Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jimi leeft

Big Bang

Recommended Posts

Hello,

 

ik heb hier al een paar verslagjes met K2 gedaan, maar de vorige is moeten stoppen ivm met ouders die een bak wiet ontdekten. dat probleempje is nu opgelost en ik zou graag eens Big Bang proberen. Heeft er iemand ervaring met deze plant? Ik zou namelijk graag direct beginnen van 12-12. Het probleem is dat de hoogte wel wat beperkt is. ong 1m. heb een 400 watt lamp dus als ik die er van in het begin kort ophoud zou de plant klein moeten blijven.

 

Mijn vraag is dus eig of het slim is om Big Bang meteen op 12-12 te zetten en of ik niet in hoogte problemen ga komen met deze plant.

 

Ik vraag het liever eerst dan te beseffen dat het helemaal niet gaat...

 

Peace en alvast bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan gewoon zaaien onder 12/12.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring met bb is dat ze net zo breed als hoog worden en niet zo snel de hoogte in gaan , en in de bloei tijd niet veel de hoogte meer in gaan .

 

vorig jaar 1 laten door groeien in de tuin die was ongeveer 1.5 m hoog en minimaal zo breed .

 

maar waarom scrog je eigenlijk niet ? en wat betreft soort had ik als ik jou was voor low ryder gekozen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

scroggen als ik meteen op 12-12 zet? dan moet ik ze toppen als ze eigenlijk al in de bloei staan...

 

ik kan ze ook eventjes laten voorgroeien maar ben bang dat ze dan te groot gaan worden...

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee met scroggen moeten ze effe groeien natuurlijk maar ik zie er voor jou wel voordelen aan .

tis opbrengst verhogend en je kan er een beetje de hoogte mee bepalen , ook al blijf ik er bij met zo een beperkte hoogte zou ik een zeer laag soortje uitzoeken.

 

zoals altijd alle voordelen hebben nadelen en alle nadelen hebben voordelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou net de uitdaging zijn om de plant zo klein mogelijk te houden...

 

maar ik denk toch dat ik het mss beter niet ga doen. een wietplant verspillen is ook geen mooi gebaar he..

 

ik denk dat ik voor AK 48 ga gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik gaan scroggen want dan benut je de kleine ruimte die je hebt veel beter en je zorgt voor een mooi egaal veld. Wanneer die dan nog door zou schieten kan je altijd nog knakken of de scheuten langs je wand laten groeien.

Met de bigbang schijnt dat erg goed te kunnen ook de trainwreck van de greenhouse doet het erg fijn in scrog deze groeit ook niet zo ver door in de bloei is mijn ervaring.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties al allemaal! dat helpt toch al een eindje opweg B)

 

Ik zal het eens proberen met de big bang he. zal eerst is met 1 plantje beginnen... als ik dan zie dat het niet gaat kan ik ze in de lente- zomer nog altijd buiten zetten.

 

kzal er dan binnekort eens aan beginnen..

 

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep dat topic ken ik al! B) mooi verslagje trouwens.

 

maar nu moet ik voor mijn laatste examens gaan blokken... *woehoew*

 

Peace!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zou net de uitdaging zijn om de plant zo klein mogelijk te houden...

 

maar ik denk toch dat ik het mss beter niet ga doen. een wietplant verspillen is ook geen mooi gebaar he..

 

ik denk dat ik voor AK 48 ga gaan

 

een uitdaging om hem zo klein mogenlijk te houden is al meer info, dan moet je gewoon testen , en dat zie ik niet als verspillen je gokt dan met een zaadje en die gok is daarna info voor later .

 

maar ik neem aan dat er toch wel ruimte is om meer dan 1 plantje te zetten omdat je niet scogt en ze klein wilt houden dan kan je toch altijd 1 of 2 bb zaadjes er bij doen in het hok kijken wat er gebeurd , teminste dat is mijn methode testen is weten ,lezen en advies is hoog uit advies .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...