Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thaze

is deze aarding nu correct aangesloten?

Recommended Posts

ik heb een nieuwe 250w hps set gekocht

maar ik denk dat ik hem helemaal verkeerd aangesloten heb :rofl

iedere keer ik hem in de stekker steek, valt electriciteit uit in het huis ..

welke draden zijn verkeerd aangsloten?

 

de stekker

med_gallery_15109_6026_496205.jpg

vsa

gallery_15109_6026_211357.jpg

 

en dan hier het contact van de aarding aan de lamp:

gallery_15109_6026_413628.jpg

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, zo te zien moet je je bruine draad die van de stekker af komt een plaatsje naar het midden opschuiven. Als je op de tekening kijkt die op je trafo staat zie je dat de fase(bij jou blauw, moet eigenlijk de bruine voor gebruiken) vanaf de stekker(op de middelste foto) compleet links zit. Die heb je goed,. Op de tekening te zien is deze doorverbonden met het kroonsteentje erlangs, waar jij nu de bruine op hebt zitten. Dus deze bruine een plak opschuiven en dan doet ie het waarschijnlijk. Gegroet, donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd zoals don der zegd eerst de bruine en de blauwe draad omdraaien en dan de bruine draad 1 contakt opschuiven.

Nu maak je kortsluiting omdat de eerste en de 2 aansluiting van je kroonsteentjes bij elkaar horen (doorlussen naar volgende vsa)

 

 

ps je moet je vsa zelf ook aarde,nu lus je je aarde alleen door naar je lamp.

De aarde hoort aande zijkant van je vsa onder het schroefje te komen en van daar uit door te gaan naar je lamp.

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

De draden die uit de timer komen (kroonsteen van links naar rechts)

 

Bruin op de 1e of 2e (linkerkant)

Blauw op de 3e of 4e (linkerkant)

 

De draden die naar de lamp gaan

 

Blauw op de 5e

Bruin op de 6e

 

De aarde zit ook fout !

 

Kroonsteentje los halen, en beide draden onder het schroefje klemmen van de vsa (links onder)

 

Dan zit alles goed aangesloten,......en hoef je alleen nog die timer weg te gooien, en een relais kastje te kopen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Thaze

 

L = Line, ofwel je fase.

N = Neutral (ook te herkennen aan de blauwe draad: blauw = koud).

 

Aansluiten zoals BBB zegt.

 

Relaiskastje kopen kan, zelf aansluiten kan ook. Los relais kopen en voor je VSA zetten. Timer als schakelaar gebruiken. Zie hiervoor ook de sticky van BBB in de electro hoek. Die is duidelijk voor iedere leek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BigButtBram volgende week of wat later sluit ik op me beide lampen een relais aan

ik moet ze nog gaan kopen en jou topic lezen, maar het idee zit er al :rofl nu nog werkelijk doen B)

 

Bedankt voor jullie reacties hoor, het heeft me goed geholpen

dit heb ik er namelijk van gemaakt, is alles oké? ook met de aarding?

als er iets fout is, zeg je het maar hé :P

 

De VSA ( die staat normaal op een stuk natuursteen hoor )

gallery_15109_5902_439418.jpg

 

De lampenkap

gallery_15109_5902_474291.jpg

 

MVG Thaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit een beetje klungelig in elkaar,.......maar de aarde is bijna goed aangesloten. :rofl

 

Beter is om bij de vsa beide snoeren even de draden opnieuw te strippen,

en de aardedraad draden langer te laten, zodat je ze niet met kroonsteentjes hoeft te verlengen.

 

Volgens mij kun je de aarde draad bij de lamp op de kroonsteen aansluiten, ipv. onder het bevestigingsschroefje te klemmen.

 

Ook zit de stroom aanvoer nog niet goed,.....zoals ik al had gezegd: Bruin op de 1e of 2e plek van de kroonsteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh domme fout van de stroom, had het weeral te snel willen kunnen, taldutch zei het nog zo mooi ... helaas :rofl

en de aarde, dat heb je goed .. dat kun je idd op het kroonsteen aansluiten, wat ik bij deze ook gedaan heb

mooi, jullie hebben me goed geholpen zeg, alleen ging het me nooit gelukt hebben

nu naar de volgende stap, VEILIGHEID, relais aanschaffen

mvg Thaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...