Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blowline

Aan het orienteren voor eerste kweek.

Recommended Posts

Aangezien ik dus ook nieuw ben hier op het forum, denk ik laat ik maar direct met de deur in huis vallen en advies vragen.

 

Als eerst wat ik graag zou willen, en wat voor maat kweekhok ik in elkaar ga zetten :

 

Ik ben van plan op 2 vierkante meter te gaan kweken om te beginnen, hiervoor ga ik een kast in elkaar bouwen met denk ik 600 watt lamp erin met reflector. (is dit voldoende licht voor 2 vierkante meter)

 

Tevens ben ik dus erg beneiuwd tot hoever kan ik gaan wat aantallen planten betreft op deze oppervlakte ?

 

Nou weet ik uit mijn ouders hun verleden met kweken dat top44 een heel fijn plantje is om mee te beginnen, en die ook een redelijk goede weed kwaliteit geeft, dus mijn vraag aan de meer ervaren jongens hier; klopt dit ook dat dit echt een juiste plant hiervoor is ?

 

En is het mogenlijk om op zo een kleine oppervlakte een opbrengst te krijgen van zo 500 gram droog per oogst ?

 

Nou dan de vraag die mij het meeste dwarszit, hoe hoog moet ik mijn kast minimaal bouwen ?

 

En de zolder waar ik me kast neerzet is echt belachelijk koud op moment, zijn hier oplossingen voor ?

 

Sorry voor al deze vragen maar heb nu al 2 dagen de search gebruikt en ben wel wat dingen wijzer geworden, maar niet alles vandaar deze vragen.

 

Mischien heb ik wel niet goed gekeken en niet verder dan me neus lang is ;)

 

Alvast bedankt.

 

:P

Edited by Blowline

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou weet ik uit mijn ouders hun verleden met kweken dat top44 een heel fijn plantje is om mee te beginnen, en die ook een redelijk goede weed kwaliteit geeft, dus mijn vraag aan de meer ervaren jongens hier; klopt dit ook dat dit echt een juiste plant hiervoor is ?

 

:P

Lol dit is sobiezo al een positief iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik nou eens heel heel aardig beginnen in het nieuwe jaar.

Nu je het over top44 hebt ga ik er van uit dat je het over zaad hebt, aangezien de stekken haast niet te krijgen zijn.

 

600w Lapm is niet genoeg.

Dus word 2x400.

 

Zet 50zaden in jiffy,s of pitpots en ontkiem ze onder 1lamp die je 24uur per dag aan laat en je hebt de koude al over wonnen.

Na een week ga je ze over potten in wat grotere potjes met zaai en stek aarde.

Dan doe je de lamp op 18/6 en kunnen ze wat aan koelere lucht wennen.

 

Na weer een week doe je ze in 3l potten en dan zet je de klok om op 12/12, wanner je de dames en de mnannen hebt gezselecteerd dan pleur je ze in 11l [potten en draaien maar.

 

Makkelijk he

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert:

Je kan natuurlijk ook ipv 2*400W je hok wat kleiner maken. En dan gewoon je 600W plannetje aanhouden.

 

Als je voor de 600W gaat, dan is 120*120 het beste oppervlakte.

(Correct me if I'm wrong! 't Komt uit het geheugen, dus ik garandeer niets :P )

 

Dat je ouders erover mee kunnen praten is mooi mee genomen ;)

 

Succes met je plantjes.

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga definitief vanuit zaad kweken.

Alleen jammer dat ik bij Sannie's shop geen top 44 tegen kan komen.

Hebbben jullie nog een advies van een ander net goede zaadleverantier ?

 

Word alleen al gek van de gedachte dat ik zeker nog 2 maanden ga moeten wachten voor me eigen weedje en dus zeker nog 350 a 400 euro kwijt ga zijn aan de coffeeshop tot die tijd :P

 

Maarja je moet ergsn beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee banaantjuh.

Als je die ruimte hebt dan gebruuik je hem ook he.

Goeie kappe boven en dan 2x400w.

 

Sannie heeft de KO Kush, en die is net zo rap als jou top44 die eigenlijk top52 is.

 

KO Koush is ook nog een 10x zo goed wietje en streker.

 

Nog wat anders.

 

Als jij 150x150cm hebt dan zou ik daar en 600w in hangen. OOk dat is de betere optie.

 

Wil een tent op gaan zetten van 150 en dan een lumatec er in, en denk dat je dan zo 1gr de wat kan draaien.

Ga je scroggen dan nog meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah, ligt er aan waar je van uit wilt gaan. Je ruimte, of je voorkeur van verlichting.

En dan ligt het balletje weer bij de toppic starter :P

 

 

Blowline: Denk goed over je keuze na ;) En dan nogmaals succes met je kweek!

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medeleden,

 

Als allereerst bedankt voor jullie bijdrage in het zoeken naar mijn besluit.

Maar zo kom ik steeds dichterbij ! :P

KO Kush gaat het worden dan.

en ook dat verhaal van 1,50 ga ik maar hanteren.

 

Dus als ik het goed begrijp maak ik een kast om te beginnen van 1,5 bij 1,5 en hoe hoog is het meest raadzame ? (1,60 a 1,70)

Verder dat Scroggen is dat raadzaam om te doen bij je eerste kweek of beter eerst even normaal ?

 

Zijn de zaadjes van Sannie Feminiced ?

 

Nogmaals wederom bedankt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee houd die maat van 150cm gewoon aan dat is al heel ruim

 

Sannis, zaad dat is regulier maar wel van top kwaliteid.

Voor die ruimte neem je natuurlijk wel een wing, of mijn favoriet de diamond kap.

Anders red je de oppervlakte niet, al zijn er zat die straks zeggen dat je dat toch niet haald. :P

 

Maar ik wel

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 44 van nirvana is ook prima. Jarenlang moedrs van gehad.

Goede opbrenger en lekker wietje.

Kijk maar eens bij azarius op de site.

KO Kush van Sannie ken ik niet, maar lees dus dat dat ook een prima soortje is.

 

Suc6,

 

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mensen nou mijn besluit staat vast.

Ik ga echt voor de Kush van Sannie.

 

Alleen hoeveel planten ga ik kwijt kunnen op 1,50 bij 1,50 maximaal ? (voor een maximale opbrengst?)

 

Verder heb ik nog steeds geen goed antwoord gekregen op wat de minimale hoogte van mijn kast moet zijn ?

 

Greetzz Blowline :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel planten/m2 is geen direct antwoord op te geven. Verdiep je meer in de kweekmethode die je wilt gebruiken, zoals SOG (zomaar 20 stuks/m2) of ScrOG (+-4/m2), direct op 12/12 of autoflowering soorten, werken uit stekken, gebruikte lichtspectrum, de hoogte/breedte verhouding van je plant, etc. Ook moet je plant de gekozen methode kunnen verdragen.

Voor een maximale opbrengst moet je naar veel meer dingen kijken als alleen het aantal planten; dit kun je alleen maar door ervaring, aanpassing en lezen optimaliseren.

 

Minimale hoogte. Als je een 400W lamp hebt moet je die toch wel 35 cm boven je plant hangen, inclusief reflector, ophangsysteem...dus een meter extra als dat de plant word (wederom soortbepaald). Planthoogte kun je manipuleren door de gebruikte kweekmethode, en daarnaast door te fimmen toppen etc. Ga je ScrOG met een 400W is een regulier plafond hoog genoeg, dan kun je nog een afzuiger ergens kwijt, wat luchtcirculatie creeeren, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...