Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Freud

SenseLife CO2 Temp Hygro

Recommended Posts

senselife_co2_meter.gif Zoals iedere kweker weet is de omgeving waarin je, je planten kweekt het belangrijkst. Te warm, te koud, te vochtig enz. Er zijn verschillende oplossingen te koop waarmee je de temperatuur en vochtigheid van de kweekruimte kan meten. Echter zien veel kwekers nog een andere factor, in mijn ogen cruciale, over het hoofd namelijk de CO2.

 

CO2 is naast zuurstof één van de belangrijkste bouwstenen van alle planten. CO2 is een bouwstof voor planten, die ze opnemen via huidmondjes. Hoe meer CO2 in de lucht, hoe minder huidmondjes planten nodig hebben. Meer CO2 betekend voor kwekers, in de juiste omstandigheden, dan ook vaak een betere, meer gezonder en grotere plant. Ook geeft meer CO2 in de juiste omstandigheden, een groter en mooier eindproduct.

 

Als je dus al deze factoren meetelt vraag je af waarom jij dus nog geen CO2 meter in je kweekruimte heb. Kwekers welke naar CO2 meter hebben gekeken zijn vaak tot de conclusie gekomen dat een CO2 meter een te hoge investering voor hen was.

 

Met de SenseLife CO2 meter is daar nu verandering in gekomen. Met deze nieuwe meter is er eindelijk een betaalbaar alternatief voor de dure, professionele, CO2 meters. Naast het meten van CO2 kan dit apparaat nog meer, hij ook meet temperatuur en vochtigheid in de ruimte een geeft dit allemaal duidelijk weer op een groot digitaal display. Zelf als je de tijd wilt weten kan je dat aflezen op dit apparaat.

 

In onze ogen is de SenseLife CO2 meter een echte must-have voor elke serieuze kweker welke alle in & outs van zijn (of haar) kweekruimte wil weten.

 

Heeft er iemand ervaring met deze meter ?

 

 

Groetjes de freuds :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik kan al beginnen dat we hier in NL in een uitermate goed klimaat zitten wat co² betreft, we duiken nog niet tevaak onder de 800ppm co² door ons koud kikkerland klimaatje, niet te ver van zee.

 

Het nakijken van je co² level heeft voor de rest geen enkel zin als je ook niet actief gaat aanvullen, nu is het meten van co² nog geen dure aangelegenheid maar het aanvullen wel. Het kweken met extra co² is me wel degelijk heel erg goed bevallen en zeker in de zomermaanden een aanrader, jammer dat de co² installatie en controllers nog zoveel geld kosten.

 

Ik zou heel erg graag een kleine co² installatie voor kleine hokje willen. Liefst een systeem waar op makkelijke manier de co² tanks vervangen kunnen worden voor de zomer en een kleine co² kachel voor de winter :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ding heb ik wel eens ergens gezien, werd mij verteld dat je dan je timer in moest stellen zodat het ook echt werkte...

 

Doe mij maar een controller ipv een tijdklok... De evolution CO2 controller is nog enigzinds betaalbaar, toch ? Daar kun je zo een fles/kachel op aansluiten :rofl

 

@DLS: 'S zomers gebruik je alleen de CO2, 'S winters zet je de zibro gewoon aan, dan vult ie alleen je CO2 aan indien nodig.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...