Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mino

Zaad Ontkiemen

Recommended Posts

kan je zaadjes laten ontkiemen onder een gewone 60w lamp 24/24?

De bedoeling is om ze na enkele dagen over te planten onder een 600w

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :smoke

 

Hey Kerel...

 

Ik las net je bericht! Je ken de seeds gewoon ontkiemen onder die lamp...

Natuurlijk ken je ze ook gewoon in het donker laten ontkiemen! Zo gaat

dat in de natuur ook.. Zodra de zaadjes hun kopje boven steken, ken

je ze netjes onder je 600w hangen! Let wel op dat je hem op de hoogste stand zet...

Hoop je een beetje geholpen te hebben!

 

Greetings... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het miss best onder een 11w spaarlamp, werkt beter heb ik gelezen op dit forum

heb net een paar zaadjes laten ontkiemen in sannie's pitpots(24u zonder licht) die ik al meer als een jaar had liggen en daarvan zijn er maar 2 uitgekomen.

Miss lag het aan het soortje dat buitenwiet is uit afrika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat seeds niet ontkiemen, ken natuurlijk aan veel factoren liggen!

In de natuur ontkiemd een zaadje ook in het donker, dus om het licht

hoef jeje in dat stadium geen zorgen te maken! Je hebt 2 ontkiemde seeds zei je?

Heb je deze ook al in je hok onder 600w staan nu?

 

Greetings... :smoke

 

Trouwens ken het ook verschillen van seed tot seed wanneer ze precies allemaal ontkiemen!

Er is wel vaker een verschil, b.v dat seed nummer 1 na 24 ontkiemd is en seed nummer 2 pas naar 48 uur snapje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, heren,

 

Zaden ontkiemen is geen hokus pokus.

 

Hoe zaait de boer 'n graan, of hennep, zo je wil?

 

Bvk na volle maan. Ongeveer 5-10 mm diep, en vooral geen bouwlamp erop zetten :smoke

 

Neem een propagator en zet hem in de vesterbank. Als daar een radiator onder zit, zet je bakje dan op een verhoging.

(wat glazen, een pan, zie maar)

 

Zaai dan je zaden in zaai/stekgrond, Jiffy7, Pit-Pot, wat jij wil.

 

Leg er een krantje over tot ze opkomen. Dan onder veel licht, anders gaan ze rekken.

 

En ehhhhhhhhhhhhh, voorweken, tussen watjes en weet ik veel.................. heb ik nog nooit gedaan met wiet zaad.

Stratificeren is voor hard zadigen.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dan weer zo'n eigenwijze die toch de zaadjes in zo'n kokertje doet waar ooit foto-rolletjes in zaten.

water erin

na 'n dag of 2 allemaal ontkiemd

dan in turfpotjes met stek/zaaigrond in kweekkasje ( propagator) onder de tl's met 18 uur licht

 

hoezo ik ben eigenwijs :smoke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ik doe het altijd tussen de watjes en 2 bordjes om de warmte vast te houden!

Als ik toevallig Pit-Pots heb liggen, aarzel ik natuurlijk niet om deze te gebruiken :smoke

En gewoon ervoor zorgen dat de watjes of waar je ook in ontkiemd gewoon vochtig is,

en niet dreifnat...

 

Succes man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze in een plastic wegwerp bekertje gedaan, zaai/stekgrond en voldoende vocht erin.

Plastic folie met gaatjes erin, strakgetrokken met haarstiekjes van me zusje :smoke

Gaatjes in geprikt en op een manderijnenkistje, passen precies 10 bekertjes in.

Die 6 uur per dag op de verwarming, daarna onder 400 watt.

Binnen 3 dagen waren 7 kopjes boven, dag later de rest.

400 watt eerst 80 cm maar begonnen te strekken, staat nu op 40 cm en ze doen het goed ;)

 

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze gewoon wil ontkiemen heb je geen lamp nodig, neem gewoon 2 schoteltjes, en neem een paar vellen keukenrol-papier, maak die nat onder de kraan, leg wat natte vellen op een schoteltje, dan de zaadjes er bovenop leggen, weer wat natte velletjes papier, en het andere schoteltje er bovenop, na 2, maximum 3 dagen zijn ze allemaal mooi ontkiemd. :smoke

 

Dan gaat er uit elk zaadje een lange witte wortel gekomen zijn, maak dan gewoon een klein gaatje in de potgrond, laat het steeltje zakken, tot het kopje van het zaadje nog net bovenblijft, dan juist nog een beetje zachtjes aandrukken er rond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...