Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vrijbuiter

De Hydrokweek Van De Vrijbuiter

Recommended Posts

Een paar jaar geleden spotte ik dit kasje in frankrijk tijdens een korte vacantie

voor 100 euro werdt ik de eigenaar van wat ik dacht "dat kan ik mooi gebruiken voor

een lowryder kweekje ". 140 x 80 x 140cm is de kast, type keter model 2 deurs.

Ik heb door omstandigheden het kastje nooit gebruikt voor Lowryders.

de kast is van binnen eerst 2 x gespoten met een op waterbasis grondverf.

Ik heb dit kastje voorzien van alles wat een kweker maar nodig heeft om tot en

goed resutaat te komen. 2 stuks 250w HPS lampen van Phillips en een softbox

van 500cub. deze is geschakeld aan een temp. controller. een ventilator nabij de

lampen maken alles compleet. het voedingsvat van 90ltr staat onder de kast

de afvoer van warme/afgewerkte lucht is via een dakraam. de bak is voorzien van vijverfolie

met een afvoer wat in het voedingsvat uitkomt. Een 500ltr pompje voorzien 20 drippers van gardena

een minuten timer stuurt dit pompje aan. de dames staan in grodan startblokken, in de bak is eerst

3cm gewassen kleikorrels gedaan. de kleikorrels hebben eerst 24 uur in een voedings oplossing geweekt

Op de 3cm korrels zijn de startblokken gezet en de ruimte tussen de blokken is opgevuld met korrels tot

3 cm boven de startblokken. Voedings beurten zijn de eerste 25 dagen 1 x 5min en daarna een extra

beurt van 2 min. Voeding wordt gegeven nadat het licht een 1/2 uur aan is en daana na 8 uur nog een beurt van 2 min.

de waterbeurten verschillen natuurlijk per hok. Dit is afhankelijk van het aantal planten, drippers , opvoerhoogte enz.

met de voeding ben ik concequent. Een ec van 1.4. ook dit is afhankelijk van het kraanwater. hier is dat 0.45

Een PH van 5.6 de hele kweek door. Ik werk met de voeding van canna hydro, aangevuld met enzymen, pk13/14 enz.

Na bijna alle merken voeding te hebben gebruikt springt dit merk er bij mij uit als de beste voor mijn type kweek. Ik ben inmiddels bezig met de 7e kweek met dit systeem. In canna hydro zit een dripcleaner verwerkt, dit te info.

De laaste 3 kweken waren meer als 1gr per watt. het is afhankelijk van het soort dames natuurlijk.

Op dit moment staan er 20 WW dames in die nu 24 dagen bloei achter de rug hebben

 

 

 

 

Een stukje van het voedings gebeuren. drippers zijn van gardena type 2ltr pu.

simpel, snel, safe en redelijk goedkoop en makkelijk te onstoppen en te herstellen en indien

nodig uit te breiden. Ik heb eerst de bekende spyks gehad maar ik heb betere resultaten

met dit type . de diepte van de bak is slechts 13cm. geloof me het is diep genoeg.

 

Een kijkje op het elect, gebeuren.

 

Mijn voedings vat van 90ltr. In het vat is continue een pompje aan van 200ltr om het water

in beweging te houden. 1 x per week vervang ik bijna al het water.

 

Een kijkje bij de WW dames, deze pica is van dag 21. Uit stekken. ze lijken mischien wat

iel maar ik haal al het blad weg aan de onderkant van de planten inc het fluff. We gaan voor

kaarsen.

 

 

Voordelen van een hydrokweek:

Altijd makkelijk bij te sturen.

Geen last van meeldouw

geen last van enge beestjes.

je kan makkelijk een paar dagen weg.

planten hebben nooit natte voetjes.

erg zuinig met gebruik van voeding.

 

 

nadeel : De kleikorrels na iedere kweek naspoelen.

Als je de max wil halen is het meten is weten.

 

jammer dat er niet meer kwekers bezig zijn met het hydro+kleikorrel gebeuren

 

 

Nog even een pica van de opbrengst van de vorige kweek.

haze heaven van soma is dit. Dit was een erg moeilijke kweek met toch wel een aantal

problemen, de haze reageerde niet optimaal op het gebruikelijke systeem van voeding

die ik altijd gebruikt met de witte soorten, de toppen bleven wat iel. let wel ook onder 1 x

250watt gekweekt, en op kleikorrels.

 

 

Zo mede kwekers dit is de start van mijn eerste topic op dit forum

 

MVG van de Vrijbuiter

Edited by vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de linkjes naar de foto's tussen img zetten, dan zie je de afbeeldingen in je post.

 

En zorg dat je 'tn_' uit de link haalt, dan is de foto niet op klein formaat meer(had je al gedaan, behalve 3e foto dacht ik.)

 

 

Verder ziet het er netjes uit! :rolleyes:

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelijktijdig met het starten van mijn WF gebeuren heb ik ook maar gelijk 21 Lowryders gezaaid.

Een mens moet wat te doen hebben. de planten lieten zich zien na 3 dagen. Het temp in het

hokje is 26 om 19 gr . LV is standaard hier 65/70gr.

 

Ook de Lowryders mogen groeien en bloeien in het hydro gebeuren. Ik heb de LR nog nooit

op hydro gekweekt dus we gaan het nu maar eens zien. de zaadje zijn zonder voorkiemen,

weken enz gelijk in de pitpotjes gedaan en daarna een lekkere sproeibeurt met afgezuurd water

en een lichte voedingoplossing en stimm. gelijk zijn de potjes in de grodan startblokken gedaan

licht is 110w PPL verlichting . de zaadjes zijn van een eigen kweek in de serre van een 10 tal zuivere

standaard dames een een uitgeselekteerde man, niets geen F1 of wat dan ook. Na 3 weken

gaan de dames in potten van 2ltr met kleikorrels inc de startblokken.

Waarom LR op hydro ? Wel puur voor de hobby.

Tot zover deze update.

 

MVG van de Vrijbuiter

Edited by vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sta stom verbaast dat er niemand is die ook maar iets te vragen of

te vertellen heeft over mijn manier van kweken. Ik heb het idee dat ik

hier op dit forum niet thuis ben met mijn kennis en soort van kweken.

Of wel ??

Gegroet allemaal.

Edited by vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik ben zeker wel nieuwsgierig hoe je dat precies doet volledig op hydro korrels.

Wij zijn bezig met onze ontmaadging wat betreft het kweken, en wij kweken op cokos met daaronder hydro korrels.

 

Kan je op deze korrels zonder al te veel veranderingen (ten opzichte van aarde/cokos) kweken?

Of heb je speciale voeding etc. nodig ?

 

Success verder !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha jut&jul

gelukkig er is toch iemand die wel iets te vragen heeft.

 

Wel in principe zijn kleikorrels een kweekmedium op zich.net als cocos en mapito

of grond. Kleikorrels is een neutraal medium net als mapito.

Veel kwekers maken er wel gebruik van om hun grond of ander medium luchtiger te

maken of voor een betere waterafvoer. Je kunt er in combinatie met

startpluggen en een aangepaste voeding heel goed mee kweken als je

echt de moeite ervoor wil doen. Maar als je een echt ecowietje wil kweken

moet ik je teleur stellen. de planten zijn voor 100% afhankelijk van hetgeen jij

als kweker aan de planten aanbied. geef je te veel zie je het in een dag, en geef

je te weinig zie je dat ook. maar dat is juist het mooie van kleikorrels, je kan snel

bijsturen. Zonder een ec en Ph meter kan je het niet.

Na 7 kweken te hebben gezocht naar de juiste voeding is ontdekt dat de

canna aqua voedingslijn de beste is voor kleikorrels. Ik heb met deze voeding als eerste

de 1gr p watt gehaald. Alle andere voedingen wil ik niet te kort doen, maar ik heb de

beste resultaten met canna gehaald. Een ander voordeel is dat bv meeldouw en de varenrouw

mug op kleikorrels niets te zoeken hebben, ik heb ze in al mijn kweken op kleikorrels niet gezien.

toeval ?

Als je een minimaal systeem zoekt met een goede opbrengst kan dit systeem je

zeker van dienst zijn. Voor een groot hok zou ik het niet aanbevelen dit vanwege de grote

hoeveelheden korrels en het voorbewerken ervan. je moet de nieuwe korrels eerst spoelen om

het stof te verwijderen om verstopping van je drippers tegen te gaan. daarna de korrels

24 uur weken in een afgezuurd water met een ec van 1.3 en een ph van 5.6. daarna is je

bodem klaar voor gebruik. Ik gebruik als watergeef systeen het spul van gardena, werkt

uitstekend voor ons soort kweek. een simpel pompje van 500 a 800ltr pu is voldoende

aangestuurt met een minuten timer is voldoende om een perfect voedings systeem te hebben.

Ik werkt met het SOG systeen = sea of green systeem, dus per 15cm een plant

vele kleintjes maken ook een grote. gaat het met 1 plantje mis heb je er nog genoeg over

Als je met 5 planten wil kweken kan dat ook heel goed. Potten van een 5 ltr volstaan.

ik heb 20 plantjes van nu 35cm hoog onder 1 x 250 watt staan. Alles in een bak van

L=80. b=68. h=13cm. bak is voorzien van een afvoer die in het voedingsvat uitkomt.

je kan ook met het eb en vloed systeem kweken maar ik geef de voorkeur aan het micro drip systeem

het voordeel is dat je heel zuinig ben met voeding en de voeding exact op de juiste plek brengt waar het moet zijn

dus vlakbij de plant. Ik doe met gemak 3 kweken met de voeding.

Als je al met cocos of mapito kweekt is het maar een kleine aanpassing. Voeding en 100%

kleikorrels met grodan startblokken van 7 x 7 cm. En als het belangrijkste het voedings schema.

Als je exact dit schema aanhoud is het haast onmogelijk om een mis kweek te hebben.

 

info genoeg ??

 

grz van de Vrijbuiter

Edited by vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vrijbuiter,

 

De mens is een gewoonte - en kuddedier : "ik doe het altijd op deze manier, nog nooit anders gedaan" en "omdat iedereen die ik ken op mapito/ aarde/ steenwol kweekt.Blablabla.

Wel: ik kweek op water (deep water culture). 1 grote bak van 2.44x1.22 mtr. Daarin 10 cm voedingswater (25 graden dmv verwarmingsmatten) met voeding van Bio Nova (NFT AQUA). Deksel op de bak met 45 gaten 10x10 met daarin netpotten gevuld met kleikorrels. onder het deksel zit een, jawel, gardena ringleidingsysteem met nevelsproeiers. Die staan continu aan zolang de wortels nog niet in het water hangen. eenmaal in het water en voldoende van omvang, dan gaan de sproeiers uit en de zuurstofpompen aan. Lekker bubbelen :smoke . Id de potten staan Sannies Jack (20 stuks) met daarboven 2400 watt aan licht, dus grofweg 1000 watt/m2! Enige probleem is de luchtvochtigheid. die is erg laag. maar een zaadplant kan heel veel hebben en er is altijd voldoende water aanwezig :D . Heb wel een micronevelsysteem aangeschaft (proffesioneel tuinbouw) om rv (en evt temp in zomer) te sturen. Er staat ook een airco klaar en een Co2 systeem voor de volgende ronde. dit is zo'n beetje mijn opzet.

 

zoals jij ook aangeeft, is het bijsturen van ec snel en eenvoudig. Met de voeding gaat het er niet zuinig aan toe. geadviseerd wordt 500ml per 100 liter. ik zit op 800!! en ze knallen. bij 500 ontstond voedselgebrek. mijn vat verschoon ik niet. naar mijn mening is dat om de voedingsproducent te spekken. gewoon voldoende enzymen en het komt goed. wel rekening houden met de verdampingsfactor waardoor ec oploopt. zolang er geen ziekte is en voldoende beweging (zuurstof) in het water gaat alles ok.

 

het enige probleem dat ik heb is een continu oplopende ph (nu gem 6.6). op dit vat (250 ltr) heb ik al 800 ml ph- gebruikt in 2,5 weken. of het kwaad kan voor de planten? zou het echt niet weten. Ik merk het vanzelf wel. Ben wel van plan om de volgende ronde de ph aan te sturen door toevoeging van CO2 aan het water, zoals dit ook gebeurd in grote aquaria. de co2 die vrijkomt uit het water neemt de plant via de bladeren weer op.

 

gelet op de weinige reakties op jou topic ziet het er naar uit dat wij de enigen zijn die een "politieke aardverschuiving" op gang willen brengen. lekker schoppen tegen het systeem :rolleyes: ;) !!

 

Nou, succes en ik blijf jou topic volgen. En nou maar hopen dat het er steeds meer worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, hier hou ik van;

 

Zelf denken, en met lokale middelen oplossen, TOP!!!!!!!!!!!!!! Mijn complimenten. :rolleyes:

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ deasone. Ik ben het volkomen met je eens. Ook ik heb zitten denken aan jou systeem

maar uiteindelijk ben ik gestart met kleikorrels , simpelweg was de reden dat een oom van mij

in het westland rozen kweekt op kleikorrels en van hem heb ik veel geleerd.

gewoon starten met iets en leren van je fouten. Ik heb meer als 20 jaar op grond gekweekt

met veel sucses maar een mens wil meer en beter. Zoals mensen ook bezig zijn met LED en

zo. Ook deze mensen kijken vooruit en daar is waar het voor de toekomst omgaat.

Ook hier loopt op onverklaarbare redenen op de dag de PH op. Maar dat is simpelweg snel bij te sturen.

Ik ververs mijn water om de 7 dagen. de reden is dat ik overzicht wil houden over mijn voeding

zeker als ik in het stadium ben van het bijvoegen van PK13/14 en enzymen enz.

Ik lees mijn dames van dag tot dag en besluit dan wat te doen. Ik ben degene die ziet wat er

gaande is met mijn planten. Een foto zegt mij niets. Ik ben na 20 jaar bezig te zijn met kweken

in een fase aanbeland dat ik goed weet wat te doen.

 

@HJM. Ja simpelweg niet naar de GS en je van alles laten toestoppen. je grijze massa gebruiken en

doen wat jij denk dat je kan gebruiken.En vooral, luister naar deze kwekers die aantonen dat ze

een mooie opbrengst continue halen en die niet steeds bezig zijn met testen en veranderen.

bezuinig niet op het inrichten van je hok. Kweken met spaarlampen of TL ? prima maar verlangt

dan geen opbrengst van betekenis. Licht is gewicht wordt verteld, maar het is niet alleen licht,

ook alles wat er omheen zit. Het een kan niet zonder het ander goed werken. het is een symbiose

van Licht, voeding en omgeving niets meer of minder. je alleen richten op licht en de rest vergeten

werkt niet, ook voeding, temperatuur enz zijn extreem belangrijk om te komen tot een goede oogst.

 

MVG Vrijbuiter { ik ben niet zomaar een lid ]

Edited by vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vrijbuiter,

 

ik wil alles weten van de HYDRO cultuur, mijn interesse heb je al :rolleyes:

maak jij hier maar eens een mooi verhaal van a tot z met veel picca's

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

hay Blackbut en andere ge-intereseerden

Leuk er interesse is in de hydrokweek. Wel ik zal het jou en anderen die

interesse hebben in het kweken van planten op kleikorrels proberen het duidelijk te maken.

Ik ga uit van het kweken voor eigen gebruik, en wel op een oppervlakte van 70 x 70 cm

En met de S.O.G methode, dit is het systeem wat ik ken en al jaren gebruikt.

S.O.G = sea of green methode

Op een oppervlakte van 70 x 70 werk ik met 20 planten.. dit lijkt veel maar ik ga

altijd voor toppen [ kaarsen ] Ik heb altijd eigen stekken. je hok zal wel geschikt moeten zijn

voor het kweken op de manier zoals ik het doet. Mijn hokje [kast] is 140 x 80 x 140cm

dit lijkt laag maar op de manier zoals ik het doet is het net hoog genoeg.

Een keterkast van het model wat je gebruikt om 2 kliko bakken in te zetten is mijn basis

Ik heb dit buitenkastje een beetje moeten aanpassen voor de kweek. Ik heb diverse naden van

de bovenkant moeten bewerken met bouwschuim en een paar nokjes bij de deur moeten

weghalen. het kastje is vanbinnen 2x gespoten met grondverf. Ik heb in de kast een bak gemaakt

van 15 cm hoog en bekleed met vijverfolie. in de bodem is een afvoer van het model wat je gebruikt

in bv een wasbak. het kastje staat op een plateau en onder het plateau staat een cementkuip

van 65 ltr en de afvoer komt daarin uit. Ik maak gebruik van een 250w HPS lamp. Een 50cub torin

inc softbox met een 100mm filter voorzien in de afzuiging. Een passieve inlaat met een rooster wat

je kan regelen. De afzuiging is geregeld met een fan controll. Een badkamer ventilator staat onder

de lamp voor de verspreiding van de warme lucht. verder een temp en LV meter.

Voor de voorziening van de voeding heb ik gebruik gemaakt van het microdrip systeem van gardena.

In de bak staat een vijverpompje van 800 ltr pu. Dit pompje staat geregeld op een minuten timer

{ vraag maar in je GS } die zullen er zeker een hebben.

Diverse piccas in het begin van mijn topic maken veel duidelijk. Het totale hokje heeft mij 450euro gekost.

De kosten heb je er in 1 x uit als je het doet volgens de regels.

Tot zover de inrichting van mijn hydro hokje. volgende update is het spoelen en bewerken van de kleikorrels.

 

 

nb. wil je zelf een hokje bouwen ? maak dat gebruik van een wasmachine lekbak van 70 x 70 cm

werkt perfect!!!

 

MVG Vrijbuiter

Edited by vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28 van de bloei WW op kleikorrels.

 

 

 

Eigenlijk is er niets te vertellen, of het zou moeten zijn dat ze nu per dag dikker worden.

We blijven gewoondoorgaan met de voeding op ec van 1.4 en de Ph op 5.6.

Wel is de voeding nu aangevuld met Pk 13/14 en wel een halve dosis.

 

 

 

Een overzicht aan de onderkant van de dames. Hier is te zien hoe het voedings systeem in

de bak komt.

 

 

 

De verdeling van de drippers .

 

 

 

De gebruikte timer voor het voedings systeempje.

 

 

 

Het gebruikte voedings vat. Ik heb deze gekocht bij de gamma in belgie. Inhoud is 90ltr

 

 

 

 

 

Dit is de manier zoals ik de Kleikorrels vrij maakt van stof

 

lekker spoelen met de tuinslang in een grote zeef, dat spoelen doe ik 2 x.

daarna 24 uur weken in water van Ph 5.6 en dan afgieten.

Daarna gaan de korrels in afgezuurd water met een Ph van 5.6 aangevuld met een lichte voeding en

wortel stimulator gedaan en daar weken ze voor 24uur. Daarna afgieten door de zeef en ze zijn

klaar voor gebruik. het is even werk maar daarna heb je wel wat. het spoelen van de korrels is

erg belangrijk, doe je dit niet heb je kans op verstopping van de drippers, ik heb wel een zeefje

in het voedings systeem maar toch maar goed spoelen.

 

Mijn voedings schema.Alle voeding is van canna aqua.

Pk 13/14 , enzijmen, wortelstimulatie en Ph+ en Ph- zijn van hesie

 

week 1: ec 1.25-Ph 5.6. In de voeding wortelstimulatie en groeivoeding.

Week 2-3: ec 1.4-Ph 5.6

Week 4 : ec 1.4-Ph 5.6 bloeivoeding = combinatie van groei en bloeivoeding

Week 5 : ec 1.4-Ph 5.6 bloeivoeding en 1/4 deel Pk 13/14

Week 6 : ec 1.4-Ph 5.6 bloeivoeding en 1/2 deel Pk 13/14 starten met enzijmen 1/2 deel

Week 7 : ec 1.4-Ph 5.6 bloeivoeding en vol Pk 13/14 en vol enzijmen

Week 8 : ec 1.4-Ph 5.6 als boven.

Week 9 : Water ec neutraal en PH 5.6 laatste keer

 

let op de Ec is gebaseert op mijn kraanwater en dat is 0.4. Meet dus je eigen kraanwater

en doe +1. Voorbeeld: je kraanwater is 0.55 doe +1 is 1.55.

 

Dit is mijn voedingschema wat is gebruik voor de WW, pp, nlx.

een ander heeft mischien een totaal ander schema maar ik hou het bij mijn schema.

 

Water geefbeurt is eerste 4 weken 1 x 5 minuten een 1/2uur nadat het licht aan is

de tijd is afhankelijk van je waterdruk,opvoerhoogte en het aantal drippers

je zal dit zelf eerst even moeten testen en opmeten.

2e waterbeurt komt er bij na 4 weken en die is na 8 uur licht 2 minuten.

 

Dit is mijn watergeef systeem. Ik werk hier al 7 kweken mee met een redelijk tot

goed resulaat. 1.1 tot 1.2 gr per watt is regematig haalbaar. Al na gelang het soort dames.

 

temperatuur is 25gr dag en 19 gr nacht en de LV is de hele kweek 65%

Ondanks de wat hoge LV heb ik nog nooit toprot gehad.

Lucht aanzuig is vanuit de zolder en de luchtafvoer is via een dakraam

zolder is verwarmd op 20gr continue door cv.

watervat is verwarmd met een aquarium verwarming 100w en staat op 21gr.

voeding is continue in beweging door een vijverpompje van 200ltr pu.

1 x per dag voedings controle.

1 e per week tap ik de voeding af en maak nieuwe voeding. dit om eventueel

geen dood water te krijgen en een goed en duidelijk overzicht te houden over

de voeding.

 

Als laatste is er het inwateren van de startblokken. Ik gebruik grodan blokken van

7 x 7 cm. Ik week de blokken 24 uur in wortelstimulatie en groeivoeding [ec 1.25]

Ik zet de stekken er de andere dag in en zet ze nog een paar dagen onder T5 lampen.

Ik doe 3 cm kleikorrels in de bak en plaatst de blokken erin en vul de bak aan

ben de voorbereide kleikorrels , ik doe de korrels tot 3cm boven de blokken.

Ik maak het voedings gebeuren klaar en doe een HPI lamp erin en ga op 18uur

groeien voor 3 dagen, daarna gaat de HPS erin en we gaan over op 12/12.

voeding volgens schema.

 

 

 

Dit is het zo een beetje zoals ik kweek met mijn hyro kweek. Ik hoop

dat ik met deze gegevens iemand een plezier ermee kan doen.

IK weet dat er bijna geen kwekers zijn die op korrels kweken maar toch

wil ik het vertellen hoe ik kweek. En geloof me de resutaten zijn zeker

niet slecht te noemen

je hoort mij niet zeggen dat dit HET systeem is maar het geeft diverse voordelen

Beestjes en de meeste ziektes en plagen heb je niet met kleikorrels.

geen gerommel om je grond op te waarderen, en dure voedingen gebruiken.

nadeel : de korrels weer spoelen en in conditie krijgen voor een volgende kweek

Je moet wel erg secuur wezen met de voeding. Ik gebruik een injectie spuit van

5cc om dagelijks de voeding aan te passen.

het systeem is erg zuinig met voeding. een set a=b voeding gaat wel 2 ronden

mee.

 

Over 3 weken is er een update van de opbrengst van deze ronde met WW

 

Mvg van de Vrijbuiter

Edited by vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Bij gebrek aan belangstelling stop ik maar met mijn topic

Ik had het anders verwacht. Helaas. Ik ga weer lekker terug naar hennepdesk.

gegroet allemaal.

vrijbuiter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijbuiter gelijk heb je!

 

Veel mensen die leren en lezen wel maar die zeggen niks.

Zo ook ik, ik kijk in vele topics maar post lang niet altijd wat.

 

Dan nog weet ik hoe rot het voelt als je geen / weinig fatsoenlijke respons op je topic krijgt.

 

Succes! Maar zo te lezen gaat dat allemaal wel lukken.. :rolleyes:

 

Beste groet,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, 't is hier niet zo'n hydro cultuur...

Ik vind het wel erg interessant, maar kan er (nog) niet mee bezig zijn...

 

En trouwens... Die 'hond' die jij als ava hebt...

 

Die is dood :rolleyes:

 

Paar dagen geleden overleden.. Gelukkig maar :wacko:

 

Jeugdjournaal

 

 

Ik wens je nog veel succes met je kweek, waar dan ook :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo

 

Bij gebrek aan belangstelling stop ik maar met mijn topic

Ik had het anders verwacht. Helaas. Ik ga weer lekker terug naar hennepdesk.

gegroet allemaal.

vrijbuiter

 

Jammer zeg, met een gemiddelde van zo'n 80 bezoekers per dag op JOU topic zou je niet moeten klagen.

 

Ik volge je opzet vol belangstelling met ook nog mooie foto's. Het is bekend dat er meer mensen lezen dan een reactie plaatsen.

Zelf ben ik daar juist wel blij mee, heb je niet zoveel onzin in je topic staan.

 

Zelf heb ik wel eens geprobeerd kleikorrels onderin me potten te doen, maar zonder zichtbaar resultaat. Dit maar even terzijde :rolleyes:

 

Als jij nou je verslag afmaakt, en je zou deze keer tegen Gr/watt aankomen, zullen misschien sommige jou systeem overnemen. Zou je trots op moeten zijn.

 

Dus laat HD nog maar lekker links liggen :wacko:

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo

 

Bij gebrek aan belangstelling stop ik maar met mijn topic

Ik had het anders verwacht. Helaas. Ik ga weer lekker terug naar hennepdesk.

gegroet allemaal.

vrijbuiter

 

 

ik ben even op t hd geweest en daar zijn ze vergeten wie ik ben en moest me weer opnieuw aanmelden.

nou het beleid daaro is niet dat van het vrije.

 

succes daar dan..

 

 

ps k vind t wel leuk omje verslagje te volgen maar ik heb niet altijd iets zinnigs te melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hay

Ik zal op verzoek van diverse kwekers toch het resultaat vermelden van deze kweekronde.

Over het HD gebeuren heb ik een mening maar die laat ik achterwege. Ik weet goed dat ik

bijna de enige ben die kweekt op deze manier, om deze topic wat leuker te maken ben ik ook

een kweek gestart met 21 Lowryders onder 110W T5, ook op hydro en wel in 2ltr potten en

handmatig watergeven, dus de de microkwekers komen ook aan hun trekken. Gezien de hoeveelheid

kleine kwekers met LR moet dit interesant zijn, maar ik heb er geen reacties op gekregen ander had ik

deze topic over LR zeker uitgebreid. deze kwekers van LR moesten eens weten wat het resultaat kan

zijn. Met alleen lezen heb ik geen moeite, ik doe dat ook . maar een kleine reactie is bij iedereen wel

op zijn plaats. iedereen steek zijn nek uit om iets te vertellen over zijn kweek te en zeker de

startende kweker kan een reactie zeker goed gebruiken, hoewel ik geen startende kweker ben. wel probeer

ik vernieuwend te zijn, en vertellen dat er meer is en soms ook beter. Ik weet zeker dat als ik mijn

testen en uitkomsten van mijn LED gebeuren zou vermelden zou ik wel veel reacties hebben gekregen.

het LED gebeuren spreekt iedereen aan, maar een hydro kweek waar ik met gemak 1gr per Watt mee

haal niet, en dat is vreemd. Ik heb in een paar dagen diverse startende kwekers gehoord over dit probleem

dat er niet of bijna geen reacties komen over hun startend project en dat werkt niet echt motiverend voor

deze startende leden van WF, ze krijgen het idee dat ze er niet bijhoren. Iemand zal voor deze starters

aan de boom moeten schudden, als ik dat als nieuw lid van dit forum moet zijn, het zij zo.

 

Dit is mijn mening.

 

MVG. De Vrijbuiter { en dat ben ik niet voor niets }

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad heel vervelend van die reacties...

Ik vind het zelf ook altijd heel leuk als er gereageerd word.

Helaas heb ik nog geen eigen topic hier... (alleen om me voor te stellen :wacko:)

Maar zodra het zover is zou ik graag reacties willen.

Inderdaad goed voor de motivatie :rolleyes:

 

Maareh, succes in ieder geval!!

 

Groet,

 

Stef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je er mee stopt!!

Ik vind namelijk helemaal niet dat er weinig reacties komen!!

 

je bent 6 november begonnen met deze poost en je hebt al meer als 550 kijkers gehad en 18 replys

 

ps je bent hier nog maar net begonnen met poosten want je hebt hier zelf ook nog maar 17 poosts,mensen moeten je naam nog leren kennen en als je mooie verzorgde poosts hebt dan gaat dit vanzelf.

 

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hay TNT

Ik heb vroeger in de oudheid jouw topics bewonderd, wat is er mooier als er

mensen zijn die even reageren op wat je aan het doen bent en je niet in de

kouwe kleren laten staan, totdat je aan de boom gaat schudden. het gaat er niet om

hoeveel er reageren, het gaat om een reactie, in de trant van leuk dat je erbij bent enz.

Als je na het lanceren van je topic dat soort van reacties mis krijg je het idee dat je

in de ruimte staat te lullen. Dat geld niet allleen voor reacties van je topic maar zeker

bij de kennismakings topic, een hartelijke ontvangst is het nu niet bepaald. Zeker van de

mods en de admin. Ik ben dit anders gewoon.

maar goed TNT , diverse kwekers hebben gevraagt om toch door te gaan en zo zal het

geschieden, al is het maar voor 1 kweker die het wel ziet zitten.

 

nb: 18 poosts is nog niet veel, wacht maar af.

 

MVG. van de Vrijbuiter { en dat ben ik niet voor niets }

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je het weer doorzet,ik blijf het zekers volgen.

 

Ook je tl hydrokweek van lr is zekers interesant!!

 

 

 

 

Dan nu maar wachten op je volgende update :rolleyes:

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aight, je blijft wel blijven man

De reacties komen vanzelf (hoop ik)

Ik heb precies hetzelfde probleem

 

Hier is het raar : 2 x whitewidow heb ik ? mensen denken zo weinig ?

dan staat er : 150 x pp ofzo is het allemaal reacties leuk en aardig

en dan kom brutuus 38m² en dan is het ineens weer afkraken

wat willen jullie nou ?

je moet iedereen helpen hier, daar is het forum toch voor

of bigbuttbram heten iedereen kom meteen slijmen reacties dit dat.

ze topics zien er inderdaad zeer goed uit maar toch..

 

Ik volg je Vrijbuiter, succes verder!

 

 

:rolleyes: 187

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, het geschud aan de boom heeft sucses gehad. Ik zit dus niet voor niets uren

achter mijn beeld scherm alles uit te typen en te verduidelijken. bedankt allemaal.

 

@one8seven. je hebt gelijk. Ik was een grote kweker, nu is het een serrekweek van

5 dames en mijn binnen kast met 20 WW dames. Ik zal de laatste zijn die een micro kweker

zal afvallen. Zijn de meeste van ons anders begonnen ? Wel vind ik het van belang dat de

startende kweker gemotiveerd moet worden en dat kan alleen door ook deze kwekers van advies

te zijn en ze niet te laten ondersneeuwen . Dan moeten ze wel wat doen met de gegeven adviesen natuurlijk.

Er moet progressie zijn bij deze startende kwekers, en ze moeten niet blijven aanmodderen.

anders hebben de gegeven adviesen geen nut.

 

Wel vind ik het jammer dat bijna alle GS weinig of niets hebben om een minihokje te kunnen inrichten.

Zoals extra kleine afzuiger en filter enz. Je moet gelijk naar 100mm enz. Veel jonge starters met bv lowryders

kunnen dit niet trekken qua prijs. Een mini hokje inrichten met 110watt T5 verlichting en dan er een 250cub

afzuiger en filter er te moeten opzetten bij gebrek aan kleiner is vreemd, je 5 lowrijders worden de tent

uigezogen en het beetje warmte van je lamp is in een seconde verdwenen.

 

MVG de Vrijbuiter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waneer komt er weer een foto update.. ziet er weer anders uit dit kweek.. maar lijkt me wel leuk om het zelf een keer te proberen dus ga zo door.

 

jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...