Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Binnenkweek

 

Soortje: Jack Hammer (uit sannies shop)

Week Bloei / Groei : week 2-3

Zaaiing of stekje: Zaailing

Medium(aarde/mapito enz): Aarde (Canna professional)

pH van het medium : 5,8

EC van het medium : 0,8

Temperatuur : tussen 27 en 34

Luchtvochtigheid : tussen 15 en 25%

 

gallery_6216_6433_481868.jpg

 

gallery_6216_6433_633637.jpg

 

gallery_6216_6433_1299866.jpg

 

gallery_6216_6433_496866.jpg

 

gallery_6216_6433_978650.jpg

 

excuses voor de ongelovelijk slechte foto's, maar op mijn digitale camera is het scherm kapot en kan ik alleen maar door het gat kijken. Ik heb er 20 ofzo gemaakt en deze waren helaas de beste...

 

Lijkt me niet echt een calcium tekort (omdat er dus geen bruine randjes om zitten), maar misschien is dit echt het beginstadium ervan.

 

Wat ik tot nu toe denk:

- Te lage LV (maarja het zijn zaailingen in de 2e-3e week dus lijkt me niet, vooral omdat ze dit nog nooit hebben gehad)

- Te weinig water (laatste keer water geven was een dag of 3-4 terug), maar onderin de pot is het nog vochtig dus lijkt me ook sterk...

- De ventilator gericht op de bladeren zelf (kan niet hoger omdat de ventilator dan in de knoop komt met de lamp -> te weinig ruimte. Ik kan hem slechts erboven hangen maarja, dan heb ik dus geen fan onder de lampen...

- Te warm??? Temp schommelt maar 7 graden maximaal (meestal wat minder)

wat raar is trouwens, dat de ene meter 25,9 graden nu aangeeft en de andere 33,9 ofzo en ze liggen maar enkele tientallen cm naast elkaar, op dezelfde hoogte, zelfde positie en ik denk dat de temp echt niet zoveel kan verschillen over zon afstand zelfde hoogte...

 

 

Wat denken jullie? tot nu toe hebben maar 2 planten heb (wat ik heb gezien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er idd uit als een klein calcium tekort. Als dit niet uitbreid moet je je voor niks zorgen maken.

Zien er mooie plantjes uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm oke... ik ga ze morgen verpotten van 11 naar 23 liter. Ik geef nog geen groeivoeding (ik gebruik nieuwe aarde). Zou ik hier wel licht mee moeten beginnen>??? lijkt me tegenstrijdig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...