Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Luomo

Wie heeft ervaring/tips?

Recommended Posts

De opzet :

 

Een kleine kast van 55cm bij 55cm ( 2meter hoogte). Binnenkant volledig geisoleerd met plastic-folie ( tegen vocht) en zilverpapier voor weerspiegeling van het licht.

de lamp : een 250 WATT HPS philips .

ventilatie : passief ( deur open laten staan)

Bodem : potgrond met een deel kalkkorrels en wat handjes zand.

Voeding : Canna Terra ( Vega & Flores )

Thermometer/ luchtvochtigheidsmeter : philips

 

Wat ik me afvraag: stel dat ik 2 planten zet, ga ik dan veel last hebben van geur? ( nouja, hebben mijn buren dan veel last van geur zal ik maar zeggen :lol: )

Is een ventilatiesysteem absoluut noodzakelijk in een kleine kast als deze? ( wordt het misschien al snel te warm? )

Hebben jullie nog andere tips?

 

Ik heb al 2 succesvolle buitenkweekjes achter de rug maar dit is de eerste binnenkweek, vandaar mijn onzekerheid..

 

Alvast reuze bedankt

 

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

@L

 

hoi, je had het beter anders om kunnen doen, dus de zilver folie ter iso, en de witte plastic folie ter reflextie.

en ja iedere cannabisplant gaat stinken, dus een koolstoffilter is zeker geen overbodige luxe.

ik weet niet of je in de zelfde ruimte moet leven maar als je het deurtje openlaat geeft dan behoorlijk veel lichtoverlast en

250 watt produceerd best een hoop warmte op zo'n klein opervlak en als deze afgesloten is, kan ik je nu al vertellen dat zonder goed lucht circulatie je planten het niet gaan overleven.....

als ik jouw was zou ik een 250m3 afzuiger en een 250m3 koolstoffilter op de kop tikken dan ben je de warmte en geur kwijt.

 

de luchtinlaat en uitlaat kun je overgens alle 2 binnenshuis houden, mits je huiskamer temp niet belachelijk hoog is....

 

hier wat andere topic's waar je misschien wat aan heb:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;hl=circulatie

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;hl=tempratuur

 

in ieder geval heel veel suc6.....

 

groetjes.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er bijna zeker van dat ventilatie zeker zo belangrijk is als licht

Stel jezelf deze vraag, stel je gaat zelf in die ruimte zitten voor 3 maanden met enkel de deur op een kier en zonder ventilatie voor de lucht, hoe zou ik er dan gaan uitzien na 3 maanden?

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Luomo,

 

Je bent goed bezig want je steld vragen voordat je begint. Ik zie dat weeds 250m3 afzuig aanbeveelt. Zelf ben ik met een tent bezig, 120x120x200, met 600watt lamp. En daarvoor kreeg ik het advies een 125L afzuiger te nemen. Mijn TL kast heeft 400Watt, en daar zit een zuiger voor 183m3/h in wat ruim voldoende is. Dus vraag nog maar even door. En ja, wiet geurt. Alhoewel sannies jack best wel lekker zoet ruikt. Zelf vind ik het ook nog heel verwarrend want 1 L is 1 dm3. dus 1m3 is 1000L. Maar laat je goed adviseren, en door verschillende mensen. Success

 

"A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct." -from Manual of Muad'Dib by Princess Irulan- uit DUNE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat testjes gedaan, als ik de deur gewoon open laat staan is er een temperatuur van rond de 24-25 graden.. In de kamer staat ook nog een raam open voor verluchting en ik woon helemaal boven in een gebouw, niemand kan binnenkijken of zal buiten iets kunnen ruiken..

Wat zou de vochtigheidsgraad ongeveer moeten bedragen?

En de zaadjes zijn besteld: het werd Anesthesia , gekocht bij sanniesshop : Sannies shop: Anesthesia

Ik kan niet wachten tot de zaadjes komen, hoop op een fijne kweek ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een ruimte die volledig licht dicht is? En wordt er verder niets in gedaan?

Want als je plantjes nacht hebben, moet het echt DONKER zijn.

Dus een afzuiger(met koolstoffilter) is een must, kan ook lekker je deurtje dicht :lol:

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een knijper op je neus en een :lol: op, merk je geeneens dat er iets gebeurd daar hahahahah grapje hoor, maar als planten in bloei gaan kun je dat vergelijken met 1000 paar stinksokken op een berg, koolstoffiltertje is even een uitgave, maar je kan er meerdere kweeken mee doen en het bespaart je een hoop ellende,

 

doe er iets mee, groetjes.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik begin serieus een koolstoffilter te overwegen :rolleyes: Wat voor grootte denken jullie? En rond welke prijs zou ik dan moeten kijken?

Aanraders?

L

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor zo'n kastje het volgende nemen

 

afzuiger: 36 euro

 

TT100

# Lucht verplaatsing, m3/h : 187

# Druk,Pa : 135

# Geluids nivo, 3m dbA : 34

# r.p.m. : 2500

# Stroomverbruik, W : 37

# verbruik current, A : 0.25

# Voltage, V : 230

# Temperatuur range, 0С : 60

# Frequency Hz : 50

 

en koolstof filter : 31 euro

 

capaciteit: 100 kuub - flensaansluiting: 100 mm - filter lengte: 25 cm Koolstoffilters

 

http://shop.wietforum.nl/

 

en dan nog een dimmer er op om de fan zachter te kunnen laten draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...