Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

verslag over de kweek van robbie en benster hun henep plant

 

het was op een dag dat robbie zoals gewoonlijk weer eens bij mij langs kwam

maar deze x met een leuk berichtje hij had zaadjes meegenomen.

Das leuk bericht maar we waren nergens op voorberijd dus wij nadenken waar we het best een plantje konden planten.

Dus besloten we het in een potje te planten en lekker binnen laten aangezien het herfst is.

Nou potje was al gouw gevonden alleen hadden we nog potgrond nodig hahahah gewoon zwarte potgrond langs de weg gevonden tijdens het uitlaten van de hond onder het genot van een joint natuurlijk.

Toen we thuis aankwamen ff snel de potgrond in het potje gedaan en meteen de zaadjes erin gedaan water gegeven en op de vensterbank gezet de verwarming op 23 graden gezet.

 

Dit allemaal voor de lol gedaan geen intentie erachter gewoon elke dag water gegeven net als een normale huis plant.

Ongeveer 9 a12 dagen later kijk ik naar het potje en zie ik opeens een steeltje van ongeveer anderhalf centiemeter hoog steeltje met 2 blaadtjes en daarnaast nog 1 alleen een beetje krom nog omdat ie net was uitgekomen hij gaat ook met het uur rechter staan erg leuk om te zien trouwens.

 

cimg0988nc7.jpg

 

Voor de mensen die dit meelezen ik doe dit gewoon voor de lol maar probeer er wel iets van op te steken dus info of tips zijn welkom.

Ik doe dit ook zonder lamp of extra voeding voor de mensen die dit al langer doen en die denken dat ze bruikbare info voor mij hebben over voeding of iets ander be my qeust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Benster!

 

Leuk dat je begonnen met kweken B) Zie dat er al leven is in de vensterbank. Kweek zelf nog niet zolang maar kan je wel een paar tips geven denk ik, als je er wat jointjes vanaf wilt halen.

 

-Zet zowiezo elk plantje in een eigen pot dan hebben ze meer ruimte om te groeien.

-Vul de poten met tot de rand met grond voor meer wortel ruimte.

-Haal ter vervangen van de zon die we niet hebben in deze tijd van het jaar in elk geval een paar spaarlampen bij de bouwmarkt, en je zult zien dat die paar euro het waard zijn.

-Wat voor soortje is het? Als het geen autoflower is heb je een lichtschema nodig om je plant te laten bloeien(toppen aanmaken)

- Verder een beetje zoeken en je komt voor een paar euro een heel eind.. Voor je jointje nu betaal je immers ook.

 

Succes verder, hoop dat je er wat aan hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad:

 

Beiden in een eigen potje doen, nu het nog kan.(als het nog kan?)

Klein kastje maken (kijk in de micro/fluo sectie -> Gebruik de zoekfunctie rechtsboven)

 

En stel je ook even voor, wel zo netjes (Waar? Kan je mooi oefenen met de zoekfunctie. Of gewoon je welkomstbericht nog even doorlezen.)

 

 

Als je genoeg leest hier op het forum,

gaat het helemaal goed komen!

 

 

Veel kweek plezier,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk :smoke

 

Ik weet dat het voor de lol is, maar zoals al gezegd hier, voor weinig geld kun je er ook iets van af halen...

 

Gewoon wat fantasie gebruiken...

 

Een spaarlampje in oude kast van op zolder en een fan die je normaal in de zomer gebruikt er bij en je geraakt al heel wat verder :P

 

Misschien kun je dan stekken maken voor de komende zomer en kun je het buiten proberen...

 

Laat je vooral niet gek maken hier op het forum, want dan kost het inderdaad nogal wat geld die hobby :)

 

Gewoon je ding doen en er van genieten :(

 

Succes en ben benieuwd hoe je plantjes het zullen doen...

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ben toch maar over gegaan op micro kweek in een uod klein kastje met 2 x tl nu nog hopen dat het goed gaat komen aangezien ik de plantjes eerst in de vensterbank hebben gestaan deze nacht voor het eerst eronder gegaan.

Hoop wel hier mee te berijken dat ik geholpen wordt door mensen van het forum door midel van tips of adviesen.

 

Hieronder heb ik een paar leuke pics van mijn kweekje gewoon voor de lol om te proberen. :P ;) :smoke

 

Voorkant

cimg1052ax2.jpg

 

Rechter zijkant

cimg1053ly4.jpg

 

op de fan heb ik ondertusen een 12 volt adaptor.

cimg1054kn7.jpg

 

Linker zijkant (de plank die je ziet kan aan de zeikant weg worden geschoven schommeleffect)

cimg1055mr5.jpg

 

 

Schommel effect zijkant kijk zit een gat alleen kan de plank niet ver genoeg schuiven vanwege de muur

cimg1056li7.jpg

 

Binnenkant moet alleen nog ff de deur beplakken met zilverfolie

cimg1057cy7.jpg

 

cimg1058kv3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan hier nog 2 van de blaatjes de lengte foto komt nog maar ze zijn nu zeker al 4a5 cm hoog en alleen nog maar de kien blaadjes te zien erg jamer nu is de vraag moet ik ze dieper in gaan graven of een sate priker ernaast wat advieseren jullie. ;) :smoke

 

cimg1061py6.jpg

 

cimg1062dm7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan nog best iets leuks worden zo! ;)

 

Al zou ik wel voor wat meer licht gaan,

 

kost toch geen ruk bij de Gamma :smoke

 

Zorg wel dat je lampen hebt met het goede lichtsectrum

 

 

Mazzel,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel zou jij erin doen dan of 2 extra lampen erin er zit nu koud wit en warm wit in allebij aan 18 uur per dag

 

 

ik heb namelijk nog wel 2 spaarlampen van 22 wat.

Edited by Benster22

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik anders gewoon nog 2x 22 wat spaarlampen toevoegen of gaat dat niet samen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relax...

Je stelt je vraag, en als er dan niet gelijk een reactie komt..

Dan wacht je gewoon even af.

 

Of je zoekt even en komt waarschijnlijk hier uit...

 

 

Met lezen en zoeken kom je een heel eind!

 

 

Groeten,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is vandaag donderdag 4 december.

 

Vandaag is het de 5e dag dat de planten onder tl staan in hun klijne kastje.

De tempratuur schomelt tussen de 25 en de 30 graden en ze hebben alleen nog maar de kiem blaadjes en 2 kartel blaadjes ( wiet bladen ) maar hebben het prima naar hun zin.

Ik heb op de pc fan inplaats van een 12v een 8v adapter aangesloten zodat ie wat minder rotaties maakt per seconde dit heb ik gedaan omdat het anders te snel afkoelde daarbinnen.

De 3e tl wordt eind deze week toe gevoegd ik weet alleen niet of ik nou koud of warm wit moet toevoegen, ik heb nu namelijk 1x warm en 1x koud wit dus dat is nog ff een kwestie van onderzoeken wat het beste is.

Heb ook weer 10 zaadjes gekregen van Roby een vriend van mij die ga ik na deze kweek gebruiken.

Heb zo onderhands ook nog een thermometer gehaald en werkt top en ben er erg blij mee.

Nog ff wat over de plantjes ze zijn nu 6 cm hoog kan dat kwaad ivb met dat ze in de vensterbank zijn ontkiemd gaat het dan nog wel goed komen en nee hierover heb ik nog niks gelezen op het forum mischien dat ik de eerste ben maar betwijfel het.

Hieronder een paar leuke picas.

 

hier de electriche thermo meter

cimg1066xw1.jpg

 

hier een paar pics van de 2 plantjes

cimg1068ye3.jpg

 

vrouwtje moest ffies helpen vandaar die hand heheheh

cimg1069kt3.jpg

 

cimg1070qp3.jpg

 

cimg1071mz2.jpg

 

ffies om te laten zien dat het hier om een 40 liter pot gaat

cimg1073tq4.jpg

 

cimg1077es9.jpg

 

hier nog de nieuwe zaden

cimg1081aa1.jpg

 

cimg1085ik8.jpg

 

dit was het weer voor deze week volgende week weer een update het enige wat ik nog kan zeggen is kom maar op met de adviesen. :smoke :P :( ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fun, veel succes met je nieuwe plantjes :smoke , ik zou je wel willen aanraden de wf gallerij te gebruiken voor je foto's ipv imagschack anders heb je binnen de korste keren topics zonder foto's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das een mooie he rob :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit ga zo door en je zal een lekker wietje krijgen :dribble:

 

succes

 

mvg weedsmoker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop het dat het een lekker wietje word en dat ik ook kan stekken enzo \ :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, microkastje met 40 l potten...

ben je zeker dat dat 40 liter is? lijkt me eerder 4 liter

 

moet je wel aanraden om een pc fan die dubbel zo sterk als je inlaat is te gebruiken als afzuiging, want 30 graden is acceptabel maar vanaf je 3e tl buis wordt het 34 graden en dat remt of stopt de groei...

 

met die dubbel zo sterke uitlaat heb je zoiezo onderdruk en kan je de warmte die je armatuur aanmaakt (starters, vsa...) vlugger kwijt, geen zorgen het blijft er warm genoeg

 

ga je een groter kastje bouwen of blijf je onder tl (en bloei ook spaarlampen) kweken? want blijft het micro-fluo kan het best naar desbetreffende subforum :verrygood

 

ik hou van wiet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor je coment en ja ik heb de Fan idd sinds gister weer op een hoger aantal watage gezet zodat ie weer meer rotaties per seconde maakt dus dat is geregeld en ja ga uitijndelijk wel denk ik over op een grotere kast.

Dit meer om het (fijt) dat micro BOEI niet optimaal gaat onder tl voor zover ik hier heb gelezen.

Maar toch leuk dat je ff gekeken heb en vooral adviesen blijven geven vind ik wel leuk en leerzaam thnx man tof :verrygood :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit begrijp ik erg goed dat je anoniem wil blijven sorry hiervoor mijn exusses en het zal niet meer gebeuren pffffffffffffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi beste medemens ik heb vandaag ontdekt dat de bladeren van mijn planten zijn gaan hangen nog niet dramatich maar ik dacht ik kan er beter te vroeg bij zijn dan te laat ik ben al een beetje aan het rond kijken op het forum maar kan er niks verder over vinden als iemand mij hiermee kan helpen graag advies.

 

B.V.D

 

Mvg benster

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEEK 3

 

Hoi beste mensen hier weer een kleine update over mijn micro kweek.

Ik heb niet zo heel erg veel te vertellen maar wel wat kleine dingentjes over de groei van mijn plantjes.

De wiet bladeren komen nu echt tevoorschijn heb toch ook maar ffies nog een een fan opgehangen in de kast zelf voor een licht briesje zodat de plantjes wat sterker worden.

Ook de plant in de licht bruine 4 literpot toch maar ffies iets dieper ingegraven omdat ie begon te hangen dus van daar dat ie nu wat kleiner lijkt.

Daarnaast ben ik nu echt bezig met de groote kast in elkaar aan het bouwen (wat een klus)

maar alles gaat volgens plan dus dat kan nog iets moois worden.

De temp blijft nu prima op 28,7 hangen onder 3 x tl dus dat gaat ook prima gelukig.

ik zal jullie niet langer in spaning houden hier zijn de picas.

 

 

plant dieper ingegraven.

 

cimg1178ti2.jpg

 

cimg1183br7.jpg

 

 

deze ga ik mischien later ingraven licht eraan of ie recht blijft.

cimg1187qm3.jpg

 

en dan heb ik er vandaag weer een paar gemaakt en nu dus 2 dagen later vergeleken met de fotos hierboven.

 

cimg1215vz5.jpg

 

cimg1217ls8.jpg

 

 

de ander,

cimg1220kq8.jpg

 

cimg1221wr8.jpg

 

nog een keer in hun bakkie

cimg1224ev7.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien gaat het erg lekker met mijn plantjes en dat onder 3x tl :lol: B) dit alles leuk en aardig maar we moesten deze week ook hard aan de slag met mijn nieuwe hok op zolder en dat was druk druk druk maar dat zien jullie bij de volgende update. (hier stiekem al 1)

 

dit wordt de hoek waar het moet komen te staan. :tu :lol:

cimg1212hl8.jpg

 

Ik hoop dat jullie ook tervreden zijn over het resultaat tot nu toe en ik wacht met smacht op comentaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi beste mensen ik heb een probleem ontdekt mijn blaaderen beginnen langzaam geel te worden aangezien ik niet bijvoed en mijn potgrond is eigenlijk altijd wel goed vochtig niet te natuurlijk mijn temp schomelt overdag van 24 graden naar 28 bijna perfect.

 

dus als mensen denken te weten aan de hand van de foto's graag reacties zodat ik in kan grijpen.

 

hier de picas van de plant en van de temp en luchtvogtichhijd

 

hier zie je het probleem al meteen.

cimg1334pg2.jpg

 

hier het andere blad van de plant.

cimg1335jo5.jpg

 

De hele plant.

cimg1336om7.jpg

 

de tempratuurder. eerste wat je ziet is niet belangrijk de 2e is de temp en derde de lucht vogtichijd.

cimg1340id9.jpg

 

en hier dan de plantjes in hun bakje.

cimg1338ck2.jpg

 

als iemand mij hiermee van dienst kan zijn B.V.D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben geen expert maar ik denk dat het misschien iets te maken heeft met je ph en je ec of zo?

ik meet deze ook niet en bij mij gaat t altijd goed, k geef gewoon kraanwater met cannavoeding maar miss is t kraanwater bij jullie wat anders van samenstelling, ook zou ik

de luchtvochtigheid wat hoger proberen te krijgen, dacht dat voor zaailingen en kiemen de lv tijdens de groei ergens rond de 75-80% moest zijn en tijdens bloe ligt dit lager dacht tussen 40 en 70% maar kan me vergissen.

greetz en succes! ben net als jij begonnen, daarna toch overgeschakelt op een grotere kast en een hps om af te bloeien, kom gerust eenz kijken in mijn project.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...