Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

manny

9x Anesthesia (kweekverslag)

Recommended Posts

Ventilatie om je planten in beweging te houden zou ik afraden. Je hebt alleen wat circulatie nodig, anders gaan ze overmatig verdampen wat verbranding tot gevolg kan hebbent.

 

Ik neem aan dat je minerale voeding gebruikt? Na verpotten hebben ze nog effe niks nodig he :verrygood

 

Het klopt dat ze niet zo hard groeien in het begin. Met 150 watt lijkt het me normaal zeker handig om te scroggen. Probleem is echter dat je nog niet weet welke vrouw zijn. Voor een scrog heb je meer groeitijd nodig.

 

Ze verdubbelen normaal in hoogte op 12/12, onder 150 watt weet ik dat niet zeker, maar da's wel mijn ervaring tot nu toe. Dus het ligt er een beetje aan hoeveel hoogte je hebt.

 

Ze zien er in ieder geval goed uit. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup dank voor de info

 

ik zal de fan zo op hangen dat de lucht wel circulatie en de planten zo veel mogelijk stil blijven staan.

 

de eerste paar dagen krijgen ze aleen afgezuurd water voor dat ik weer met voeding begin.

 

als ze naar het over schakelen verdubbelen in hoogte dan zit ik met 30 cm wel goed

 

groeten manny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier kan je wel een hele dikke Scrog onder maken Manny! Ga je dat ook doen? Of heb je andere plannen.

 

Update time :verrygood

 

KWeek Addict :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee kweek addict

 

ik heb er wel over gedacht om te gaan Scrogen maar ik weet niet wat het geslacht is. dus als ik het Scrog moet ik de heren er later weer tussen uit knippen. maar meer opbrengst is altijd welkom natuurlijk.

 

maar nog ff een vraagje. zo als je ziet op de foto, hangen de planten een beetje. heb en beetje problemen gehad het de temperatuur, mijn passieve inlaat zat half dicht maar vandaag is het als de lamp aan is 25.7 graden goed lijkt mij. de lucht vochtigheid is ook wat aan de lage kant 26%.

 

gallery_13999_6675_558796.jpg

 

gallery_13999_6675_340269.jpg

 

of is dat nog de shock van het verpotten en verhuisen.

 

 

groeten manny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Manny! Ik weet niet waarom je bladeren hangen, vind het opzich wel wat meevallen. Je hoeft niet per se je mannen eerst mee te nemen in de scrog hoor. Als ze geslacht laten zien, zou ik ze dan in een scrog doen. In het verslag van Slotty kun je ook zien dat hij eerst geslacht heeft bepaald en toen is gaan scroggen. En zeker als een plant nog 4 weken doorgroeit zoals Anesthesia schijnt te doen, moet je dat netjes wel aardig vol krijgen.

 

Groeten van Kweek Addict :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor, ziet er lekker fris uit Niksaan :verrygood

 

hebben ze wel genoeg water ? want als ze te weinig hebben gaan de blaadjes ook hangen.

 

als je het niet zeker weet kun je dit makkelijk zien door ze met gewoon wat water te besproeien

 

daar reageren ze vrijwel direct op :P staat het blad dan mooi rechtop...ietsje meer water geven :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi hoor, ziet er lekker fris uit Niksaan :verrygood

Niksaan? :P

Lekker hè..wiet :dribble:

Mooi advies Rianne! Heb ik ook weer wat geleerd.

 

Tsja Manny, laat je ons weten of je er achter bent?

 

Groetenn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Manny.

 

Ziet er goed uit die Anesthesia's.

Het lijkt mij een beetje op teveel of te weinig water.

Maar mijn Ana's hadden daar soms ook wel last van, misschien is dat karakteristiek voor ze.(lijkt me sterk)

Het is misschien makkelijker voor je nu, om te soggen. Ik zat met hetzelfde probleem als jij.

Als je nu eerst een week sogt, en dan gaat scroggen heb je in ieder geval alle toppen op dezelfde hoogte.

Maar in ieder geval succes!!!

Keep em short!

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de adviesen

 

de potten zijn aan de zware kant, dus ik denk dat ikze een beetje teveel water heb gegeven. heb ze nog wel ff besproeit met water. michien dat het helpt, valt altijd te proberen.

 

 

groeten manny

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de plantjes 2 dagen geen water ge geven en ze te reken al aardig bij.

 

ik heb ook een nieuwe camera (nikon D40 :lol: ) dus betere pic's

 

gallery_13999_4959_30688.jpg

 

gallery_13999_4959_7468.jpg

 

gallery_13999_4959_65539.jpg

 

gallery_13999_4959_176352.jpg

 

groeten manny

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was dus een teveel aan water ?

 

goed dat je er zelf achter gekomen bent wat het was !

 

top camera die D40...vooral de eerste foto vind ik erg mooi, mooi klein gedrongen plantje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie korte internodes nog hoor... wacht maar tot ze op 12/12 gaan dan ben je daar heel blij mee :lol:

 

Je lv is in ieder geval veels te laag. Tip: kocht twee weken terug bij marskramer een fogger voor 3 tientjes, met vernevelaar en warme verneveling in één. Staat nu op de slaapkamer en is vaste reserve :lol:

 

Tip twee: boneco tweedehands op marktplaats: 25 euri's

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de reacties

 

@whazzup

 

de lucht vochtigheid is inderdaad een probleem, ik zal binnen kort ff naar de marskramer.

 

@2Rianne3

 

ik heb ze nog steeds geen water ge geven zins 9 dec, maar nu beginnen de potten wat lichter te worden, dus zal ze binnen kort weer wat geven.

 

hier nog een aantal foto,s

gallery_13999_6675_117558.jpg

 

gallery_13999_6675_178650.jpg

 

gallery_13999_6675_140575.jpg

er komen ook al wortels uit de bodem van de potten :lol:

 

groeten manny :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eya Manny!

 

Je bent toch niet gekapt met je verslagje hè?!

Hoe gaan de plantjes?

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen allen een gelukkig nieuwjaar

 

en nee ben nog niet gestopt met mijn kweek, heb het erg druk gehad in de vakantie. de plantjes hebben zich een week zelf moeten reden. met een beetje haast alle systemen aan gesloten, dat is achter af niet helemaal goed gegaan

ze hebben de hele week licht gehad :P zat een stom schakelaartje op de schakelklok, van af nu staan ze op 12/12.

 

denk dat ik ook een probleem heb met de voeding of zo, hier een aantal foto's

 

gallery_13999_6675_89979.jpg

gallery_13999_6675_128635.jpg

gallery_13999_6675_436827.jpg

gallery_13999_6675_174954.jpg

gallery_13999_6675_484681.jpg

gallery_13999_6675_81739.jpg

gallery_13999_6675_122086.jpg

 

als iemand een idee heeft om dit op te lossen

 

groeten manny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je ze wel voeding? En in wat voor grondje staan ze?

Je hebt inderdaad een voedingsprobleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

big problem en je bent een beetje laat met het melden ervan denk ik, kan veel verschillende dingen zijn maar ik denk stikstof en fosfor, wat geef je ze? Ga eerst eens uitzoeken waardoor het tekort ontstaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan op cocopeat van ecostyle, en ik gebruik voeding van Dutch pro voor aarde 300mL op 100L. michien is dit een verkeerde combie. :P ik zuur het water af op 6,2 heb geen ec meter jammer genoeg.

 

groeten manny

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke cocopeat gebruik je? er is namelijk ook voorbemeste. Gebruik je van Dutch Pro het tweecomponent aarde systeem? Doe je we leerst A bij je water en dan pas B? Die twee mogen nooit direct gemengd worden he. 300 ml per 100 liter is overigens wel de max. Hoe meng je je voeding? 3 ml per liter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik cocopeat van ecostyle voor kamerplanten, is wel voorbemest maar er zitten niet van die voeding bolletjes in gelukig.

 

ik gebruik het Dutch Pro het tweecomponent aarde systeem.

 

ik meng mij water per 8L en voeg dan 24 mL component A toe ff roeren en daar na 24 mL component B, dan nog ff roeren, ph meten en afzuren als dat nodig is.

 

ik heb geen idee waar het probleem vandaan kan komen, als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.

 

 

groeten manny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles van ecostyle is gelukkig organisch of bio mineraal voorbemest, maar er zit best wel wat in. Ik denk dat je in ieder geval wel wat hoog in je voeding zit al. Ik zie ook paarse steeltjes. Is je pH meter goed geijkt? want het lijkt toch echt een opname probleem. Spoel eens en meet je drain met een geijkte meter. Wellicht is het de pH. ec meten zou ook wel prettig zijn. Ik weet dat niet goed gespoelde kokos (bij de fabrikant dan) veel zouten kan bevatten:

 

Bufferen van kokosproducten

 

Omdat het kokos een negatief geladen complex heeft, “zitten” er een aantal positief geladen elementen op dit complex, dat zijn vooral Natrium en Kalium.

Dit geeft in eerste instantie niet veel problemen omdat deze elementen op het complex zitten (zoals ijzer op een magneet) en dus gebonden zijn, waardoor niet beschikbaar voor de plantenwortel.

Het probleem begint echter als er met Calcium of Magnesium bemest wordt (en dat is altijd het geval in de teelt).

Op dat moment zal de Calcium de Natrium en Kalium van het complex verdringen om er vervolgens zelf plaats te nemen.

 

Dit klinkt erg theoretisch maar het heeft gevolgen voor de kweker: hij geeft Calcium aan de plant en in plaats daarvan komt er Natrium en Kalium beschikbaar voor de plantenwortels .

 

Om dit te voorkomen, zijn er bij Dutch Plantin diverse soorten kokos in het pakket; naast een gewassen kokos, is er ook een gebufferde kokos.

Bij deze gebufferde kokos zijn de ionen al gewisseld en is vervolgens het teveel aan Natrium en Kalium weggewassen…..de tijdbom is onschadelijk gemaakt !

Bron: Dutch Plantin (grootste kokosboer in nl)

 

Je zou eens bij eco kunnen navragen of de cocopeat gebufferd is.

 

Een keertje spoelen kan denk ik geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...