Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tnt207

White Light,ko Kush,church En Jack Berry

Recommended Posts

goeiedag allemaal!!!

voor ik van 0 begin bij men nieuwe soortjes wil ik even men laatste oogst laten zien + smoke report van "the church" feminised van the greenhouse company. deze klipper heeft na 4 weken voorgroei 10 weken nodig gehad om af te bloeien.

De volledige voorgroei + 4 eerste weken van de bloei heeft deze onder 125W aan TL buizen gehangen.

Natuurlijk was dat te weinig dus heb ik een 400 W HPS 2e hands kunnen kopen voor een prikje in het belgische limburg ( Ik ben zelf van Vlaams brabant ).

 

Church was aan mij verkocht onder de naam divined goddes. Ik vond er geen informatie over natuurlijk tot ik na de oogst contact opnam met de zaad verdeler ( organic earth maastricht ). Dit heeft mij enkele problemen gegeven want ik wist niet tot wat een famillie men plant behoorde.

Church heeft een zeer verwarrende groei : hij heeft een groei spurt zoals een sativa met lange smalle bladeren en veel plaats tussen de bladeren MAAR dan ook weer een dikke indica stengel met ZEER compacte toppen die heel kort op elkaar groeien. Deze verwarring heeft mijn voedingschema helemaal overhoop gesmeten omdat ik weet dat een sativa minder mest nodig heeft dan een indica. Daarom gaf ik hem ook minder mest maar naarmate de bloei vorderde zag ik eigenlijk in dat hij meer indica was dan sativa.

Hij vertoonde dan ook allerhande tekorten en dit heeft ook toe gedragen aan een naar mijn normen te kleine oogst.

 

Genoeg gezeverd hier zijn de fotos van "the church"

 

med_gallery_11817_6751_1412935.jpg

 

zoals je kunt zien zijn er veel bladeren geel door voedings tekort.

 

med_gallery_11817_6751_283369.jpg

 

hij is geoogst wanneer 40 procent van de kliertjes een amber kleur hadden gekregen en de rest een melk kleurtje.

 

med_gallery_11817_6751_1054204.jpg

 

en hier is 2 weken later het droog gewicht af te lezen wat als ik mij niet vergis 89 gram bedraagt.

 

med_gallery_11817_6751_563294.jpg

 

als alles droog is volgt er natuurlijk ook een smoke report!!!

 

med_gallery_11817_6751_560535.jpg

 

church heeft een indica kick die na 20 minuten afbouwt in een zachte high waardoor je zin krijgt naar meer.

hij proeft fruitig en fris en zou het goed doen als allround smoker voor elke dag. zeker als je slechte leuvense wiet ermee vergelijkt is hij zeer goed. bah wat een klooiers zijn het hier toch!! je moet echt een ----EDIT---- slechte smaak hebben om leuvense wiet die ze durven te verkopen nog goed te vinden, leuk detail mischiens : het komt van nederland maar is verzwaard met allerlei gort

terug naar church : Jammer genoeg ben ik na al die jaren het stonede gevoel beu. ik ben meer een fan van de euforische en energieke sativa high.

Voor mij scoort deze soort dus niet zo hoog jammer genoeg en faalt hij ergens een beetje in mijn ogen. Maar dat is mijn persoonlijke smaak!! Bij andere mensen die van een indica kick kunnen genieten zal deze dan weer zeer goed scoren.

 

ziezo mijn kort smoke report is geschreven en ik begin aan het verslag van mijn nieuwe soortjes die nu in mijn kast wonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen zijn netjes man..

Ik zou kijken hoe je nieuwe kweek gaat.

veel succes..

 

med_gallery_11817_6751_1054204.jpg

hahaha respect..

 

 

B) Zwarte Cobra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nu mijn nieuwe kweek verslag.

 

even de info over hoe ik kweek en in wat voor omstandigheden.

 

Kast : 100cm x 50cm x 180cm

1 inlaat met ventilator vanonder.

1 uitlaat met ventilator vanboven.

2 ventilators naast de lamp voor de warme lucht weg te blazen naar mijn uitlaat.

Lamp : 400W HPS

binnen kant van mijn kast is bekleed met alluminium follie om het licht te weerkaatsen.

temperatuur : 20 - 25 graden celcius overdag en 15 - 20 graden celcius snachts hangt er vooral vanaf hoe warm het in mijn kamer is ( als de zon heel de dag binnen schijnt etz )

 

voeding : canna grow,canna bloom en total voeding van de AVEVE + magensium kieseriet korrels strooi ik ook soms omdat ze soms tekorten van magnesium gaven bij mijn vorige groei.

 

potten zijn 8 liter gevuld met normale potgrond ( ja ik weet het dat is dom want na 2 weken als de planten geworteld zijn is er al voedings tekort )

 

hier gaan we dan !!!

 

ik ontkiem 2 KO kushes,4 jack berries,1 church,2 white lights, 1 K2 en 1 blue mistic.

ze gaan direct na ontkiemen op 12/12 zodat ik snel mannetjes er uit kan halen voor men kast te klein word.

en na 3 weken houd ik dit over :

links vanachter church,ko kush links vanvoor,jack berrie midden en 2 white lights rechts.

de rest had allemaal mannelijke bloemen jammer genoeg.

med_gallery_11817_6751_1621323.jpg

 

de white lights zijn echt hard aan het groeien. ik heb nog nooit planten zo hard weten groeien in 3 weken tijd.

 

med_gallery_11817_6751_412134.jpg

 

dit is nog eens 4 dagen later. de eerste toppen beginnen zich al te vormen. tot mijn grootste spijt ontdek ik dat de kleine jack berrie een hermafrodiet is.

wat zeer jammer is want het was net die dat ik wou kweken voor het goede effect omdat ik van een sativa euforische high hou. ik ga wel het stuifmeel gebruiken om een paar onderste topjes van mijn andere planten mee te bestuiven.

 

med_gallery_11817_6751_102322.jpg

week 5 na ontkieming en de toppen beginnen echt goed te vormen. vooral de white light is echt zeer stevig aan het gaan. ik ontdek jammer genoeg ook wel zware tekorten aan de bladeren van de white light. al de rest is zeer gezond maar groeit minder rap.

 

WEEK 6 : na 4 weken bloei

 

med_gallery_11817_6751_1507650.jpg

dit is mijn white light met zoals je kunt zien voedings tekort. the church blijft maar in de hoogte groeien en heeft nog maar zeer kleine bloemvorming. pas dus op met deze soort want die groeit echt hard door in de bloei fase. ko kush blijft laag en begint vol met kristallen te staan.

 

week 7 : na 5 weken bloei

 

med_gallery_11817_6751_600749.jpg

de white light met mijn zonnebril op

Share this post


Link to post
Share on other sites

we benaderen bijna week 8 maar ik plaats er nu al omdat ik bizarre verschijnselen tegen kom in mijn kast.

 

mijn white light is namelijk PAARS geworden. dit is iets wat ik verwacht van een berry plant maar toch niet van een wit soortje?? al bij al heb ik er geen problemen mee want ik vind het zeer mooi maar toch een raar verschijnsel. ( nee ik heb me niet vergist van zaadjes het is wel degelijk white light )

EN nog een stom verschijnsel is dat de 2 white lights alle beiden een zeer klein aantal banaantjes heeft zitten op zijn toppen en er zijn al enkele bloemen bestuifd. ik ga vanaf nu tewerk met de pincet om dit te voorkomen.

 

even een groeps foto. links white light, midden ko kush en rechts church die eindelijk een bloei spurt krijgt na al die weken groei

 

med_gallery_11817_6751_535522.jpg

 

de KO kush top :

 

med_gallery_11817_6751_1311043.jpg

 

en dan hier het bizarre paarse verschijnsel :

 

med_gallery_11817_6751_1147163.jpg

 

nog eens :

 

med_gallery_11817_6751_233349.jpg

 

en dan hier een groepsfoto : links church ,midden ko kush en rechts 2 white lights.

 

med_gallery_11817_6751_428861.jpg

 

kan iemand een verklaring geven voor het paars worden van een witte soort en het krijgen van banaantjes?

ze hebben geen licht stress maar wel ondervoeding van metalen, alleen weet ik niet welke??? HULP!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand die meer weet? er komen meer banaantjes op elke dag en ik heb ook een groot voedings probleem maar ik weet niet welk??

de roestplekken op de bladeren van de white light ( zie close up van paarse top ) worden steeds groter en ze staan er met duizenden tegelijk op tussen de nerven...

ook de kleine blaadjes krijgen nu hele kleine roestplekken????

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is dus het blad probleem waarmee ik te kampen heb :

 

med_gallery_11817_6751_917448.jpg

 

het word elke dag erger en erger dus ik zou het eigenlijk echt wel aprecieren als er nu eens iemand mij zou kunnen helpen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch ook even men white light willen doorlichten.

dat er tussen mijn verschillende soorten verschillen zijn dat is normaal want het zijn allemaal andere kruisingen ( indica-sativa )

maar mijn white lights bewijzen toch maar eens de onstabiliteit die er in de witte famillie zit denk ik.

even een paar fotos om het visuele verschil duidelijk te maken.

 

beide planten zijn op dezelfde dag ontkiemd en hebben beiden exact dezelfde kweektechnieken gekregen.

Ze zijn van dezelfde soort en toch is er een verschil van dag en nacht op te zien. het is net of ik een lowrider vergelijk met een blueberrie als je de fotos ziet. Ze hebben beiden banaantjes,de ene ziet paars en is lang met 1 grote cola,de andere is gedrongen en minder dik en ziet ook iets witter...Voor mij is dit een groot bewijs van instabiliteit. Ik ben geen profesional op vlak van PH en EC,ideale temperatuur,ideale vochtigheid en de perfecte wortelmedium. maar het lukt zo ook. en zulke verschillen heb ik nog NOOIT meegemaakt onder 1 soort.

 

de 2 white lights.

med_gallery_11817_6751_592088.jpg

 

close up van de kleine white light,jammer genoeg zonder banaantjes ( heb net met een pincet alles verwijderd ):

med_gallery_11817_6751_360472.jpg

 

close up van de grote white light die paars is geworden ook zonder banaantjes ( zie boven ).

med_gallery_11817_6751_90486.jpg

 

zeer rare bloei situatie,ik heb gemerkt dat die paarse white light ook al voor 50 procent bruine haren heeft en de trichomen beginnen melkwit te zien... na slechts 6 weken bloei???? lijkt me nog net iets te vroeg. ook al is hij al mooi gezwollen en een mooie kleur

 

de KO kush die ik wat bijgetrimd heb:

med_gallery_11817_6751_395994.jpg

 

en alle 4 op een rijtje: church,white light,white light en ko kush

med_gallery_11817_6751_1592779.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan nog steeds hulp gebruiken omtrend banaantjes,kleur veranderingen en bladproblemen!!!

pm is ook goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor je bladprobleem zou ik even in de growguide kijken, daar staat wat er allemaal mis kan zijn als je bladeren afsterven of verkleuren B) maar verder zien je plantjes er wel mooi uit hoor B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor je bladprobleem zou ik even in de growguide kijken, daar staat wat er allemaal mis kan zijn als je bladeren afsterven of verkleuren B) maar verder zien je plantjes er wel mooi uit hoor B)

 

het blad probleem vind ik niet zo erg... die banaantjes en paarse kleur schakeringen maken me eerder zorgen , ik wil geen zaad en die kleur is gwn niet te verklaren bijna , het is 25 graden in men hok, EC en PH normaal. volgens mij hebben ze bij de zaadbank een fout gemaakt , de berry lucht druipt er vanaf... deze paarse white light is volgens mij een verloren geraakte berry soort.

 

ik heb nog nergens een paarse witte soort op foto gezien ofzo. ik heb contact opgenomen met de zaadverdeler en die beweert dat zijn white light nooit banaantjes had en helemaal niet paars KAN kleuren... dan vind ik het toch maar raar dat het mij wel lukt om paarse bananen te kweken van zijn " verbeterde white widow ".

 

ook zei hij dat hij minimum 9 weken en liefst zelfs 10 weken moet staan maar op enkele dagen tijd is tot 60 procent van de haren bruin gekleurd... NA 6 WEKEN!!

 

ik bekijk het nog,als 80 procent bruin is gaat hij om . wat ze ook voorschrijven hij ziet er helemaal afgerijpt uit .

als hij geoogst en geproefd is trek ik mijn volledig besluit wel over dat vreemde soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update van de white light

 

een van de onderste takken die ik bestuifd had met stuifmeel van de jackberry hermafrodiet.

laten we hopen dat het een leuke kruising word ( white light X jack berry ) hmmm wat zou een toffe naam zijn... berry white? crystal berry? snow berry?

het zou nog leuker zijn moesten de geproduceerde zaadjes GEEN hermas worden maar gewoon clean een mannetje of een vrouwtje... ik haat hermas nog meer dan mannetjes. en met een mannetje kan ik met het stuifmeel nog een vrouwtje bevruchten. wie weet stabilizeert de soort dan :smoke

ja heel vergezocht maar leuk om in het volgend kweekverslag mee te experimenteren.

 

bestuifd:

med_gallery_11817_6751_1751581.jpg

 

en een onbestuifde top die er zeer lekker uit ziet en ook enorm lekker ruikt ( zoet,fruitig en fris, ik krijg er honger van )

als je goed kijkt dan zie je vanboven in het midden van de foto een banaantje steken.

med_gallery_11817_6751_290016.jpg

 

next update over enkele dagen, dan neem ik de church en de ko kush eens onder de loep

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 7 en nu zijn church en ko kush aan de beurt.

 

de ko kush blijft op dezelfde hoogte hangen met kleinere maar zeeeeer vettige toppen.

glanst echt ongeloofelijk hard. de church daarintegen is meer dan 2 keer zo groot en gaat waarschijnlijk 3 keer zoveel opleveren als ik de toppen zo zie groeien.

 

links church,rechts ko kush en in het midden op de achtergrond een verrassing.

med_gallery_11817_6751_1468292.jpg

 

even een close up van de 2 soortjes hun toppen. je moet geen genie zijn om de 2 soorten uit elkaar te houden.

 

ko kush top die toch al aan het afrijpen is en barst van de kristallen :

 

med_gallery_11817_6751_198127.jpg

 

church top die nog belange niet aan het afrijpen is maar toch lekker er uit ziet.

 

med_gallery_11817_6751_1748918.jpg

 

het verschil in geur is ook sterk. terwijl de kush een sterke aardse petrol geur afgeeft,ruikt de church fris en licht zoet.

 

en dan nu de verrassing :

 

ik heb tijdens het bakken van een spacecake besloten om een de white light die paars zag te oogsten. hij zag er rijp uit maar na het knippen zag ik dat hij toch nog een dagje of 3-4 mocht blijven staan. maarja te laat is te laat.

 

fotos van de oogst :

waw wat een mooie hoofdtop voor zo een klein plantje.

med_gallery_11817_6751_321286.jpg

 

nja alles appart afwegen want ik heb geen kom dat op die weegschaal past.

med_gallery_11817_6751_939409.jpg

 

hmmmmm ziet er wel heerlijk uit. ruikt enorm berry en fris!

nat was dat een kleine 200 gram dus ik hoop er 40 gram van over te houden.

 

fotos tijdens het droog proces volgen nog en uiteraard ook updates van ko kush en church.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi die toppen :smoke

 

als je herma meer vrouwelijke vruchten vertoonde

dan ballen, is er geen probleem met je bestuiving

je krijgt wel regulier zaad.

man en vrouw te samen ;)

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
je krijgt wel regulier zaad.

man en vrouw te samen :smoke

 

 

nja kheb toch liever een echt vrouwtje uit regulier zaad dan dat ik een herma uit een vrouwlijk zaadje kweek want dat is namelijk een dure grap.

jammer genoeg al enkele kweken voorgevallen dat ik vrouwtjes heb met ballen.

wat stimuleert de vrouwtjes eigenlijk om zo laat in de bloei nog ballen te krijgen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effe een update met fotos van de andere white light die toch wel een stevig aantal bananen en ballen heeft. gelukkig is er nog niet zoveel bevrucht :verrygood

med_gallery_11817_6751_1220063.jpg

 

iets dichter, zie je al de banaantjes.

med_gallery_11817_6751_1437960.jpg

 

de ko kush die aan het afrijpen is en er beginnen hier en daar nieuwe bloemen te vormen, dit word precies een puistenkop! ik laat hem zeker nog een week of 2 staan.

med_gallery_11817_6751_115377.jpg

 

en dit zijn dus nieuwe bloemen op de hoofdtop:

med_gallery_11817_6751_1216801.jpg

 

hihi een foto doorheen een 30X vergrootglas.

hmmm lekker.

med_gallery_11817_6751_363786.jpg

 

ohja en natuurlijk de drogende paarse toppen van de "white light".

ziet er ZEER LEKKER uit. ruikt ook overheerlijk fruitig.

dat is bijna onvoorstelbaar voor een plant die maar 6 weken gebloeid heeft.

med_gallery_11817_6751_1556374.jpg

 

iets dichterbij... crispy sugar coated berry flakes anybody?

 

med_gallery_11817_6751_387434.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tnt207,

 

dat is weer prima gedaan :dribble:

dat beloofd die ko kush :P

de mijne krijgt enkele weken groei :verrygood

succes met die bananen

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey tnt207,

 

dat beloofd die ko kush :dribble:

de mijne krijgt enkele weken groei :verrygood

 

 

haha nja ik zou hem toch een weekje of 3 voorgroei geven als je je kast wilt vullen met deze soort , hij is amper 0.5 meter hoog

wel zeer compacte,besneeuwde toppen en de geur!!! pfff heel scherpe aardse geur die ik al ben tegengekomen ben bij afgaanse hash,het pikt zelfs in de neus.

grappig detail : men kast word bewoond door een aantal fruitvliegjes. men ko kush is zo plakkerig dat de vliegjes blijven plakken!!! precies een vlees etende plant ;) . wel een beetje nasty om met de pincette die lijkjes er uit te vissen maarjah

 

 

ik ben overigens tevreden van sannies seeds,ontkiemd zeer goed,zeer goede service met ontkiem medium en bacteriën enzo. toffe gevariëerde keuze tussen verschillende soorten. alleen jammer toch van de herma jack berry... maar daarin ben ik vergeefsgezind :P.

trouwens ik had een vrouwtje jack berry aan een vriend van mij geschonken en die is nu aan het afbloeien. i get to taste it anyway.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep sannie is top

 

fruitvliegjes? varenrouwmug misschien

nematoden bestellen als het te erg wordt

anders hang je gewoon een vliegenvanger

ze houden van felle kleurtjes

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep sannie is top

 

fruitvliegjes? varenrouwmug misschien

nematoden bestellen als het te erg wordt

anders hang je gewoon een vliegenvanger

ze houden van felle kleurtjes

 

groene groeten

Blackbut

 

neenee het zijn echt fruitvliegjes. ze doen geen schade alleen irritant rond vliegen , ik heb ze al bekeken onder 30X vergrootglas en het zijn geen varenrouwmugjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vliegen er ook TEGEN :verrygood :dribble: :P

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

na het beter bekijken van men de grond waarin men planten staan zag ik na een tijdje heel kleine maden bewegen... :verrygood

ik heb dan toch een geval van varenrouwmug!!! ook al vind ik dat ze er anders uitzien dan de afbeeldingen van de varenrouwmug op het internet...

1 zijtak van men church heeft ook enkele zuigplekjes op de bladeren en na een strenge controle zag ik een tiental spint mijten op die bladeren zitten.

die zijtak is dan ook besproeid met biologisch bestrijdingsmidel :dribble:

aangezien ze al 2 maanden last hebben van die vliegjes zonder zichtbare schade ga ik nu de laatste 2 weken niet meer ingrijpen met microben. ik ga toch verhuizen en dan ben ik out of the garden voor 2-3 maanden.

 

trouwens van spint is er toch net iets meer schade denk ik hoor.

ok die larven van de varenrouwmug vreten wel aan de wortels maar men planten zien er toch goed uit anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

time for an update!!

 

men KO kush is geoogst. de trichomen hebben de gewenste kleuren ( melkwit 70 procent en amber 10-20 procent ) hij begon in de laatste dagen echt te hard te ruiken ( ik heb geen filter ). gelukkig heeft dit soortje niet teveel bladeren want het is echt een plakkerig karwijtje.

deze vliegenvanger bracht me een kleine 222 gram op ( nat )

 

ik kan er dus wel uit besluiten dat ik indicas zoals deze een vele langere voorgroei moet geven om er een mooi getal van af te halen.

hij heeft 7.5 weken bloei genoten en is amper 10 weken oud geworden aangezien ik geen voorgroei heb gegeven. met zen brede plakkerige bladeren,dikke stam,kleine bal vormige toppen,gedrongen vorm en korte bloei kan zo een indica me wel blij maken : quick and easy.

heeft niet rap last van onder of overvoeding.

had niet veel last van de varenrouwmug, niets last van schimmel of spint.

 

deze ga ik absoluut nog zetten!! thanx sannieeeeee

 

de fotows :

med_gallery_11817_6751_603214.jpg

med_gallery_11817_6751_624229.jpg

med_gallery_11817_6751_595632.jpg

med_gallery_11817_6751_265802.jpg

 

niet zo duidelijke foto van de trichs 30X ingezoomd

med_gallery_11817_6751_703414.jpg

 

ik hoop er een kleine 50 gram van over te houden.

 

 

de paarse white light is ondertussen droog en bedraagt 54 gram, ik ga hem nog wel even laten rusten om de smaak tot zijn recht te laten komen

 

nog rap even een foto van in men kast :

links church,rechts white light herma

med_gallery_11817_6751_856055.jpg

 

dat was het weer voor vandaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

update !

 

ik heb de de lamp vertikaal naast de planten gezet omdat de church anders in een te weide hoek zit met de lamp straling, hij was namelijk al een tijdje te groot en alleen de onderste bladeren kregen genoeg licht , nu krijgt geheel de plant meer licht.

te zien op deze foto :

med_gallery_11817_6751_465869.jpg

 

dat vertikaal hangen was dus nodig om dit veel te grote kreng te belichten :

med_gallery_11817_6751_1876247.jpg

 

dat kreng gaat volgens mij weer een toffe opbrengst leveren :

med_gallery_11817_6751_222758.jpg

 

med_gallery_11817_6751_598535.jpg

 

ik moet er wel bij zeggen dat dit weer maar eens de enigste soort in men kast is die last heeft van spint mijten.

chapeau van greenhouse om een soortje te ontwikkelen dat geen schimmel kan krijgen maar dat heeft dan wel weer tot gevolg dat spint er dol op is.

MAAR het is wel een zeer makkelijke plant die veel kan hebben en zeker voor direct op 12/12 zich nog goed vooruit geboerd heeft voor een "vooral indica " soortje. hij is potverdikkeme met pot erbij 1 meter 70.

vorige keer had ik hem toen een paar keer getopt en had hij 8 hoofdtoppen die allemaal onder zich een competitie hielden om zo dik mogelijk te worden.

leuk scrog plantje lijkt me...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...