wel opletten op de ec waarde , die zakt !

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja een VSA schakelen zonder relais is altijd gevaarlijk.... dus met dat schakelkaste zit je :smoke

 

enzymen zijn meer voor om steenwol coco's en hydro enzo ter vervanging van het natuurlijke bodemleven in aarde

bij aarde zet je zo vroeg mogelijk schimmels en bacterien uit in je aarde

door er bv sannie's bacto en bac schimmels door te mengen... dan zijn enzyemn niet nodig...

 

op 1m2 is 400 idd perfect!!

 

je afzuiging stel je af naar het aantal w van je lampen

ik raad jouw min een 500m2 softbox aan!!

 

denk eraan bij het aanmaken van je voeding dan je de natuurlijke EC van je water niet mag meerekenen!!

eerste je boosters en stimulatoren in je vat dan je EC afstellen tot de gewenste waarde

en dan je ph afstellen met ph- groei,ph- bloei of ph+ ... andere stoffen heb je niet nodig om je ph af te stellen...

 

pas wel op met te goedkope schakelklokjes, afzuiger, fancontrollers, lampen en VSA's...

als je geen verstand hebt van elektriciteit verdiep je er eerst in ... bekijk de elektrohoek...

 

veel succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...