Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

Cohen Vindt Dat Drank Een Groter Probleem Is Dan Drugs

Recommended Posts

door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries

 

AMSTERDAM

 

Burgemeester Job Cohen van Amsterdam vindt dat drank een groter probleem is dan drugs. Ook stelt hij dat zijn stad altijd open zal blijven liggen met wegopbrekingen, "omdat de hoofdstad helemaal niet geschikt is voor verkeer".

 

"Het is een 17e-eeuwse stad die aangepast moet worden aan de wensen van de 21e eeuw. Dat kan eigenlijk niet, maar we willen dat wel met z'n allen. Daar horen die opbrekingen dus bij", stelt Cohen in een gesprek met De Telegraaf.

 

"Nu moeten alle tunnels weer worden gerenoveerd. Die eisen stellen wij niet. Dat doet het rijk. Er wordt trouwens echt heel veel bereikt in relatief korte tijd. En laten we eerlijk zijn, het went ook eigenlijk wel, al die werkzaamheden..."

 

Cohen stelt dat hij over het algemeen "prima samenwerkt" met het rijk. "Maar ik ben het niet altijd met ze eens. Zo vind ik dat wij in Amsterdam een prima drugsbeleid voeren en daar hoeft wat mij betreft niet te worden ingegrepen. Het paddoverbod wordt ons opgelegd en ik ga dat met frisse tegenzin ook wel handhaven, maar van mij had het niet gehoeven." "Daarbij vind ik dat de nadruk te veel ligt op de aanpak van drugs en te weinig op drank. Iedereen lijkt het normaal te vinden dat mensen zich helemaal klem zuipen en dat geeft pas echt ellende. Supermarkten staan volgestouwd met drank. Mensen kunnen veel te gemakkelijk aan alcohol komen, terwijl het heel veel overlast veroorzaakt. Nu moeten we niet direct aan drooglegging denken, maar bijvoorbeeld ouders kunnen een belangrijke rol spelen in de aanpak..."

 

Over de Noord/Zuidlijn maakt Cohen zich best wel zorgen. "Die metrolijn moet er komen, daar ben ik van overtuigd. Maar het is een risicovol project waarbij de hele wereld meekijkt. Maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. En dat is gebeurd."

 

Marokkanen

 

Cohen viel dit jaar op toen hij het beestje bij de naam noemde en stelde dat de Marokkaanse jeugd met de poten van hulpverleners af moet blijven. "Ik snap niet dat iedereen daar zo'n ophef over maakt. Ik heb al na de dood van Anja Joos (de vrouw die werd doodgeslagen door een groep jongeren, red.) gezegd dat het om veelal jongeren van Marokkaanse afkomst ging. Dus wat dat betreft is er helemaal niets nieuws. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het niet meer om een klein groepje gaat. Echte criminele jongeren zijn er niet eens zo veel, maar de overlastgevers die er omheen hangen, dat zijn er te veel. Laat mensen dan maar denken dat ik slap ben en alleen maar thee zit te drinken. Wij hebben een beleid en daar gaan we mee door. Marokkanen pikken het zelf ook niet meer dat de jeugd ontspoort."

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is blijkbaar een goede burgemeester op dat vlak want ook hij wou een pasjes systeem voor paddo's ipv een geheel verbod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cohen komt soms een beetje passief op mij over, maar opzich is het geen verkeerde burgemeester voor de hoofdstad.

Hij wordt wel heel erg onder druk gezet door ons kabinet en ik vindt dat hij zijn eigen mening toch duidelijk kenbaar maakt.

Helaas moet hij sommige beslissingen vanuit de overheid wel uitvoeren ook al is hij er niet mee eens, zie het paddoverbod.

 

Het probleem zit hem dan ook in ons kabinet, dat zijn de beleidsmakers, die verzinnen telkens al die onzinnige verboden.

 

Ik hoop alleen dat het de burgemeesters lukt om een beetje invloed uit te oefenen op ons kabinet en anders maar de verkiezingen in 2010. Ik heb goede hoop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...