Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ihaze

vol gekleurde buitensoortjes

Recommended Posts

hoi besten...

 

ik heb zo al wat zitten zoeken, maar met weinig resultaat dus,

 

ik ben op zoek naar volledig gekleurde buitensoortjes (ik zou graag nu al zaadjes bestellen)

 

dus schut en dek bladeren gekleurd..

 

dus niet enkel de wiet en schutbladeren zouden moeten kleuren maar dekbladeren ook...

 

iemand ervaring/kennis ermee?

 

share it please... soortjes,zaadbanken..?

alvast bedankt,

groetjes!

 

(edit: zag net mati hari bij sannie's shop, prachtig! bladeren kleuren in de herfst? dus zijn eers gewoon groen?komt deze kleur er altijd in dan?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

purple pineberry is een goeie optie

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito Jazeker dat ik zoiets bedoel! :lol:

 

is het zo dat is tijdens het groeien ook zo'n kleur hebben?

 

@Blommer ervariing met purple pineberry?

 

beide heren bedankt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker heb ik ervaring ik heb in de winter 3 kleintjes gekweekt ze worden compleet paars in de 4rde week van bloei ongeveer, kuunen goed tegen kou en regen, en tegen schimmels en rot en het is ook nog een wietje van goeie kwaliteit hier is een mooi verslag van emilio santos en zijn purple pineberry sorry voor de slechte link moet je maar copieren en plakken

 

http://www.wietforum.nl/Emilio-s-Outdoor-2008-t39914.html

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Ihaze

Dit kwam door de kou.De ene soort is gevoeliger dan de andere.Bij Chinese varieteiten zie je vaak verkleuringen tot donker paars toe.

 

gallery_16467_4905_993095.jpg

 

 

Hier een ander soortje Leb27 uit Denemarken, van oorsprong Libanees

 

gallery_16467_4905_98704.jpg

 

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ik ook maar even mee:

gallery_9099_3796_242218.jpg

 

Dit was een Mexican Sativa, die al wel wat paars was, maar met de kou pas echt helemaal paars werd.

Maar het is inderdaad moeilijk om er een touw op vast te knopen. Een ander exemplaar uit hetzelfde zaad bleef weer wel bijna volledig groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook zo'n winter plantje gehad , wel veel hars ,soms echt hele bolletjes

 

med_gallery_5651_3359_303582.jpg

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blommer, :P wat een verslagje!

zeker mooie plant die purple pineberry, maar voor in mijn geval duurt het wel wat lang denk ik tegen dat die zo vol verkleurd..aangezien deze in het begin best lang groen bleef toch?

 

@elmanito, die Leb27, groeit deze ook verkleurd of verkleurd deze gaandeweg met de bloei en de temp/koude?

 

@buble mooie top ;) maar je zegt winterplantje,dus deze was ook ééntje die verkleurd was met de koude? wat was het soortje?

 

mjaa..

 

ik zou dus echt een soortje moeten hebben die vanaf die wat goed gaat groeien al begint te verkleuren.. zonder koude dus ook.. weet niet als het er is, moet haast wel als ik dit hier zie

 

laat die pics met wat info maar komen!

 

wat een pics :lol: mooi!

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Ihaze

De Leb27 verkleurt naar mate het kouder gaat worden.Enige plant die daarvoor in aanmerking komt is de Purple Haze.

 

Namaste :spliff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je ziet toch bij de paarse kleurtjes ook wel op 300 meter afstand wat voor plant het is, of vergis ik mij hier zo erg in? :P

 

Paarse soortjes zijn wel heel erg mooi!! Wil misschien Mati Hari gaan planten deze zomer :lol:

 

Succes met je zoektocht!!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een guerilla ierdbeitje in begin oktober mooi paars gekleurd :lol:

 

gallery_10622_5864_1116825.jpg

 

 

 

De groeten knutsel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooi

 

@sokkie, kan dat men dit evengoed kan/zal zien, maar als een leek wat moet thuisplaatsen onder de wietplant denk ik dat de plant wel groen moet zijn :lol: aah, en doet er niet toe, goed zichtbaar zullen ze niet zin kunnen ze 3 buren zien ofzo waarvan ééntje veilig is ;)

 

wat wel zal te zien zijn of hopelijk niet zijn lowrider tussen groentes/kruiden op het dakje :P ff kijken hoe goed we ze er tussen kunnen verstoppen :D

 

@elmanito, u bedoeld dat de purpel haze verkleurd onafhankelijk van de temp?

 

van wat dan wel, leeftijd?grote? of gewoonweg de genetica?

 

ervaring met de purpel haze?

 

@knutsel, mooi guerilla plant man!

 

dankje allen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pakje mati hari besteld :tu

we zullen zien als déze verkleurt, veel kans van niet aangezien ze niet tot oktober ofzo zal staan maar verduisterd zal worden, mss de éne langer laten groeien dan de andere, dat zullen we zien, dus mss hebben we dan wel nog ééntje staan eind sept:P (hopen dat er 8 gekiemde zaadjes en 4 vrouwtjes dan maar..

 

als men nog soortjes weet die gelijk met de groei verkleuren, let me know please

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zul je waarschijnlijk inet vinden :P

 

komt omdat planten voedingsstoffen aanmaken door middel van fotosynthese, dat gebeurt in de badgroenkorrels de korrels die ervoor zorgen dat je blad groen kleurt

 

wanneer de plant groeit heeft hij veel voedingsstoffen nodig en dus zal de plant groen blijven

 

in de bloei heeft plant in het begin veel voedingstoffen nodig maar aan het einde van de bloei gaat de vraag naar voeding naar beneden en is de mogelijkheid om te verkleueren daar,

 

nou zijn er wel planten die rood blad hebben maar dat zijn meestal jungleplanten die het moeten doen met weinig licht en zich op die manier aangepast hebben aan de omstandigheden,

 

cannabis heeft VEEL licht nodig dus zal er hoogstwaarschijnlijk geen soort izjn die vanaf het begin al verkleurt (iets wat ik niet 100% zeker weet)

 

PS: zoals je op de foto's kunt zien blijft het blad rond de toppen veelal groen, waarschijnlijk om te zorgen dat de plant nog genoeg voeding krijgt

 

oetmon :tu

 

panjaabie,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hier een foto van Purpurea Ticinensis :P

 

gallery_16467_4905_6646.jpg

 

Een foto van Purple Peace ( Viking x Highland Nepal)

 

gallery_16467_4905_79084.jpg

 

Deze soortjes worden vanzelf ongeacht de kou, voeding etc paars.Purple Haze verkleurt onafhankelijk van de temp of voeding paars.

Bij Purple Haze wordt dit veroorzaakt door Oregon Purple Thai of een van de Colombiaanse paarse soorten.Ligt welke pheno je hebt.

Waarschijnlijk vermoedt men dat er in de Purpurea Ticinensis zit er ook Purple Thai of misschien wel een Yunnan sativa erin verwerkt zit.

De P.T. is een soort uit Zwitserland en zit ook in de Mata Hari die je hebt aangeschaft.

 

Namaste :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo wat ik in de laaste jaren voorbij heb zien komen hier op eht ofrum is de enige echte die van top tot teen paars word idd de purple haze ... deze schijnt alleen nog maar mondjes maat in stekken te verkrigjen zijn met een bloeitijd variént van 14 tot 17 weken wat dit soortje niet een geschikte buiten plant voor ons maakt :rolleyes:

 

succes naar de struin tocht,

 

greetzzz masteryero

 

edit: sorry voro de bump moest bij een ander topic gezet worden met dezelfde vraag :wtf: daar stond een linkje maar niet meer aangedacht dat ik die had aangeklikt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...