Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Clown

Ik heb MS en ik rook

Recommended Posts

ik zit al een tijdje op dit forum, en ik heb onlangs ms gekregen!

ik blowde dus al voor dat is ms had!

het was best wel serieus, ben helemaal links verlamd geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweest? Nu niet meer?

 

Mvg

 

Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Daarom kan de hypothese van Dr. Zamboni (moets gelijk aan Thialf denken) niet met zijn huidige onderbouwing door gaan voor waarheid.

 

Blijkt toch dat deze vaatchirug dus niet zo verkeerd zat met zijn methode.Meerdere MS-patiënten blijken er baat bij te hebben bij deze methode.

 

Inge Ginder

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blijkt toch dat deze vaatchirug dus niet zo verkeerd zat met zijn methode.Meerdere MS-patiënten blijken er baat bij te hebben bij deze methode.

 

In het VUMC zijn inmiddels MS patiënten gescreend met behulp van MRI scans en enkele patiënten waarbij sprake bleek van een duidelijke CCSVI zijn reeds in duitsland gedotterd. Ik had een kennis die hier persoonlijk veel hoop op had gevestigd aangezien ze heel erg overgevoelig is voor de pretnisilon kuren sinds haar laatste. Bij haar bleek echter niet duidelijk sprake van een CCSVI en dus had een invasieve therapie zoals dotteren van de cerebrospinale venen geen zin. Het VUMC heeft zelf ook onderzoeken gedaan naar voorkomen van CCSVI bij MS patienten en bij lang niet alle MS patienten bleek sprake van CCSVI. De verbetering bij gedotterde patiënten is in twee gevallen al geëindigd in een enorme relapse, een neuroloog betrokken bij het onderzoek onlangs over sprak was erg voorzichtig met uitlatingen.

 

Ben wel blij, dat Inge Ginder bij de succesverhalen hoort!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel MS en ADHD geen CCSVI.

laatste mri was schoon!! oude leasies tot nihil verschrompeld en dat al 3 jaar zonder reguliere medicatie!!

(hielp bij mij alleen averechts die medicatie!) zelfs de neuroloog stond te kijken..

 

enige medicatie die ik gebruik is cannabis in al zijn vormen en verschijningen en eet chemicaliën vrij.

en eet een aantal zaken niet. (ook goed voor de adhd) kijk hier voor de lijst wat wel en niet kan

nu nog zonder tabak, maar deze verslaving zit diep.....

 

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites
enige medicatie die ik gebruik is cannabis in al zijn vormen en verschijningen

hoi je-Roen, kan je ons ook vertellen hoe vaak en hoeveel wiet olie jij neemt ? en zins wanneer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, das wel een medical mistery dan Je-roen. Ik ben heel blij voor je dat je leasie aantal en intensiteit naar beneden is gegaan. Nu alleen nog de oorzaak ervan achterhalen. Ik meen zelf in andere topic's opgevangen te hebben dat je gewoon wiet gebruikte in joint vorm wel te verstaan of ben je zoals Zeiksnor hoopt toch aan de olie? :wacko:

Cyp is een familie van enzymen die over het algemeen een rol spelen in afbraak van stoffen van buiten de cel, dan wel het lichaam. Denk hierbij aan alcohol, medicijnen maar bijvoorbeeld ook tabaksrook want het is aangetoond dat regelmatig roken de productie van enzymen uit de cyp P450 (belangerijke subgroep) kan doen toenemen. Over het algemeen is je Cyp subset de set welke codeerd voor de voornaamste ontgiftingsenzymen van je lichaam.

 

Interessante literatuur die ik zo gauw over de associatie van het CYP cytochroom P450 met MS kon vinden, (engels)

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16099841

Design of PAP-1, a selective small molecule Kv1.3 blocker, for the suppression of effector memory T cells in autoimmune diseases (potentieel aangrijpingspunt voor een nieuw medicijn)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20648053 !

Confirmation of association between multiple sclerosis and CYP27B1. (Relatie Cytochroom P450 en MS)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15910982

Quantifying immunohistochemical staining of phospho-eIF2alpha, heme oxygenase-2 and NADPH cytochrome P450 reductase in oligodendrocytes during experimental autoimmune encephalomyelitis. (EAE is het diermodel voor MS onderzoek, waarbij bleek dat productie van cytochroom P450 tijdens de Expirimentele Auto-immuun encephalomyelitis in ratten toe neemt-> afbraak gifstoffen en afval in de MS leasie)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15180492

Cytochrome P450 in neurological disease. (De rol van Cytochroom P450 bij het ontstaan van algemeen neurologische aandoeningen, waaronder MS)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11080209

Heme oxygenase-1 and NADPH cytochrome P450 reductase expression in experimental allergic encephalomyelitis: an expanded view of the stress response. (Bevestiging bevindingen 3e studie door deze studie met meer details)

 

Een stukje uit het tweede artikel dat ik hierboven geplaatst had dat goed past bij het dieet verhaal:

Previtamin D(3) is produced in the skin, and turned into 25-OHD(3) in the liver. In the kidney, skin and immune cells, 25-OHD(3) is turned into bioactive 1,25(OH)(2)D(3) by the enzyme coded by CYP27B1 (cytochrome P450 family 27 subfamily B peptide 1) on chromosome 12q13.1-3. 1,25(OH)(2)D(3) binds to the vitamin D receptor, expressed in T cells and antigen-presenting cells. 1,25(OH)(2)D(3) has a suppressive role in the adaptive immune system, decreasing T-cell and dendritic cell maturation, proliferation and differentiation, shifting the balance between T-helper 1 (Th1) and Th2 cells in favor of Th2 cells and increasing the suppressive function of regulatory T cells. Rs703842 in the 12q13-14 region was associated with MS in a recent study by the Australian and New Zealand Multiple Sclerosis Genetics Consortium (ANZgene).

 

Eventjes de non-google zelf vertaler er overheen en dan staat er vervolgens in de samenvatting:

Previtamine D(3) wordt geproduceerd in de huid (onder invloed van zonlicht) dit wordt in de lever omgezet tot 25-OHD(3) (waarbij 25-OH alleen de locatie van de extra groep op het molecuul aangeeft) In nier huid en immuun cellen wordt dit 25-OHD(3) omgezet in de biologisch actieve vorm 1,25(OH)(2)D(3) (zelfde molecuul met extra OH groep op positie 1 erbij) door een enzym dat in het gen CYP27B1 (Cytochroom P450 subfamilie B peptide 1 op chromosoom 12) gecodeerd staat. 1,25 (OH)(2)D(3) heeft een onderdrukkende rol in het adaptieve immuunsysteem, waarbij van T cellen en dendritische cell rijping, proliferatie (over leven) en differentiatie beïnvloed kunnen worden. Hierdoor wordt de balans tussen Th1 en Th2 cellen verschoven richting de Th2 cellen, welke zich beter laten onderdrukken in hun activiteit door de Treg cellen (Regulatoire T cellen, via signaal eiwitten wordt het immuunsysteem mede door deze cellen gereguleerd en voornamelijk afgeremd). Een mutatie in het gebied dat dit gen bevat is recent door onderzoek van een Australisch en Nieuw Zeelands samenwerkingsverband aan MS gekoppeld.

 

Een stukje uit het 3e artikel dat over de rol van P450 bij algemene neurologische aandoeningen gaat:

The neural tissue contains its own unique set of P450 genes that are regulated in a manner that is distinct from their molecular regulation in peripheral tissue. Furthermore, brain P450s catalyze the formation of important brain signaling molecules, such as neurosteroids and eicosanoids, and metabolize substrates as diverse as vitamins A and D, cholesterol, bile acids, as well as centrally acting drugs, anesthetics and environmental neurotoxins. These unique characteristics allow this family of proteins and their metabolites to perform such vital functions in brain as neurotrophic support, neuroprotection, control of cerebral blood flow, temperature control, neuropeptide release, maintenance of brain cholesterol homoeostasis, elimination of retinoids from CNS, regulation of neurotransmitter levels and other functions important in brain physiology, development and disease.

 

Home made, begrijpelijk als mogelijke vertaling:

Neurologisch weefsel bevat een unieke set P450 genen (bevat zelfde set, zelfde DNA maar brengt andere unieke enzymen en eiwitten in productie, bepaald bijvoorbeeld ook verschil tussen een lever en niercellen). Deze set word gereguleerd door een specifiek mechanisme anders dan het mechanisme van moleculaire regulatie in perifere weefsels. Hiernaast katalyseren deze hersen P450 enzymen de productie van belangrijke signaal moleculen in de hersenen, voorbeelden hiervan zijn; neurosteroïden en ecosasinoïden. Verder spelen de hersen P450 enzymen ook een rol bij de afbraak van substraten uiteenlopend van vit. A, D (eerder genoemd!), cholesterol, galzouten en eveneens afbraak van centraal werkzame medicijnen, anesthetica en neurotoxinen uit het millieu. Deze unieke eigenschappen stellen deze set van P450 enzymen en de metabolieten (afbraak producten/ producten) ervan maken het mogelijk om via dit mechanisme vitale functies in de hersenen uit te voeren. Functies zoalls het ondersteunen van neuronen (en ontwikkeling/herstel/bescherming ervan), controle over de cerebrale bloedstroom (CCSVI?), tempratuur regulatie, neuron eiwit productie, behoud van hersen cholesterol evenwicht, regulatie van neurotransmitter levels en andere voor de hersen fysiologie, ontwikkeling en ziekte processen te beïnvloeden.

 

Wat ik echter aan shitload met onderzoeken naar de effecten en expressie van cannabinoïde receptoren en ziektes tegen kwam was ernstiger. Maar volgens mij zijn de cannabinoïden een 'flavor of the year' geweest in 2010, nu hopen dat deze trend doorzet en onderzoek naar deze receptoren en hun cellulaire invloeden in 2011 doorzet vinden gaat.

Werkzaamheid en effecten, breedte van de cannabinoïde receptor expressie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20925267

Endocannabinoid system and the role in regulation of physiology functions. ->De rol van het endocanabinoïde systeem over fysiologische functies.

Abtract ter inleiding, geen vertaling B) alleen op verzoek.

Abstract

Endocannabinoid system has a wide scale of actions on CNS and on peripheral tissues. The system consists of cannabinoid receptors CB1 and CB2, endocannabinoids and their biosynthetic and degrading enzymes. CB1 receptors in high density occur on presynaptic neuronal terminals in brain influencing neurotransmission thereby number of functions--pain perception, inhibition of stress reaction, regulation of motor functions, cognition, emotional reactions, regulation of food intake, psychical homeostasis and motivation. CB1 receptors are present in GIT cells, hepatocytes, adipocytes, pancreatic isles cells. Energy homeostasis is the main function in peripheral issues. CB2 receptors are present mainly in cells of immune system, in the cilliary body of eye, in testes, vasal cells, and intestinal smooth muscle cells.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20874519

Cannabinoid Administration Attenuates the Progression of Simian Immunodeficiency Virus. ->De toediening van cannabinoïden remt de progressie van SIV (apen aids:p).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21056512

Beneficial effects of cannabinoids (CB) in a murine model of allergen-induced airway inflammation: Role of CB(1)/CB(2) receptors. ->Positieve effecten van cannabinoïden in een muismodel voor allergeen veroorzaakte luchtweg ontstekingen; De rol van CB1 en CB2 receptoren hierin.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21110319

Cannabinoid receptor activation leads to massive mobilization of myeloid-derived suppressor cells with potent immunosuppressive properties. ->Activatie van de cannabinoïde receptor leid tot grootschalige mobilisatie van diverse myeloïde (bepaalde stam groep immuun cellen) afgeleide onderdrukkende cellen met potente immuun onderdrukkende werking.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20590577

Microglial CB2 cannabinoid receptors are neuroprotective in Huntington's disease excitotoxicity. ->Microglia cellen met een CB2 receptor activatie zijn neuro beschermend voor de Huntingtons ziekte geïnduceerde endocytotoxisiteit, (cel voor zichzelf giftig).

 

Pijn bestrijding:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21073910

Parecoxib and its metabolite valdecoxib directly interact with cannabinoid binding sites in CB1-expressing HEK 293 cells and rat brain tissue. ->Een synthetisch medicijn dat word voorgeschreven bij neuropatische pijnen genaamd parecoxib en het afbraak product blijken direct aan cannabinoïde bindings domijnen van CB1 receptoren te binden.

 

Aangezien mijn lange adem nu wel op begint te raken ga ik het hierbij laten, maar wanneer je de titels van een aantal van deze artikelen scannend doorneemt of de vertaling begint er zich een aangrijpings punt voor cannabinoïden bij MS patienten te vormen. Namelijk het ontspoorde immuunsysteem dat de directe oorzaak van de schade is. De oorsprong of ernst van de ontsteking kan beïnvloed worden door millieu factoren en voeding, functioneren van het immuun systeem ook en daarmee waarschijnlijk de ernst of herstel van leasies bij Ms patienten.

 

Onderzoek, hopen dat de CB receptor interesse blijft boomen dan zullen we met een jaar weer meer weten. Ik stel voor een soort fault te openen voor Medisch relevante en onderbouwde verklaringen voor effecten van cannabis gebruik op de aandoening.

 

Laters en een fijne nacht,

 

Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi snowy

 

wat een bult info, de printer is al aan het ratelen want dat leest toch prettiger als van een scherm.

 

met de "mistery" ben ik persoonlijk heel blij het heeft dan ook bloed zweet en tranen gekost om zover te komen vooral op het gebied van eten en daarmee samenhangend je omgeving die raar staat te kijken als je je eigen voedsel meeneemt.

ook het uitzoeken wat een lichamelijke reactie teweegbrengt kost tijd daar dat voor elk persoon anders is.

 

op het gebied van cannabis verdamp, rook en eet ik het.

olie 2 rijstkorrels per dag, zolang de voorraad strekt anders ipv olie een paar plakken cake

(1e olie van wernard gekregen en de werking ervan omarmd, geloof nu 1 1/2 jaar)

 

maar ik ben nog niet geheel terug op het nivo van voor de eerste grote aanval qua energie en mis nog het oppervlakte gevoel links, maar loop en zie weer normaal!!!

 

gaat nu even lezen!! met de verdamper vol chocolat berry voor de concentratie

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites
op het gebied van cannabis verdamp, rook en eet ik het.

olie 2 rijstkorrels per dag, zolang de voorraad strekt anders ipv olie een paar plakken cake

 

maar ik ben nog niet geheel terug op het nivo van voor de eerste grote aanval qua energie en mis nog het oppervlakte gevoel links, maar loop en zie weer normaal!!!

waarom laat je al het andere cannabis gebruik niet voor een maand weg en ga alleen olie nemen ?

dan zal je al gauw 2 tot 3 x zoveel olie kunnen nemen. en na een week 4 tot 5 x. en dan kom je zoals ik het mee gemaakt hebt, op erg geneeskrachtige dosis uit. en zeer zeker het proberen waard

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom laat je al het andere cannabis gebruik niet voor een maand weg en ga alleen olie nemen ?

dan zal je al gauw 2 tot 3 x zoveel olie kunnen nemen. en na een week 4 tot 5 x. en dan kom je zoals ik het mee gemaakt hebt, op erg geneeskrachtige dosis uit. en zeer zeker het proberen waard

 

 

alleen olie is geen optie dan stuitert deze adhd-ert alle kanten op.. alleen olie wordt ik hyper van!! ook na 2 weken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: dat heb ik nog nooit mee gemaakt ! welke dosis gebruikte je dan ? en hoe heb je alleen olie gebruik getest ?

en toch zeker niet met bv een ko kush ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat heb je me wel al vaker horen zeggen, zeiksnor :wacko:

 

Zekers is de herkomst van de olie belangrijk,

maar er kan een headhigh optreden die enerverend is.

 

Em snowy mag wat mij betreft voortaan alles bestuderen,vertalen

en begrijpelijk maken voor een leek,

op kosten van de staat!!!!

 

Je-roen, hopelijk structureel opbouwende gezondheid gewenst.

 

2 weken geleden gaf ik een ms patient,jarenlang canna roker, een druppie olie,

na een half uur keek hij mij vragen aan en zei: Geen pijn in mijn polsen????

Overtuigender kan een experiment niet beleefd worden.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je-roen, hopelijk structureel opbouwende gezondheid gewenst.

 

grtz Weetje

 

 

thx doe me best!!

 

2 weken geleden gaf ik een ms patient,jarenlang canna roker, een druppie olie,

na een half uur keek hij mij vragen aan en zei: Geen pijn in mijn polsen????

Overtuigender kan een experiment niet beleefd worden.

 

grtz Weetje

 

dat gevoel ken ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: dat heb ik nog nooit mee gemaakt ! welke dosis gebruikte je dan ? en hoe heb je alleen olie gebruik getest ?

en toch zeker niet met bv een ko kush ?

 

 

het maakt eigenlijk niet uit welke soort, maar is wel handig met concerten of als ik een nacht door moet halen...

 

ko kush heb ik nog niet gehad, kan ik dus niets over zeggen. maar weet wel dat menigeen die met mij mee "ontbijt" meteen zijn nest weer in kan en ik dan juist de energie krijg om mijn dag te starten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Snowy

 

als ik het goed begrijp is stoppen met roken in mijn geval niet de goede optie...

 

en ik ben nog steeds niet uitgelezen en ontcijferd het is wel taaie kost.. tering dacht alles wel een beetje te weten op ms gebied.....

fout dus...

 

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf via een onderzoek naar ms en genetische achtergrond een wetenschappelijk congres bij kunnen wonen.. dus ik ben zelf dan ook wel vers geïntrodoceerd op behoorlijk wat diepte informatie. Ik maak morgen overdag (les middag) wel even tijd om een deel van de abstracten van de artikelen hierboven te vertalen. Dan krijgt het wat meer body zegmaar. Maar roken heeft een immuun supressief effect, en kan du positief werken voor MS patiënten.

 

@ Weetje met een fault bedoelde ik een Vault. Ofwel kluis zoals je met het speciale forum al voorsteld een plek om patiënt beleving met de wetenschap erachter te verenigen en zo de effecten van wiet wetenschappelijk te kunnen onderbouwen. Ik deel graag :wacko: dus ook op dat forum, ik verheug me er zelfs op!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar weet wel dat menigeen die met mij mee "ontbijt" meteen zijn nest weer in kan en ik dan juist de energie krijg om mijn dag te starten!!

:wacko:

 

mijn ervaring met adhd-erts is dat die het op een pure sativa en dan bv haze ook heel goed kunnen doen.

 

 

heb jij al veel verschillende soorten geprobeerd ? en wat was de hoogte van je dosis toen je alleen olie probeerde ? en hoe verdund was die olie toen ? en hoe verdund is de olie die je nou neemt ?

 

en kan je mischien beschrijven wat voor jou qua gevoel het verschil tussen indica en sativa en een indica/sativa soort ?

 

sorry als ik zoveel vraag. maar ik vind het erg interessant en kan hierdoor weer wat leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

In case of multiple sclerosis almost incredible effects have been reported. In het geval van multiple sclerose bijna ongelooflijke effecten zijn gemeld. Often hemp is the only known possibility to reduce or do away with the patient's suffering. Vaak hennep is de enige bekende mogelijkheid te verminderen of te doen weg met het lijden van de patiënt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood

 

mijn ervaring met adhd-erts is dat die het op een pure sativa en dan bv haze ook heel goed kunnen doen.

 

 

heb jij al veel verschillende soorten geprobeerd ? en wat was de hoogte van je dosis toen je alleen olie probeerde ? en hoe verdund was die olie toen ? en hoe verdund is de olie die je nou neemt ?

 

en kan je mischien beschrijven wat voor jou qua gevoel het verschil tussen indica en sativa en een indica/sativa soort ?

 

sorry als ik zoveel vraag. maar ik vind het erg interessant en kan hierdoor weer wat leren

 

 

heb al meerdere soorten geprobeerd bij de sativa's is de high sterker dan bij indica's maar ook daar krijg ik energie van.

 

verdunnen?? neen voor mijn eigen dosis 2 rijstkorrels per dag gebruik ik onverdunde olie

 

toen ik alleen olie deed, 2 weken minimaal 0.5 gram per dag

denk wel dat het een vertekend beeld geeft ik blow al meer dan 25 jaar dus de toleratie is wat hoger..

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant joh. en toen je alleen olie deed, zat je toen echt op je max qua stoned of high zijn ? of waren er andere reden waarom je op die 0,5 per dag bleef steken ? bv omdat je moest werken of naar school of dat je gewoon geen olie genoeg had ? en waarom maar voor 2 weken lang ?

 

en wat bevalt jou het beste indica oif sativa of misschien wel een indica/sativa ? en heb je misschien een favoriet soort ? die voor jou het beste werkt en heb je daar wel eens olie van op ?

 

en heb je wel eens het verschil geprobeerd tussen buiten en binnen wiet en dan ook in olie vorm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude, ik weerhoud me van inhoudelijke commentaren maar jou ideale dosis staat een hoop mensen een dagelijks functioneren in de weg Zeiksnor. Dus ik snap dat iemand niet altijd stoned wil zijn, daarnaast is dit in mijn ogen een negatief side effect van olie gebruik voor medicinale doeleinden. Zoeken is naar een werkzaam extract waar men zo min mogelijkstoned van word mijns inziens.

 

Lekker zo'n google vertaling maar geen wetenschappelijke bron :verrygood en het loopt ook niet al te best of wel?

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi snowy, onthoud je vooral niet van inhoudelijke commentaren. het is voor mij gewoon een feit dat er naar ernst en snelheid van genezen gekeken moet worden hoe hoog er gedoseerd moet worden. en bij hoge en langdurige dosering onstaat er gewenning je voeld dat totaal niks meer van het stoned of high zijn hoe graag je dat ook zou willen. dit zorgt ervoor dat er hoog gedoseerd kan worden..

maar in veel gevallen is er absoluut niet onder het stoned zijn uit te komen is mijn visie.

 

jou aanbevolen dosis zal een lage genezings kracht hebben en daar mee, alleen de daar bij horende ziektens en mankementen genezen. over langere perioden.

 

al zijn er ook mensen die totaal niet stoned worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoned, wat is dat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de site van de ms vereniging Nl stond een oproep over alternatieve geneeswijzes bij cannabis.

er komt een reeks artikelen over dit onderwerp.

Ik ben bezig met een project wat hier deels mee te maken heeft.

 

 

 

Geachte heer xxxx ,

n.a.v. de oproep over ervaringen met alternatieve geneeswijze van MS, stuur ik u deze mail.

Ik verdiep mij al jaren in de geneeskrachtige werking van cannabis, niet vanuit een "academisch geschoolde "achtergrond maar vanuit het veldwerk.

Het zoeken naar de juiste genetica,kweekwijzes en/of gebruikswijzen m.b.t. de aandoening MS is een onderdeel van deze zoektocht.

Ik heb zelf geen financiële belangen in dit traject en poog momenteel om, binnen de bestaande kaders van de wet, de juiste genetica voor een aandoening beschikbaar te krijgen voor de betreffende patiëntengroep.

Op dit moment is het een particulier initiatief en (nog) niet te koppelen aan een bedrijf/stichting of vereniging.

 

Doordat MS een erkend ziektebeeld is om medicinale cannabis voorgeschreven te krijgen kan er eigenlijk niet meer gesproken worden van een alternatieve geneeswijze(?)

Maar zelfs met deze status blijft de ontwikkeling van passende genetica voor MS al jarenlang achter.

Mede door dit feit is een groot deel van de medicinale cannabis gebruikers uitgeweken naar het coffeeshop product of heeft besloten om zelf op zoek te gaan naar de juiste genetica( de "homegrower")

Doordat een deel van deze "homegrowers"de handen ineen hebben geslagen zijn er al een aantal genetische varianten naar voren gekomen die zeer geschikt lijken voor de MS patiënt.

Op dit moment wordt er internationaal overleg gepleegd om een geschikt traject te vinden om de vraag van deze gebruikersgroep passend te kunnen beantwoorden.

Via deze weg informeer ik uw vereniging over deze recente ontwikkelingen die hopelijk in de toekomst ook feed back en aansturing van uw leden mag verwachten.

 

Met vriendelijke groet Weetje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...