Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Hennep Gouden Handel

Recommended Posts

Hennep gouden handel

door Theo Besteman

 

AMSTERDAM - De hennepteelt is in Nederland dankzij de miljardenopbrengst een enorme exporttak geworden die de politietop steeds grotere zorgen baart.

 

Nog geen 10 procent van de hennepoogst gaat naar Nederlandse coffeeshops, de rest wordt door bendes tegen hoge prijzen geëxporteerd. Dat levert de kwekers dit jaar 2,2 miljard euro op. De opbrengsten zijn bovendien afhankelijk van de prijzen op de afzetmarkt die de kwekende criminelen kiezen: in Groot-Brittannië zouden de hennepkwekers het dubbele kunnen vangen, zodat hun export naar 4,4 miljard euro kan stijgen.

 

Bloemen

 

Ter vergelijking: de legale bloemenexport levert jaarlijks 4,5 miljard euro op. Deze cijfers zijn door de Raad van Hoofdcommissarissen van politie bekendgemaakt onder verzekeraars. Die kampen zelf met grote schades doordat deze criminele bendes huizen en loodsen illegaal gebruiken en die bij onraad totaal verwoest achterlaten.

 

De illegale hennepkweek is veel groter dan gedacht en is miljardenhandel geworden, waarschuwen de hoofdcommissarissen van alle korpsen. De gedachte dat de Nederlandse softdrugs vooral uit Marokko en het Midden-Oosten afkomstig zijn, klopt totaal niet meer. Hoewel exacte cijfers ontbreken, wordt in Nederland jaarlijks tussen de 323 en 766 ton hennep geoogst, berekent Jac Nouwens van de raad voor de verzekeraars. Daarvan gaat 53 tot 76 ton hasj naar coffeeshops, de rest naar het buitenland. De zogeheten hobbykwekers nemen overigens ook nog altijd 7,5 tot 10,5 ton voor hun rekening.

 

De zolderkamers zijn door de kwekers feitelijk al jaren geleden ingeruild voor grote bedrijfshallen, maar ook daar krijgen opsporingsteams grip op. Voor de hennepkweek tussen gewone teelt op boerenland zoeken de bendes ook al naar alternatieven op schepen. Volgens de hoofdcommissarissen houden de enorme geldstromen grote bendes in stand, die compleet buiten de wet leven. Daarbij wordt een steeds groter probleem dat deze bendes hun buren, boeren en verhuurders van bedrijfspanden snoeihard intimideren.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waardeloze journalistiek, bij de Telegraaf weet men niet eens het onderscheid te maken tussen hasj, hennep en cannabis.. Dat soort berichtgeving zou niemand serieus moeten nemen.. (helaas leest wel half -onwetend- Nederland die krant.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zowel media als justitie scheert hobby-kwekers en 'criminele kwekers' over 1 kant

 

triest :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de televaag is sowieso een waardeloze krant.

 

maar, als de politietop van dit probleem af wil dienen ze te beginnen met legalisatie. volledig. geen hond die meer de moeite doet, alleen de kleine thuis hobbykweker. we wachten rustig een volgend kabinet af, nu loopt er een afspraak dat er in deze regering niets drastisch veranderd.

 

D'66 zal komende verkiezing bv al flink groeien. en ik kies alleen maar partij voor diegene die er zijn stinkende best voor doet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als spek morgen verboden zou worden , zou in elk afgelepen woonschip, zolderkamertje, badkamer,kantoorpand en bierkelder een varkensfokkerij zijn.

Spek zou per gram verkocht worden , en versneden met waxinekaarsvet en paraffine.

Mensen zouden ge-intimideerd worden , en hele wijken zouden buiten de wet leven.

 

Al Capone is rijk geworden bij gratie op verbod op alcohol.

 

LEGALE CANNABISTEELT NU !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik las de titel en dacht he dit gaat over de landbouwhennep, dus niet!het is voor een krant tochwel moeilijk onderscheid maken tussen de producten die van de Cannabisplant afkomen.Inderdaad, gewoon legaliseren, geen geouwehoer.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja echt jammer hoe de telegrof het verteld :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tomas ik ben het 100% met jouw eens !!!! gisteren wilde ik al reageren op dit stuk maar ik was er zo van aangeslagen dat ik niets 'kon' posten ( ja een hoop gescheld en gevloek !!! )

 

die gasten die onderzoek hebben gepleegt wat een idioten !!!!! naar schatting word er tussen de 323 en de 766 ton geoogst ( HOEWEL EXACTE CIJFERS ONTBREKEN!!! ) dit alleen al is een fucking verschil van ruim 400 TON !!!!

 

DAN KAN IK DAT ONDERZOEK OOK WLE DOEN !!

 

zelfde als je gaat na een bedrijf je soliciteerd daar en vraag : 'hoeveel verdien ik per uur' en de man/vrouw roept : 'zo tussen de 10 en 25 euro per uur'.

 

das tog ook een antwoord van niets !!!! en dan hebben die gasten onderzoek gepleegd ik ben in dit soort artikelen wel benieuwd wie onderzoek gedana heeft en waar die onderzoek gedaan heeft en op welke manier ( bronnen etc etc )

 

want een 400 TON verschil vind ik geen uitkomst voor een echt onderzoek !!!!!

 

 

daarna komen ze met verhalen van er blijft maar 10% in nederland ( wat misschien wel kloppen kan daar niet van ) maar dat percentage pakken ze dan wel mooi van het hoogste geschatte oogst namelijk die 766 TON hennep .... en niet van die van 323 ton !!!

 

verder roepen ze er blijft zo'n 53 tot 76 TON hennep in nederland .....

 

als ik dan de omgekeerde wereld speel van die F*CKERS !!!!!

 

en ik neem 323 TON oogst per jaar daarvan blijft 76 TON in nederland dan heb je al iig een percentage van +20 procent

 

DAT KOMT AL HEEL ANDERS OVER DAN WAT HUN MELDEN !!!

 

nee dit is idd geen verslag doen .... dit is een artikel geschreven door een of ander stagiare met een dikke op zijn lip !!!! en die maar wat typt ...

 

PROPAGANDA !!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...