Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

Amerikaanse zwembond schorst Phelps

Recommended Posts

a0c0428e-2e43-4c15-a835-0d6a78c0a244.jpg

 

COLORADO SPRINGS

 

De Amerikaanse zwembond heeft Olympisch zwemkampioen Michael Phelps donderdag voor drie maanden geschorst. De Amerikaanse sporter raakte in opspraak nadat een Britse krant deze week een foto toonde waarop te zien is dat de recordkampioen aan een wietpijp lurkt.

 

De zwembond stelde dat de schorsing niet was bedoeld als straf voor het overtreden van het drugsverbod. De reprimande moet worden beschouwd als een „krachtige boodschap” aan Phelps over zijn status als voorbeeld voor jongeren.

 

Phelps (23) veroverde vorig jaar bij de Olympische Spelen in Peking het record van acht gouden medailles.

 

Het Amerikaanse levensmiddelenconcern Kellogg maakte kort na de schorsing bekend dat het een reclamecontract met Phelps gaat beëindigen. „Michaels gedrag sluit niet aan bij het imago dat Kellogg wil uitstralen. Zijn contract eindigt in februari en we hebben besloten het niet te verlengen”, aldus een zegsvrouw.

 

De sporter verdient jaarlijks naar schatting miljoenen dollars met het promoten van merken.

 

bron

 

 

FINA steunt wiet rokende Phelps

 

WASHINGTON

 

De internationale zwemfederatie FINA heeft openlijk steun betuigd aan de in opspraak geraakte recordkampioen Michael Phelps. Een Britse krant toonde deze week foto's van de Amerikaanze zwemmer waarop te zien is dat hij aan een wietpijp lurkt. Phelps (23) veroverde bij de Olympische Spelen in Peking het record van acht gouden medailles.

 

De FINA kwam met een officieel standpunt, waarin de bond vertrouwen en waardering uitsprak voor Phelps, die meteen na de publicatie publiekelijk zijn excuses aanbood. „Als burger heeft Michael Phelps zich misdragen, maar zijn oprechte spijt en de belofte dat het nooit meer zal gebeuren, geven ons de garantie dat deze grote vedette onze sport zal blijven dienen”, aldus de FINA.

 

De politie van de stad Columbia in South Carolina maakte bekend dat ze Phelps niet zou aanklagen, maar sheriff Leon Lott van Richland County dacht daar anders over. Als er bewijzen zijn dat Phelps wiet heeft gerookt, zal hij stappen nemen.

 

bron

 

IOC koeltjes na rel rond Phelps

 

AMSTERDAM

 

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) begint geen onderzoek naar het 'marihuanapijp-schandaal' rond Michael Phelps. De meervoudig zwemkampioen betuigde gisteren spijt voor de foto's waarop hij, lurkend aan een pijp, te zien was.

 

"Phelps is een groot kampioen", zegt een IOC-woordvoerster. "Hij heeft excuses gemaakt voor zijn ongepaste gedrag en dat volstaat voor ons."

 

Bron

 

Phelps: Excuses voor cannabispijp

 

NEW YORK

 

Michael Phelps is zondag openlijk door het stof gegaan nadat een Britse krant pikante foto's van de olympisch zwemkampioen had gepubliceerd. Daarop is Phelps te zien terwijl hij aan een pijp lurkt waarmee normaliter cannabis wordt gerookt. Phelps brak afgelopen zomer tijdens de Olympische Spelen van Peking een record door acht keer goud te halen.

 

De in totaal veertienvoudig olympisch kampioen liet zich niet uit over wat hij precies had gedaan, maar de Amerikaan bood in een verklaring wel veelvuldig zijn verontschuldigingen aan. „Ik ben 23 jaar oud en ondanks alle successen in het zwembad heb ik me op een onvolwassen, onverantwoorde manier gedragen. Dat spijt me. Ik beloof mijn fans dat dit niet nogmaals zal voorkomen.”

 

De Engelse krant News of the World publiceerde de foto waarop Phelps, gekleed in wit T-shirt en met honkbalpetje, de pijp aan de mond houdt. De foto zou dateren van 6 november en zijn gemaakt op een feest van de universiteit van South Carolina

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...