Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PO7449

Eerste thuiskweek Secret Jardin 120*120*200

Recommended Posts

Bedankt Schenkie, het is wel steeds een heel spannend moment om me tent open te gooien. Of ze staan er prachtig mooi bij, of ze hangen met de koppies op de grond :j Tot nog toe heb ik geluk en blijven ze recht op staan. Ik was trouwens op het goede moment thuis gekomen, er zat nog maar zo,n 5L in de ton, dit hebben ze in een halve dag op :huh:

Je ziet nu idd wat de bloei doet in een week, en dat is volgens mij aardig wat.

 

Ik heb gisteren trouwens voor het eerst bloombastic van atami meegegeven. Dit kreeg ik cadeau bij een bestelling bij GS-online. In plaats van PK13/14, omdat in bloombastic meer mineralen ed zitten. Wel een raar spulletje trouwens :rolleyes: , beetje groene drap zeg maar :whistling

 

plaatje bij het praatje...

 

gallery_21005_7346_1256160.jpg

 

 

gallery_21005_7346_1578835.jpg

 

 

gallery_21005_7346_2074998.jpg

 

 

gallery_21005_7346_1977047.jpg

 

 

gallery_21005_7346_86772.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lekker,hoe lang staan ze nu in bloei?

Toch wel makkelijk zo'n blumat systeem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx Art, 7,5 week zichtbare bloei zitten ze nou. Dus ik heb volgens GHS nog 3,5 week te gaan. Ik zag dat bepaalde planten meer bruine haartjes beginnen te krijgen dan andere, dus ik ben benieuwd of ze gelijk klaar zijn. Ik zat met mijn handen in mijn haar, maar blumat heeft dat opgelost. Ben er erg tevreden over en ik hoop dat ze zonder problemen de laatste weken doorkomen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleempje in men tentje: er is een druppelaar opgehouden B) 1 van de planten ziet er verdroogd uit, en hoop dat dit nog te redden valt. De rest ziet er goed uit, der komen steeds meer bruine haartjes. Met 8,5 week bloei ziet het er toch goed uit? Behalve die verdroogde dan. Zou ik die anders vast oogsten?

 

gallery_21005_7346_415956.jpg

 

 

gallery_21005_7346_2780784.jpg

 

 

gallery_21005_7346_2576898.jpg

 

 

gallery_21005_7346_3276720.jpg

 

 

gallery_21005_7346_2697066.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow dat ik jammer van dat plantje B) wens hem beterschap als je hem weer ziet! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man mooi veldje heb je daar, ik zou die ene plant lekker laten staan hoor, de toppen zien er toch prima uit? gewoon lelijk laten zijn en mischien een weekje vroeg oogsten maar nu zeker nog niet...

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx guys!! :wacko: Ik ben al lang blij dat het altijd al het minste plantje was, anders was ik niet meer bij gekomen...

 

@Nothingman Ik ben speciaal voor jou even gaan kijken en beterschap gewenst, ik denk dat het haar goed doet :wacko:

 

@blommer je zou bijna zeggen dat het toch niet slechter kan worden, dus idd lekker laten staan. Ik ben bang dat de kwaliteit toch al is aangetast B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan die uitgedroogde,toppen gaan nog zwellen.

Bij mij leek het of een dame de geest gaf maar toch kwam het goed B)

 

Voor de rest ziet het er lekker uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou m zeker oogsten. Dadelijk wordt het niks want er gaat ook tijd in herstel zitten.

Dan kan je beter de andere planten extra belichten denk ik. Ziet er erg verlept uit, jammer.

Maar de rest is nog wel erg mooi en de toppen van de mindere zien er ook enigzins goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard heb ik de problemen verholpen met de blumats, buisje verstopt B) Na een dag zie ik dat ze toch aardig bijtrekt, en een aantal bladeren toch weer groen worden. Ik kijk het toch nog ff aan en ik zie volgende week wel wat ik doe. En idd de toppen zien er nog goed uit, dus ik denk dat er nog leven in zit :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, heel vreemd. De blaadjes die nog wat groen hadden en niet helemaal verdord zijn beginnen toch weer naar het licht de draaien. Maar de helft is cker dood :( Hoop dat de toppen alsnog blijven groeien :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

PO7449, hoe zit dat nu precies met die verstopping? Had je 1 druppelaar per plant of meerdere? Is het de druppelaar zelf die verstopt raakte, of werd de blokkade op een ander punt geconstateerd? Voor vestopping is me bekend dat bepaalde voeding niet geschikt is voor het gebruik van blumats. Heb je ze zo voeding gegevent?

 

Enne hoe staat het er nou voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey eindelijk weer thuis :nerd Lekker chillen...

 

 

Ik heb 2 druppelaars per pot staan en de bewuste druppelaar was de laatste. Toevallig had die pot de eerste van de slang en de laatste, dus had die plant maar voor de helft water. Ik was er precies op tijd bij, ik zag dat een aantal blaadjes maar voor de helft verord zijn, de andere helft wordt weer groen. Echt niet kapot te krijgen ;)

 

Ik had idd begrepen dat je geen biologische voeding kon gebruiken, maar ik gebruik de gewone Canna Terra voeding en die is niet biologisch. Alleen had ik vorige week bloombastic van Atami in het vat gedropt en dat blijkt wel biologisch te zijn met verstoppingen als gevolg. Ik heb het hele spulletje schoon gemaakt en weer gevuld met nieuw voedingswater. En dat heeft ze goed gedaan van de week, ik zag dat de toppen weer lekker aandikken :D En weer was ik precies op tijd, omdat het vat helemaal leeg was :P 40L in 5dagen!!! Nu geef ik ze afgezuurd leidingwater met pH 5,5. Ik merk dat het water steeds minder zuur wordt, dus begin ik aan de zure kant :D Dus de blumats zijn weer in normaal bedrijf!!! :P

 

Gaat lekker toch??

gallery_21005_7346_2835516.jpg

 

gallery_21005_7346_3389972.jpg

 

gallery_21005_7346_16186.jpg

 

gallery_21005_7346_756502.jpg

 

Ow jah 9,5 week zichtbare bloei, dus volgens de boeken nog 1,5 week en dan kan ik ze op het hakblok leggen. Is dat reëel? Ik heb er alleen geen tijd voor, maarjah :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom die top van de laatste foto wel knippen,lekker :D

Nog een paar keer spoelen,daarna alleen water en over twee weken knippen :P

Ik heb ze de laatste drie dagen in het donker gezet,zonder water,of het uitmaakt?

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb 2 druppelaars per pot staan en de bewuste druppelaar was de laatste. Toevallig had die pot de eerste van de slang en de laatste, dus had die plant maar voor de helft water. Ik was er precies op tijd bij, ik zag dat een aantal blaadjes maar voor de helft verord zijn, de andere helft wordt weer groen. Echt niet kapot te krijgen :(

 

Ik had idd begrepen dat je geen biologische voeding kon gebruiken, maar ik gebruik de gewone Canna Terra voeding en die is niet biologisch. Alleen had ik vorige week bloombastic van Atami in het vat gedropt en dat blijkt wel biologisch te zijn met verstoppingen als gevolg. Ik heb het hele spulletje schoon gemaakt en weer gevuld met nieuw voedingswater. En dat heeft ze goed gedaan van de week, ik zag dat de toppen weer lekker aandikken :D En weer was ik precies op tijd, omdat het vat helemaal leeg was :P 40L in 5dagen!!! Nu geef ik ze afgezuurd leidingwater met pH 5,5. Ik merk dat het water steeds minder zuur wordt, dus begin ik aan de zure kant ;) Dus de blumats zijn weer in normaal bedrijf!!! :D

 

Bedankt voor de toelichting, hier heb ik wat aan. Wel vaag dat je net als Art 2 van die joekels ertussen heb zitten. Maar dat zal wel een reden kennen.

Maar het ziet er weer mooier uit allemaal. Mooie kaarsen, zal wel lekker worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx guys!!! :D Ik heb gisteravond met een maat van me afgesproken dat ik ze bij hem kan langsbrengen om te knippen. En dan weer terug om bij mij te drogen ;) Hij rookt in ieder geval niet, dus hij is iets beter te vertrouwen dan de meesten hier... :P :(

 

Ow jah, ik heb mijn vat dus met alleen leidingwater met een pH van 5,5 gevuld, en daarna nog een halve week zo. Is dat ok, of ben ik te vroeg.

 

@stekkiegebrekkie Uiteindelijk merk ik dat mijn tent niet op de beste plek staat, ik heb van het begin tot het eind problemen gehad het klimaat constant te houden. Omdat mijn tent niet geisoleerd is e.d. heb ik op de verschillende plekken in mijn tent een ander klimaat. Ik vermoed dat dat in mijn geval de reden is dat bijna alle 5 er anders uitzien. Rechtsvoor had van begin af aan welliswaar de neiging om te strekken terwijl linksvoor juist hele korte internodes had. Iets te kort als je het mij vraagt.

 

De geur is onbeschrijvelijk lekker, zo fris en intens. Ik heb 2 weken geleden (stiekem) 1 van de onderste topjes geoogst :D Die heb ik gisteravond even genuttigd en dat was heerlijk. Ik denk dat de hoofdtoppen nog beter moeten smaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, eindelijk weer thuis :smoke Wat een week weer...

Plannen zijn gewijzigd, ik ben de komende 2 weken niet huis.. Duss heb ik besloten om ze morgen om te leggen!!! Ik zag net in me tentje dat er nog 2 waren waar de blumats niet vollop hun best doen, dus die zijn ook een beetje uitgedroogd :D Goede reden om mijn bijl te slijpen dacht ik :dope:

Ik weet niet of ze allemaal klaar zijn, heb het idee dat er een paar nog wel een week kunnen, maarjah druk druk druk :)

 

foto's volgen, eerst :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar de foto's :)

Jammer van die blumats,raken ze verstopt door de voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat het door de voeding komt, ik gaf afgezuurd kraanwater. Dus het blijft vreemd. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik de kans niet heb gehad om ze echt goed in te stellen. :) Ach ja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan, gister tot laat door gegaan. Vanmorgen vroeg begonnen en nu klaar met plukken/knippen :dope: Me tentje leeg gehaald (op afzuig en vent na), want ik moet hem voorlopig even opbergen, helaas... :D

Jammer genoeg zijn er 2 planten die zeker nog wel een week hadden gekund, allemaal eigenlijk :) Dus ik hoop dan maar op een lekkere frisse high :smoke

 

Ik heb helaas geen weegschaal, dus ik weet niet hoeveel het is, maar voorlopig heb ik ff genoeg als het droog is :comp:

 

fotooos!!!!!! :)

 

gallery_21005_7346_3517576.jpg

 

gallery_21005_7346_2447055.jpg

 

gallery_21005_7346_553140.jpg

 

gallery_21005_7346_1146856.jpg

 

gallery_21005_7346_1949287.jpg

 

gallery_21005_7346_4408463.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteraard heb ik de problemen verholpen met de blumats, buisje verstopt :) Na een dag zie ik dat ze toch aardig bijtrekt, en een aantal bladeren toch weer groen worden. Ik kijk het toch nog ff aan en ik zie volgende week wel wat ik doe. En idd de toppen zien er nog goed uit, dus ik denk dat er nog leven in zit :)

nix om je zorgen over te maken als een plant minder of geen water krijgt sluit ze de minst belangrijke funkties uit (in het meeste geval de bladeren)in de natuur krijgen ze ook wel eens 3 weken geen water als de hoofd top (de zaad hoesjes bruin worden is het pas ijnde verhaal.)

sic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo dan, gister tot laat door gegaan. Vanmorgen vroeg begonnen en nu klaar met plukken/knippen :dope: Me tentje leeg gehaald (op afzuig en vent na), want ik moet hem voorlopig even opbergen, helaas... :D

Jammer genoeg zijn er 2 planten die zeker nog wel een week hadden gekund, allemaal eigenlijk :) Dus ik hoop dan maar op een lekkere frisse high :smoke

 

Ik heb helaas geen weegschaal, dus ik weet niet hoeveel het is, maar voorlopig heb ik ff genoeg als het droog is :comp:

 

fotooos!!!!!! :)

 

gallery_21005_7346_3517576.jpg

 

gallery_21005_7346_2447055.jpg

 

gallery_21005_7346_553140.jpg

 

gallery_21005_7346_1146856.jpg

 

gallery_21005_7346_1949287.jpg

 

gallery_21005_7346_4408463.jpg

btw netjes gedaan houden zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...