Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chuanse

waterverwarmer/watervat keuze

Recommended Posts

Hallo,

 

ik heb een veiligheidsvraagje omtrent het gebruik van m'n waterverwarmer en -vat...

 

Aangezien ik slechts 5 plantjes in m'n kweekkast heb is een grote voorraad water niet echt nodig (zeker omdat ik met BAC voeding het water binnen de 2 dagen moet opgebruiken). Nu heb ik een plastic (vuinisemmer-achtig) vat van een liter of 22 staan. Daarin hangt een Hailea waterverwarmer (CB-8300) van 300W, gekocht in de FW Shop. Eigenlijk was er niets anders dan 300W verwarmingselementen.

 

Nu lees k op hailea.com (ellendig trage site en voor CB8300 enkel chinese page beschikbaar) dat ik met een verwarmer van 50W meer dan voldoende warmte zou hebben.

 

Dus komt de vraag, is het gevaarlijk om er 300W in te hangen, of kan het geen kwaad... gewoon sneller verwarmd? Heeft die Hailea ook een beveiliging die het element uitschakeld bij te laag waterniveau,zodat ik geen gesmolten plastic moet aantreffen (op de doos staat manual included, maar die zit er niet in)? En ik ben toch correct dat dat ding compleet watersealed is, dus helemaal ondergedompeld mag worden?

 

En als het dan toch gevaarlijk blijkt, een online GS bekend die wel 50W elementen heeft?

 

En als laatste vraag: wat is het verschil met de Jeagher verwarmingselementen? Zijn ze beter en waarom?

 

Graag jullie meningen en ervaringen :D

 

Thx

C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 300watt verwarming is minder lang bezig om te verwarmen dan een 50watt verwarming.

Dus aan stroomkosten is er geen verschil. :)

 

Ook al even op "englisch" geklikt ?? rechts bovenaan ? :D

 

link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je veel volume hebt en een klein element en slechte omstandigheden dan zal een klein element veel vaker aanslaan dan een groter element om je vat te verwamen c.q. op tempratuur te houden.

 

Voor goede elementen moet je eigelijk in de aquarium speciaalzaak zijn, denk hierbij aan merken als een Eheim of Hydor. Erg betaalbaar en werken met een nauwkeurige thermostaat. Denk er wel om dat je waterbuffer moet circuleren omdat anders de thermostaat afslaat als hij het water nabij heeft verwamrd, als je het laat circuleren mengt het zich in het vat en heb je de meest nauwkeurige uitwerking!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BigButtBram

 

Yup op geklikt :)

Jij daar een verwarmer tussen gevonden? :)

 

Raar maar waar, ze verkopen/hebben m niet in het engels, enkel in het chinees :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hailea CB-8300 300W Heater

 

New revolving adjuster which can set up the temperature accurately and easily;

The temperature will be ranged between 18~32

Can be immersed in the water, waterproof and electric leakage proof.

Obvious indicator accurate and trustworthy can be maintained at the setup point.

Delicate structure high efficiency of heating durable and safe.

Solid mounting easy to be installed for various freshwater and sea water aquariums.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup, had k ook ergens gelezen. Op de site van een online shop denk k...

 

Had toch graag op de fabrikants website alle specs gezien. O.a. slaat ie af bij te laag water... :/

Daar heb k dus net schrik voor verbrand plastic :D

 

ik heb zo'n gardena microdrip systeem met pompje en een bodemvochtigheidssensor. Ik zit nog wat te knoeien met de regelaar van die sensor.

Als ik op m'n blumat 200mbar zie wil ik water zien komen, dus ik stel m lichtjes bij, heeft ie 30min later 10 liter gepompt :/

En er zitten 2 druppelaars plak aan de sensor zodat ie het vocht ziet (voelt) komen :/

 

Zit je dus onverwacht met een lege waterbak. Bovendien heb k na nieuwjaar al een nieuw pompje moeten kopen want hij had drooggedraaid :/

We waren 2 nachten weg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...