Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stained

Bladprobleem, Vlekken En Dergelijke

Recommended Posts

Ik ben al enkele weekjes bezig met mijn 1ste kweek. Ik kweek vanuit zaad en de meeste zijn ondertussen al een 5tal weken geplant.

Nu is er toch wel een probleem waar niemand mij voorlopig mee heeft kunnen helpen ;)

 

Info:

 

Het gaat om een binnenkweek.

 

Soortje: 4 x Big Bang - 4 x Sour Jack

Week Groei : 5de week

Zaaiing of stekje: uit zaad

Medium: DCM Potgrond, met wat beendermeel en een klein beetje bloedmeel

pH : 6.0 (voedingswater)

EC van het medium : onbekend, wegens nog geen meter

Temperatuur : overdag +/- 25 °C - 'snachts +/- 20 °C

Luchtvochtigheid : 60 - 70

Voeding: Plagron Grow

bladvoeding: af en toe wat visemulsie

licht: Begonnen met kwiklamp 400 W - nu zit er een hps lamp van 400 W omdat ik eind deze week wil beginnen bloeien

 

Mijn probleem is nu dat er nogal blaadjes zijn met gele vlekjes. Soms beginnen de kartelingen te vergelen. Bij de eerste vlekjes diende ik wat bitterzout toe, omdat het mogelijk een magnesiumtekort was.

Hier en daar vergelen de onderste bladen, en verdorren. Bij 1 plant is dit zelf aan het gebeuren op een zijvertakking.

Bij 1 van de onderste foto's zul je ook een plant merken waar alle bladen onder bleke kleur zitten. Ik weet niet wat het is, maar het is er al van bij het begin. Die is wel de snelstgroeiende plant, dus ik veronderstel dat de plant er niet veel hinder van heeft. Ik noem het mijn vlekjesplant :smoke

Ook denk ik dat er varenrouwmuggen aanwezig zijn. Daarvoor heb al wat Pyrethro-Pur gesproeid, en die zijn dus al in aantal verminderd. Ook ben ik morgen A.R.T.S. granulaat verwachtende, om de eventuele larven die die muggen hebben gelegd te doden.

Ook hier en daar is er een uitgedroogd bladpuntje die mss zou kunnen wijzen op overvoeding. Of misschien heb ik ze gewoon teveel water gegeven. Ik geef de laatste 14 dagen niet elke dag meer water omdat ik ook zeker geen wortelrot wil hebben.

 

Nu, de foto's, die zeggen altijd meer dan woorden :P

 

gallery_19930_6806_66446.jpg

 

gallery_19930_6806_21707.jpg

 

gallery_19930_6806_34153.jpg

 

gallery_19930_6806_20255.jpg

 

(andere lamp hier)

 

gallery_19930_6806_17222.jpg

 

gallery_19930_6806_28318.jpg

 

gallery_19930_6806_6789.jpg

 

gallery_19930_6806_667.jpg

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :(

Edited by Stained

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...