Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
limon76

Eb En Vloed...

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

ik heb een tijdje geleden een topic gelezen over eb en vloed....kon op het moment het topic niet weer vinden...maar het ging over iemand die op mapito kweekte en met een een eb en vloed systeem werkte.....deze persoon liet elke keer ong 5cm(of iets meer) voedingswater in de bak lopen dat bleef 3 dagen staan pompte dan de bak leeg en liet het weer vol lopen met 5cm nieuw voedingswater.....zo ging het de hele cyclus door...

 

Nu is mijn vraag is het beter om elke 2 a 3 dagen water te geven en meteen weer weg te pompen(wat de mapito niet op neemt) of een laagje water te laten staan id bakken.....als je water laat staan heb je dan geen extra kans op wortelrot????

 

Wat zijn de voor en nadelen van beide methodes???

 

Alvast bedankt,

 

Limon76.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is best veel tevinden op internet over eb en vloed

Je moet een waterdichte bak maken met een opstand zo dat je potten/bakken voor 1/3 onder waterkomen testaan

Het voedings water mag niet langer dan 10min er in blijven staan dus zorg voor een kraan ofz

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dat heb ik ook gelezen....maar er zijn ook mensen die het laten staan (wel een keine laag voedingswater)...en na 3 a 4 dagen verversen.....en wou graag weten wat de voor en nadelen hier van zijn.....de jongen die met deze methode draaide had volgens mij goede resultaten..maar kan zijn topic niet meer vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...