Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowfishy

Scrog onder 250W cfl (ecolight) - 2xBlack Jack

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Weer even een update, dit is dag 3 12/12.

 

gallery_20591_7314_376694.jpg

 

gallery_20591_7314_147917.jpg

 

Zoals jullie zien groeien ze erg hard :verrygood Het veldje raakt ook goed vol. Dit gaat helemaal goed komen denk ik. Zal ik de 250W lamp er nu op zetten of ongeveer over een week als er veel haartjes verschijnen? Ik zie op enkele plekken al hele kleine haartjes zitten namelijk... Ik ga ook binnenkort wat bloeivoeding gebruiken, dit mag ik pas na 6 weken gebruiken omdat in mijn aarde al veel voedingstoffen zitten. Dan koop ik waarschijnlijk canna terra flores.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen, we zitten nu op dag 15 12/12

 

De planten doen het prima alleen een aantal bladeren dat onder het scrognet zit wordt geel, weet iemand hoe dit komt? Ik gebruik Plagron Royalty Mix en ik heb nog geen voeding toegevoegd (Ga ik binnenkort kopen). Misschien kan het ook komen doordat ik misschien soms iets te veel ph- toevoeg (maar meestal wel gewoon goed). Ik kijk wel even wat er mis is :o vooor de rest doen de planten het prima. Er zijn overal witte haren te zien en de 250W ecolight rood spectrum zit erin sinds vandaag. Het ruikt trouwens heerlijk in de kast =D

 

gallery_20591_7314_403733.jpg

 

gallery_20591_7314_175966.jpg

 

gallery_20591_7314_178617.jpg

 

Het net zit voor zo'n 75% vol...Aan de linkerkant zitten er niet zoveel toppen maar dat komt omdat daar weinig licht komt (daar zit namelijk de fitting). Maarja volgende keer beter :lol: Met een HPS van 250W die er 20 cm boven hangt is de licht verdeling beter (bij de volgende kweek ga ik die dan ook wss gebruiken)..

 

Tips? Suggesties?

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon dieven onder het net, de lagere bladeren krijgen geen licht meer door het dichte bovendek en sterven af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowfishy, ziet er allemaal erg goed uit. ik heb alleen een positieve opmerking over het aluminium op je (bio) potgrong. teveel aluminium (of zelfs kleine beetjes) is niet goed voor je, het zit waarschijnlijk ook in je deo bv, daar zijn ook heel veel mensen tegen. google er maar eens op.

 

ik heb ooit eens een schaaltje yoghurt afgedekt met alu-folie, wist niet dat de yoghurt de folie raakte en 's morgens was de folie opgelost tot een grijze/zwarte vloeibare laag door het zuur.

 

je grond is ook zuur en zou de folie kunnen oplossen of gaatjes in vreten, maar die alu zit dan wel 'opgelost' in je grond. zoek liefst een alternatief.

 

succes!

 

edit mezelf: die alufolie kun je wel blijven gebruiken als je eerst plastic op de 'aarde' legt zodat het geen direct contact heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eyyy Blowfish,

 

Heb net even je hele verslag doorgelezen. Ziet er netjes uit hoor.

 

Ik heb zelf ook een kast gebouwd(bijna af) en ga ook kweken met de grote CFL(envirolite). De groeilamp van 250w heb ik al hangen en het ontkiemen van de zaden is al gestart. Ik zit alleen nog te denken over een fan. Heb op dit moment een sunon afzuigertje en koolstoffilter, maar vrees dat dit te weinig luchtverversing gaat geven.

 

Nu mijn vraag: Hoe gaat het met je afzuiger Vents VKO ? Is die een beetje stil ?

 

Succes met je kweek en zal hem vanaf nu gaan volgen.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blowfishy,

In de Plagron Royalty Mix zit de voeding normaal voor een gewoone kweek in. Zoiets duurt normaal 8 weken. Deze heb je nu al berijkt, ik zou nu starten met PH - Bloei en Bloeivoeding, anders bekom je zo meteen tekorten.

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blowfishy

het ziet er allemaal prima uit maar als ik naar die foto's kijk kan je het allemaal nog wel een keertje buigen en inbinden...... De scheuten steken volgens mij zeker een cm of 7 boven je gaas, als je die allemaal een keertje buigt krijg je gelijk een voller veldje :cry

veel succes verder gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22 12/12

 

Ik had nog beloofd om met een mooie camera foto's te maken: ik heb een spiegelreflexcamera gekocht en hier zijn de resultaten :rofl

 

De vents vko zuigt prima af voor deze doeleinden naar mijn mening. Hij maakt wel geluid maar ik heb er geen last van :cry

Ik ga binnenkort wat bloeivoeding kopen btw...

 

hier zijn de foto's:

 

gallery_20591_7314_421056.jpg

 

gallery_20591_7314_594577.jpg

 

gallery_20591_7314_590079.jpg

Dit is de sour jack ;D

 

gallery_20591_7314_568603.jpg

 

gallery_20591_7314_139132.jpg

 

gallery_20591_7314_120850.jpg

 

Ik vind ze er lekker uitzien!

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowfish, leuke setup, ik volg je verslag hoor! Supergeil.

 

Wel een vraagje, ge hebt nu 2 verschillende lampen voor de groei en bloei, zou ge niet hetzelfde effect hebben gehad als ge i.p.v. een blauwe en een rode lamp gewoon 1 paarse lamp had genomen die groei en bloei verzorgt?
Paars licht zit niet tussen rood (2400 K) en blauw (6400 K) in, maar is nog koeler dan blauw (25000 K). Is bedoelt voor zaailingen en stekken, en gek genoeg, als toevoeging in de bloeiperiode. 25000 K is de koude kleur van een flink bewolkte hemel (oftewel een kleur uit de koude helft van het jaar).

 

Gewoon aluminiumfolie erover doen. En inderdaad je aarde droogt niet uit en de wortels groeien ook naar boven toe. Scheelt je weer water geven. En de reflectie van het licht is ook beter.
Alu is zoals eerder gezegd niet goed voor mens, dier en plant. Daarbij kan je grond niet ademen als je hem afdekt -> wortelrot, schimmels en ongedierte hebben zo een ideale leefomgeving. Beter strooi je een laagje Perlite of piepschuim korrels, dat ademt/buffert de RV direct op de aarde, en reflecteert. En koop je een Blumat probeerset voor 25 muntjes om je vochthuishouding voor je te regelen.

 

Nu mijn vraag: Hoe gaat het met je afzuiger Vents VKO ? Is die een beetje stil ?
Ik heb ook wel interesse in zo'n afzuigertje voor een micro-grow. Vind op Ebay 17€ ex verzenden en verder:

* Spannung 220 - 240 V

* Leistung 16W

* Luftzufuhr 188 m³h

* Geräuschpegel 38 dB

* max. Druck 57 Pa

* Drehzahl 2400 min-1

Wat is 38 dB? Blowfish, wat denk je in een tent, met een softbox? Kun je er dan nog naast slapen? :cry Ook 57 Pa zegt mij niks. Iemand?

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny

Geräuschpegel is het geluid wat de vent verorzaakt: 38 db (dezibel)

max. Druck 57 Pa= de druk welke de vent op kan bouwen, (pa =pascal)

Dus , het is een vrij stille ventilator zonder groot vermogen om druk op te bouwen.

Deze vent kun je voor de cxirkulatie inzetten maar niet in verbinding met een koolstoff-filter.

Dat kun je ook an de energieopname vann 16 watt zien.

 

Groetels Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooi,

 

Leuk dat je me volgt =) Me toppen ruiken al lekker en het gaat heel goed.

 

Ik heb zelf alleen een geluidsdempende slang en ik heb eigenlijk helemaal geen last van m'n afzuiger..je hoort wel het zuigende geluid maar ik slaap er gemakkelijk doorheen, het hindert niet. Ik denk dat het daarom best uit te houden is. Pa staat volgens mij voor Pascal, de maximale druk...Bij mij zuigt hij prima af, ik gebruik hem in combinatie met een pc fan voor de koeling en als ik de lamp zo'n 3 cm van m'n planten zet is het nog maar 25 graden ongeveer.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen!

 

Dit is bloeidag 33. Ik zie enkele roestkleurige plekjes op de bladeren verschijnen dus ik heb vandaag Canna Terra Flores en Canna Bio bloeistimulator besteld. Ik krijg ze over een paar dagen binnen. Ze doen het erg lekker en omdat ik de Sour Jack (achterste plant) niet getopt heb heeft hij maar één hoofdtop. De Sour Jack krijgt echt een enorme top en ik ga er bijna van kwijlen :verrygood

 

gallery_20591_7314_156797.jpg

 

Dit is Black Jack

 

gallery_20591_7314_497916.jpg

 

Dit is Sour Jack

 

gallery_20591_7314_130976.jpg

 

Het geheel (ik heb de lamp omhoog gehangen voor de foto dus let daar niet op :wave:)

 

Denken jullie dat ik de 50 gram ga halen of is dat nog niet goed te zien? Wat vinden jullie van m'n plantjes?

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowfishy,

 

Ze gaan lekker hoor !

Ik zou je niet kunnen vertellen of je 50 gram gaat redden, maar het gaat zeker wel lekker !

Veel succes man..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan idd erg lekker moet ik zeggen.

 

Hoever heb je de lamp van de toppen afstaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb de lamp bijna tegen m'n toppen aan staan. Alleen de toppen in het midden zijn niet zover doorgegroeit, de lamp staat daar zo'n 8 cm van af. Het maakt neit uit dat de toppen m'n lamp bijna aanraken omdat er een pc fan tegen aan blaast, ik kan m'n hand er ook gewoon bij houden.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste groei zal er nu wel uit zijn denk ik, ziet er super chill uit dat hokje van je :verrygood (& de inhoud natuurlijk).

Doe zo verder en hou ons op de hoogte.

grtz Sedus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Blowfishy,

Jouw vraag: Denken jullie dat ik de 50 gram ga halen of is dat nog niet goed te zien?

 

Het is helaas nog niet te zien.

 

De plantjes staan er mooi bij, maar ik ga mijn mening over de CFL´s nog niet bijstellen.

Warom heb je niet voor een halfpipe-scrog gekozen?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blowfishy ziet er goed uit hoor !

 

Hoop voor je dat je flinke toppen gaat krijgen, dan weet ik wat ik kan verwachten.

 

Ik heb gezien dat jij de lamp lekker dicht op de toppen hebt staan. Wat is de temperatuur nu ter hoogte van die toppen/lamp ?

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen! We zitten nu op dag 50 12/12.

 

De plantjes gaan lekker, ik denk dat de wiet kwalitatief goed wordt maar ik vind de kwantiteit echt tegenvallen...daarom ga ik in de volgende kweek een hps en een metaalhalogeen gebruiken. Heb ik ook nog wat te doen in de vakantie <_<

 

De toppen zijn aardig aangedikt, ze zijn er erg lekker uit maar zoals ik al zei ik vind de dikte van de toppen wat tegenvallen:

 

gallery_20591_7314_127659.jpg

 

gallery_20591_7314_491373.jpg

 

gallery_20591_7314_707158.jpg

 

gallery_20591_7314_370480.jpg

 

gallery_20591_7314_364557.jpg

 

Dit is de Sour Jack, die heeft maar één top maar die is wel lekker dik :innocent:

 

gallery_20591_7314_113527.jpg

 

Dat was het dus,

 

Hoe lang denken jullie dat ze nog moeten? De black jacks moeten volgens het papiertje wat er bij zat 8-10 weken. Misschien dat ze op dag 70 wel min of meer uitgebloeid zijn, ik weet niet wanneer de Sour Jack klaar is, dat zie ik vanzelf wel.

 

Ik geef ze 5 ml Canna Terra Flores per 1 L water en 2 ml Canna Bio Boost per 1L water per dag...

 

En ojaa, het is zo'n 26 a 27 graden bij m'n lamp omdat m'n ventilatortje daar recht op blaast.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak is met je lamp uit een foto, dan kan je het wat beter zien.

Ze zien er mooi gedikt uit, het lijkt mij een zeer lekker te roke wiet !

 

Ik zou nu nog niet echt kunnen zeggen of een beetje rijp zijn..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

M'n sour jack wordt droog en bruin...weten jullie hoe dit komt? Het wordt ook steeds erger. (zie de foto's van gisteren).

Zou het toprot zijn?

 

 

gallery_20591_7314_316590.jpg

Deze top is maf want de bladeren die eruit groeien worden droog en gaan volgens mij dood...

 

gallery_20591_7314_424566.jpg

Deze top is heel raar, hij is breed en hij voelt nattig aan bij de haren...Is dit toprot ofzo? Bovendien ruikt de top nogal vies.

 

Zou het wel raar vinden als dit toprot is want het is helemaal niet zo vochtig in m'n hok, 30% LV ongeveer

 

Ik hoop dat het niet erg is :rolleyes:

 

Ojaa ik las ergens dat bij toprot de bladeren gemakkelijk uit de top te trekken zijn, dit is bij mij niet het geval.

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mogelijk dat er ergens druppels valle op je gewas ?

 

En hoebedoel je hij ruikt vies ?

Want heel erg rijpe wiet kan ook wel is stinken..

Bijvoorbeeld haze, stinkt kapot erg..

 

Of het rot is kan zijn, zoek naar bruine topjes met een soort grijsachtige schimmel ( lijken net haartjes ).

Als het rot is, gelijk knippen want het verspreid zich super snel.

 

Ik hoop voor je dat het geen rot is!

 

Succes

 

 

Edit, het zou ook gewoon kunnen zijn dat de plant ze leven ten einde is..

Hierbij worden meestal de bladeren eerst geel en drogen uit..

Maar zoiezo zou je het al kunnen knippen als ik het zo bekijk ( die onderste top met die geblondeerde haren boven op :rolleyes: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blowfishy,

Je heb nu de 8.week bloei achter de rug. Ik weet niet hoeveel weken de plantjes van jouw nodig hebben. Maar misschien is het al zover. Nog komen er witte haartjes, dus ik zou ze nog niet omhakken.

 

Het rare topje: Buig het voorzichtig open en kijk hoe het binnenste eruit ziet. Bij toprot valt nu het topje uit elkaar.

Kijk ook of je niet bruine bladeren uit het topje ziet komen.

 

Als dat het niet is, heb je gewoon een stinkend wietje in huis :rolleyes: .

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen!

 

Ik heb wat advies nodig. Sommige toppen zijn wel geschikt om te knippen, maar sommige toppen nog niet. Aangezien ik de wiet wil drogen in de kast waarin ik kweek, moet ik alles in één keer drogen (want anders staat de lamp aan...) Wat moet ik nu doen?

 

Groetjes,

 

Blowfishy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...