Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IgrowForSHow

bouwverslag hok

Recommended Posts

hallo medekwekers,

 

ik ga voor de eerste keer binnenkweken en ben sinds kort begonnen met het bouwen van een hok.

de afmetingen van mn hok zijn 2,50x2,00x2,30, en heb een shuin plafon.(2,30 is laagste punt)

ik ga beginnen met 2x600w zonder cooltubes,een afzuiger van 1500m3 en filter van 1750m3.

 

over sommige aspecten zoals climate controlling en of ik de elektrische of magnetische vsa's neem ben ik nog niet helenmaal uit. wat ik over de lumateks heb gelezen vind ik wel intressant maar ik weet nog niet of dit in mijn budget gaat passen, kortom ik zit nog over wat dingen de piekeren.

en weet zelf dat ik er nog niet ben kwa planning.

 

ik ben begonnen met 1 van de scheidingswanden te isoleren met steenwol en gipsplaten. de rest van de wanden bestaan uit geisoleerde wanden van gips en gedeeltelijk hout.bijzonderheden aan dit hokje zijn de houten balken/planken weet nog niet precies wat ik hiermee moet? en het gat bovenin mijn wand(zie foto).

 

mijn bouw schema

 

*deur isoleren en wand afmaken

*wanden plamuren en al het gips afwerken/schuren

*plafon en wanden schilderen met witkalk

*pvc vloer leggen en systeem maken voor potten

 

nu eerst wat foto's

 

gallery_19891_6946_361629.jpg

 

gallery_19891_6946_357029.jpg

 

gallery_19891_6946_96767.jpg

 

gallery_19891_6946_38025.jpg

 

gallery_19891_6946_164460.jpg

 

gallery_19891_6946_174400.jpg

 

gallery_19891_6946_424890.jpg

 

ik heb ook stroom aangelegd voor mn schakelbord, van elektra wist ik eerst nog niks tot ik de topics van john doe en bigbuttbram had gelezen nu ben ik daar ook wat meer in thuis. en natuurlijk ook nog de rest van alle info wat hier goed is uitgelegd :P

 

nu ik begonnen ben met bouwen is de drijfveer weer helenmaal terug na al dat lezen ;)

 

gr.foshow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je foto's even aangepast, Volgende keer eerst op een foto in je album klikken (deze wordt dan vergroot) en daar de url van kopieéren :P

 

Ik zie dat je ook dat kleine raampje hebt dicht gemaakt ? is dat geen ideaal aan of uitblaas gedeelte ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bbb

 

dit is en niet bewoonde zomerwoning dus de aan / uitblaas is geen probleem en geluid/stank overlast ook niet want hij staat niet in de buurt van andere huizen. in dit hok is al eens eerder gekweekt (door vorige bewoners)vandaar ook dat gat daarboven. had ook nog allerlei meters gevonden potten enz, maar deze heb ik weggegooid toen ik er pas kwam wonen :P hield me er toen totaal niet mee bezig.

 

zou het trouwens een idee zijn om aardebakken te gebruiken op wieltjes? i.v.m toegankelijkheid

 

gr. foshow

Edited by IgrowForSHow

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is en niet bewoonde zomerwoning dus de aan / uitblaas is geen probleem en geluid/stank overlast ook niet want hij staat niet in de buurt van andere huizen

 

Toch zou ik maar er over nadenken..

Want 1 tip en het is weg..

Of iemand die toevallig in de buurt is en et een keer ruikt

Alles kan daarom beter altijd gewoon beter geen ene stank los laten

 

;)

 

Maar je gebruikt een filter zie ik.. dus goed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
bijzonderheden aan dit hokje zijn de houten balken/planken weet nog niet precies wat ik hiermee moet? en het gat bovenin mijn wand(zie foto).

gallery_19891_6946_357029.jpg

 

Die planken lijken me redelijk nutteloos. Ik weet niet hoe de bouwconstructie is van de ruimten om jouw kweekruimte heen.

Dat kunnen we zo niet beoordelen. :P

Je wilt dus de gehele ruimte gebruiken. Wat je ook kunt doen, is om een plafond er in te maken, en daar de afzuig etc. op te plaatsen. Dan hangt het ook niet in de weg. Je kunt mooi al je electrisch op het plafond aanleggen, en zo heb je minimale kans op sluiting in jouw kweekruimte. Een paar automatische blussers erboven, en je hebt een veilig en toegankelijk geheel. Je kunt zo ook altijd bij je elektrisch zonder je kweekruimte in te moeten. (Dan moet het gat iets groter, en kun je via daar naar binnen ;) )

Het is maar een idee.

Dat gat kun je gewoon dichten met gipsplaat, en daarna afkitten (als je het op jouw manier doet)

 

Hou ons op de hoogte.

 

succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de planken ook benutten om je afzuiger op te zetten. :P

 

Je zult ook wat stevigheid moeten maken in je plafond, om lampen, slangen, evt. brandblusser, tl verlichting, evt. droognetten aan te kunnen hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het plafond lekker open laten.

\Hoe groter de ruimte hoe mooier je klimaat

 

Tempex op de grond.

Folie er over heen,

drainage slangen er in en aarde er in en klaar.

 

Drainage slangen kan je nu op elke bouwerij vinden.

 

Afzuiger zou ik gram zijn idee nemen.

 

Binnen een week zou ik daar al draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.... nu zijn we er :P

 

Plafond open laten, afzuiger op de planken/balken, boel nog ff verstevigen, tempex op de vloer, gaten bovenin dichtmaken, hok inrichten, en draaien maar!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ,

 

@ert>bedoel je tempex over de gehele vloer of voor in de aarde bakken?

 

bedankt allenmaal voor de snelle reacties.

ga vandaag weer bouwen en zo snel mogelijk proberen te draaien ben alleen nieuw in de indoor dus gaat natuurlijk niet zo snel als bij de rest maar hier kan ik wel weer verder mee

 

gr. foshow

Edited by IgrowForSHow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de Bouw

 

en ik kom nog eens kijken als je wat verder bent

 

Laters da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...