Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nobody

Gefeminiseerd voor buiten ?

Recommended Posts

Beste mensen.

Omdat ik geen ruimte noch de tijd heb om me bezig te gaan houden met het uitsorteren van mannelijk en vrouwelijk zaad ben ik op zoek naar geschikte zaden voor buiten in mn tuin, gefeminiseerd dan. Heb verschillende sites bezocht waar veel buitensoorten worden aangeboden alleen helaas niks wat vrouwelijk is. Iemand die mij hierbij wat informatie kan geven of een adresje heeft ??

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Church van The Greenhouse is een soortje dat outdoor heel goed is. Zaden zijn ook erg goedkoop. De weed is zeer lekker en sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zal ik daar even voor gaan kijken, bedankt. Is deze soort ook begin oktober rijp dan normaal gesproken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou jezelf ook van stekjes kunnen voorzien.

Ik heb momenteel een klein kastje staan. En de bedoeling is dat daar een dame in komt te staan.

(er liggen nu een DF en een Eirdbei in te ontkiemen, buiten soortjes)

 

Gebruik wel regulier zaad, want stekken van fem. zaad hebben een grote herma kans!

Kijk even in de Micro/fluo sectie, voor wat ideetjes voor kastjes :P

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk anders even bij dutch passion Bijna elke soort Buiten en binnen is daar wel gefeminiseerd.

Of anders even kijken naar spliff zaden, zitten ook hele mooie soortjes tussen die gefemminiseerd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Banaan : Ik probeer juist te vermijden om gewoon zaden te pakken en deze eerst uit te gaan selecteren op mannetjes en vrouwtjes. Wil enkel feminiseerde zaden of buitenstekken "maarja die zijn verboden".

 

@Sticky Stevens: De gefeminiseerde buitenzaden bij dutch passion zijn volgens mij allemaal paars op de plaatjes gezien ( of weet jij een wat wittere soort ) , met paarse soorten niet zon goede ervaringen qua smaak enzo.

 

Is de kans echt zo groot als je stekt van gefeminiseerde zaden dat je hermas krijgt dan ??

 

thnx, peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is FEMALE en FEMINIZED zaad te koop. Om het moeilijker te maken: soms word feminized als zijnde female verkocht.

 

* Écht female zal geen herma's voortbrengen onder normale omstandigheden.

* Feminized zaad zou geen hermafrodieten mogen produceren, maar dit schijnt toch te gebeuren, vooral door stress. Feminized lijkt gevoeliger voor stress dan regulier.

Wil je het zo waterdicht mogelijk hebben moet je voor (het duurste) female zaad gaan. Al is feminized ook kostbaarder dan regulier zaad (muv een paar Green House soortjes +- €4 per zaadje).

Maar als je je planten goed controleerd heb je natuurlijk de beste verzekering!

 

Hier een gedeelte van e-mailcontact wat ik met Green House heb gehad over hermafrodieten (bij feminized zaad) :

 

Beste ... ,

Wij testen onze zaden regelmatig en hebben nooit problemen. Wij nemen aan dat de mensen op de forumns inderdaad hun planten aan stress hebben blootgesteld.

Als u toch herma planten krijgt kunt u met een gedetailleerde grow descriptie (temperaturen, vochtigheid, kamer ruimte, lampen etc) en fotos, van ons nieuwe zaden krijgen als wij kunnen aan tonen dat er op de juiste manier is gegroeid.

 

Vriendelijke groet,

Green House Seed Company

 

De kans is dus helemaal niet groot wanneer je je planten voor stress beschermd. Alleen het gevolg is zo lullig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb veel met feminisd zaden gekweekt en als je zorgt dat ze geen stress krijgen is er niks aan de hand

Ik heb ook feminisd zaden buiten gehad in de tuin en daar zijn toch wel wat storende factoren , tuin verlichting straatlantaarn ,licht van binnen,temperatuur verschillen noem het maar op maar ik heb echt nog nooit een herma buiten gehad

 

Als je Female zaden strest krijg je ook hermafrodieten , niks is heilig

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties, die easy sativa ziet er inderdaad leuk uit. Ga even wat rondsurfen om te kijken waar ik deze vandaan kan halen. Met dat stressen klopt denk ik wel ja. Vorig jaar heb ik ook feminized gehad, 90% kwam uit en geen zaden gespot, was big bang. Ik ga denk ik voor de easy sativa dit jaar.

 

Ik neem ook aan dat als ik mijn zaden heel zorgvuldig ontkiem, dat dit zich in groeiperiode bloeiperiode ook zal uitbetalen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die easy sativa, waar kan ik deze het beste gaan bestellen. Ik weet dat greenhouse feminized ook echt 100% feminized is , hoe zit dat bji andere leveranciers ?

 

thnx peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks ga daar mn easy sativa bestellen, wel jammer dat de maroc uitverkocht is. Ik wou mn plantjes dalijk gaan voortrekken in een bureakast. Wil hier voor 4x18watt tl buizen gebruiken coolwhite 33, is dit verstandig of heb ik meer watts nodig? Ik wil ze daar opgroeien tot een centimeter of 30-40. Alvast bedankt

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

De easy sativa zaden zijn goed aangekomen. Ze zijn feminized en van female seeds. Heeft iemand al ervaringen met female seeds, hoeveel % is daadwerkelijk vrouwelijk ?? Vorig jaar heb ik gefeminiseerd gehad van Greenhouse deze waren allen 100% vrouwelijk... vraag me af wie er ervaring mee heeft en hoeveel procent mannen ik kan verwachten. thnx

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorig jaar 10 easy sativa planten. Het waren 10 vrouwen geworden. Goede soort,alleen ga ik liever voor nog wat vroegere bloeiers. Half oktober waren die van mij klaar ongeveer,maar heb ze begin oktober al moeten omhakken helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweek al een paar jaar easy sativa(geen femenized) en heb deze al een paar jaar ingekruist. De laatste zijn toch nog altijd voor half september uitgebloeid. Ik ben echt tevreden over dit soortje.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik verwacht van deze ook dat ze voor oktober klaar zijn , dat is ook de reden dat ik er voor gekozen heb...

@dull: Waar heb jij die zaden gehaald dan dat ze pas half oktober klaar waren??

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekocht bij Femaleseeds.nl

De bovenste toppen waren klaar op 1 oktober. Maar de toppen die wat lager hingen,die konden nog wel 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de info ben benieuwd hoe ze het hier gaan doen.

@dull : Had je wel veel vrouwelijke overgehouden van je zaden?

 

peace

 

Ben benieuwd hoe ze het hier gaan doen. Hoe zat het met mannelijk/vrouwelijk, heb je veel mannen er tussen gehad of viel het mee...en de opbrengsten :) ??

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 van de 10 waren vrouwen. Heb er 1 zaadje tussen gevonden. Wel raar opzich.

Opbrengsten waren matig,maar dat lag niet aan de planten,maar aan het niet omspitten/bewerken van de grond. Het was namelijk mijn eerste guerrila kweek. Als de grond goed was geweest,dan waren het heerlijke planten geworden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ok das wat minder, 10 van de 10 klinkt goed... Ik ga binnenkort van start en zal dan een verslagje droppen in de outdoor sectie..

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zelf ook voor de East sativa! B)

Lijkt me een aardig soortje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...