Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Broekio

11 PP --1e kweek-- ZE ZIJN OM!

Recommended Posts

Olla beste mensen

 

Gister mezelf voorgesteld en vandaag het begin van mijn 1e kweekverslag.

 

Er staat een Silverbox van 120/120/200 op zolder met een VSA Mari 600 Watt/Adjustawing Top kap

*Buisventilator 125 (380m3)

*CarbonFilter 500 m3/h

*Fan Controller met Thermostaat

*Tijdklok

*Thermo-hygrometer

 

We hebben geen Relais omdat deze tent als enige op een groep staat.

 

Op 21 januari arriveerde onze 11 dames. Ze zijn meteen in de grote potten (25liter) gegaan met Martina Mix van de grow-shop. (Eerst een slokkie wortelstimulator van Nutristar (grow-shop) gehad).

 

gallery_20814_7221_249552.jpg

 

Ze waren bij binnenkomst allemaal rond de 7,5 á 8 cm hoog. Volgens een "kenner" waren het zéér mooie stekken (de tijd zal het leren!!!).

 

In de eerste week heb ik de groei in cm's ook bijgehouden. Ze groeide ongeveer 1,5 á 2 cm per dag.

De temperatuur is 25 graden (licht aan) 20 graden (licht uit) met een LV van 55-60%.

Na 4 dagen ben ik begonnen met de dames te besproeien en hebben ze nog een keertje Nutristar door het water gehad.

Op dat 3 zagen ze er zo uit!..

gallery_20814_7221_69349.jpg

 

Er zijn natuurlijk schema's voor de hoeveelheid water die je geeft en hoe vaak, maar ik heb gewoon naar de plantjes gekeken en ze kregen als ik dacht dat dat nodig was. (misschien eigenwijs... :whistle: )

 

Na 13 dagen voorgroeien onder 18/6 heb ik ze over gezet op 12/12. Ze waren toen allemaal ongeveer 30 tot 32 cm hoog.

En het groeide allemaal mooi dicht. En alles is mooi groen. We hebben wel een aantal blaadjes (4 stuks) die een beetje krom groeien maar ik heb hier op het forum gelezen dat dat niet erg is.(mozaik-virus)

 

Ze staan nu ruim een week op 12/12 en ze groeien de pan uit, ik ben benieuwd wanneer je de "echte" bloei kan zien!..

Ze krijgen nu om de 2 dagen water met de ene keer Plantenvoeding van Canna en de andere keer alleen water.

Omdat de LV gestegen is naar 65% hebben we vandaag een kleine ventilator gekocht!..

 

Gister zagen ze er zo uit:

 

 

gallery_20814_7221_193145.jpg

gallery_20814_7221_147331.jpg

gallery_20814_7221_23145.jpg

 

Ik ga zo nog even een foto maken van vandaag maar dan vlak voordat het licht aangaat. De foto's in het licht zijn toch niet zo heel helder.

 

Ik sta er toch elke dag weer versteld van hoe de dames groeien... ongelooflijk.. Ze krijgen ook steeds dikkere stelen. Ik wist niet dat deze nieuwe "hobby" zo onwijs leuk is... :verrygood :rolleyes:

 

En?? gaat het goed zo??..

 

gallery_20814_7221_202060.jpg

gallery_20814_7221_613549.jpg

gallery_20814_7221_380264.jpg

gallery_20814_7221_464162.jpg

 

Deze foto's zijn gemaakt met een mobiel.. we hebben 2 camera's en die hebben allebei de geest gegeven..

 

Ik hoor het wel... kom maar op!!... gaat het goed??? zijn er nog verbeterpunten of doe ik iets helemaal fout!...

Geen idee... een hoop doe ik op gevoel!...

En .. nee.. ik heb geen pc en ec meter!...(nog niet)

 

Groetjes Broek!

Edited by Broekio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Broek!

Zoals ik het zie ziet het er wel goed uit :verrygood

mooi groen heb net mijn eerste kweek achter de rug.

succes met je nieuwe leuke hobby

Grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeej ... gaat goed ! ik zou wel zo snel mogelijk die ph en ec meter halen (laat die pc meter maar zitten :verrygood ), ik zou nu stoppen met voeding en over een weekje met 0.8 ec beginnnen ,want ik denk dat je best vroeg met voeding begonnen bent en teveel ,hoewel ze dr super bij staan ........ mooie temperaturen !

 

 

mvgr. Hori

 

oja, check ff als je een ec meter heb hoeveel je ec in je water was die je nu dr bij heb gedaan ..... heb je een idee over hoelang je eventueel geen voeding hoeft tegeven .... succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De -meters- komen nog.. kon Bruin nog ff niet trekken.. (geen idee dat dat zooooooooo duur was...)..

 

Ik vond ook dat ze er super bij staan!.. :verrygood :rolleyes: .. maar.. zoals gezegt, 1e keer, moet nog een hoop leren!.

 

 

Wat ik me wel afvraag is : Waar moet ik die ventilator ophangen, en moet ik die nu al opgehangen??

 

Want volgens mij mag de LV (staat nu rond de 60%) wel naar beneden omdat ze nu op 12/12 staan.

Edited by Broekio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een aanvulling:

 

Ik heb net de kleine "knijp-ventilator" opgehangen, achter in de tent deze blaast op z'n zachtste stand tussen de planten en de lamp door, hangt hij daar goed???. :verrygood

Edited by Broekio

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey broekio

veel succes met je eerste kweekje.

mss dat je op deze site een goedkopere combi-meter vindt

klikken

en dat je lamp op een aparte groep staat is zeker goed, maar een relais ga je er voor je eigen veiligheid toch moeten tussen stoppen hoor! je groep kan de stroom van je lamp aan, maar je tijdschakelaar niet.

voor de rest zietet er goed uit.

grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

valentino ben het helemaal met je eens over die relais .

 

verder zien de planten er mooi uit en ik zal nog wel vaker komen kijken .

 

en die ventilator ik denk wel dat ie er goed hangt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar volgens mij geef ik niet teveel voeding.

 

Ze hebben in het begin alleen wortelstimulator gehad en na 1 week bloei hebben ze 1x Canna Vega gehad.

 

Nu krijgen ze vanavond 1x Canna Flores en voor de rest alleen water (om de 3 dagen..soms 4)

 

Doe ik het dan fout???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom net bij de dames vandaan en ze staan er super bij.

 

Ze hebben net water gehad en het ventilatortje staat lekker aan...

Het is één groene deken met mooie donkergroene bladeren.. en de eerste bloeihaartjes kan je in alle planten duidelijk zien.

 

Waar ik als beginner niet echt rekening mee gehouden heb.. is dat (ze groeien zo enorm) het water geven steeds moeilijker gaat.

 

Ik haal er nu steeds 2 potten uit om bij de achterste te komen.. maar ik weet niet of dat zo goed is als er straks echte toppen inzitten.

 

Iemand een advies???

Share this post


Link to post
Share on other sites

he broekie,

 

ziet er goed uit voor 1e keer!

 

de LV van 60% is juist prima! niet boven de 70% komen dat is niet goed voor je filter, maar 60 tot 70% vinden de planten wel heel aangenaam. als er dikke toppen aan gaan komen zou ik zelf iets omlaag willen 55% ofzo. wat wel is dat je met hoge LV weer eerder meeldauw kan krijgen, maar als je dit niet hebt is het prima.

 

ik zou na 2 weken bloei ook gaan dieven. flink dieven want t ziet er al flink vol uit. zou paar onderste zijtakken overal afhalen, en nog flink wat kleine uitlopers bij bovengelegen zijtakken. echt kaal dat je er onderdoor kan kijken. kijk hier voor een voorbeeld van dag 12 naar dag 13. als je dan kijkt hoe t er nu uitziet denk ik zelf dat ik nogmeer had kunnen dieven!!

 

hierna is t watergeven ook weer wat makkelijker geworden. je kan de achterste potten later ook via de luiken aan de zijkant watergeven.

 

als toppen dik worden mischien ook idee om netje op te hangen om de toppen te ondersteunen, dat is soms wel is nodig.

 

ik zou met erg weinig voeding beginnen, je weet niet hoe zwaar je aarde al bemest is. zie dat je grote potten hebt dus denk dat ze eerste weken weinig extra nodig hebben.

 

en idd wel even relais nemen.

 

succes ermee,

B

Share this post


Link to post
Share on other sites
he broekie,

 

ziet er goed uit voor 1e keer!

 

de LV van 60% is juist prima! niet boven de 70% komen dat is niet goed voor je filter, maar 60 tot 70% vinden de planten wel heel aangenaam. als er dikke toppen aan gaan komen zou ik zelf iets omlaag willen 55% ofzo. wat wel is dat je met hoge LV weer eerder meeldauw kan krijgen, maar als je dit niet hebt is het prima.

 

ik zou na 2 weken bloei ook gaan dieven. flink dieven want t ziet er al flink vol uit. zou paar onderste zijtakken overal afhalen, en nog flink wat kleine uitlopers bij bovengelegen zijtakken. echt kaal dat je er onderdoor kan kijken. kijk hier voor een voorbeeld van dag 12 naar dag 13. als je dan kijkt hoe t er nu uitziet denk ik zelf dat ik nogmeer had kunnen dieven!!

 

hierna is t watergeven ook weer wat makkelijker geworden. je kan de achterste potten later ook via de luiken aan de zijkant watergeven.

 

als toppen dik worden mischien ook idee om netje op te hangen om de toppen te ondersteunen, dat is soms wel is nodig.

 

ik zou met erg weinig voeding beginnen, je weet niet hoe zwaar je aarde al bemest is. zie dat je grote potten hebt dus denk dat ze eerste weken weinig extra nodig hebben.

 

en idd wel even relais nemen.

 

succes ermee,

B

 

De aarde (martina mix van de GS) is niet zwaar bemest. Volgens een kennis is één keer in de vier dagen Canna Flores nodig.

De dames zitten in 25L potten.. ik heb 7 potten dus er staan er een aantal dubbel.

 

Dat is de eerste les... voor mij... niet meer dubbel neerzetten..Ik haal er 2 potten bij.. en hou het dan bij 9 stekken.

 

Voordeel van dit forum is dat er zoooooooooooveel info opstaat . Een nadeel is dat je door de bomen het bos af en toe niet meer ziet.. en er heel veel verschillen zijn tussen de kwekenstijlen/schema's e.d. (en dan wel bij dezelfde soort)

 

Het is op dit moment bijna een dag taak... de meiden.. en het forum!.. :verrygood :rolleyes:

 

Ga m'n verslagje goed bijhouden.. fotoootjes plaatsen dus regelmatig updaten... en dan maar hopen dat het goed blijft gaan.

 

Zonder dat je het rookt is het al super verslavend zeg!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik TE enthousiast ben.. dan zeggen jullie het maar!...maar ik deed vanavond de tent open.. en ik zag zoooooooveeeeeeeel kleine topjes... JEMIG!!... op de foto's is het niet zo heel duidelijk.. maar ik wilde ze toch maar ff plaatsen!...

 

Temperatuur met licht aan is 23 graden, licht uit 20 graden

De LV is 52%.

De kleine ventilator staat ongeveer 5 uurtjes aan!.. lekker zacht briesje.

 

 

gallery_20814_7221_366060.jpg

 

gallery_20814_7221_1201094.jpg

 

gallery_20814_7221_934244.jpg

 

 

Kom maar op... als er commentaar is!.. :verrygood ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er mooi uit , of ik lees er over heen maar zie het niet staan welke soort is het?

 

en al die verschillen op het forum moet je de gulden midden weg nemen en welke dat is dat komt naar boven na de (fouten ) dingen die gebeuren nu moet je zoeken en zo als je het al gehad heb herken je het ook sneller en regel je het waardoor je rikketik niet sneller gaat .

 

niet bang zijn voor fouten uiteindelijk is de wiet plant onkruid en doet het eigenlijk altijd wel enkel onder de juiste omstandig heden leverd de plant meer op .

 

je kan het ook doen net als ik gedaan heb eerst alle fouten maken met als voordeel als er nu iets fout gaat ik sneller herken en weet wat er tegen te doen .

 

en een voeding schema van een fabrikant of andere kweker hoeft niet goed bij jou te funtioneren , niet alle wiet soorten zijn het zelfde en hebben het zelfde nodig .

ik gebruik mijn eigen schema wat dat is het enige wat ik er van weet het is opbouwend .

 

je kan niet genoeg naar je planten kijken daar leer je van , wat hier op het forum verteld word allemaal leuk maar iedereen heeft een andere idee ergens over .

enkel je planten vertellen je echt hoe het gaat door zich te tonen , wij geven een indicatie .

 

de temp met de lamp aan kan je die niet hoger krijgen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan :verrygood

 

 

Je leest er inderdaad overheen.. :rolleyes: staat in de "titel".. het zijn PP's.

 

De temperatuur kan wel hoger is dat noodzakelijk??. Ze staan al vanaf het begin op deze temperatuur!!..

Maar hoger kan zet ik de fancontroller op 26/28

Share this post


Link to post
Share on other sites

is is niet noodzakelijk maar met wiet ongeveer 28 graden met licht 21 zonder dan zit je altijd goed en gaan ze nog beter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan :verrygood

 

Heb de temperatuur omhoog gezet... zal vanavond eens kijken wat het is geworden met licht aan :rolleyes: thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nog een klein tipje voor de volgende keer als je nieuwe filter aanschaft en of afzuiger het beste is een filter die minder m3 is dan de afzuiger i.v.m verlies (afstanden van de slangen ) in jou geval was een filter van rond de 300M3 goed geweest .

 

een koolstof filter doet zijn werk het best als ie in jou geval de volle 500m3 er door heen gaat gezien je afzuiger 380 is en na slangen mischien 300m3 over blijft , het is geen kritiek enkel evt een verbeter punt voor veel later .

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan :verrygood

 

Kijk!!... aldoende leert men.

 

Dus als ik een nieuw Carbon-filter moet hebben, neem ik er eentje van 300m3.. THANX

 

Gr. Broek

Share this post


Link to post
Share on other sites
en nog een klein tipje voor de volgende keer als je nieuwe filter aanschaft en of afzuiger het beste is een filter die minder m3 is dan de afzuiger i.v.m verlies (afstanden van de slangen ) in jou geval was een filter van rond de 300M3 goed geweest .

 

een koolstof filter doet zijn werk het best als ie in jou geval de volle 500m3 er door heen gaat gezien je afzuiger 380 is en na slangen mischien 300m3 over blijft , het is geen kritiek enkel evt een verbeter punt voor veel later .

 

 

Daar ben ik het niet mee eens, volgens mij is het altijd beter als je filter iets (+/- 20%) overcapaciteit heeft.

Dit omdat als je afzuiger eens maximaal moet gaan, je dan nog genoeg filtercapaciteit hebt.

 

Groeten,

 

L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor van de zomer als het erg warm word vind ik met een 600 watt lamp 300m3 aan de zeer krappekant ik zelf zou eerder een andere afzuiger nemen dan .

 

 

toen het zo warm was afgelopen zomer had ik zeer veel moeite om met een 400watt de temp onder controlle te houden ik schat dat er voluit effectief 225 m3 afgezogen word het hier wel erg warm zomers in huis plat dak en alles open , maar goed power over hebben is altijd goed .

 

 

ik wil mijn afzuiging binnen kort veranderen wat de planning is een 1500m3 softbox afzuiger met een 700m3 filter en dan de afzuiger rond de 50% laten afzuigen geisoleerde slangen er tussen o wat zal het stil zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar ben ik het niet mee eens, volgens mij is het altijd beter als je filter iets (+/- 20%) overcapaciteit heeft.

Dit omdat als je afzuiger eens maximaal moet gaan, je dan nog genoeg filtercapaciteit hebt.

 

Groeten,

 

L.

 

natuurlijk mag je het niet met me eens zijn .

 

http://www.wietforum.nl/Editorial-Op-De-Ba...ers-t43248.html

 

lees dit maar eens dan je zat in de buurt de 20% was goed enkel de rest niet .

 

en 20% van 380 is 304 nou zo ver zat ik niet naast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn filter heeft 2 standen, hij staat nu op 1 en dan zuigt hij de tent al bijna vacuum!..

 

De slang heeft 1 flauwe bocht en is minder dan 1 meter.

 

Overigens heeft mijn zolder geen plat dak maar het kan daar zomers wel warm worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even een update-tje van mijn 11 dames.

 

Inmiddels zit de groei er goed in maar tot mijn grote verbazing zag ik gister op één plant (onderaan de steel bij de 1e internode) MEELDAUW!!

 

Op advies van Dr.Livingstoned heb ik vandaag meteen Microsulfo van Bayer gehaald en biologisch afwasmiddel.

Ze moeten vlak voordat het licht uitgaat bespoten worden dus moet ik morgenochtend om half 5 op.. (OP ZONDAG!!).. om ze te besproeien...

 

Voor de rest groeien ze als kool, alles is prachtig groen en dat kan ik ook laten zien.. omdat... ik vandaag een nieuwe camera gekocht heb.. (Sony Cybershot)...

 

Hier de dames:

 

gallery_20814_7221_2243581.jpg

gallery_20814_7221_102278.jpg

gallery_20814_7221_1089560.jpg

gallery_20814_7221_1213791.jpg

gallery_20814_7221_305107.jpg

 

nou????...

 

Gr. Broek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...